Maja Borovina Frankić: Žena koja gradi most između Hrvatske i stranih investitora



5 min
00:00:43
00:00:43

Organizacija gospodarskog događanja sama je po sebi zahtjevna, a posebno kada ima ambiciju postati najveće takvo okupljanje u Hrvatskoj. A kad već u svom prvom izdanju okuplja elitu hrvatskih gospodarstvenika, tada nema dvojbe da je osnivač takvog projekta jedna posebna osoba

Maja Borovina Frankić ima strateški cilj – prezentiranje Hrvatske prema stranim investitorima i povezivanja nacionalne i regionalne gospodarske scene – koji provodi u djelo poput iskusnog lisca, uspješno slažući kockice prvorazrednog gospodarskog okupljanja. Na pitanje odakle je došla vizija za tako ambiciozan projekt, kaže:

Kad su jednog umjetnika upitali gdje nalazi inspiraciju za svoje slike, on im je kazao: ‘Ja inspiraciju ne nalazim, ja sam to sve već sanjao.’ Tako sam i ja sanjala Masters of Building Fair. Od prvoga dana kad sam se odlučila organizirati jedno takvo događanje, ja ga sanjam i nije ni dan prošao da nisam o njemu razmišljala. Moja je želja da svi oni koji se uključe i svi koji dođu na Masters of Building Fair, prvenstveno misleći na poduzetnike, osjete jedan snažan impuls. Znate kako kažu: ‘Kad ideš raditi velike stvari, onda idi udvoje.’ Znači, što nas je više, to smo snažniji i dajemo pravu sliku našeg gospodarstva. Cilj mi je da se svatko tko dođe osjeća prvi među jednakima. Želimo stvoriti nešto više i dati jedan iskorak našem tržištu. Jedino kad postoji strukturirano i strateško okupljanje bitnih ljudi, može se stvoriti potencijal interesa stranih tržišta. Uporno ponavljam da se ozbiljnog investitora u Hrvatskoj trenutno može pozvati jedino na ručak, a Hrvatska nije zemlja u kojoj su najveći događaji samo oni koji pozivaju na zabavu.

Maja Borovina Frankić
‘Sanjala sam ovo događanje, i od prvoga dana kad sam se odlučila organizirati Masters of Building Fair, nije ni dan prošao da nisam o njemu razmišljala’

MOŽETE LI MALO DETALJNIJE OPISATI VAŠE DOGAĐANJE?
Svi misle da se Masters of Building Fair odnosi isključivo na graditeljstvo, ali pojam ‘Building’ odnosi se na one koji grade gospodarstvo, misli se na snažni poduzetnički impuls. Automatski sam razmišljala nekoliko koraka unaprijed: da u jednom predivnom Rovinju oformimo događanje koje mogu prepoznati ljudi iz drugi europskih i daljih tržišta koji su zainteresirani investitori. Zašto ne bismo imali jedan renomirani događaj koji je interesantan inozemnim potencijalnim partnerima. Ne trebamo mi stalno ići na strane sajmove, već oni mogu doći i u Rovinj. Također, mislim da definitivno treba odmah govoriti o nekom regionalnom nivou.

VEĆ DUGO OZBILJNO RADITE NA ORGANIZACIJI. KAD STE POČELI?
Počeli smo u siječnju 2023. godine. Bila sam svjesna od prvog trenutka da ako uzmem za svaki segment organizacije vanjske partnere, znači firme koje to ozbiljno i etablirano rade, na takav način jačam i svoj organizacijski potencijal. Što je verzija koja je definitivno skuplja, ali jedino tako se mogu raditi ovakve high-profile stvari velikih razmjera. Napravila sam analizu tko i što mi sve treba. Međutim, znala sam što želim i činila sam korake kako doći do toga, a ako imate poslovnog iskustva, onda možete prepoznati kvalitetu.

Panorama Rovinja
Okupljajući elitu gospodarstva oko osovine koju čine investitori, Masters of Building Fair idealan je za sve one koji na bilo koji način imaju veze s investicijama u Hrvatskoj, regiji i šire

TKO SADA ČINI VAŠ TIM?
Prva osoba koja je uz mene sto posto, uz bok, to je Matea Jerić Ćurković iz President grupe, a vlasnica je i renomirane agencije Perfecta Travel, koja je od samog početka prepoznala moje snove, podržava me i sa mnom upravlja projektom. Imamo agenciju koja radi event menadžment i marketing. To je Alert – Lana Bedeković Rosandić i cijeli njezin tim. Priželjkivala sam da oni rade ovaj događaj zato što mislim da, po svom iskustvu i tipu događanja koje su radili do sada, imaju nešto što želim donijeti ovom poslovnom događaju, eleganciju i entertainment višeg nivoa, da cijeli dojam projekta ima jednu toplinu, odnosno da ne bude isključivo poslovno, kruto okruženje. Nakon toga imamo i agenciju Vajt, Jerka Trogrlića, i već smo potpisali ugovor sa Zvona Catering, koji su premium catering u Hrvatskoj. Mislila sam da ću sve moći sama s vanjskim suradnicima ishendlati, ali i nas nekoliko ‘in house’ ima posla preko glave.

