Solaris Power 48 Lobster na testu: Nepodnošljiva ljepota postojanja



4 min
00:00:58
00:00:58

Solaris Power 48 Lobster je jahta nenadmašnog dizajna i visoke kvalitete izrade koja skriva i iznenađenje u unutrašnjosti, te nudi očekivano dobre performanse iznimno dobro izbalansiranog korita

Solaris Power 48 Lobster testirali smo prošlog rujna, uoči njegove svjetske sajamske premijere (i jedinog javnog prikazivanja) na sajmu u Genovi. Taj novi model nastao je na platformi od 48 stopa koju dijele modeli Open i Flybridge, i predstavlja jednu od najljepših jahti koje smo u toj duljini uopće vidjeli.

Ovo je fotografija Solaris Power 48 Lobster

Solaris Power je kao brend počeo s modelom lobstera od 55 stopa, čiji smo prototip imali prilike testirati, da bismo sada, malo više od godinu dana nakon toga, na modelu od 48 stopa imali priliku vidjeti evoluciju brodogradilišta koje je inače poznato po perfekciji u izradi luksuznih jedrilica.

Jako pažljivo dizajnirana vanjština izrađena je jednako savršeno, a njezina kvaliteta najbolje se vidi u načinu na koji je ova jahta obojena u metalik plavu boju, jer ima površinu poput ogledala u koju se lako možete zagledati.

Solaris Power 48 Lobster dizajn

Kada se to spoji s prepoznatljivim visokim bokovima koji, kao dizajnerski detalj, imaju u sebi ugrađenu letvu od tikovine i ‘flush mounted’ privezne bitve (detalj s velikih jedrilica), onda testirana jahta više izgleda kao skupocjeni automobil nego morska igračka. Pritom je lako primjetno iskustvo koje Solaris vuče iz gradnje luksuznih jedrilica, a koje na modelu ovog ‘seksi’ motornjaka posebno dolazi do izražaja.

Ovo je fotografija kupaonice

Ovo je fotografija kabine
Unutrašnjost testiranog modela ima samo jednu kabinu, koja ‘diše’ toplim tonovima drva

Međutim, osim dojmljivog dizajna, ova jahta ima još nekoliko zanimljivih cjelina. Jedna je svakako skrivena u potpalublju, a radi se o činjenici što je primjerak koji smo testirali po želji vlasnika izgrađen s jednom jedinom kabinom.

U pramčanom dijelu potpalublja nalazi se jedan ‘kraljevski’ krevet s lijepo dizajniranim ladicama za spremanje, toaletni prostor smješten je u krmenom lijevom dijelu, mali kauč desno, dok je u krmenom dijelu potpalublja veliko spremište koje je na našem plovilu u sebi imalo perilicu za rublje i dodatni hladnjak.

Pročitajte: Solaris 50 na testu: Jedriličarski Aston Martin

Pročitajte: Solaris 55 Power: Brod po mjeri nautičara, a ne mode

Jednostavan, ali luksuzan interijer

Iako je ovo rješenje pravi luksuz i rijetko da će se ponoviti na sljedećem plovilu, ono je jasno svjedočanstvo da ste sa Solarisom zapravo u ‘semi-custom’ odnosu i da brodogradilište može ispuniti svaku vašu želju ‘začinjenu’ talijanskim dizajnom i visokom kvalitetom izrade. Na glavnoj palubi nalazi se kormilarsko mjesto s desne strane i mala blagovaonica za četvero s lijeve strane koja se po potrebi može pretvoriti u pomoćni ležaj. Simpatičan i koristan detalj je rukohvat od inoksa na stropu salona koji se u prednjem dijelu i otvara.

Ovo je fotografija salona

Ovo je fotografija interijera
Jednostavno namješten salon izrađen je precizno poput luksuznih jedrilica, koje su zaštitni znak brenda

U krmenom dijelu salona smještena je kuhinja, s lijeve strane nalazi se kuhalo, koje ima plinski plemenik i indukcijsku ploču, s desne strane je sudoper, dok je hladnjak smješten u kokpitu, a cijela kuhinja okrenuta je prema vanjskom dijelu plovila.

U kokpitu se nalazi stol za četvero koji se, uz nekoliko jednostavnih operacija, može pretvoriti u krmeno sunčalište, a u krmi je skrivena garaža u koju se smješta tender veličine 2,50 metara. Kao i na Solaris Power 48 Open modelu, i na pramcu se nalazi sunčalište velikih dimenzija koje prekriva gotovo cijeli pramac.

Besprijekorne plovne performanse

Testirano plovilo bilo je opremljeno dvama IPS 650 motorima od 480 konjskih snaga, što je jača inačica pogona, inače možete izabrati par slabijih motora, a mi smo s ‘našima’ zabilježili besprijekorne performanse.

Maksimalna brzina koju smo uhvatili bila je 32 čvora, pri kojoj je potrošnja gotovo 190 litara na sat, međutim na jahti je bio njezin skiper koji je prošlog ljeta s njom prevalio gotovo 2500 milja. On nam je kazao kako jahta najbolje plovi brzinom od 22 čvora, kada je potrošnja 115 litara na sat, a autonomija oko 300 nautičkih milja.

Ovo je fotografija testiranog Solaris Power 48 Lobster

Zanimljiva je i potrošnja pri brzini od 10 čvorova, koja tada iznosi samo 25 litara na sat, a raznovrsnost dobrih rezultata ova jahta zahvaljuje patentiranom trupu koji potpisuje Victory Design, a dijele ga svi modeli Solaris Powera od 48 stopa.

Pročitajte: Solaris 60 na testu: Ulazak u prestižni klub

Pročitajte: Solaris Power 48 Open na testu: S potpisom Norberta Ferrettija

Solaris Power 48 Lobster zaista nas je oduševio kao uravnoteženo plovilo koje ne zaostaje ni na jednom području dizajna ili kvalitete, te jedva čekamo da, osim na zapadnom Sredozemlju, ova plovila vidimo i na Jadranu.

Solaris Power 48 Lobster tehnički podaci

Duljina: 14,86 m
Širina: 4,87 m
Gaz: 1,05 m
Istisnina: 17.550 kg
Spremnik za gorivo: 1500 l
Spremnik za vodu: 430 l
Motori: 2 x Volvo Penta D6 IPS 600 435 KS
2 x Volvo Penta D6 IPS 650 480 KS
Najveća brzina: 32 čv.
Brzina krstarenja: 21 čv.
Graditelj: Solaris Power
Zastupnik: Merk & Merk

 

Tekst Darko Šupuk
Fotografije Solaris Power

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above