Solaris Power 48 Open na testu: S potpisom Norberta Ferrettija

4 MINUTES READ
00:01:57

Novi Solaris Power 48 Open redefinira tradicionalni američki lobster u Open izvedbi i vrlo je tehnički orijentiran brod, fokusiran na maritimne mogućnosti, funkcionalnost i sigurnost

Novi Solaris Power 48 Open osmislio je i izgradio novoformirani tim iz snova koji čine Norberto Ferretti, projektant Brunello Acampora i vlasnik brodogradilišta Solaris Giuseppe Giuliani. Nakon uspješnog prvog modela Solaris Power 55, modeli Solaris Power nastavljaju redefinirati koncept tradicionalnih američkih lobstera, te od ove jeseni uvode novi model Solaris 48 Open, koji će biti dostupan i u verzijama hard top, fly bridge i lobster.

Solaris 48 Open puno je više od dnevnog kruzera

Solaris 48 Plovidba 01
Solaris Power 48 Open izgleda fenomenalno u ovoj boji

Prije nego što smo isplovili s novim Solaris Powerom 48, imali smo priliku postaviti nekoliko kratkih pitanja Norbertu Ferrettiju, koji je glavni ‘krivac’ za nastanak ovog modela. Zanimalo nas je po čemu je specifičan ovaj dnevni kruzer. ‘Ovo je jedan od zadnjih brodova koji sam napravio u svom životu’, kazao je Norberto Ferretti i nastavio:

‘Uglavnom su dva pravca kod izrade koncepta broda: brod za korištenje i brod za pokazivanje. Ja radim brodove za korištenje jer provodim puno vremena na moru. Za mene je najvažnije da na brodu sve dobro funkcionira i da je sve na pravom mjestu.’ Zahvalili smo gospodinu Ferrettiju, te smo ‘na prvu’ primijetili da brod izgleda fantastično.

Solaris Power 48 Open
Spoj tradicionalnog i modernog prava je formula za uspjeh ovog modela

Spoj tradicionalnog i modernog, uz dobru funkcionalnost, prava je formula za uspjeh ovog modela, a neki detalji su ipak podređeni izgledu. Da bi se sačuvao dizajn čistih ravnih linija, izostavljena je ograda na bočnim stranicama broda, tako da je prilaz pramčanom dijelu broda otežan, posebno kada je brod u plovidbi. Ostali detalji su izrađeni vrlo kvalitetno i promišljeno. Ovo ipak nije samo dnevni kruzer, kako bi se mogao steći dojam na prvi pogled.

Plovilo nudi brojne značajke koje su jedinstvene u kategoriji dnevnih krstarenja, s izvanrednom razinom udobnosti i funkcionalnosti, kako izvana, tako i iznutra. Kao i 55, novi Solaris 48 Open vrlo je tehnički orijentiran, fokusiran na maritimne mogućnosti, funkcionalnost i sigurnost. Pogonski sustav posljednje generacije savršeno je integriran u oblik trupa kako do sada nikad nije učinjeno u ovom segmentu.

Ovakav koncept omogućuje dulje krstarenje i kod nepovoljnih vremenskih uvjeta sa sigurnošću i proširenim dometom. Osim toga, plovilo se može pohvaliti brojnim značajkama koje je teško kombinirati u jednom plovilu: sposoban je učinkovito krstariti pri malim brzinama u režimu deplasmanskih plovila, kao i glisirati brzinom od 33 milje na sat.

Motori odlično obavljaju zadatak

Ovo su neke od prednosti koje možemo izdvojiti: vrlo sigurno plovi i u nepovoljnim vremenskim uvjetima, ima nisku potrošnju goriva, dakle veći domet, smanjenu emisiju CO2, povećanu upravljivost zahvaljujući svojim upravljačkim elementima, nisku razinu buke i nula vibracija te veliku stabilnost i na sidrištu.

Ono što nam se nije svidjelo tijekom testa jest prskanje mora preko palube. U dva navrata smo prešli preko valova koje su napravili drugi brodovi u vožnji ispred Cannesa te su kapljice mora uspjele preletjeti preko palube do nas u kokpit – ovaj Open je ipak otvoren.

Solaris Power 48 Open
Solaris Power 48 Open nudi brojne značajke koje su jedinstvene u kategoriji dnevnih krstarenja, s izvanrednom razinom udobnosti i funkcionalnosti

Također, nismo uspjeli postići tvorničku deklariranu brzinu od 35 čvorova, nego dva čvora manje, vjerojatno zbog velikog broja ukrcanih ljudi na brodu. Ostale plovne karakteristike su upravo onakve kako su i deklarirane. Solaris Power 48 Open solidno leži na moru i osjećaj pri upravljanju je izvrstan. Dva motora Volvo Penta D6 od 600 KS odlično obavljaju svoj zadatak, a dobra upravljivost i u malim skučenim prostorima marina može se pripisati IPS sustavu upravljanja.

