Tanya Golesic: Pokreće me strast prema životu



6 min

Glavna izvršna direktorica američke modne kompanije Mackage i jedna od najmoćnijih žena u svijetu luksuzne mode Tanya Golesic govori o svojim hrvatskim korijenima i promjenama u upravljanju tvrtkom i ljudima u doba pandemije

Za modnu kuću nema uvjerljivijeg ambasadora od glavne izvršne direktorice koja ulicama New Yorka korača u kožnatom kaputu iz njihove nove kolekcije. Sigurnim korakom, nasmijana u rano jutro, Tanya Golesic ušla je u Mackage, dućan na dva kata u srcu Sohoa, ispunjen muškim, ženskim i dječjim modelima, čiji bi se stil najbolje mogao opisati kao luksuzna sportska elegancija.

Otkako je ljetos postala CEO renomirane modne kuće, njezin dinamični život postao je još dinamičniji. Premda je studirala politologiju, Hrvatica rođena u Kanadi u modnom biznisu ima dugi staž.

Deset je godina radila u kanadskoj kompaniji Nygard, no njezina je ambicija bila puno veća. Preokret u karijeri donijelo joj je preseljenje u New York prije dvadeset godina. Na direktorskim pozicijama radila je u kućama Canada Goose, Ralph Lauren, Jones New York i Marc Jacobs, da bi je Capri Holdings postavio za predsjednicu Jimmy Choo kompanije za SAD.

Pet godina vodila je globalnu ekspanziju brenda najpoznatijeg po luksuznoj ženskoj obući, a početkom 2021. postala je direktorica ženske divizije Michael Kors. Kada joj je ponuđena pozicija CEO-a u Mackageu, stvarno se nije trebala dvoumiti.

Ovo je fotografija Tanya Golesic u butiku Mackage
‘Svijet se rapidno mijenja, naši se umovi otvaraju za nove fleksibilne radne prostore, no interakcija licem u lice i dalje je najvažnija za kreativce’, smatra Tanya Golesic

Nakon dugogodišnjeg iskustva na vodećim pozicijama u svijetu luksuzne mode, Mackage je od ljetos vaš novi izazov. Što ćete učiniti da poboljšate poziciju brenda na globalnom tržištu luksuza?

Ne bih koristila riječ poboljšati. Rekla bih da je naša strategija dodatno proširiti doseg Mackagea kako bi postao globalni luksuzni brend prožet umijećem, modom i održivošću. Mackageova moda prodaje se u više od 40 zemalja širom svijeta, kao i putem vlastite platforme za e-trgovinu.

Što vam je bila prva pomisao kada ste prihvatili poziciju glavnog direktora u Mackageu? Po čemu je taj brend poseban?

Prvo sam pomislila – wow, kakva sjajna prilika da doprinesem nastavku rasta ovog nevjerojatnog luksuznog brenda i da stvarno pomognem da se priča o njemu proširi i dosegne svoj puni potencijal. Mackage je luksuzni brend koji spaja modu, funkcionalnost i neusporedivu izvedbu. Upravo ta vrhunska izrada i kreativnost tvrtke su DNK koji nam omogućuje da budemo autentični, da usavršimo naše pozicioniranje na globalnom tržištu i da pritom gradimo našu poželjnu priču. Eran Elfassy pokrenuo je tvrtku 1999. inspiriran iskustvom svog brata u industriji kože. Kasnije se ona razvila i danas je fokusirana na najbolju praksu u održivosti i etici. Takav brend sposoban je donositi inovacije na najvišoj razini u smislu izrade, materijala i održivosti, uz značajno povećanje distribucije i prepoznatljivosti robne marke.

Je li bilo teško napustiti Jimmy Choo nakon više od pet godina?

Uvijek je teško napustiti tim i brend s kojim ste proveli toliko vremena i uložili puno truda u njegovu izgradnju. Voljela sam raditi u Jimmy Choou, ali bilo je i vrijeme da nakon pet godina razvijem svoje vještine i da prijeđem na sljedeću razinu. No uvijek ću biti zahvalna što sam imala priliku pomagati u izgradnji poslovanja Jimmy Chooa u Americi, s jedinstvenim kategorijama proizvoda i globalnim suradnjama kao što su Off – White i Timberland.

Ovo je fotografija Tanya Golesic i parfumerist Jan Ewoud Vos
Tanya Golesic i parfumerist Jan Ewoud Vos na izložbi Brigitte Lacombe u Zagrebu. FOTO: Priredba Studio

Kako vam je voditi profitabilan posao u pandemiji, sa zatvorenim trgovinama u maloprodajnoj mreži?

Vrlo je teško upravljati svakim poslovanjem u pandemiji, no ona nam je otkrila i jedinstvene prilike. Pronalaženje prave ravnoteže između e-trgovine i fizičke kupnje u dućanima bit će naša nova normala, naše ulaganje u budućnost tvrtke. Danas je potražnja velika i u dućanima i u e-trgovini, a ključ uspjeha je maksimiziranje i jednog i drugog kako bi se ostvario najveći prihod, ali se pritom ne smije kompromitirati brend. Naprosto moramo kreirati jedinstvena iskustva, kako proizvoda, tako i personalizirane korisničke usluge svjetske klase, da bi klijent imao razloga nastaviti kupovati u trgovini. Nevjerojatno je koliko je ova pandemija u mnogim ljudima probudila kreativnost, što nas tjera da drukčije razmišljamo o poslu.

Što se promijenilo u vašem pristupu vođenju tima kreativaca otkako je COVID promijenio svijet biznisa?

