Najmanji model talijanskog brenda iz serije poludeplasmanskih jahti pun je inovacija koje će sigurno utjecati na trendove čitave jahting industrije
Predstavljen na Cannes Yachting Festivalu, Sanlorenzo SD90 najmanji je model iz SD serije poludeplasmanskih jahti ovog poznatog talijanskog proizvođača te nastavlja tradiciju svoje veće braće, modela SD96 i SD118, koji su proteklih godina polučili dosta uspjeha.
Sanlorenzo SD90 dizajn
Ujedno su definirali popularnost ove Sanlorenzove linije koja je unijela nježnije crte vanjskog dizajna i niže maksimalne brzine, uz fokusiranost na veću učinkovitost u krstarenju zahvaljujući poludeplasmanskim trupovima. I dok bi kod većine proizvođača razvoj novog manjeg modela značilo unošenje svih karakteristika većih modela u manji model s manje prostora i kabina, Sanlorenzo je odlučio da SD90 bude model pun inovacija koje će se možda odraziti u trendovima čitave jahting industrije, poput korištenja novih održivih materijala.
SD90 je nevjerojatno skladno dizajnirana jahta s tupim pramcem, po kojem se SD serija razlikuje od ostalih Sanlorenzovih modela
Po vanjskom izgledu Sanlorenzo SD90 je nevjerojatno skladno dizajnirana jahta. Na njezin visoki trup u sivoj boji s tupim pramcem naslanja se nadgrađe u bijeloj boji, čija je cijela dužina na glavnoj palubi prekrivena tamnim bočnim prozorima, te treća paluba s upravljačkim mjestom na svojoj međupalubi na koju se nastavlja flybridge.
Krmeni dio flybridgea natkriva krmeni dio glavne palube te tvori još jedno mjesto na kojemu gosti mogu uživati, a na vrhu svega je masivni T-top krov u crnoj boji koji natkriva prednji dio flybridgea, pri čemu je smješten na samo dva stupa, zbog čega je cijeli izrađen od karbonskih vlakana kako bi bio dovoljno čvrst i lagan.
Glatke linije i tupi pramac kojima se SD serija razlikuje od ostalih Sanlorenzovih modela ovdje su posebno došle od izražaja na jahti koja sportski duh zamjenjuje trupom i nadgrađem koji evociraju izgled klasičnih brodova. Obilazak započinjemo na krmi s prostranom krmenom platformom koja se hidraulički spušta u more, a sama središnja krmena stranica je krmena garaža za tender.
Dvije bočne stube vode na glavnu palubu i njezin krmeni dio sa sofom za četiri osobe te pomičnim elementima. Već je ovdje vidljiva upotreba održivih elemenata budući da su stropne ploče izrađene od cimena – održivog oblika cementa debljine samo tri milimetra, dok su tkanine sofa u unutrašnjosti, na palubi i flybridgeu od recikliranog materijala talijanskog proizvođača Paola Lenti.
Interijer nove SD90 jahte
Iza kliznih vrata skriva se prostrani salon koji gotovo neprimjetno kombinira dnevni boravak s prostorom za objedovanje zahvaljujući podižućem stoliću za kavu koji postaje stol za objedovanje, a sofa postaje mjesto za objedovanje. Čitav prostor uređen je u svijetlim tonovima s bijelim sofama, svijetlim drvom američkog hrasta kontroliranog podrijetla te bijelim stropovima, kako i priliči prostoru koji je vrlo lijepo osvijetljen kroz bočne prozore.
Velika staklena površina na kraju salona napravljena je od recikliranog biostakla koje je kao mozaik složeno u jedan veliki stakleni zid, iza kojega je stubište koje vodi u kabine i na komandni most na međupalubi. Lijevi prolaz od ovoga zida vodi u kuhinju te zasebnim stubama u prostor za posadu u pramcu, a desni prolaz vodi prema pramčanoj kabini koja je ujedno i vlasnička kabina.
Prije samog ulaza u kabinu nalazi se mali dnevni WC. Kabina ima polukružni raspored te je cijela okružena bočnim prozorima, a centralno mjesto zauzima prostrani bračni krevet čije je uzglavlje postavljeno prema pramcu. Kupaonica je smještena nekoliko stuba niže, ispod glavne palube.
Zidovi kupaonice prekriveni su valovitim staklom, a taj neobičan dizajn nastavlja se na umivaonik i radnu površinu izrađenu od održivog materijala s dijelovima od recikliranog mramora koji je razvila talijanska tvrtka Agglotech, a isti materijal je korišten i u tuš-kabini te oko WC-a.
Kreativna upotreba održivih materijala u dizajnu
Sredina unutrašnjosti trupa rezervirana je za tri kabine za goste, sve s bračnim krevetima, od čega je središnja kabina zamišljena kao unutrašnji salon koji se može pretvoriti u kabinu pomicanjem dviju sofa koje postaju bračni krevet ili dva odvojena kreveta. I kod ovih kabina korišteni su novi materijali, pogotovo pregrade od reciklirane celuloze od proizvođača Paper Factor, koje su vrlo čvrste, lagane, a na dodir su poput vapnenca.
Stubištem se penjemo na komandni most koji je, neobično, kao i ostatak unutrašnjosti, u bijelim tonovima s jednim centralnim upravljačkim sjedištem i upravljačkim mjestom s četiri multifunkcijska displeja. S obje strane upravljačkog mjesta su jastuci koji mogu poslužiti kao sofe na kojima može boraviti posada ili kao pomoćni ležajevi.
Prolaz iza upravljačkog mjesta vodi na flybridge, odnosno na njegov početak, koji je natkriven T-topom i pod njim se nalazi vanjsko upravljačko mjesto na desnoj strani te bar. Stražnji dio flybridgea dizajniran je vrlo minimalistički sa stolom za kavu koji se podiže i rastvara kako bi postao stol za objedovanje, dok su ostali elementi potpuno pomični u skladu s filozofijom dizajna koji je na čitavoj jahti otvoren i prožet prostranošću i stvaranjem ugodnih prostora.
Sanlorenzo SD90 pravi je dokaz da se luksuz i vrhunska kvaliteta u nautičkoj industriji mogu postići i uporabom održivih materijala s novim tehnologijama, a pametnim dizajnom integrirati u predivan brod kao što je ovaj model.
Tekst Mlađan Marušić
Fotografije & video Sanlorenzo Yacht