Pero Mamić: Institucija luksuza



4 min

Tvrtka Mamić 1970 je kroz strast i viziju zagrebačkog urara Pere Mamića postala lider u segmentu luksuznih satova, nakita i dodataka

Poznata je izreka kako je Riva brend poznat i ljudima koji nisu pretjerano zainteresirani za brodove. Analogno tome, nećemo pretjerati s tvrdnjom kako je gospodin Pero Mamić poznat i ljudima koji nisu upoznati sa satovima. Kroz karijeru koja traje od 1970. godine zagrebački urar postao je institucija luksuza u Hrvatskoj, a njegova tvrtka Mamić 1970 je kroz suradnju s Rolexom i drugim uglednim brendovima izrasla u lidera u segmentu luksuznih satova, dodataka i nakita.

obitelj mamic i giorgio damiani
Obitelj Mamić i Giorgio Damiani

Među mnogim priznanjima koje je tijekom karijere zaslužio, i naš časopis mu odaje jedno, kroz činjenicu da je jedina osoba s kojom smo intervju obavili dvaput. Prvi put smo razgovarali u Vlaškoj, dok su se njegova djeca tek uključivala u posao, a tvrtku je krasila ‘samo’ izvrsnost u poslovanju s Rolexom.

Danas tvrtku vode mlađi naraštaji i zastupa puno širu ponudu luksuznih brendova, ali prilikom posjeta reprezentativnom prostoru u Petrićevoj ulici u centru Zagreba, vidjet ćete g. Peru kako i dalje servisira satove, uživajući u poslu koji je kroz desetljeća pretvorio u cijenjeni obiteljski brend Mamić 1970, poznat i izvan naših granica.

Luksuzni butik Mamić 1970 u centru Zagreba

Više od pola stoljeća iskustva ugrađeno je u svaki detalj poslovanja, a Pero Mamić, kao začetnik ove lijepe i u svjetskim okvirima jedinstvene urarske priče, svoje je znanje nastavio prenositi na nove generacije, koje nastavljaju razvijati posao s velikim planovima za budućnost.

URARSKU RADIONU U VLAŠKOJ ULICI OTVORILI STE 1970. GODINE. KOLIKO SU SE SVIJET URARSTVA I SAMI SATOVI PROMIJENILI U PROTEKLIH VIŠE OD 50 GODINA?
I dalje prodajemo i servisiramo satove, no sve ostalo je doživjelo potpuni preobražaj. Ponuda satova je puno veća, mehanizmi su sofisticiraniji, a naši klijenti su postali ‘urarski’ obrazovaniji. U prošlosti je bilo malo literature posvećene satovima, no danas uz pomoć interneta ljudi mogu saznati i naučiti jako puno stvari o brendovima i načinu funkcioniranja sata. To nas dovodi do jako zanimljivih razgovora tijekom naših prezentacija, jer današnji kupac ima puno više znanja o satovima od kupaca s kojima sam se susretao prije nekoliko desetljeća.

S ROLEXOM RADITE OD 1978. GODINE, A VAŠA SURADNJA DOGOVORENA JE U SAT I POL VREMENA?
Tako je. Tijekom sedamdesetih godina obilazio sam švicarske urarske brendove s tadašnjim distributerom satova za područje istočne Europe. Nakon Patek Phillipea stigao sam na probu kod tehničkog direktora Rolexa. Riješio sam jedan dosta kompliciran mehanički problem dok je gospodin bio na ručku i to je bila moja referenca da postanem prvi službeni serviser Rolexa u Hrvatskoj. Nakon toga sam postao njihov zastupnik, i to kao jedan od rijetkih na svijetu putem telefonskog razgovora.

ŠTO ROLEX ČINI POSEBNIM U SVIJETU SATOVA?
Osnivač Hans Wilsdorf od početka je imao jasnu viziju brenda koji spaja inovacije i kvalitetu. Prvi vodonepropusni sat, prvi samonavijajući mehanizam, prvi sat koji je istodobno prikazivao dan ispisan u potpunosti i datum, samo su neke od brojnih noviteta koje je Rolex uveo u svijet urarstva. Druga velika prednost je inzistiranje na vrlo visokim standardima proizvodnje, koji uključuju puno ručnog rada.

Hrvoje Luka Mamić pripada drugoj generaciji renomirane tvrtke Mamić 1970

VAŠ BIZNIS NASTAVLJA DRUGA GENERACIJA VAŠE OBITELJI. JESTE LI SE NADALI NA POČECIMA VAŠEG POSLOVANJA KAKO ĆE SE I VAŠI NASLJEDNICI BAVITI ISTIM POSLOM?
U dubini duše uvijek sam priželjkivao da će moji nasljednici nastaviti tradiciju. No ono što me ispunjava ponosom jest činjenica da su samostalno donijeli odluku da se pridruže obiteljskom biznisu. Imali su potpunu slobodu, a sada s divljenjem pratim kako se individualnost svakog od njih isprepleće u zajedničkim projektima. Lucija i Hrvoje Luka bili su pokretačka snaga našeg prostora u Petrićevoj 7, a ljubav prema satovima izražena je i kod druga dva sina, koji su završili intenzivne urarske programe u Švicarskoj.

KAKO GLEDATE NA ŠIRENJE VAŠE TVRTKE MAMIĆ 1970 KROZ LUKSUZNI NAKIT I DODATKE?
Tu se vraćamo na ideju obiteljske tvrtke. Imam sreću što je cijela moja familija stala iza mene, tako da smo zajedno mogli krenuti u inovacije i širenje ponude. Kroz više od pet desetljeća poslovanja izgradio sam čvrste temelje za suradnju s mnogim uglednim brendovima, a moji nasljednici unijeli su nove ideje u obliku nakita i luksuznog asortimana koji sadrži knjige, dodatke za satove brenda Rapport London te pisaći pribor Caran d’Ache, obogaćujući luksuznu scenu u Hrvatskoj. Gledamo prema budućnosti i radit ćemo sigurno neke nove stvari jer želimo biti prvi u pomicanju granica. Nastavit ćemo graditi naš brend na tradiciji i iskustvu, a istodobno ćemo se usredotočiti na inovacije i svježe ideje. Želimo da naša tvrtka i dalje bude sinonim za luksuz i kvalitetu u Hrvatskoj i regiji.

Istražite čaroban svijet luksuznog nakita i satova u butiku Mamić 1970 u centru Zagreba, u Ulici Frane Petrića 7.

Fotografije Mamić 1970

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above