Riva Dolceriva na testu: Za kormilom nautičke ikone

5 MINUTES READ
00:01:00

S potpuno novorazvijenim trupom Riva Dolceriva je postigla ono što rijetkima polazi za rukom, a to je evolucija tradicionalnog stila koji zadržava eleganciju i profinjenost, a s druge strane otkriva sportske namjere

Dolceriva Pramac 01
Pomalo agresivan pramac, pogotovo kada se gleda sprijeda, savršeno je sparen sa zaobljenim linijama krme i bočnim karbonskim usisnicima za zrak

Kao nastavak modela Rivarame, koji uspješno brodi već dvadesetak godina na tržištu, bilo je vrijeme predstaviti novi model 48 genijalnog imena Dolceriva, a predivno jutro u Cannesu bilo je kao naručeno za vožnju novom Rivom. Odmah se dalo naslutiti da je nova Dolceriva 48 model koji ispod bezvremenskog klasičnog dizajna nudi puno više od lijepog izgleda. Dolceriva je četvrti glavni iskorak u predstavljanju linije ‘open classical cruiser’ i na prvi pogled mogli bismo reći da je zapravo kompaktnija verzija Rivalle 56, no eksterijer je pročišćen od viška detalja i profinjeniji.

Svaki detalj Dolcerive odiše Riva Stilom

Pomalo agresivan pramac, pogotovo kada se gleda sprijeda, savršeno je sparen sa zaobljenim linijama krme i bočnim karbonskim usisnicima za zrak. Očita je aluzija na automobilski dizajn, ali zajedno ti elementi čine skladan ‘brak’ na koji bi sigurno bio ponosan i Carlo Riva. U svakom slučaju Riva Dolceriva je napravljena da nadilazi aktualne i postavlja nove trendove u godinama koje tek dolaze.

Riva Dolceriva Glisiranje 01
U svim režimima Riva Dolceriva je skoro pa izravnata s površinom mora, a okreti na više od 30 čvorova elegantni, ali i sportski

Michelangelo Casadei iz tehničkog odjela Ferrettija ne krije da dizajneri nastoje ugurati što više sadržaja u što manje prostora, no snažno partnerstvo s Officina Italiana Designom iskazalo se na dizajnu svih Riva u posljednjih 20-ak godina, a na Dolcerivu osobito su ponosni. Tako svaki detalj odiše Riva stilom, od ručki na vratima, preko bijele kože u kokpitu, kromiranih detalja na prepoznatljivom rebrastom pramcu pa sve do uređenja interijera, u kojem nema sumnje da boravite u okruženju proizišlom iz tradicije brodogradnje duge 177 godina.

Standardni raspored uključuje prostranu i luksuznu vlasničku kabinu, sofu, kuhinju i kupaonicu s odvojenim tušem. Prepoznatljiv Rivin luksuz i ovaj put rezultat je skladne kombinacije tamne i smeđe kože s visoko sjajnim mahagonijem, te detaljima kromirane legure aluminija kojima su diskretno uokvireni dijelovi namještaja. Za garderobu i sitnice, dizajneri su uklopili dva ‘walk in ormara’ te niz spremišta, koji su vješto skriveni iza ravnih površina namještaja ili ispod kreveta, a posebna vrata kabine, iako propuštaju svjetlo, skrivaju unutrašnjost od pogleda. Ulazak na jahtu osiguran je hidrauličkom pasarelom koja izlazi iz dijela krme, a upravo taj dio krme može se cijeli rasklopiti, čime se formiraju još dva krmena sunčališta.

