Solaris 50 na testu: Jedriličarski Aston Martin

5 MINUTES READ
00:00:39

Profinjeni talijanski dizajn i preciznost u kvaliteti izrade krase Solaris 50 koji predstavlja ulaznicu u svijet ekskluzivnih jedrilica. Besprijekorno projektirane linije teku od pramca do krme sa sasvim čistom palubom i niskom siluetom kabine, a naš je primjerak bio obojen u metalik srebrnu nijansu što mu je dodatno naglašavalo ionako atraktivnu pojavu

Solaris 50 je po mnogočemu posebna jedrilica, iako se ne radi o posve novom modelu (ima malo više od tri godine da je predstavljen), iskoristili smo priliku što se od ove godine jedan novi primjerak tog sjajnog plovila nalazi u Tribunju. Radi se o modelu nasljedniku Solarisa 48 (predstavljenog 2006. godine), koji je po mnogočemu zaslužan za globalni uspjeh toga talijanskog brenda, a poput svog prethodnika i ovaj model od 50 stopa također potpisuje argentinski dizajner Javier Soto Acebal, koji jako dobro kroči stazama uspjeha svog učitelja Germana Frersa, i čija je suradnja sa Solarisom u jednu ruku stvorila nišu modernih performance cruisera na tržištu posljednjih deset godina.

Solaris 50 ‘ispeglan’ je do najmanjih detalja

Kao evolucija prethodnika, Solaris 50 ‘ispeglan’ je do najmanjih detalja i kao takav predstavlja malu školu modernog dizajna (ne samo jedrilica). Besprijekorno projektirane linije teku od pramca do krme sa sasvim čistom palubom i niskom siluetom kabine. ‘Naš’ primjerak bio je obojen u metalik srebrnu nijansu što mu je dodatno naglašavalo ionako atraktivnu pojavu, a baš svi detalji na jedrilici, poput sklopivih bitvi (flush mounted), malih poklopaca za instrumente ili skrivanja ‘spray hooda’ pod tikovom oblogom kabine, jednostavno su savršeno izvedeni. Primjerice, na lijevom krmenom dijelu kokpita nalazi se hidraulična pumpa za krmeno leto i vang glavnog jedra, a ručica za pumpu ima posebno ležište nadomak ruke na konzoli kormila – na jedrilici su baš svi detalji tako posloženi.

Solaris 50 Jedrenje Hrvatska 01

Solaris 50 Jedrilica Pogled Na Pramac 01
Jedriličarski je Solaris 50 atraktivna jedrilica opremljena i za samostalno (single handed) jedrenje, s užitkom plovidbe na prvom mjestu

Treba kazati kako takvo savršenstvo i ekskluzivnost ima i svoju cijenu koja je često dvostruko veća od jedrilica vodećih svjetskih proizvođača iz Francuske ili Njemačke. Ako ćemo govoriti automobilskim rječnikom, Solaris je jedriličarski Aston Martin, a model od 50 stopa predstavlja tek ulaznicu u svijet u kojem je izgled jednako bitan koliko i funkcionalnost (možda i mrvicu više). Jedrilica koju smo testirali bila je opremljena ‘od glave do pete’ gotovo svom opremom koju pri naručivanju možete izabrati, uz posebne uzorke materijala za uređenje unutrašnjosti koji nisu standardni.

Solaris 50 je besprijekorna jedrilica koja prilikom svoje pojave ostavlja bez daha i one koji malo manje razumiju svijet jedrenja, čija je najveća mana, da kada se jednom ukrcate na njezinu palubu, možete dobiti vrstu jedriličarskog virusa zbog koje nećete lako sići s nje…

Najznačajniji su karbonski jarbol s dva križa i karbonski ‘furling’ bum, u čiju smo se važnost uvjerili odmah prilikom dizanja glavnog jedra, karbonska Millenium jedra, električno pokretani vinčevi, tzv. autovirant (klizač ispred jarbola koji omogućuje automatsko letanje prednjeg jedra), te niz unutarnje opreme, koja uključuje klimu, generator i desalinizator. Treba odmah napomenuti kako je ova jedrilica pripremljena za lako rukovanje, pa su svi podizači, kao i konopi za trimanje jedara, ispod palube sprovedeni na četiri vinča (dva sa svake strane) i nadohvat su ruke kormilaru.

Solaris 50 Talijanska Jedrilica 01
50 stopa čiste elegancije u šibenskom arhipelagu

Prednje jedro (flok) na brodu nije veliko jer je jedrilica optimizirana za jedrenje bez puno članova posade, što malo smanjuje mogućnost trimanja jedara, ali ako želite, ona može i nositi veće prednje jedro i u tom slučaju se montiraju bočni klizači za njegovo podešavanje. Ali to nam nije bilo tako bitno jer niti smo na regati, niti je ovoj jedrilici tako nešto namijenjeno – ona je građena za savršen život vlasnika na brodu i jednostavno i ugodno jedrenje po svim ‘normalnim’ uvjetima.

Mario Martinović, koji je proveo ljeto jedreći s vlasnicima, kazao nam je da su jedrili po vjetru i od 30 čvorova bez ikakvog problema. Mi smo na testu imali ugodnih 12 do 15 čvorova i relativno mirno more pa smo iskoristili puna jedra za ‘klizanje’ po šibenskom arhipelagu. Kao prvo, veliko glavno jedro podigli smo bez imalo problema uz angažman jednog čovjeka (!) zbog spomenutog samonamatajućeg (eng. furling) buma, natrimali smo flok i bezbrižno letali među otočićima. Brod s takvom konfiguracijom jedara nije prebrz jer smo jedrili malo brže od sedam čvorova (ili osam kada bismo otpali od kursa oštro uz vjetar), ali je osjećaj na kormilu, kao i prolazak jedrilice kroz valove, izvrstan.

