Riva Dolceriva na testu: Za kormilom nautičke ikone

5 MINUTES READ
00:01:00

S potpuno novorazvijenim trupom Riva Dolceriva je postigla ono što rijetkima polazi za rukom, a to je evolucija tradicionalnog stila koji zadržava eleganciju i profinjenost, a s druge strane otkriva sportske namjere

Dolceriva Pramac 01
Pomalo agresivan pramac, pogotovo kada se gleda sprijeda, savršeno je sparen sa zaobljenim linijama krme i bočnim karbonskim usisnicima za zrak

Kao nastavak modela Rivarame, koji uspješno brodi već dvadesetak godina na tržištu, bilo je vrijeme predstaviti novi model 48 genijalnog imena Dolceriva, a predivno jutro u Cannesu bilo je kao naručeno za vožnju novom Rivom. Odmah se dalo naslutiti da je nova Dolceriva 48 model koji ispod bezvremenskog klasičnog dizajna nudi puno više od lijepog izgleda. Dolceriva je četvrti glavni iskorak u predstavljanju linije ‘open classical cruiser’ i na prvi pogled mogli bismo reći da je zapravo kompaktnija verzija Rivalle 56, no eksterijer je pročišćen od viška detalja i profinjeniji.

Svaki detalj Dolcerive odiše Riva Stilom

Pomalo agresivan pramac, pogotovo kada se gleda sprijeda, savršeno je sparen sa zaobljenim linijama krme i bočnim karbonskim usisnicima za zrak. Očita je aluzija na automobilski dizajn, ali zajedno ti elementi čine skladan ‘brak’ na koji bi sigurno bio ponosan i Carlo Riva. U svakom slučaju Riva Dolceriva je napravljena da nadilazi aktualne i postavlja nove trendove u godinama koje tek dolaze.

Riva Dolceriva Glisiranje 01
U svim režimima Riva Dolceriva je skoro pa izravnata s površinom mora, a okreti na više od 30 čvorova elegantni, ali i sportski

Michelangelo Casadei iz tehničkog odjela Ferrettija ne krije da dizajneri nastoje ugurati što više sadržaja u što manje prostora, no snažno partnerstvo s Officina Italiana Designom iskazalo se na dizajnu svih Riva u posljednjih 20-ak godina, a na Dolcerivu osobito su ponosni. Tako svaki detalj odiše Riva stilom, od ručki na vratima, preko bijele kože u kokpitu, kromiranih detalja na prepoznatljivom rebrastom pramcu pa sve do uređenja interijera, u kojem nema sumnje da boravite u okruženju proizišlom iz tradicije brodogradnje duge 177 godina.

Standardni raspored uključuje prostranu i luksuznu vlasničku kabinu, sofu, kuhinju i kupaonicu s odvojenim tušem. Prepoznatljiv Rivin luksuz i ovaj put rezultat je skladne kombinacije tamne i smeđe kože s visoko sjajnim mahagonijem, te detaljima kromirane legure aluminija kojima su diskretno uokvireni dijelovi namještaja. Za garderobu i sitnice, dizajneri su uklopili dva ‘walk in ormara’ te niz spremišta, koji su vješto skriveni iza ravnih površina namještaja ili ispod kreveta, a posebna vrata kabine, iako propuštaju svjetlo, skrivaju unutrašnjost od pogleda. Ulazak na jahtu osiguran je hidrauličkom pasarelom koja izlazi iz dijela krme, a upravo taj dio krme može se cijeli rasklopiti, čime se formiraju još dva krmena sunčališta.

Riva Dolceriva Krma 01
Riva Dolceriva idealan je brod za život na Mediteranu

No, to je moguće samo kod sidrenja, kada ćete ispod spremišta izvući i dva ‘seaboba’, jer su ispod sunčališta prostrana spremišta za razne sitnice. Život se na Mediteranu uvijek vrti oko stola, pa tako i u ovom kokpitu, a osim mjesta na sofi u L-obliku i dvosjeda smještenog uz suprotni bok, i gosti na ležaljkama nisu isključeni od događanja za stolom, a to na ovakvom tipu jahte znači samo uživanje. Veliko i zatamnjeno vjetrobransko staklo napravljeno je od posebnog sferičnog stakla i dovoljna je zaštita za skipera i putnike koji sjede lijevo od njega, no u ponudi će biti i prozirno staklo kroz koje se ipak bolje vidi.