Riva Dolceriva Krma 01
Riva Dolceriva idealan je brod za život na Mediteranu

No, to je moguće samo kod sidrenja, kada ćete ispod spremišta izvući i dva ‘seaboba’, jer su ispod sunčališta prostrana spremišta za razne sitnice. Život se na Mediteranu uvijek vrti oko stola, pa tako i u ovom kokpitu, a osim mjesta na sofi u L-obliku i dvosjeda smještenog uz suprotni bok, i gosti na ležaljkama nisu isključeni od događanja za stolom, a to na ovakvom tipu jahte znači samo uživanje. Veliko i zatamnjeno vjetrobransko staklo napravljeno je od posebnog sferičnog stakla i dovoljna je zaštita za skipera i putnike koji sjede lijevo od njega, no u ponudi će biti i prozirno staklo kroz koje se ipak bolje vidi.

Kormilarnica je minimalistički dizajnirana i optočena kromiranim čelikom, te sa svim potrebnim komandama na dohvat ruke, a udobno sjedalo iako mami, za kormilom Rive imperativ je ipak stajaći položaj i upijanje svakog čvora brzine. Iza skipera nalazi se funkcionalni poklopac, ispod kojega je skladišni prostor u koji se spušta skalinama, no po želji taj se prostor može prenamijeniti u kabinu za posadu ili dvokrevetnu gostinsku sobu.

par na talijanskoj jahti
Nova Riva predstavlja uspješan spoj dizajna i tehnologije – na talijanski način

S potpuno novorazvijenim trupom napravljenim u sandwich infuziji s dubokim V-om i krmenim kutom od 15,9 stupnjeva s veoma malim propulzijskim tunelima, Riva je postigla ono što rijetkima polazi za rukom, a to je evolucija tradicionalnog stila koji zadržava eleganciju i profinjenost, a s druge strane u najsnažnijoj izvedbi (2 x 1000 KS) otkriva sportske namjere. Zacrtana brzina od 40 čvorova postala je moguća zahvaljujući tradicionalnom osovinskom pogonu Volvo D13 s joystickom, koji je savršeno odgovarao istisnini (praznog) broda od 21 tonu.

Užitak na 35 čvorova

Upotrebom joysticka moguće je aktivirati ‘docking mode’, koji prvi put objedinjuje propulziju i potisnik, čime se znatno olakšava pristajanje, a za ultimativni ugođaj moguće je ugraditi i Seakeeper. Ali baš u Rivi preferiramo tradicionalne komande, koje Dolceriva  spremno prihvaća i kroz desetak sekundi postavlja trup u režim koji ovakvoj otvorenoj jahti najviše paše.

Sistem ‘Drive by wire’ integriran je u upravljački sklop, a za stabilnost i optimalnu vožnju zadužen je stabilizacijski sustav Interceptor, što je zapravo Humphree uklopljen u Volvo paketu (obično se koristi za IPS), a vožnja iz predivnih kožnih sjedala na ovaj način postaje igra i zabava. Volvo na ovakvom trupu daje linearna ubrzanja i lakše izglisiravanje, kada izostaje dizanje, odnosno naglo propadanje pramca, stoga u svim režimima Dolceriva je skoro pa izravnata s površinom mora, a okreti na više od 30 čvorova elegantni, ali i sportski.

Unutrasnjost talijanske jahte 01

Dolceriva 48
Nastavljajući suradnju s Officina Italiana Designom, Riva je opet uspjela napraviti novi iskorak u stilu i performansama

Kako su tankovi bili više od 2/3 napunjeni, te je na brodu bilo desetak ljudi, nezahvalno je govoriti o potrošnji i okretajima, ali ovako prekrcana Riva na 2000 okretaja kretala se brzinom od oko 30 čvorova s potrošnjom od 250 litara. Brzina krstarenja negdje je na 35 čvorova, a za punu brzinu od 38,9 čvorova trebalo nam je 2430 rpm, koji uz pomoć turbopunjača iz moćnog šestaka izvlače instant-snagu.

Kako je riječ o prototipu, prema mjerenjima u idealnim uvjetima Riva Dolceriva premašuje 40 čvorova, no malo je vlasnika kojima će zasmetati koji čvor manje, jer samo vožnja ove ikone je nenadmašno iskustvo, a užitak u vožnji, što je i krajnji cilj cijele priče, doveden je do maksimuma, što je Riva, kao i mnogo puta do sada, uspjela postići uz mnogo elegancije i stila.

