Profinjeni talijanski dizajn i preciznost u kvaliteti izrade krase Solaris 50 koji predstavlja ulaznicu u svijet ekskluzivnih jedrilica. Besprijekorno projektirane linije teku od pramca do krme sa sasvim čistom palubom i niskom siluetom kabine, a naš je primjerak bio obojen u metalik srebrnu nijansu što mu je dodatno naglašavalo ionako atraktivnu pojavu
Solaris 50 je po mnogočemu posebna jedrilica, iako se ne radi o posve novom modelu (ima malo više od tri godine da je predstavljen), iskoristili smo priliku što se od ove godine jedan novi primjerak tog sjajnog plovila nalazi u Tribunju.
Radi se o modelu nasljedniku Solarisa 48 (predstavljenog 2006. godine), koji je po mnogočemu zaslužan za globalni uspjeh toga talijanskog brenda, a poput svog prethodnika i ovaj model od 50 stopa također potpisuje argentinski dizajner Javier Soto Acebal, koji jako dobro kroči stazama uspjeha svog učitelja Germana Frersa, i čija je suradnja sa Solarisom u jednu ruku stvorila nišu modernih performance cruisera na tržištu posljednjih deset godina.
Solaris 50 ‘ispeglan’ je do najmanjih detalja
Kao evolucija prethodnika, Solaris 50 ‘ispeglan’ je do najmanjih detalja i kao takav predstavlja malu školu modernog dizajna (ne samo jedrilica). Besprijekorno projektirane linije teku od pramca do krme sa sasvim čistom palubom i niskom siluetom kabine. ‘Naš’ primjerak bio je obojen u metalik srebrnu nijansu što mu je dodatno naglašavalo ionako atraktivnu pojavu, a baš svi detalji na jedrilici, poput sklopivih bitvi (flush mounted), malih poklopaca za instrumente ili skrivanja ‘spray hooda’ pod tikovom oblogom kabine, jednostavno su savršeno izvedeni.
Primjerice, na lijevom krmenom dijelu kokpita nalazi se hidraulična pumpa za krmeno leto i vang glavnog jedra, a ručica za pumpu ima posebno ležište nadomak ruke na konzoli kormila – na jedrilici su baš svi detalji tako posloženi.
Treba kazati kako takvo savršenstvo i ekskluzivnost ima i svoju cijenu koja je često dvostruko veća od jedrilica vodećih svjetskih proizvođača iz Francuske ili Njemačke. Ako ćemo govoriti automobilskim rječnikom, Solaris je jedriličarski Aston Martin, a model od 50 stopa predstavlja tek ulaznicu u svijet u kojem je izgled jednako bitan koliko i funkcionalnost (možda i mrvicu više). Jedrilica koju smo testirali bila je opremljena ‘od glave do pete’ gotovo svom opremom koju pri naručivanju možete izabrati, uz posebne uzorke materijala za uređenje unutrašnjosti koji nisu standardni.
Solaris 50 je besprijekorna jedrilica koja prilikom svoje pojave ostavlja bez daha i one koji malo manje razumiju svijet jedrenja, čija je najveća mana, da kada se jednom ukrcate na njezinu palubu, možete dobiti vrstu jedriličarskog virusa zbog koje nećete lako sići s nje…
Najznačajniji su karbonski jarbol s dva križa i karbonski ‘furling’ bum, u čiju smo se važnost uvjerili odmah prilikom dizanja glavnog jedra, karbonska Millenium jedra, električno pokretani vinčevi, tzv. autovirant (klizač ispred jarbola koji omogućuje automatsko letanje prednjeg jedra), te niz unutarnje opreme, koja uključuje klimu, generator i desalinizator.
Treba odmah napomenuti kako je ova jedrilica pripremljena za lako rukovanje, pa su svi podizači, kao i konopi za trimanje jedara, ispod palube sprovedeni na četiri vinča (dva sa svake strane) i nadohvat su ruke kormilaru. Prednje jedro (flok) na brodu nije veliko jer je jedrilica optimizirana za jedrenje bez puno članova posade, što malo smanjuje mogućnost trimanja jedara, ali ako želite, ona može i nositi veće prednje jedro i u tom slučaju se montiraju bočni klizači za njegovo podešavanje.
Ali to nam nije bilo tako bitno jer niti smo na regati, niti je ovoj jedrilici tako nešto namijenjeno – ona je građena za savršen život vlasnika na brodu i jednostavno i ugodno jedrenje po svim ‘normalnim’ uvjetima. Mario Martinović, koji je proveo ljeto jedreći s vlasnicima, kazao nam je da su jedrili po vjetru i od 30 čvorova bez ikakvog problema. Mi smo na testu imali ugodnih 12 do 15 čvorova i relativno mirno more pa smo iskoristili puna jedra za ‘klizanje’ po šibenskom arhipelagu.
Kao prvo, veliko glavno jedro podigli smo bez imalo problema uz angažman jednog čovjeka (!) zbog spomenutog samonamatajućeg (eng. furling) buma, natrimali smo flok i bezbrižno letali među otočićima. Brod s takvom konfiguracijom jedara nije prebrz jer smo jedrili malo brže od sedam čvorova (ili osam kada bismo otpali od kursa oštro uz vjetar), ali je osjećaj na kormilu, kao i prolazak jedrilice kroz valove, izvrstan.
Naime, Solaris 50 ima jedan duboki list kormila koji lako i brzo okreće jedrilicu i najmanjim pokretom kormilarskog kola. Kada smo razvili Code 0, brzina se naravno povećala (ne brže od deset čvorova), a brod je dobio potrebnu porivnu silu. Ono što je jednako važno napomenuti jest kako nas nije zalila ni jedna kapljica mora, i ni jednom nismo bili u situaciji da gubimo kontrolu. Jako komforna plovidba kao da zrcali sjajno dizajnirani eksterijer zaokružujući iskustvo vlasnika Solarisa u uživanje za sva čula. Paralelna priča izvedena je u unutrašnjosti, iako ćete, prema našemu mišljenju, na ovoj luksuznoj jedrilici najviše uživati baš na palubi.
Minimalizam u interijeru
Interijer plovila izveden je minimalistički, u potpalublju se nalaze tri kabine i dvije kupaonice. U pramcu je smještena vlasnička kabina sa zasebnim toaletnim prostorom, u krmi dvije identične kabine, s desne strane drugi toaletni prostor i navigacijski stol, a s lijeve strane velika brodska kuhinja (svidjeli su nam se ‘viseći’ ormarići na njoj). Osim što je po mnogočemu posebna, ova jedrilica ima i zanimljivo ime – Sultans of Swing, po čuvenoj pjesmi Dire Straitsa.
Naime, vlasnik jedrilice je prijatelj s frontmenom čuvenog rock sastava koji mu je za jedrilicu poklonio i potpisanu ‘singlicu’, koja je izložena u brodu, a kako neslužbeno saznajemo moguće je da će umirovljena rock-zvijezda i zasvirati na krštenju plovila, koje je zbog pandemije korona virusa odgođeno…
Ali i bez dodatnih ‘nota’, Solaris 50 je besprijekorna jedrilica koja prilikom svoje pojave ostavlja bez daha i one koji malo manje razumiju svijet jedrenja, čija je najveća mana, da kada se jednom ukrcate na njezinu palubu, možete dobiti vrstu jedriličarskog virusa zbog koje nećete lako sići s nje…
Tekst Darko Šupuk
Fotografije Boris Kačan, Mario Jelavić & Solaris
Video Yachts Croatia