Kabina s puno svjetlosti

Krstareći u prosjeku 20 milja na sat, domet je oko 300 milja. Kada smo završili s onim za nas najvažnijim dijelom testa u plovidbi, na red je došla i funkcionalnost kada je brod u mirovanju na sidru ili u marini. Na glavnoj palubi, počevši od pramca, nalazi se prostor za sunčanje sa zasjenjenim naslonom za glavu. Glavna upravljačka stanica racionalno je opremljena instrumentima, upravljačkom palicom IPS sustava za upravljanje i kompletnom nadzornom pločom, plus dva zaslona osjetljiva na dodir koji se mogu konfigurirati u skladu s potrebama vlasnika.

U nastavku prema krmi smještena je jedinica za kuhanje na kojoj se nalazi nosač u obliku slova T izrađen od ugljičnih vlakana i izvrsno služi kao zaštita od sunca. U kokpitu su dvije klupice za sjedenje, okrenute jedna prema drugoj, sa stolom u središtu, savršenim za jelo ili aperitive. Na samoj krmi je platforma s tušem i pokretna pasarela.

Tu je i prostrana garaža za pohranu tendera, bokobrana i igračaka za vodu. Što se tiče rasporeda unutrašnjosti, na raspolaganju su dvije različite mogućnosti, a obje imaju glavnu spavaću sobu s punom stajaćom visinom koja je opremljena s dva ormara i kozmetičkim prostorom.

Tijekom dana, kabina je vrlo svijetla zahvaljujući svojim otvorima koji se mogu otvoriti, dok noću LED-diodna rasvjeta stvara opuštajuću atmosferu. U prvoj verziji postoji još jedna kabina s dva odvojena kreveta, otvorima za vrata i kupaonicom, dok je u drugoj verziji gostinski prostor opremljen kao udoban dnevni boravak.

Solaris Power 48 Open tehnički podaci

Duljina: 14,35 m
Širina: 4,87 m
Gaz: 0,75 m
Spremnik za gorivo: 1500 l
Spremnik za vodu: 430 l
Motori: 2 x Volvo Penta D6 IPS 600/650
Najveća brzina: 30/35 čvorova
Brzina krstarenja: 23/26 čvorova
Zastupnik: Merk & Merk

Tekst Mario Jelavić
Fotografije Solaris Power

 

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Norberto Ferretti 04 Intervjui

Norberto Ferretti: Povratak Jedija u nautički svijet

Iako u svojim sedamdesetima, Norberto Ferretti i dalje ima što za kazati u svijetu nautike, zajedno s brodogradilištem Solaris stvorio je novu generaciju lobster jahti …

Testovi

Solaris 55 Power: Brod po mjeri nautičara, a ne mode

Kao plod rada ‘mudraca’ koji su svaki na svoj način obilježili povijest nautičkog biznisa, Solaris 55 Power je dobrodošao dašak svježine na tržištu motornih jahti …

Ovo je fotografija Rand Escape 30 Testovi

Rand Escape 30 na testu: Mala jahta velikih namjera

Vanjske linije modela Rand Escape 30, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom dizajnu, …

Ovo je fotografija vanjskih linija novog modela Ferretti 860 Jahting

Ferretti Yachts 860: Evolucija koncepta flybridge

Nova flybridge jahta koju je stvorilo brodogradilište sa sjedištem u Cattolici donosi vrhunska dizajnerska i tehnološka rješenja u kojima stilski i strukturalni elementi skladno surađuju …

Ovo je fotografija ACI marine Dubrovnik Jahting

Nova ulaganja u ACI marini Dubrovnik

Nautičari zahtijevaju sve veću razinu usluge, a nova ulaganja u ACI marini Dubrovnik ukorak su sa svjetskim nautičkim trendovima Kako bi ACI marina Dubrovnik ostala …

Ovo je fotografija tima tvrtke Marinetek Jahting

Marinetek: Uspješna godina zaokružena inovacijama

Marineteku su odobrena bespovratna sredstva iz programa Norveškog financijskog mehanizma 2014-2021 – Business Development and Innovation Croatia. Radi se o sredstvima za poticanje poslovnog razvoja …

Ovo je fotografija modela s Chaumet dijamantnim nakitom kolekcije Josephine Chaumet Luksuz

Chaumet Joséphine: Probudite caricu u sebi

Današnji komadi dijamantnog nakita kolekcije Joséphine reinterpretacija su nakita koji se u prošlosti izrađivao za jednu od prvih svjetskih modnih influencerica Prva velika klijentica draguljarske …

Ovo je fotografija Tanje Deman Intervjui

Tanja Deman: Moj novi horizont nakon izolacije

Snimanje ekološki angažiranog dokumentarnog filma ‘Horizont’ na najizoliranijem jadranskom otoku temeljito je promijenilo i urbani stil življenja svjetski priznate umjetnice rodom iz Splita Nedugo nakon …

Scroll to Top