Obiteljska tvrtka Mamić 1970 razvila se od male urarske radionice u domaću prijestolnicu luksuza. Hrvoje Mamić pripada mladom naraštaju menadžera te ujedno i drugoj generaciji u svojoj obitelji, kao osoba zadužena za prodajni dio i zajednički razvoj tvrtke u budućnosti
Renomirana tvrtka Mamić 1970 se uz tradicionalnu vezu s prestižnim švicarskim brendom Rolex, čiji je partner više od 40 godina, i urarstvom, danas može podičiti i respektabilnom ponudom ručno rađenog, dragocjenog nakita jednih od najprestižnijih svjetskih brendova, Chaumet, Damiani i Messika. Također, u svoju ponudu uključili su i luksuzne knjige svjetski poznatih izdavača, poput Assouline, Taschen i teNeus te vrhunske urarske proizvode Rapport London, koji život kolekcionara čine ljepšim.
Danas je i druga generacija obitelji Mamić također uključena u dugogodišnji posao, a mi smo imali priliku porazgovarati s Hrvojem Mamićem, brand managerom i sinom gospodina Pere Mamića, koji je osnivač tvrtke Mamić 1970 te prvi službeni serviser i zastupnik Rolexa u Hrvatskoj. O svom dosadašnjem putu i uključenju u obiteljski posao, koji uspješno brodi vodama hrvatskog luksuza više od pedeset godina, te viziji budućnosti, kazao je:
‘U posao sam se krenuo više involvirati 2015. godine, dok smo još imali urarsku radnju u Vlaškoj ulici, te poslovnicu u Gajevoj ulici. Dvije godine nakon toga predstavili smo novi butik u samom centru Zagreba, na adresi Ulica Frane Petrića 7, koji se prostire na više od 300 četvornih metara, te smo zatim, povodom pedesete godišnjice tvrtke, 2020. godine proširili našu ponudu s luksuznim nakitom čiji smo ekskluzivni predstavnik u Hrvatskoj.
Cilj je bio našim klijentima pružiti nešto što nedostaje jer na tržištu nema tako luksuznog nakita u različitim cjenovnim kategorijama. Čast nam je ekskluzivno zastupati svjetski poznate brendove s dugom tradicijom koju njeguju kroz godine. Primjerice, jedan od najstarijih draguljarskih brendova Chaumet, s tradicijom dugom više od 240 godina, ima uglavnom monobrend butike, a mi smo jedni od rijetkih koji imaju čast predstavljati njihove proizvode u sklopu našeg butika. S druge strane imamo brend Damiani, talijanskog porijekla, cijenjen zbog svog jedinstvenog stila te strasti obitelji prema zlatarskoj umjetnosti koja traje već tri generacije.
Na kraju, s brendom Messika imamo poveznicu gdje je otac Valerie Messike poznati distributer dijamanata za mnoge druge brendove, poput Cartiera ili Bvlgarija. Njezin brend danas je izgrađen oko temeljnih vrijednosti koje joj je otac prenio: poboljšati dijamant, pomaknuti granice i kontinuirano težiti izvrsnosti. S obzirom na renome tih brendova, napravili smo renovaciju butika 2021. godine. Vizija nam je da, kao što smo oduvijek bili lider na području satova, to isto nastavimo raditi i s nakitom.’
Odrasli ste uz oca koji je razvijao tvrtku?
Moj tata je zaštitno lice tvrtke, on je krenuo tehnički sa satovima i dan danas je uključen u posao preko servisa. Svima nama je usadio radnu etiku i disciplinu u radu, jako često je znao reći da je bolje ništa ne raditi nego raditi kako ne treba. Valja kazati kako je svatko od nas u obitelji mogao odabrati svoj put, nitko nije bio definiran da se mora uključiti u posao. Ja sam bio više posvećen sportu i u mlađim danima nisam bio fokusiran na posao. Ali sam uvijek bio tehnički nastrojen, kada god je trebalo nešto popraviti i ‘zašarafiti’, uvijek sam bio tu. Stoga sam se i odlučio za studij strojarstva, jer je otac uvijek govorio o poslu kod kuće, bilo o tehničkim problemima ili novim mehanizmima. Tako sam u posao ušao preko servisa, što uključuje i edukacije u samom Rolexu, čiji sam ovlašteni urar, zatim sam se prebacio u prodaju, pa do pozicije brand managera.
Gdje će vaša tvrtka biti u sljedećih pet godina?