Nalazimo se u svijetu koji se stalno mijenja i na mjestu u kojem nemamo iskustva. U radu i upravljanju s kreativcima jako je važno stabilizirati ljude i zadržati ih inspiriranim i angažiranim. Jer bez inspiracije kreativci ne mogu funkcionirati niti pružiti svoj maksimum. Otvaranje naših umova za nove fleksibilne radne prostore i drukčije radne rasporede jako je važno, ali i dalje je važna interakcija licem u lice, posebno za kreativne ljude.

Kakva je buduća strategija za Mackage nakon pandemije?

Simboli Mackagea su: luksuz i moda, specijalisti i funkcionalnost te održivost. Le Monde Mackage, odnosno svijet Mackagea – živi unutar ova tri koda. Svi naši proizvodi spajaju modu s luksuzom, stručnjaci smo za izradu funkcionalnih proizvoda koji vas štite od vremenskih nepogoda – kiše, vjetra i snijega. Na kraju, ali ne i najmanje važna, naša je predanost održivosti. To je naša priča, to su naši stupovi u svakom segmentu poslovanja.

Kako doživljavate vezu između održivosti i profitno orijentirane modne industrije?

Održivost je stup za rast Mackagea. Na to smo, rekla bih, laserski fokusirani i tijekom sljedećih nekoliko mjeseci kroz proizvode i marketing otkrivat ćemo te svoje stupove. Puno smo napredovali u ubrzavanju ove inicijative i veselim se što ću više o tome dijeliti u budućnosti. Naše kapsula kolekcije za proljeće i jesen 2022. sto posto su reciklirane, a sva koža koju koristimo za proizvode potječe iz kožara kojima je The Leather Working Group (LWG) dodijelila zlatnu medalju, što se smatra najvišom mogućom ocjenom. Mackage je certificiran kao održiv i odgovoran, jamči najbolju praksu u sljedivosti, potrošnji energije, upotrebi vode, kvaliteti zraka, kontroli emisija i sigurnosti radnika.

Ovo je fotografija iz modne Mackage kampanje
Mackage zimska kolekcija

Putujete po svijetu i možete si priuštiti bilo koju destinaciju, ali svake godine godišnji odmor provedete u Hrvatskoj. Zašto je toliko volite i nazivate je najljepšom zemljom na svijetu?

Hrvatska je za mene najdraža zemlja na svijetu dijelom zbog povezanosti s obiteljskim korijenima, te zbog krajolika, jadranske hrane, kulture i naravno – zbog ljudi. Moji roditelji su sedamdesetih godina prošlog stoljeća napustili Zagreb i započeli novi život u Kanadi, u malom gradu, gdje smo rođene sestra i ja. Dio naše obitelji i danas živi u Zagrebu. Svake godine smo ih posjećivali, a svake godine i baka je dolazila k nama u Kanadu. Odrastajući u Kanadi govorili smo hrvatski, ali, nažalost, s godinama se moj govor pogoršao zbog nedostatka prakse.

‘Blagoslovljena sam što me odgojila majka imigrantica i usadila mi natjecateljski mentalitet’

Koje su vam najljepše uspomene s odmora i plovidbe Jadranom?

Kad god dolazim na ljetovanje u Hrvatsku, pokušavam u to uključiti i izlet brodom. Ove godine uspjela sam s prijateljima otploviti od Dubrovnika do otoka Lopuda, pa potom i oko Brača, obilazili smo plaže i kupali se u moru. San mi je oploviti cijeli Jadran kad moja kći malo odraste, u nekoliko tjedana obići ćemo i istražiti sve otoke.

Jeste li se ikada osjećali imigranticom u Kanadi i SAD-u?

Kad me ljudi pitaju odakle sam, često kažem da sam Hrvatica rođena u Kanadi. Živim u NYC-u više od 20 godina, tehnički – to je moj dom. No često se osjećam kao imigrant jer su moji roditelji bili imigranti, a i ja sam napustila zemlju u kojoj sam rođena da bih došla u Ameriku. To me čini imigranticom. Vjerujem da odrastanje djece imigranata utječe na razinu njihove ambicije i napornog rada.

Ovo je fotografija Tanya Golesic na ljetovanju s prijateljima
Tanya Golesic na ljetovanju s prijateljima

Što smatrate najvažnijim za razvoj vašeg natjecateljskog mentaliteta?

Uvijek govorim da sam blagoslovljena što me odgojila majka imigrantica, ona mi je usadila taj natjecateljski mentalitet i naučila me da uvijek težim najboljem, da si postavljam ciljeve i naporno radim da ih postignem, baš kao što je i ona činila.

Radeći u svijetu luksuza, što na temelju prethodnog iskustva smatrate ključnim za izgradnju brenda?

Prije svega iskustvo me naučilo da nikada ne treba raditi za tvrtku koja nije usklađena s vašim osobnim ‘brendom’. Jako je važno osjećati strast i vjerovati u brend koji predstavljate. Mnogo je točaka za izgradnju brenda, no na prvom je mjestu njegov jasan identitet, njegov DNK. Ostanite vrijedni i dosljedni priči. Identificirajte ono što ga čini posebnim i nikada ne odustajte od svog DNK, osobito ne zbog trenda ili cijene… Uvijek ostanite na svom putu.

Kako ćete provesti blagdane i zimske praznike?

U svojoj kući u Hamptonsu s obitelji i prijateljima, a Novu godinu provest ću na skijalištu opuštajući se i uživajući u slobodnom vremenu.

Tekst Dubravka Tomeković Aralica
Fotografije Marijana Marinović

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above