Potpuno novi model, s velikim inovacijama u svim bitnim segmentima, uz još veću posvećenost čarteru, te nedvojbenu pripadnost ‘obitelji Lagoon’, garancija su za još jedan globalni uspjeh brenda
Kada gradite najprodavaniji model katamarana na svijetu, kako ga zamijeniti za još bolji? Upravo odgovor na to pitanje nudi novi model francuskog brodogradilišta Lagoon. Novi Lagoon 43 zamjenjuje do sada aktualan Lagoon 42, koji je, u šest godina provedenih na tržištu, proizveden u više od 1000 (!) primjeraka, čime je prestigao dotadašnjeg rekordera, model Lagoon 380, koji je također dosegnuo brojku od 1000 primjeraka, ali su oni proizvedeni tijekom deset godina.
Nova zvijezda Lagoona
Iako se Lagoon 42 još proizvodi u posebnoj ediciji, Lagoon 43 nova je uzdanica brenda koji je, najjednostavnije rečeno, izmislio katamarane za razonodu. Ne čudi ni što je Lagoon 43 u Hrvatsku dovela tvrtka Nautika Centar Nava, koja je prije 25 godina počela uvoziti brend Lagoon na hrvatsko tržište i na jednak način promovirala dvotrupce na hrvatskom, kao što je to Lagoon napravio na svjetskom tržištu, s posebnim naglaskom na njihov čarter. Baš je čarter postao glavni motor razvoja proizvodnje katamarana, pa novi model ima rješenja prilagođena tom segmentu tržišta.
Dizajn koji spaja kokpit i salon
Već na prvi pogled uočit ćete staklena bočna vrata u krmenom dijelu kokpita koja razlikuju ovaj model od svih drugih katamarana. Osim što su lijep dizajnerski detalj jer su izrađena od inoksa i stakla, ona omogućuju idealan izlaz na obalu kada ste privezani bočno, a možemo zamisliti i najmlađe kako ih koriste za neke morske radosti.
Krmena ‘klupa’ se pomičnim naslonom na novom modelu može otvoriti ili prema krmi ili prema kokpitu. Ako dulje pratite brend, uočit ćete da je na ovom Lagoonu vraćen na pramčanu poziciju, na početku krova salona.
Osim što je do kormilarskog mjesta stvoren prostor za dragocjeno sjedište (separe), te sunčalište na pramčanom dijelu krova, pomicanjem jarbola otvorio se prostor za jednu od najvažnijih novih značajki ovog modela, a to je spajanje kokpita i salona u jedan zajednički prostor.
Naime, potpora jarbola sada je premještena prema naprijed, čime se potpuno oslobodio krmeni dio salona, koji se sada prirodno nastavlja prema kokpitu. Za tu svrhu pomična stijena se potpuno uvlači, pa se prostor tih dvaju brodskih cjelina spaja u jedan.
Kuhinja prilagođena čarteru
Brodska kuhinja, koja je bila smještena u krmenom dijelu salona, pomaknuta je prema pramcu, pa su se s lijevog boka otvorili i prostori za dodatne hladnjake, kojih posebno u čarteru nikad dosta.
Pomični i rastavljivi (modularni) stol u salonu pomiče se prema potrebi, čime se koncept spajanja dva prostora maksimalno iskorištava. Jedina ‘žrtva’ ovakvog rasporeda unutrašnjosti je navigacijski prostor, koji je radi smještaja kuhinje gotovo potpuno izbačen.

Prostranije kabine i novi raspored
Novi model razlikuje se od svog prethodnika i po širini trupova, koji su iznad vodene linije maksimalno prošireni da bi se prvi put u ovoj veličini dobile četiri potpuno identične gostinske kabine. Svaka ima dvostruki ležaj, i zasebnu kupaonicu s konvertibilnim toaletnim prostorom, a i kod ovakve izvedbe je glavni ‘target’ bio čarter, u kojem su zahtjevi za konfiguracijom s četiri identične kabine najveći.
Pramčane kabine su još s pomoću staklenog prozora dodatno spojene s prostorima u vrhu pramca, koji mogu služiti ili kao velika ostava ili kao dodatne kabine. Kao šlag na torti smještaja, čak krmena lijeva kabina ima opcijski treći krevet na kat za spavanje djece.

Performanse
Novi model ima identičan par motora kao i prethodnik, ‘nepoderive’ Yanmare od 57 konjskih snaga, te ploveći na motor postiže jednake performanse, dok za usporediti razliku pod jedrima s različitim konceptima ‘sail plana’ treba pričekati malo toplija vremena, kada će se modeli od 42 i 43 stope naći jedan do drugog, a to je u čarteru sljedeće godine.
Naš zaključak je da je Lagoon novim modelom unio značajne promjene u segment u kojem već desetljećima vlada svjetskim morima, što će mu vjerojatno donijeti nastavak dominacije u svijetu dvotrupaca za razonodu.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Lagoon