Solaris 50 Jedrilica Pogled Iz Drona 01
Solaris 50 je komforan i brz poput GT automobila

Naime, Solaris 50 ima jedan duboki list kormila koji lako i brzo okreće jedrilicu i najmanjim pokretom kormilarskog kola. Kada smo razvili Code 0, brzina se naravno povećala (ne brže od deset čvorova), a brod je dobio potrebnu porivnu silu. Ono što je jednako važno napomenuti jest kako nas nije zalila ni jedna kapljica mora, i ni jednom nismo bili u situaciji da gubimo kontrolu. Jako komforna plovidba kao da zrcali sjajno dizajnirani eksterijer zaokružujući iskustvo vlasnika Solarisa u uživanje za sva čula. Paralelna priča izvedena je u unutrašnjosti, iako ćete, prema našemu mišljenju, na ovoj luksuznoj jedrilici najviše uživati baš na palubi.

Minimalizam u interijeru

Interijer plovila izveden je minimalistički, u potpalublju se nalaze tri kabine i dvije kupaonice. U pramcu je smještena vlasnička kabina sa zasebnim toaletnim prostorom, u krmi dvije identične kabine, s desne strane drugi toaletni prostor i navigacijski stol, a s lijeve strane velika brodska kuhinja (svidjeli su nam se ‘viseći’ ormarići na njoj). Osim što je po mnogočemu posebna, ova jedrilica ima i zanimljivo ime – Sultans of Swing, po čuvenoj pjesmi Dire Straitsa. Naime, vlasnik jedrilice je prijatelj s frontmenom čuvenog rock sastava koji mu je za jedrilicu poklonio i potpisanu ‘singlicu’, koja je izložena u brodu, a kako neslužbeno saznajemo moguće je da će umirovljena rock-zvijezda i zasvirati na krštenju plovila, koje je zbog pandemije korona virusa odgođeno…

Jedrilica Salon 01

Jedrilica Kabina 01
Solaris nudi različite verzije uređenja interijera, a naša jedrilica imala je interijer u izrazito svijetlim tonovima, s posebno izabranim materijalima za uređenje unutrašnjosti

Ali i bez dodatnih ‘nota’, Solaris 50 je besprijekorna jedrilica koja prilikom svoje pojave ostavlja bez daha i one koji malo manje razumiju svijet jedrenja, čija je najveća mana, da kada se jednom ukrcate na njezinu palubu, možete dobiti vrstu jedriličarskog virusa zbog koje nećete lako sići s nje…

Solaris 50 tehnički podaci

Duljina preko svega: 15,40 m
Širina: 4,55 m
Gaz: 2,60 m
Istisnina: 14.200 t
Kobilica: 4,9 t
Visina jarbola: 22 m
Motor: 75 KS
Projektant: Javier Soto Acebal
Graditelj: Solaris
Zastupnik: Merk & Merk

Tekst Darko Šupuk

Fotografije Boris Kačan, Mario Jelavić & Solaris

Video Yachts Croatia

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Nautor Swan 65 Jahting

Video: Nove jedrilice za 2021.

Drugi nastavak Yachtsovog serijala o najvažnijim novitetima u svijetu brodova rezerviran je za nove jedrilice. Pogledajte što su novog pripremili Beneteau, Nautor’s Swan, Jeanneau, Dufour, …

Priprema broda Jahting

Savjet stručnjaka: Kako izgleda dobra priprema broda za sezonu?

U suradnji s jednim od najboljih servisa na Jadranu – Merk & Merk saznajte sve tajne dobre pripreme broda za morske gušte Svi vlasnici brodova …

Gs44 Jahting

Dolazi GS 44 Performance

GS 44 novi je cruiser od 44 stope i posljednji u seriji Grand Soleil Yachts Performance, u kojoj Cantiere del Pardo nudi brodove namijenjene sportski …

Jahting

Perini Navi prodao treću E-volution jahtu

Brodogradilište Perini Navi objavilo je da je prodana treća jahta S/Y 47m E-volution, koja se gradi po posebnim zahtjevima za nepoznatog europskog naručitelja, s rokom …

X Yachts 00 Jahting

X-Yachts dovodi šest modela

X-Yachts predstavlja šest modela na sajmu u Düsseldorfu: X4⁰, X4³, X4⁶, X4⁹, Xp 44 i Xc 45. Novi X4⁰ najmanji je u programu, ali ga …

Scuderia 65 Jahting

Scuderia 65: Nova sexy jurilica studija Miesbauer

Pod palicom dizajnerskog studija Harry Miesbauera u brodogradilištu Adria Sail Custom yachts, ovaj vikend u sjedištu tvrtke u gradiću Fano bit će predstavljena nova regatna …

Ovo je fotografija Basecamp bubble hoteli Luksuz

Bubble hoteli: Uronite u mjehuriće luksuza

Bubble hoteli omogućavaju jedinstveno iskustvo prirode, savršen pogled na zvjezdano nebo noću i uživanje u spektakularnim izlascima sunca u praskozorje Bubble Luxotel Wadi Rum Rezervirajte …

Ovo je fotografija Mercedes EQB Automobili

Mercedes EQB: Električna mobilnost u obiteljskom paketu

Električna ofenziva Mercedes-Benz automobila ne samo da ubrzava, nego ubrzava kao i sama Mercedes-EQ vozila: dok se prvi EQA modeli pojavljuju u europskim salonima, uz …

Ovo je fotografija grad Rovinj Hrvatska

Rovinj: Grad u kojem Istra ljubi more

Rovinj su slikari, pisci i moderni turistički nomadi proglasili jednim od najromantičnijih europskih gradića. U njemu ljeti na terasama gore svijeće, a putnik namjernik – …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Scroll to Top