Jedrilice i sve vezano uz pogon na jedra prvi put su zasebna tema na Cannes Yachting festivalu u desetak minuta vožnje brodom udaljenom Port Cantu i, po svemu sudeći, izmještanje je bio pravi potez
Excess 15
Excess 15 omogućuje uživanje svim osjetilima; od vrhunske estetike sportskog dvotrupca do udobnosti neuobičajene na modelima sličnih dimenzija. Uz dvostruki sustav kormila i dizajn trupa i opreme podređen brzom jedrenju, izvedba cjelina koje služe ugodnom boravku na jedrilici u pokretu i na sidru govori da je Excess 15 koncipiran i oblikovan dosljedno u znaku težnje za vrhunskim doživljajem. Kormilar u svakom trenutku ima savršen pregled broda i okoliša, a suvremen sustav za upravljanje izvrsno skrojenim jedrima omogućuje mu maksimalno korištenje energije vjetra. Ovisno o zahtjevu naručitelja, unutrašnjost ovog modela može se podijeliti u tri do šest kabina, prikladnih za ugodan smještaj obitelji ili većih grupa prijatelja.
Excess 12
Kao i drugi modeli pod imenom Excess, model Excess 12 je brod izrazito sportske koncepcije i izvedbe, savršen dvotrupac za ljubitelje avanturističkog jedrenja. Uživanju u brzini pod jedrima podređeno je sve na ovom brodu, od jedrilja do palubne opreme. Ako ipak tražite nešto više, graditelj nudi i dodatno opremljenu verziju Pulse, s tim što kabine u trupcima (tri ili četiri, prema izboru kupca) nisu ni najmanje spartanski uređene. Tražite li lijep, moderan i performansama itekako uvjerljiv brod, Excess 12 odgovor je na sve vaše ideje o jedrenju u punom komforu.
Fountaine Pajot New 45
Kad stupite na palubu dvotrupca za duga krstarenja jednostavnog imena New 45, steći ćete potpun dojam o tome što dizajnerski studio Berret-Racoupeau podrazumijeva pod prostranošću na suvremenim katamaranima. Linije ovog broda odišu energijom, pramac je zakošen unatrag, prostorije za dnevni boravak i noćno opuštanje jednostavno su zadivljujuće prostrane. Nadasve skladno oblikovan, New 45 oduševljava obiljem svjetla i prozračnošću, kao i izvedbom paluba, od pramčanog beach cluba do krmene platforme s električnim sustavom za spuštanje do razine mora. Podjela kabina je klasična: najveća je vlasnička, one gostinske nešto manje, ali itekako prostrane i opremljene pripadajućim kupaonicama.
Amel 60
Amel 60 nudi mnogo više prednosti od 10 stopa dodatne duljine kojima se razlikuje od modela Amel 50: cjeline su prostranije i bolje opremljene, s više zanimljivih detalja i elemenata suvremene tehnologije koji pridonose udobnosti u plovidbi i na sidru. Amel se ovim modelom čvrsto pozicionirao kao proizvođač plovila za istinske ljubitelje mora i krstarenja. Prinova nosi karbonski jarbol za spremanje jedra smotavanjem, lagan i niskog težišta, a potpalublje je podijeljeno u tri dvokrevetne kabine s pripadajućim kupaonicama, dok veliki glavni salon s barom dijeli dnevni boravak od blagovaonice. Na palubi i nadgrađu izvedeno je čak 12 okana, dok pramčana paluba i područje kokpita nude raskošan prostor za sunčanje.
Beneteau First Yacht 53
Beneteau First Yacht 53 vrhunski je krstaš u kojem se luksuz stapa sa sjajnim performansama, darujući udobnost i užitak nautičkim entuzijastima koji očekuju najviše. Ova prinova legendarne First linije odlikuje se suvremenim linijama, dvostrukim kormilom, izborom kobilice od 2,50 ili 3 metra, karbonskim jarbolom (opcija) i opremom koja joj omogućuje ozbiljno regatno jedrenje. Dizajner Lorenzo Argento podijelio je potpalublje u tri kabine i dva sanitarna čvora, a naručitelji mogu odabrati i varijantu s trećom kupaonicom i kabinicom za skipera. Uređena u svijetlim tonovima i ugodnog interijera, ova jahta pod jedrima odlikuje se besprijekornom tehnologijom i komforom.
