Solaris 50 na testu: Jedriličarski Aston Martin

5 MINUTES READ
00:00:39

Profinjeni talijanski dizajn i preciznost u kvaliteti izrade krase Solaris 50 koji predstavlja ulaznicu u svijet ekskluzivnih jedrilica. Besprijekorno projektirane linije teku od pramca do krme sa sasvim čistom palubom i niskom siluetom kabine, a naš je primjerak bio obojen u metalik srebrnu nijansu što mu je dodatno naglašavalo ionako atraktivnu pojavu

Solaris 50 je po mnogočemu posebna jedrilica, iako se ne radi o posve novom modelu (ima malo više od tri godine da je predstavljen), iskoristili smo priliku što se od ove godine jedan novi primjerak tog sjajnog plovila nalazi u Tribunju. Radi se o modelu nasljedniku Solarisa 48 (predstavljenog 2006. godine), koji je po mnogočemu zaslužan za globalni uspjeh toga talijanskog brenda, a poput svog prethodnika i ovaj model od 50 stopa također potpisuje argentinski dizajner Javier Soto Acebal, koji jako dobro kroči stazama uspjeha svog učitelja Germana Frersa, i čija je suradnja sa Solarisom u jednu ruku stvorila nišu modernih performance cruisera na tržištu posljednjih deset godina.

Solaris 50 ‘ispeglan’ je do najmanjih detalja

Kao evolucija prethodnika, Solaris 50 ‘ispeglan’ je do najmanjih detalja i kao takav predstavlja malu školu modernog dizajna (ne samo jedrilica). Besprijekorno projektirane linije teku od pramca do krme sa sasvim čistom palubom i niskom siluetom kabine. ‘Naš’ primjerak bio je obojen u metalik srebrnu nijansu što mu je dodatno naglašavalo ionako atraktivnu pojavu, a baš svi detalji na jedrilici, poput sklopivih bitvi (flush mounted), malih poklopaca za instrumente ili skrivanja ‘spray hooda’ pod tikovom oblogom kabine, jednostavno su savršeno izvedeni. Primjerice, na lijevom krmenom dijelu kokpita nalazi se hidraulična pumpa za krmeno leto i vang glavnog jedra, a ručica za pumpu ima posebno ležište nadomak ruke na konzoli kormila – na jedrilici su baš svi detalji tako posloženi.

Solaris 50 Jedrenje Hrvatska 01

Solaris 50 Jedrilica Pogled Na Pramac 01
Jedriličarski je Solaris 50 atraktivna jedrilica opremljena i za samostalno (single handed) jedrenje, s užitkom plovidbe na prvom mjestu

Treba kazati kako takvo savršenstvo i ekskluzivnost ima i svoju cijenu koja je često dvostruko veća od jedrilica vodećih svjetskih proizvođača iz Francuske ili Njemačke. Ako ćemo govoriti automobilskim rječnikom, Solaris je jedriličarski Aston Martin, a model od 50 stopa predstavlja tek ulaznicu u svijet u kojem je izgled jednako bitan koliko i funkcionalnost (možda i mrvicu više). Jedrilica koju smo testirali bila je opremljena ‘od glave do pete’ gotovo svom opremom koju pri naručivanju možete izabrati, uz posebne uzorke materijala za uređenje unutrašnjosti koji nisu standardni.

Solaris 50 je besprijekorna jedrilica koja prilikom svoje pojave ostavlja bez daha i one koji malo manje razumiju svijet jedrenja, čija je najveća mana, da kada se jednom ukrcate na njezinu palubu, možete dobiti vrstu jedriličarskog virusa zbog koje nećete lako sići s nje…

Najznačajniji su karbonski jarbol s dva križa i karbonski ‘furling’ bum, u čiju smo se važnost uvjerili odmah prilikom dizanja glavnog jedra, karbonska Millenium jedra, električno pokretani vinčevi, tzv. autovirant (klizač ispred jarbola koji omogućuje automatsko letanje prednjeg jedra), te niz unutarnje opreme, koja uključuje klimu, generator i desalinizator. Treba odmah napomenuti kako je ova jedrilica pripremljena za lako rukovanje, pa su svi podizači, kao i konopi za trimanje jedara, ispod palube sprovedeni na četiri vinča (dva sa svake strane) i nadohvat su ruke kormilaru.

