Za nekoliko pojedinaca može se reći da su bili iz svog vremena i ispred svog vremena. Pa ipak, Hans Wilsdorf, vizionarski poduzetnik i osnivač Rolexa, bio je upravo to. Čudesni inovator prenio je neprocjenjivo nasljeđe na urarstvo općenito, a posebno na Rolex
Danas je nemoguće zamisliti svijet u kojem ručni sat nije uobičajena valuta. Ipak, 1905. to je bio slučaj. Vremena su se ipak mijenjala. Životni stil i pravila odijevanja također. Hans Wilsdorf, sa samo 24 godine, bio je uvjeren u njegov golem potencijal u sportsko orijentiranoj zemlji poput Velike Britanije. Bio je odlučan stvoriti ručni sat robustan i pouzdan kao džepni sat, koji je tada bio popularan. Nije lak zadatak. Preciznost je tek trebala biti usavršena u slučaju tako malenih proporcija, na što nas jasno podsjeća: ‘U to je vrijeme ručni sat bio… predmet sprdnje. Urari diljem svijeta ostali su skeptični u pogledu njegovih mogućnosti i vjerovali su da je ovaj novodobni objekt vezan za neuspjeh.’
Jedan i jedini
Upravo je neobuzdana odvažnost i odlučnost Hansa Wilsdorfa dovela do toga da ručni sat postane normom diljem svijeta, te je katapultirao brend Rolex na istaknutu poziciju koju zauzima u svijetu urarstva više od jednog stoljeća. Još 1914., u pismu iz čitave doživotne i živahne korespondencije, odlučni Hans Wilsdorf je izjavio: ’Želimo biti prvi… i Rolex sat treba smatrati jednim i jedinim, najboljim!’ Doista, ne samo da je Hans Wilsdorf oblikovao percepciju ručnog sata, njegova mjesta, svrhe i potencijala, također je Rolex učinio temeljem finog urarstva dosljedno podržavajući vrijednosti koje prkose vremenu: kvalitetu, strast i izvrsnost. Do danas, upravo taj duh, satkan koliko predanošću i ustrajnošću, tako i predviđanjem i maštom, prožima svaku Rolex radionicu, svaki istraživački laboratorij, svaki odjel, potvrđujući ono što je Hans Wilsdorf znao da je istina od samog početka: ‘Originalnost i kvaliteta mora biti naš slogan za budućnost u svakoj zemlji. Svaki Rolex sat mora biti ambasador kvalitete.’
Polet i duh vremena
Nevjerojatna sposobnost Hansa Wilsdorfa da uhvati puls i odredi tempo svog vremena, reagira proaktivno i s neusporedivom spretnošću i predvidi rastuće potrebe kupaca, predvodila je u neviđeni broj ‘prvih’ za brend i industriju. Od prvih certifikata kronometra dodijeljenih Rolex satovima do sata Oyster, prvog vodootpornog ručnog sata na svijetu; od rotora Perpetual do profesionalnih modela satova. ‘Rolex mora neprestano težiti razmišljanju i ponašanju drugačijem od ostalih. U tome je moja najveća snaga’, napisao je Hans Wilsdorf. Taj neprekidni duh poduzetništva i inovacije proširio se na sve zamislive domene, od intelektualnog vlasništva – i mudrosti inovacija, arhiviranja i registracije, već 1908., imena robne marke ‘Rolex’ – do avangardnog marketinga, komunikacija i strategije sponzorstva.
Vizija i vrijednosti
Uporno se pridržavajući tradicionalnih vrijednosti koje su mu bile drage, uvijek bdijući u sadašnjosti i neprestano zamišljajući budućnost, Hans Wilsdorf stvorio je uistinu bezvremenski brend, istodobno klasičan i suvremen, i pronašao gotovo čarobnu formulu za vječnost, samu alkemiju tvrtke Rolex. Sa 70 godina naviše, Hans Wilsdorf pokazao je isti nepokolebljivi duh svojih ranih godina: ’Imam više od 75 godina. Međutim, još uvijek sam pun entuzijazma za urarstvo, kojem redovito pridonosim svježim idejama.’
Hrabrosti i ljepote
Bez sumnje, odjekujuća poruka Hansa Wilsdorfa za danas bila bi ista poruka od prošlih vremena: ‘Smjelo koračaj. Za uspjeh je potrebna hrabrost i željezna volja.’ Ali, iznad svega, ‘proizvesti ništa osim lijepog rada’.
Uzbudljiv svijet očaravajućih Rolex satova istražite u butiku Mamić 1970, u Ulici Frane Petrića 7, u centru Zagreba.
Fotografije Rolex