I dalje nas vidim kao tržišnog lidera u industriji satova i nakita, i općenito u industriji luksuza jer u Hrvatskoj postoji veliki potencijal. Dovodimo najbolje svjetske brendove na domaće tržište, a strateški nam je cilj proširiti se i u druge krajeve Hrvatske, što nam je sljedeći razvojni korak.
Jedan od brendova koje imate je i Tudor, koji je usko vezan uz Rolex?
Oni za sebe vole reći da su to dva brata koji dolaze iz iste kraljevske obitelji u kojoj imamo osnivača Hansa Wilsdorfa (obje tvrtke i danas pripadaju fondaciji Hans Wilsdorf). Rolex bi tu bio William kao uglađen, striktan i poslovno korektan, dok je Harry pomalo razuzdan i slobodnijeg duha, poput Tudora, a sve u skladu s njihovim sloganom ‘Born to dare’. Do sada je vladala percepcija da je Tudor Rolexov mlađi brat, ali s vlastitim in-house mehanizmom je s tehničke strane jako napredovao. Kompletno se odvojio od Rolexa u smislu da odnedavno ima i vlastitu tvornicu u La Chaux-de-Fonds regiji, u srcu švicarske urarske industrije, a imaju i posebnu tvrtku koja izrađuje mehanizme i za druge švicarske urarske brendove. Popularnost brenda je dodatno porasla budući da njihovi dizajneri pažljivo slušaju povratne informacije i želje klijenata koje nastoje primijeniti u budućim modelima. Upravo je zato danas Tudor Black Bay Fifty-Eight kolekcija jedna od najprodavanijih.
Danas Mamić više nisu samo satovi?
Mi smo sinonim za luksuzne satove, ali Mamić 1970 je s proširenjem svoje ponude sve više poznat i po nakitu, čak i luksuznim knjigama koje su prigodne kao poklon ili dekoracija. Imamo i Rapport London navijače satova, a ujedno i kutije za odlaganje nakita i satova te sefove. To su stvari koje su komplementarne klijentima kao poklon ili za osobno korištenje.
Po čemu se nakit u vašoj ponudi razlikuje od ostale ponude na tržištu?
Kod naših brendova Chaumet, Damiani i Messika riječ je o ručno rađenom nakitu koji prati najviše standarde struke te se poštuje Kimberley Process (sporazum o predanosti uklanjanju konfliktnih dijamanata iz globalnog lanca opskrbe) i da imaju GIA certifikat. Također, u proizvodnji se koristi isključivo 18-karatno zlato te dijamanti najviše kvalitete. Kada govorimo o boji, to znači da se dijamanti kreću od slova D do slova G, a kada je riječ o čistoći, to su kategorije IF – Internally Flawless, besprijekorno čisti do VS1, VS2 – Very Slightly Included, s vrlo malo nečistoća. Kod drugih brendova je to ‘on request’, a kod Damianija, Messike i Chaumeta je to standard ispod kojeg se ne ide.
Ima li nakit tehničku pozadinu?
Što se tiče tehnike, tu više dolazi do izražaja majstorstvo izrade i dizajna nakita. Ima određenih kolekcija koje su izuzetno zahtjevne, a ljudska ruka je tu ključan faktor. Sav nakit koji imamo je ručno izrađen, bez upotrebe strojeva. Cijela luksuzna industrija je u velikoj potražnji, tako je i kod nakita, i postoje fizička ograničenja u proizvodnji, što im daje dodatnu vrijednost. Nakit je stoga i odlična investicija. Valja kazati da ljudi u naš butik dolaze zbog nekog sretnog trenutka, uvijek je tu neka godišnjica, nagrada s obzirom na neki poseban uspjeh ili poklon nekoj dragoj osobi. Ali to je istodobno i investicija jer se sve radi od 18-karatnog zlata, uz korištenje dragog kamenja i dijamanata najviše kvalitete, što je iznad prosjeka tržišta i svakako ima vrijednost. To je danas posebno zanimljivo kada su resursi zlata i dragog kamenja ograničeni.
Kako danas prezentirate nakit potencijalnim kupcima?
Mi s proizvođačima nakita vrlo usko surađujemo, a prezentiramo ih unutar našeg butika, gdje potencijalni kupci mogu dogovoriti privatni termin prezentacije, i na našim ekskluzivnim eventima. Kako je privatnost naših klijenata broj jedan, imamo evente zatvorenog tipa, gdje našim gostima zahvaljujemo na dosadašnjem povjerenju, prezentiramo novitete i gradimo jednu zajednicu ljudi koji dijele iste interese.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije Nika Mokos