Solaris 50 Talijanska Jedrilica 01
50 stopa čiste elegancije u šibenskom arhipelagu

Prednje jedro (flok) na brodu nije veliko jer je jedrilica optimizirana za jedrenje bez puno članova posade, što malo smanjuje mogućnost trimanja jedara, ali ako želite, ona može i nositi veće prednje jedro i u tom slučaju se montiraju bočni klizači za njegovo podešavanje. Ali to nam nije bilo tako bitno jer niti smo na regati, niti je ovoj jedrilici tako nešto namijenjeno – ona je građena za savršen život vlasnika na brodu i jednostavno i ugodno jedrenje po svim ‘normalnim’ uvjetima.

Mario Martinović, koji je proveo ljeto jedreći s vlasnicima, kazao nam je da su jedrili po vjetru i od 30 čvorova bez ikakvog problema. Mi smo na testu imali ugodnih 12 do 15 čvorova i relativno mirno more pa smo iskoristili puna jedra za ‘klizanje’ po šibenskom arhipelagu. Kao prvo, veliko glavno jedro podigli smo bez imalo problema uz angažman jednog čovjeka (!) zbog spomenutog samonamatajućeg (eng. furling) buma, natrimali smo flok i bezbrižno letali među otočićima. Brod s takvom konfiguracijom jedara nije prebrz jer smo jedrili malo brže od sedam čvorova (ili osam kada bismo otpali od kursa oštro uz vjetar), ali je osjećaj na kormilu, kao i prolazak jedrilice kroz valove, izvrstan.

Solaris 50 Jedrilica Pogled Iz Drona 01
Solaris 50 je komforan i brz poput GT automobila

Naime, Solaris 50 ima jedan duboki list kormila koji lako i brzo okreće jedrilicu i najmanjim pokretom kormilarskog kola. Kada smo razvili Code 0, brzina se naravno povećala (ne brže od deset čvorova), a brod je dobio potrebnu porivnu silu. Ono što je jednako važno napomenuti jest kako nas nije zalila ni jedna kapljica mora, i ni jednom nismo bili u situaciji da gubimo kontrolu. Jako komforna plovidba kao da zrcali sjajno dizajnirani eksterijer zaokružujući iskustvo vlasnika Solarisa u uživanje za sva čula. Paralelna priča izvedena je u unutrašnjosti, iako ćete, prema našemu mišljenju, na ovoj luksuznoj jedrilici najviše uživati baš na palubi.

Minimalizam u interijeru

Interijer plovila izveden je minimalistički, u potpalublju se nalaze tri kabine i dvije kupaonice. U pramcu je smještena vlasnička kabina sa zasebnim toaletnim prostorom, u krmi dvije identične kabine, s desne strane drugi toaletni prostor i navigacijski stol, a s lijeve strane velika brodska kuhinja (svidjeli su nam se ‘viseći’ ormarići na njoj). Osim što je po mnogočemu posebna, ova jedrilica ima i zanimljivo ime – Sultans of Swing, po čuvenoj pjesmi Dire Straitsa. Naime, vlasnik jedrilice je prijatelj s frontmenom čuvenog rock sastava koji mu je za jedrilicu poklonio i potpisanu ‘singlicu’, koja je izložena u brodu, a kako neslužbeno saznajemo moguće je da će umirovljena rock-zvijezda i zasvirati na krštenju plovila, koje je zbog pandemije korona virusa odgođeno…

Jedrilica Salon 01

Jedrilica Kabina 01
Solaris nudi različite verzije uređenja interijera, a naša jedrilica imala je interijer u izrazito svijetlim tonovima, s posebno izabranim materijalima za uređenje unutrašnjosti

Ali i bez dodatnih ‘nota’, Solaris 50 je besprijekorna jedrilica koja prilikom svoje pojave ostavlja bez daha i one koji malo manje razumiju svijet jedrenja, čija je najveća mana, da kada se jednom ukrcate na njezinu palubu, možete dobiti vrstu jedriličarskog virusa zbog koje nećete lako sići s nje…

