Prvoklasan izbor hrvatskih namirnica, vrhunska usluga i zarazni entuzijazam odlike su novog servisa za opskrbu jahti koji su pokrenuli Teo Ivanišević i Luka Miletić
Teo Ivanišević i Luka Miletić dugogodišnji su prijatelji iz Rovinja, a odnedavno su skupa u projektu Croeat. Radi se novom hrvatskom brendu za opskrbu jahti koji svoje poslovanje temelji na hrvatskim namirnicama, izvrsnom poznavanju potreba kuhara na jahtama i profesionalnoj usluzi na razini standarda koji su uobičajeni za jahting industriju. Već kao 18-godišnjak, Teo je počeo s radom u rovinjskoj Maistri i s 24 preuzeo vodstvo kuhinje nad hotelom Lone i Monte Mulini.
Usavršavao se u Hangaru 7, restoranu Red Bulla s 2 Michelinove zvjezdice, te je bio opening chef za prestižni hotelski lanac Belmond, koji je u vlasništvu LHVM grupacije, a posljednje tri godine proveo je kao chef na jahti. S druge strane, Luka je svoj posao razvio u distribuciji kave s hrvatskim brendom Monte u vlasništvu njegove obitelji. Ambiciozan zajednički projekt Tea i Luke ide bolje od planiranog jer, jednostavno, usluga ispunjava i nadmašuje očekivanja klijenata, s jasnim rastom temeljenim na uspješno odrađenim poslovima.
Teo, možete li nam objasniti otkud ideja i zanimljivo ime?
Luka i ja smo prijatelji cijeli život, kao djeca smo zajedno trenirali vaterpolo, pa čak i živjeli skupa u Zagrebu za vrijeme studija. Od malih nogu nas povezuju isti interesi, iste radne navike, a Croeat ideja je nastala prošle godine, za vrijeme lockdowna. Tada sam bio kod kuće u Rovinju i čekao da krenem u sezonu kao glavni kuhar na Feadship jahti Letani treću godinu zaredom.
Lukina obitelj vlasnik je tvornice Monte kave, tvrtke koja uspješno posluje već 30 godina. Jednog dana me Luka nazvao i rekao kako imaju odličan projekt kojem je cilj prikupiti kvalitetne domaće proizvođače hrane i pića te pronaći tržišnu nišu koja će prepoznati kvalitetu domaćih proizvođača i proizvoda, te rekao kako se projekt zove Croeat.
Luka, kako to da ste kao tvrtka napravili diversifikaciju i krenuli u nešto novo?
Godina 2020. bila je izazovna i nepredvidiva za cijeli svijet, pa tako i za nas. Kada je u ožujku krenuo lockdown, shvatili smo da nas čeka teško razdoblje, naročito što se tvrtka tada bazirala s prodajom od 80 posto u HoReCa segmentu, a odjednom je taj kanal bio zatvoren i prodaja kave je pala gotovo na nulu.
U tom trenutku naš predsjednik Uprave, ujedno i moj otac Ivo Uccio Miletić, rekao nam je kako više ništa neće biti isto i kako moramo početi razmišljati izvan granica i naše komforne zone (do tada se tvrtka bavila isključivo kavom). Danonoćno smo sjedili u uredu i razmišljali kako u ovim izazovnim trenucima održati tvrtku i očuvati sva radna mjesta 35-ero djelatnika. Shvatili smo da je došlo vrijeme da proširimo poslovanje i na druge djelatnosti radi diversifikacije rizika.
Kao hrvatski proizvođači kave često smo se susretali s mišljenjem kupaca kako oni piju samo talijansku kavu, i to je predrasuda koja nam se nikada nije svidjela jer smatramo kako se proizvod razlikuje po kvaliteti, a ne po porijeklu. Tada smo došli na ideju Croeat, a to je okupiti najbolje proizvođače domaćih proizvoda. Tu je nastalo partnerstvo s Teom, koji je s gastronomskog aspekta birao kvalitetne dobavljače i pomogao im da zajedničkom recepturom usavrše proizvode. Cilj je bio i ostao da u portfelju nemamo velike kompanije čije proizvode možete pronaći na policama svakog trgovačkog lanca, već visokokvalitetne manje proizvođače koji nemaju snagu ulaska u velike lance, ali im je kvaliteta besprijekorna.
