Jedinstven u svakom pogledu, moderni luksuzni cruiser s trinaest kabina nastao je u hrvatskom brodogradilištu kao korak u budućnost u izuzetno uspješnoj ponudi luksuznih brodova za odmor s kapacitetom više od dvanaest gostiju
Hrvatska brodogradnja se već godinama razvija u smjeru proizvodnje turističkih čeličnih brodova duljine od pedesetak metara koji su građeni ili kao mini-cruiseri ili kao luksuzne jedrilice sa šest kabina.
Zadnjih nekoliko godina bilježimo trend ‘prekrajanja’ flote mini-cruisera, koji se inače iznajmljuju u tzv. cabin charteru, u još luksuznija plovila s 10 do 14 kabina, koja se iznajmljuju po istom principu kao jahte, uglavnom jednom klijentu.
Ako pogledamo ponudu jahti gdje za odmor obitelj od 20-ak članova treba izdvojiti više od pola milijuna eura, hrvatski luksuzni cruiseri predstavljaju odličnu alternativu i jedinstvenu ponudu za takve grupe gostiju u cijelom svijetu.
Projekt koji je otišao korak dalje zove se Argo, jer u sebi nosi brojne elemente ‘pravog’ jahtinga, kombinirajući ga s pogodnostima luksuznih cruisera. Treba napomenuti kako je Argo prvi, ali i posljednji brod takvog stila, jer se u Hrvatskoj regulativa za gradnju malih putničkih brodova promijenila i značajno postrožila.
Argo je projekt koji je na svijet donijela tvrtka International Cruising Yachts po čemu je projekt nazvan ICY 55. Dizajn potpisuje Marlena Dapčić, a građen je u brodogradilištu Nuić u Vranjicu pod paskom inženjera Branka Vukovića. Zanimljivo je kako je Argu namijenjena plovidba u zaljevu Baja California u Meksiku, a Hrvatska je samo njegova prva postaja.
Prvi put je zaplovio hrvatskim morem u lipnju ove godine s vrlo uspješnom čarter sezonom, bez slobodnog dana od početka plovidbe, do listopada, dok su najave za sljedeću sezonu još bolje, s nizom zadovoljnih gostiju koji su ove godine plovili na njemu.
Tajna uspjeha projekta je u jedinstvenom spoju vizualnih elemenata i usluge koju jahta nudi, jer je luksuzni cruiser Argo prvi put u Hrvatskoj uposlio međunarodnu posadu od čak petnaest članova koja nudi standarde koji su inače uobičajeni u svijetu jahtinga. Primjerice, na brodu je zaposleno čak šest hostesa za interijer i dva kuhara. S druge strane, ima čak trinaest kabina za smještaj 26 gostiju. Iskreno i sami smo se iznenadili koliko kabina može stati u 55-metarski trup, ali one su složene tako da se ne osjeti ‘gužva’.
Na donjoj palubi ima osam kabina, na gornjoj četiri u pramčanom dijelu, uz vlasničku na krmenom dijelu glavne palube, gdje se još nalazi i dobro opremljena teretana. Istodobno, širina hodnika, stubišta i izlaza u slučaju havarije, odgovara standardima putničkih brodova, a u gradnji su korišteni posebni nezapaljivi materijali atestirani za iste.
Na gornjoj palubi nalazi se brodski salon koji ima manji sjedeći dio s dva kauča i veliku blagovaonicu za 26 ljudi, a u pramčanom dijelu je čitaonica/igraonica s velikim televizorom. Cijela unutrašnjost uređena je u svijetlim tonovima hrasta i obložena pažljivo izabranim drvenim panelima talijanske tvrtke Nord Compensati.
Drugi su dijelovi namještaja izrađeni posebno za Argo, s lijepo dizajniranim stolovima, policama i ukrasnim elementima kojima također dominira svijetli hrast. Prednji dio gornje palube rezerviran je za smještaj jet skijeva, plovila za spašavanje i servisnog gumenjaka od 8,5 metara. Na krmenom, otvorenom dijelu nalaze se stolići za doručak ili popodnevno piće po izboru.
Glavni prostor na otvorenom je četvrta paluba koju zbog smještaja kormilarnice na njezinom pramčanom dijelu nazivamo Bridge deck. Još ispred kormilarnice se nalazi jacuzzi, a na krmenom dijelu je otvorena blagovaonica i veliki šank, idealno mjesto za zajednički obrok na otvorenom ili poneki koktel u predvečerje. Kako smo saznali, ta paluba se najviše koristi, a jedan od omiljenih trenutaka gostima ovog ljeta je bila večera s pogledom na Dubrovnik.
Luksuzni cruiser Argo je u još jednom pogledu jedinstven, a taj je što ima i potpuno opremljenu petu palubu, popularni Sundeck gdje se nalaze ležaljke za sunčanje, ali i veliki grill na otvorenom koji gosti baš vole, te mali šank. Priču o brodu upotpunjuje danas uobičajen velik izbor morskih igračaka, uz Jet-ski, Sea Bob i E-Foil igračke, ima dvije daske za jedrenje, čak i biorazgradive golf loptice, te veliki morski bazen, pa smo dojma kako vlasnici nisu mogli pronaći još igračaka koje bi ‘ugurali’ u popis stvari koje će odmor na moru učiniti što sadržajnijim.
Kao šlag na kraju uz brod plovi i pravi luksuzni tender, Axopar 37 Sun Top s dva Mercury motora od po 300 KS te putnom brzinom od 30 čvorova, koji omogućavaju gostima da zavire u najskrovitije kutke hrvatskog Jadrana, u koje ih posada na čelu s Leom Lemešićem vodi. Želimo Argu blistavu budućnost, kao projektu koji predstavlja primjer onog što se danas u Hrvatskoj može izgraditi.
Luksuzni cruiser Argo:
Duljina 55 m
Širina 8,52 m
Gaz 2,58 m
Bruto tonaža 498
Kabine 13
Gosti 26
Kabine: 2 Master kabine, 3 VIP kabine s vlastitom kupaonicom, 6 dvokrevetnih i 2 twin kabine s vlastitom kupaonicom
Posada: 14 članova
Motori 2 x Baudouin 6M26.2 381 KW
Maksimalna brzina 12 čv/kn
Brzina krstarenja 9 čv/kn
Graditelj International Cruising Yachts