Solaris 50 tehnički podaci

Duljina preko svega: 15,40 m
Širina: 4,55 m
Gaz: 2,60 m
Istisnina: 14.200 t
Kobilica: 4,9 t
Visina jarbola: 22 m
Motor: 75 KS
Projektant: Javier Soto Acebal
Graditelj: Solaris
Zastupnik: Merk & Merk

Tekst Darko Šupuk

Fotografije Boris Kačan, Mario Jelavić & Solaris

Video Yachts Croatia

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
jedrilica scuderia 65 Testovi

Scuderia 65 na testu: Sexy jurilica

Naručitelj ove fantastične i jedinstvene ljepotice pod jedrima strastveni je jedriličar, koji Scuderiju 65 koristi za offshore regatavanje, ali i za krstarenje kao na ‘običnoj’ …

Jeanneau 65 Yacht Jahting

U Splitu predstavljen Jeanneau Yachts 65

U Splitu je krajem veljače održana privatna prezentacija najnovijeg i najvećeg modela Jeanneau jedrilica naziva Yachts 65. Taj model nastavlja uspješnu jedrilicu Jeanneau 64 koja …

Ovo je fotografija nove X-Yachts X4³ Jahting

Novi poboljšani X-Yachts X4³ prošao testiranje

Atmosfera je bila napeta dok je novi X-Yachts X4³ visio s dizalice u pogonima brodograditelja u Haderslevu u Danskoj. Tom trenutku su svjedočili i nazdravili …

Ovo je fotografija Cann Yachting Festival marina Jahting

Pripremite se za nadolazeći Cannes Yachting Festival 2021

Najveći nautički sajam u Europi, sajam u Cannesu će ove godine od 7. do 12. rujna biti i jedno od prvih nautičkih događanja koja se …

Nautor Swan 65 Jahting

Video: Nove jedrilice za 2021.

Drugi nastavak Yachtsovog serijala o najvažnijim novitetima u svijetu brodova rezerviran je za nove jedrilice. Pogledajte što su novog pripremili Beneteau, Nautor’s Swan, Jeanneau, Dufour, …

Priprema broda Jahting

Savjet stručnjaka: Kako izgleda dobra priprema broda za sezonu?

U suradnji s jednim od najboljih servisa na Jadranu – Merk & Merk saznajte sve tajne dobre pripreme broda za morske gušte Svi vlasnici brodova …

Hoteli

Prijeko Palace: Dodir renesanse

U srcu grada Dubrovnika, hotel Prijeko Palace i restoran Stara Loza savršeno skladno spajaju prošlost i sadašnjost Ako tražite nezaboravno i drukčije mjesto za odmor …

Cranchi E26 Rider u plovidbi Testovi

Cranchi E26 Rider na testu: Talijanski žigolo

Klasične gliserske linije i prekrasna tamnoplava boja s efektom, koju je Christian Grande savršeno spario s tamno crvenim kožnim tapecirungom, čine Cranchi E26 Rider modernim …

nikki beach montenegro pogled iz hotelske sobe Putovanja

Nikki Beach: Nova destinacija za jahtaše

Doživite ljetnu idilu kompleksa Nikki Beach Montenegro uz nezaboravan spoj zabave, uživanja i gastro–avanture Nikki Beach Montenegro, dio svjetskog lanca luksuznih odmarališta, je restoran i …

Gastronomija

Touch Wine: Dodir vrhunskog vina

Hrvatski brend na jedinstvenom vinskom mikrolokalitetu u svijetu, na kojem je, prema legendi, i grčki bog vina Dioniz imao najbolje vinograde i podrume Svjesni smo …

brodogradilište Adriatic42 crna gora Brodogradilišta

Adriatic42: Profesionalna razina usluga

Puštanje u promet najvećeg plutajućeg doka na Jadranu označava početak nove ere za brodogradilište Bijela, koje postaje remontni servis za superjahte. Novi projekt vode međunarodni …

Gastronomija

Vinarija Bastiàn: Uronite u istarski užitak

Istra je poznata regija vrhunske enogastronomije, a njezin zapadni dio posljednjih je godina postao mjesto radnje nekih od najuzbudljivijih vinskih priča. Na padinama podno Buja, …

Scroll to Top