Nautor Swan 48
Novi Swan 48 djelo je cijeloga tima stručnjaka koji su stvorili model u znaku vrhunske tehnologije, najbolje dostupne opreme i rješenja kojima je ovaj krstaš učinjen stabilnim, brzim i izvanredno udobnim. Dovoljno je spomenuti da se trup sam uspravlja i nakon naginjanja od 120 stupnjeva, pa se njegova superiorna sigurnost smatra nečim samorazumljivim. Ravna paluba, udvojen sustav kormila i duljina na vodenoj liniji jamče veliku teoretsku brzinu trupa, a dodamo li tome lijepo osvijetljeno i besprijekorno funkcionalno potpalublje (tri kabine, dvije kupaonice s tuš-kabinama), jasno je da potpisnici dizajna nisu propustili usavršiti nijednu stavku projekta koji označava povratak jednoga mita.
X-Yachts X4⁰
Premda najmanji u liniji X, novi model X40 odlikuje se svim sjajnim značajkama svoje obitelji, od filozofije dizajna kojim je oblikovan do sretne sprege vrsnih svojstava rasne jedrilice i izvedbe opreme koja omogućuje jedrenje i s vrlo reduciranom posadom. Kao nasljednik linija potvrđenih modela Xc i Xp, X40 posebno se odlikuje besprijekornim uravnoteženjem trupa, što je temeljni uvjet visokih performansa i udobnosti pri jedrenju. Oprema za jedrenje najnovije je generacije, primijenjen je i avangardni sustav napinjanja jarbola radi postizanja optimalnog aerodinamičkog profila glavnoga jedra, a upravljanju njim i prednjim jedrima služe četiri vitla, dva koloturnika i samookretni priteg deblenjaka, raspoređeni po ergonomski optimalnim mjestima. Povrh svega, u potpalublju je X4⁰ nimalo spartanski, luksuzno uređen brod, blistav izlog sinteze stila, komfora i funkcionalnosti kakvu njeguje to poznato dansko brodogradilište.
Grand Soleil 42 LC
Novi Grand Soleil 42 LC polazni je model nove linije Blue Water, krstaš duljine 12,90 metara zamišljen kao udoban i prostran brod velike plovidbene autonomije. Gradit će se u verzijama standard i sport, u prvoj s krmenim klupama i karbonskim lukom nad kokpitom, kako bi se prostor za boravak u plovidbi oslobodio travelera glavnog jedra. Trup je građen prema projektu Marca Lostuzzija u suradnji sa Studiom Nauta, zamjetno je voluminozan, čime se željela postići i visoka stabilnost. Obje varijante opremat će se jedrima velike površine, da bi se postigle odgovarajuće performanse. U potpalublju, ovisno o željama naručitelja, predviđene su dvije ili tri kabine s dvije kupaonice. Glavni salon ujedno služi i kao blagovaonica povezana s kuhinjom tlocrta slova L, a tu se nalazi i veliki hladnjak, kao i nekoliko spremišta.
Dehler 30 OD
Dugačak trup, s izraženim bokovima koji pružaju iznimnu stabilnost, izrađen je metodom vakuumske infuzije. Ravne linije krme umanjuju uronjeno područje trupa i održavaju stabilnost broda pri većoj brzini, a prošireni pramac pruža veću plovnost te ostaje uzdignut čak i tijekom spuštanja niz valove. Trup je opremljen najnovijom verzijom Dehler Carbon Cage okvira, koji ravnomjerno raspoređuje opterećenje trupa po svojoj čvrstoj strukturi. Kosnik i bobstay se za lagano krstarenje mogu ukloniti. Zato je uparen mali dizelski motor s preklopnom osovinom. Ona je pri sklapanju hermetički zatvorena unutar trupa, ne stvara nikakav otpor.
Beneteau Oceanis 30.1
Zahvaljujući dimenzijama nešto ispod 9 m x 3 m i istisnini manjoj od 4 tone, Oceanis se može prevoziti na prikolici ili kamionu kao standardan teret. Uživate li u plovidbi rijekama i kanalima, svakako će vam biti zanimljivi podizna kobilica i okretni jarbol s bezbroj mogućnosti prilagodbe. Novi Oceanis 30.1 robustan je krstaš potpuno opremljen i za pučinska putovanja. Najmanji u proizvodnoj liniji, dizajniran u studiju Finot-Conq, odlikuje se svojstvima svih imenjaka lansiranih od 2017. godine. Zato 30.1 ima i viška centimetara na strateškim mjestima, primjerice, visina stropa u salonu iznosi 1,98 m, a u kabinama punih 1,85 m.
Fotografije Mario Jelavić & Yachting Festival Cannes — Abracadabra Studios