Riva Dolceriva tehnički podaci

Duljina preko svega: 14,92 m
Duljina trupa: 14,76 m
Širina: 4,26 m
Gaz: 1,48 m
Istisnina: 22,4 t
Spremnik za gorivo: 310 l
Spremnik za vodu: 1800 l
Motori: 2 x Volvo 1000 KS
Najveća brzina: 40 čvorova
Doseg: 210 nm
Zastupnik: MennYacht Group

Još slika i video Riva Dolcerive pogledajte ispod:

Riva Dolceriva Silueta 01

Par Jahta Sumrak More 01

talijanska klasicna jahta 01

Dolceriva Pogled S Boka 01

Tekst Filip Bubalo
Fotografije & Video Riva

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Riva Iseo Testovi

Riva Iseo na testu: Bella machina

Kad se spoje bezvremenska elegancija kuće Riva, vrhunska kvaliteta izrade talijanskih ‘kalafata’, moć grupacije Ferretti da stvori igračku bez premca i spektar mogućnosti moderne informatičke …

Riva Brodovi U Filmovima 01 Umjetnost

Kino Riva: Brodovi bez kojih nisu mogli James Bond, Indiana Jones, Sophia Loren, Brigitte Bardot…

Elegantni Riva brodovi bezvremenske ljepote od mahagonija u brojnim su filmovima glumili uz najpoznatije svjetske zvijezde. Kako bi pokazao djelić svoje bogate povijesti, najpoznatiji svjetski …

Hotel Ikador Riva Aquariva Hoteli

Hotel Ikador: Savršen bijeg u Dolcevita stilu

Ikador je jedini svjetski hotel koji ima Riva Lounge i Riva Privee, a namijenjen je gostima koji žele pravi hedonistički odmor, vrhunsku uslugu i jedinstveno …

Jahting

Riva 88 Folgore: Novo remek-djelo iz Italije

Nova filozofija dizajna eksterijera Riva 88 Folgore prikazuje linije i elemente nadahnute automobilskim svijetom, kombinirajući luksuz i sportski ugođaj Sjajna i zasljepljujuća kao što samo …

Dolceriva Pramac 01 Jahting

Dolceriva stiže na Boot

Dolceriva je novi open cruiser koji se ističe originalnim izgledom s nizom savršeno izvedenih detalja. Iznutra je prostran i iznimno ugodan, raskošno uređen i prostran. …

Ikador Luxury Boutique Hotel Hoteli

Elitna destinacija

Ikador Luxury Boutique Hotel & Spa U sklopu najluksuznijeg hrvatskog boutique hotela s pet zvjezdica, koji je svoja vrata otvorio sredinom travnja ove godine, nalazi …

Ovo je fotografija Basecamp bubble hoteli Luksuz

Bubble hoteli: Uronite u mjehuriće luksuza

Bubble hoteli omogućavaju jedinstveno iskustvo prirode, savršen pogled na zvjezdano nebo noću i uživanje u spektakularnim izlascima sunca u praskozorje Bubble Luxotel Wadi Rum Rezervirajte …

Ovo je fotografija Mercedes EQB Automobili

Mercedes EQB: Električna mobilnost u obiteljskom paketu

Električna ofenziva Mercedes-Benz automobila ne samo da ubrzava, nego ubrzava kao i sama Mercedes-EQ vozila: dok se prvi EQA modeli pojavljuju u europskim salonima, uz …

Ovo je fotografija grad Rovinj Hrvatska

Rovinj: Grad u kojem Istra ljubi more

Rovinj su slikari, pisci i moderni turistički nomadi proglasili jednim od najromantičnijih europskih gradića. U njemu ljeti na terasama gore svijeće, a putnik namjernik – …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Scroll to Top