Teo, kada ste počeli s poslom profesionalnog dobavljača hrane i pića, odnosno provisioninga?
Iskreno, sredinom sedmog mjeseca prošle godine, i to sasvim slučajno. Naime, u svibnju sam otišao u Monako odraditi ugovor na jahti i vrtjela mi se misao kako plasirati projekt Croeat, kako pronaći prave klijente. Dobio sam poziv od kolege kuhara koji je u to vrijeme radio na jahti u Hrvatskoj, i koji me molio da mu pomognem s organizacijom nabave i dostave proizvoda, ali iskreno nisam znao koga u Hrvatskoj kontaktirati. Ta situacija dovela je do ideje da projekt Croeat proširimo na provisioning jahti, u kojem ima puno prostora za razvijanje i stvaranja posebne usluge u Hrvatskoj.
Nazvao sam Luku i rekao mu za ideju, odmah smo se složili i poslao mu prvu narudžbu od oko 200 artikala. Cijela ekipa se dala u to i uspjeli su preživjeti taj zahtjevni zadatak, ja sam iz Monaka pomogao i koordinirao u odabiru proizvoda. Jahta je bila izuzetno zadovoljna uslugom i proizvodima i narudžbe su počele stizati. Prošle smo sezone imali oko 50 isporuka, moram priznati da je bilo vrlo izazovno s obzirom na to da sam ja bio na jahti, a Luka se nije nikad susreo s takvom vrstom posla, no sve je savršeno odrađeno, te smo u rujnu, kada sam se vratio u Rovinj, sjeli i dogovorili se kako je to naša ‘nova budućnost’ i dali smo se maksimalno u taj projekt.
Luka, kako danas izgleda struktura Croeata?
Danas Croeat ima deset zaposlenika sa sjedištem u Zadru i Rovinju, otkud opskrbljujemo cijeli Jadran. Već smo ove sezone odradili više od 200 isporuka i svakim tjednom dobivamo nove klijente. Recenzije koje dobivamo od kupaca su izvanredne, a vjerujem kako su i naši dobavljači iznimno zadovoljni. Trenutačno imamo šaroliku ponudu autohtonih proizvoda iz Hrvatske, koji imaju prioritet i koje nastojimo ponuditi i prezentirati kuharima na jahtama, ali imamo i vrhunske proizvode iz cijelog svijeta kada ih kupac zaželi.
Surađujemo s maslinarima, vinarima, pršutarima iz cijele Hrvatske, radimo na proizvodnji 100% prirodnih sokova, domaćih jogurta i sireva te uskoro krećemo s domaćom passatom, no o tome možemo više dogodine, kada će se pod brendom Croeat moći uživati u vrhunskim proizvodima. Nedavno smo zaposlili novu slastičarku koja radi polugotovu pripremu za slastice, kao što su praline, kreme i tome slično, kako bi se što više olakšao rad kuhara u čarteru, a naši 100% prirodni sokovi su ‘bomba’ bez ikakvog dodatka šećera, a prilikom pakiranja proizvoda pazimo da je pakiranje biorazgradivo koliko god je to moguće.
Odakle potječe ideja da sve bude biorazgradivo?
Naše je viđenje kako se kvaliteta proizvoda ne mjeri samo okusom, već i pakiranjem i brigom o okolišu i prirodi. Danas je veliki problem zagađenje mora u koje se svakodnevno baca hrpa smeća i plastike. Naš je zajednički stav kako je priroda nešto što moramo paziti i čuvati, stoga svaka naša dostava ide isključivo u biorazgradivim materijalima.
Imate li kakvu poruku za kraj?
Voljeli bismo ovim putem pozvati sve hrvatske proizvođače koji su se prepoznali u našoj priči da nam se jave kako bismo ponudili našim klijentima najbolje što Hrvatska proizvodi.
Fotografije Croeat