Kormilarnica je minimalistički dizajnirana i optočena kromiranim čelikom, te sa svim potrebnim komandama na dohvat ruke, a udobno sjedalo iako mami, za kormilom Rive imperativ je ipak stajaći položaj i upijanje svakog čvora brzine. Iza skipera nalazi se funkcionalni poklopac, ispod kojega je skladišni prostor u koji se spušta skalinama, no po želji taj se prostor može prenamijeniti u kabinu za posadu ili dvokrevetnu gostinsku sobu.

par na talijanskoj jahti
Nova Riva predstavlja uspješan spoj dizajna i tehnologije – na talijanski način

S potpuno novorazvijenim trupom napravljenim u sandwich infuziji s dubokim V-om i krmenim kutom od 15,9 stupnjeva s veoma malim propulzijskim tunelima, Riva je postigla ono što rijetkima polazi za rukom, a to je evolucija tradicionalnog stila koji zadržava eleganciju i profinjenost, a s druge strane u najsnažnijoj izvedbi (2 x 1000 KS) otkriva sportske namjere. Zacrtana brzina od 40 čvorova postala je moguća zahvaljujući tradicionalnom osovinskom pogonu Volvo D13 s joystickom, koji je savršeno odgovarao istisnini (praznog) broda od 21 tonu.

Užitak na 35 čvorova

Upotrebom joysticka moguće je aktivirati ‘docking mode’, koji prvi put objedinjuje propulziju i potisnik, čime se znatno olakšava pristajanje, a za ultimativni ugođaj moguće je ugraditi i Seakeeper. Ali baš u Rivi preferiramo tradicionalne komande, koje Dolceriva  spremno prihvaća i kroz desetak sekundi postavlja trup u režim koji ovakvoj otvorenoj jahti najviše paše.

Sistem ‘Drive by wire’ integriran je u upravljački sklop, a za stabilnost i optimalnu vožnju zadužen je stabilizacijski sustav Interceptor, što je zapravo Humphree uklopljen u Volvo paketu (obično se koristi za IPS), a vožnja iz predivnih kožnih sjedala na ovaj način postaje igra i zabava. Volvo na ovakvom trupu daje linearna ubrzanja i lakše izglisiravanje, kada izostaje dizanje, odnosno naglo propadanje pramca, stoga u svim režimima Dolceriva je skoro pa izravnata s površinom mora, a okreti na više od 30 čvorova elegantni, ali i sportski.

Unutrasnjost talijanske jahte 01

Dolceriva 48
Nastavljajući suradnju s Officina Italiana Designom, Riva je opet uspjela napraviti novi iskorak u stilu i performansama

Kako su tankovi bili više od 2/3 napunjeni, te je na brodu bilo desetak ljudi, nezahvalno je govoriti o potrošnji i okretajima, ali ovako prekrcana Riva na 2000 okretaja kretala se brzinom od oko 30 čvorova s potrošnjom od 250 litara. Brzina krstarenja negdje je na 35 čvorova, a za punu brzinu od 38,9 čvorova trebalo nam je 2430 rpm, koji uz pomoć turbopunjača iz moćnog šestaka izvlače instant-snagu.

Kako je riječ o prototipu, prema mjerenjima u idealnim uvjetima Riva Dolceriva premašuje 40 čvorova, no malo je vlasnika kojima će zasmetati koji čvor manje, jer samo vožnja ove ikone je nenadmašno iskustvo, a užitak u vožnji, što je i krajnji cilj cijele priče, doveden je do maksimuma, što je Riva, kao i mnogo puta do sada, uspjela postići uz mnogo elegancije i stila.

