Marine za superjahte na Jadranu imaju specifičnu poziciju, povoljnu mikroklimu, dobro razvijen menadžment potreban za prihvat takvih plovila te često dobre mogućnosti servisa u blizini
Marine za superjahte na Jadranu nude zaštitu od vremenskih neprilika, čime se osigurava i kontinuirani rad na održavanju tih plovila zimi. Iako studije pokazuju da svaki drugi inozemni nautičar plovi Jadranom barem šest puta, tijekom zimskih mjeseci situacija se prilično razlikuje. Veće se jahte ne zadržavaju u našem moru, a strani se vlasnici nakon ljetne sezone radije odlučuju na povratak i zimski vez u drugim odredištima na Sredozemlju.
Problematika zadržavanja tih jahti ovisi o preferenciji posada, ponudi izvođača radova za održavanje, kao što su remontna brodogradilišta i tvrtke koje nude posredovanje, odnosno projekt menadžment pri takvim radovima, te kompetitivnim cijenama zimskoga veza lokalnih marini koje imaju kapacitete za privez superjahti. Na odluku utječe i udaljenost od većih zrakoplovnih luka radi olakšavanja logistike ukrcaja i iskrcaja osoblja i opreme, popratni sadržaji u blizini veza, te spora i mukotrpna birokracija.
Marina za superjahte: D-Marin Mandalina
Šibenska D-Marin Mandalina može primiti plovila do 140 metara dužine i definitivno je broj jedan destinacija za zimski vez superjahti u Hrvatskoj. Od ukupno 440 vezova u moru, njih 79 u moru i 50 na kopnu dizajnirano je isključivo za potrebe superjahta. Osim prekrasne lokacije, povoljne mikroklime i 24-satnog nadzora, jako je bitno istaknuti da imaju struju visokog napona koja je prijeko potrebna za normalnu zimsku operaciju velikih jahti. U neposrednoj blizini nalazi se i nekad čuveni NCP koji danas s novim vlasnikom kreće prema staroj slavi.
Marina Betina
Marina Betina sa svojih 240 vezova u moru i 80 na kopnu u svojoj ponudi ima i malo remontno brodogradilište koje trenutno slovi kao najcjenjenija destinacija za održavanje manjih superjahti i time pruža privlačnu uslugu zimskog veza. Svi vezovi u marini imaju vodu i struju, te 24-satnu mornarsku službu i stalni video nadzor. Ono što je najjača karika ove marine je blizina brodogradilišta s višestoljetnom tradicijom koje godišnje na servisu ili remontu ima dvjestotinjak brodova.
U Trogiru se nalazi marina koja ima više od 250 vezova u moru i vlastito malo remontno brodogradilište koje je tek u začecima, međutim koristi iskustvo i znanje svoje matične tvrtke Brodotrogira. Velika prednost je i blizina splitskog aerodroma koji se nalazi na svega desetak minuta vožnje automobilom. Također, u Brodotrogiru se izvodi remont i servis velikih superjahti u suradnji s renomiranom tvrtkom Capax iz Šibenika.
Marina Porto Montenegro
Kao najcjenjenija marina u Jadranskom moru, crnogorski Porto Montenegro je marina svjetskog glasa koja privlači klijente velikim kapacitetima, luksuzom i vezovima za jahte od čak 250 metara duljine. Tijekom godina, Porto Montenegro se profilirao kao pravo sjedište jahtinga za istočni Mediteran i, kao takav, je postao omiljena zimska destinacija za mnoge superjahte. Naime, puštanje u promet najvećeg plutajućeg doka na Jadranu označava početak nove ere za brodogradilište Bijela, koje postaje remontni servis za superjahte.
Novoosnovana tvrtka, pod imenom Adriatic42, u uglednom brodogradilištu Bijela u Crnoj Gori nudi profesionalnu razinu usluga popravka jahti, uz podršku marine Porto Montenegro, što je označio dolazak novog plutajućeg doka. Brodogradilište je spremno za obavljanje cjelokupnog remonta i spremno je postati prvoklasni pogon za popravke i održavanje superjahti.
Blizina marina Porto Montenegro i Portonovi čini Bijelu idealnom lokacijom za održavanje lokalnih jahti, ali privući će i velik broj jahti iz cijelog Sredozemlja u potrazi za vrhunskim uslugama u jadranskoj i mediteranskoj regiji. Zahvaljujući partnerstvu s marinom, posade jahti moći će za vrijeme radova uživati u sadržajima obližnjeg Porto Montenegra, udaljenoga samo 1,2 kilometra, uz uslugu shuttle prijevoza, s raznolikim i bogatim programom događanja za slobodno vrijeme tijekom cijele godine.
Tekst Špiro Jurišić
Fotografije Arhiva