Omikron OT-60 na testu: Prvi model obećavajućeg brodogradilišta



5 min
00:03:56
00:03:56

S potpisom glasovitog dizajnera Juana Kouyoumdjiana, Omikron OT-60 jedinstvena je motorna jahta koju krase komforna i ekonomična plovidba te praktična rješenja u interijeru

S dugim nizom godina iskustva u renovacijama i adaptacijama jahti, Olimpic Marina u mjestu Lavrionu, nedaleko od Atene, imala je sve komponente, iskustvo i uvid u tržište da napravi jedinstvenu liniju jahti. S tim ciljem nastao je brend Omikron i njegov prvi model OT-60, koji spaja klasične dobre maritimne sposobnosti jedrilica i njihovu odličnu ekonomiju pri plovidbi na motoru s jednostavnosti i fleksibilnosti klasične motorne jahte.

Nova jahta postiže zanimljive performanse uz nevjerojatno malu potrošnju goriva

Stoga smo i otišli u ‘grčke vode’ da bismo testirali jednu sasvim posebnu motornu jahtu. Dizajn trupa povjeren je dizajneru Juanu Kouyoumdjianu koji je najpoznatiji po dizajnu jedrilica za Volvo Ocean Race i Club Swan.

Rezultat je jahta s elegantnim strelastim trupom uskog pramca koji se širi sve prema kraju krme, a pramac započinje s dugim nosačem za sidro koji podsjeća na ‘baštun’ na jedrilici. Ipak jedna stuba proširenja na pramcu tik poviše vodene linije i široka krma čije se bočne stranice nimalo ne uvijaju prema unutra daju do znanja da je riječ o specijaliziranom trupu, a ne o prenamijenjenoj jedrilici.

Svoju svjetsku premijeru Omikron 60 imao je u svibnju 2023. na sajmu u Veneciji

Samo nadgrađe vrlo je jednostavno, sa svim bočnim stranicama prekrivenim prostranim prozorima, te krovom koji je nešto malo širi od bočnih stranica, tvoreći dizajn kod kojega je odmah vidljivo da pruža odličnu vidljivost i osvijetljenost unutrašnjosti.

Široka krma sa svojom krmenom platformom ujedno je i smještaj za tender budući da se poviše nje, u razini s glavnom palubom, nalazi rotirajući hidraulični mostić za ulazak u jahtu, koji ujedno služi kao dizalica za gumenjak. Krmeni dio glavne palube prostran je, s obiljem spremišta i velikim podnim ulazom u prostranu strojarnicu.

Natkriveni krovom nadgrađa tu se nalaze dva stola za objedovanje sa sofama koje se mogu spustiti, te tako postati sunčališta. Široki bočni prolazi prema pramcu zaštićeni su visokom ogradom koja, umjesto čeličnih sajli, koristi spektra konope, a na pramcu nas očekuje prostrano sunčalište ispred vjetrobranskog stakla te ljestve koje vode na krov nadgrađa, na koji se može postaviti još jedno sunčalište.

U interijeru ulazimo u dnevni boravak s prostranom ležaljkom na lijevoj strani, koja se pomicanjem naslona može pretvoriti u klasičnu sofu, te malenu dnevnu kuhinju sa sudoperom, hladnjakom, spremištima i podižućim televizorom u komodi na desnoj strani.

Tu je i upravljačko mjesto s dva Garminova multifunkcijska displeja preko kojih se može upravljati svim sustavima na brodu, joystickom bowthrustera, displejom autopilota, klasičnom dvodijelnom ručicom gasa te kormilom malenog obruča koje je potpuno električno te lagano kao pero za okretanje.

Preglednost je očekivano odlična u svim smjerovima, a za pristajanje krmom pored lijeve sofe na krmi skrivene su i duplicirane ručice gasa te joystick bowthrustera, tako da se pristajanje može obaviti s minimalnom posadom.

Pored upravljačkog mjesta široke stube s visokim i čvrstim rukohvatima vode niže u trup, u prostor za objedovanje, koji se sastoji od stola s dvije klupe na lijevoj strani trupa te kuhinje s radnom površinom u obliku slova L na desnoj strani trupa, koja ima i veliki stojeći hladnjak s ledenicom i ledomatom.

Ovaj prostor može se pohvaliti i nevjerojatno visokim stropom budući da je otvoren sve do stropa nadgrađa, koje sa svojim velikim prozorima pruža odličnu osvijetljenost.

I ostale kabine imaju odličnu osvijetljenost dnevnim svjetlom, bilo kroz prozore na trupu ili na bokovima nadgrađa, dodatno pojačanu uporabom svijetle tkanine na stropovima i pregradama te svijetlog drva, a sve kabine imaju visinu stropa veću od dva metra, koja će biti dovoljna i za najviše goste.

Prema krmi se nalaze dvije kabine za goste, jedna s bračnim krevetom i jedna s po dva pojedinačna kreveta, te obje dolaze sa svojom vlastitom kupaonicom.

Prostor prema pramcu rezerviran za prostranu vlasničku kabinu s centralnim velikim bračnim krevetom, kupaonicom i odvojenom tuš-kabinom ili za dvije manje kabine u verziji s četiri kabine, s manjim krevetima za dvoje i dvije manje kupaonice. U samom vrhu pramca je skiperska kabina s krevetima na kat i toaletnim prostorom.

OT-60 ponaša se poput prave jedrilice, okretan u marini, pogotovo s bowthrusterom, a u plovidbi je stabilan, penjući se na valove umjesto probijajući ih, dok bočno valjanje nije pretjerano izraženo za brod ove veličine.

Kako je učinkovitost bila jedna od glavnih vodilja u dizajnu ove jahte, taj zadatak je ona odlično položila pa s pet osoba i 40 posto punih tankova i dva Yanmar motora od 250 KS svaki, već na 1800 okretaja postiže 8,5 čvorova uz potrošnju od 10,5 litara na sat. Pri 2500 okretaja imamo pristojnu brzinu krstarenja od 10,8 čvorova s potrošnjom od 27 litara, a pri 3000 okretaja 13 čvorova i 60 l/h, dok je maksimalna brzina koju smo postigli 15 čvorova. Nevjerojatno mala potrošnja bit će zanimljiva i klijentima za čarter.

U svemu, Omikron OT-60 je jedinstvena jahta ugodna za plovidbu i boravak na njoj, koja će sigurno privući puno pozornosti u sljedećim godinama (i možda imitatore), u prilog čemu govori činjenica da su već tri izrađene, pet ih je u procesu izrade, a sam model je dobio nagradu za Europski motorni brod godine u kategoriji jahti dugog dometa

Omikron OT-60 tehnički podaci

Duljina: 18,40 m
Širina: 6,00 m
Gaz: 0,9 m
Istisnina: 18,5 t
Spremnik za gorivo: 1200 l
Spremnik za vodu: 600 l
Motori: 2 x 250 KS / 2 x 150 KS
Najveća brzina: 16 čvorova
Domet: 1000 nm pri 8 čv.
Graditelj: Omikron Yachts
Zastupnik: Istion Yachting

Tekst Mlađan Marušić

Fotografije & video Omikron Yachts

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above