Riva Dolceriva tehnički podaci

Duljina preko svega: 14,92 m
Duljina trupa: 14,76 m
Širina: 4,26 m
Gaz: 1,48 m
Istisnina: 22,4 t
Spremnik za gorivo: 310 l
Spremnik za vodu: 1800 l
Motori: 2 x Volvo 1000 KS
Najveća brzina: 40 čvorova
Doseg: 210 nm
Zastupnik: MennYacht Group

Još slika i video Riva Dolcerive pogledajte ispod:

Riva Dolceriva Silueta 01

Par Jahta Sumrak More 01

talijanska klasicna jahta 01

Dolceriva Pogled S Boka 01

Tekst Filip Bubalo
Fotografije & Video Riva

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
superjahta riva 102 corsaro super Jahting

Nenadmašno originalna i otmjena Riva 102 Corsaro Super

Porinuta u pogonima kuće u La Speziji, nova flybridge jahta Riva 102 Corsaro Super ima redizajnirane eksterijere i interijere, te proširenu beach club krmu, sve …

Jahta Riva 68 Diable Testovi

Riva 68 Diable na testu: Open iz snova

Elegantna vanjština, spektakularni detalji i dizajnerski sklad krase novi model Riva 68 Diable, koji jednostavno predstavlja najbolje što možete pronaći na tržištu opena u segmentu …

Ovo je fotografija Rivinog božićnog poklona Luksuz

Ekskluzivni božićni pokloni s potpisom Riva

Da nam ponudi osjećaj i sjećanje na more gdje god se nalazili, čak i u božićno vrijeme, kultni brend Riva dopunjava svoju kolekciju ukrasnih dodataka …

Ovo je fotografija 56 Rivale Hard Top Jahting

56 Rivale Hard Top: Paradigma komfora

Zadivljujuće lijepa, sportski nastrojena, uzbudljiva i sada još udobnija, nova Riva 56 Rivale Hard Top nudi savršenu kombinaciju zabave i opuštanja na vodi Nova Riva …

nova Riva 68 Diable Jahting

68 Diable novo je iskušenje iz Rive

Riva 68 Diable sjedi u segmentu opena duljine manje od 70 poput stopa poput dijamanta u kruni Iako je brend Riva očiti lider u tom …

Ovo je fotografija nove Riva 88 Folgore cruising Testovi

Riva 88 Folgore na testu: Munjevita jurilica

Na talijanskom ‘folgore’ znači munja, a točno takav dojam nova Riva 88 ostavit će na tržištu; uz osvježeni dizajn ova skupocjena jahta ostavit će bez …

elektricni sklopivi bicikli Jahting

Najbolji električni bicikli i romobili za brodove

Sklopivi i ekološki orijentirani e-bicikli i e-romobili vrlo su popularni kod onih koji vole krstariti obalom. Mnogi vlasnici brodova rado ih imaju jer predstavljaju jednostavan …

Jahting

ClubSwan 80 MY Song porinut u La Speziji

Dugačak 80 stopa, ClubSwan 80 dokazuje sposobnost Nautor’s Swan da ponudi niz modela koje se temelje na stilu, brzini, inovacije, tehnologije i konkurentnog jedrenja Nautor’s …

wallytender43 X Testovi

wallytender43 (X) na testu: Simbol stila

Nikad popularnija klasa dnevnih cruisera danas doživljava svoj procvat u svjetskim razmjerima, a mi smo imali priliku isprobati – original. Novi wallytender43 baštini sve najbolje …

Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

gradić jelsa na otoku hvaru Destinacije

Jelsa: Hvarski sklad plavog i zelenog

Slikovita Jelsa na sjevernoj strani otoka Hvara pravi je magnet za nautičare zbog fascinantne vinske povijesti, tirkiznih uvala i otočnog načina života Jelsa, očaravajući gradić …

Hoteli

Radisson Blu Split: Jadranska oaza koja pruža baš sve

Uronite u opuštajuću atmosferu Radisson Blu Resort & Spa Split i iznenadite se njegovom čarobnom energijom Uzduž jadranske obale, sve je više hotela najviše kategorije …

Scroll to Top