A TKO DOLAZI NA SAJAM?
Od prvog dana sam znala da želim događanje gdje će se pod jednim krovom naći svi oni koji djeluju u investicijsko-dobavljačkom lancu. Isto tako sam znala, s obzirom na veličinu tržišta, da moram sve svesti na jedno mjesto, i po vertikali i horizontali. To znači od ustanova, institucija, pa do realnog sektora, zapravo svi oni koji pripadaju tom lancu. Radi se o investitorima raznih tipova, privatnih i javnih. Tu su i svi koji slijede u tom lancu – od arhitekata, građevinske operative, proizvođača i trgovaca materijala, alata, opreme, financijskih usluga, usluga osiguranja, do konzultanata svih usmjerenja, ekonomskih, pravnih, tehničkih, energetike, tehnologije, te IT sektor. Na tržištu je to iznimno isprepleteno i naizgled kad kažete da na jedno mjesto dolazi građevinska firma, firma koja nudi IT uslugu ili netko tko se bavi trgovinom prehrambenih proizvoda, čak bih rekla i trgovinom nakita, zapitate se što ti ljudi rade na jednom mjestu. Međutim, oni su nevjerojatno povezani, a ono što ih veže jest to što su jako važni u svojim industrijama i svi imaju segment da su povezani investicijama, tako da su oni investitori ili da su u nekom segmentu lanca koji investitori koriste.

JOŠ NE BISTE O BROJKAMA?
Ako pričamo o tome koliko ih ima, mogu samo reći da već imamo termin za 2025. Da ja želim da tamo dođe 5000 ljudi, stavila bih kotizaciju 20 eura i mi bismo to napunili. Međutim, nama nije cilj imati šetače, cilj je da je svatko tko prođe na tom događanju bitan. Ako govorimo o biznisu, treba doći na okupljanje gdje je velika vjerojatnost da će vam svaki razgovor biti produktivan. Ljudi i kompanije dolaze zato da bi imali jedan dobar i pozitivan utjecaj na svoj posao. Ako ćemo pričati o brojkama, one mogu stvoriti lažan dojam koliko je neko događanje bitno. Po cijeni i po svemu ostalome smo se profilirali kao nešto što je za one koji su ozbiljni i dolaze biti među istim takvima. Jako mi je bitna kvaliteta i usmjereni smo isključivo na donositelje odluka.

PRIJE OVOGA NAPRAVILI STE VAŽAN KORAK U SMJERU PREDSTAVLJANJA HRVATSKE U VAŠEM SEKTORU OSMIŠLJAVANJEM PLATFORME BUILDING.HR?
To je bio prvi korak cijelog mog putovanja. Radeći u obiteljskoj tvrtki SPEGRA različite vrste poslova, u jednom trenutku sam radila nabavu. Po prirodi volim biti što učinkovitija u što kraćem roku i onda sam shvatila da nevjerojatno puno vremena trošim kako bih saznala informaciju gdje tko radi i što radi. Tada je još bilo puno manje podataka na internetu i ako tome pridodamo da je većina podataka na internetu donekle netočna, zaključila sam da treba napraviti sustav u kojem će se svaka kompanija registrirati s ispravnim podacima, da takav sustav treba biti automatiziran, da nema nikakvih manipulacija, da je omogućeno idealno ‘matchiranje’ ponude i potražnje, isključivo za B2B sektor. Razvila sam platformu i 2022. smo izišli na tržište, i imali smo već u prvoj godini jako dobar odgovor. Firme su prepoznale da im to treba, a kako su i kompanije i tržišta živi organizmi, mijenjaju se, dodaju usluge, mijenjaju brendove ili lokacije na kojima rade, to je nemoguće pratiti ako nemate alat za to. Building.hr je digitalni alat, odnosno digitalni epicentar investicijsko-dobavljačkog lanca, i sljedeći korak nam je bio etablirati događanje. Upravo s jednom digitalnom bazom i jednim okupljanjem kao što je Masters of Building Fair stvaramo i poziciju za konzumiranje naših interesa na ovom tržištu i u regiji, ali stvaramo i ‘one stop’ odredište za sve investitore iz inozemstva koji su zainteresirani za naše tržište i regiju.

Tekst Ivana Nedoklan

Fotografije Maja Borovina Frankić Archives

Video Masters of Building Fair

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above