Talijanska draguljarska kuća Damiani i partner Mamić 1970 obilježili su svoje partnerstvo te označili uvod u nadolazeću 100. obljetnicu brenda Damiani kroz jedinstvenu High Jewelry izložbu. Dopredsjednik Damiani Grupe, Giorgio Damiani pridružio se proslavi te uzvanicima predstavio neke od najvrjednijih kreacija nakita
Ne događa se često da dopredsjednik čuvene draguljarske kuće osobno kupcima predstavlja najljepše arhivske komade nakita. No u svijetu luksuza i nema previše kuća koje su cijelo stoljeće u vlasništvu iste obitelji. Na ekskluzivnoj večeri što ju je u zagrebačkom hotelu Esplanade organizirao partner brenda – renomirana tvrtka Mamić 1970, Giorgio Damiani iskazao je srdačnu zahvalnost na podršci koja prati njihov rad kroz godine te prikazao neke od najljepših komada iz High Jewelry kolekcija, ručno izrađenih u tvornici Damiani Grupe.
KAKO OSTATI MLAD KAD VAM JE 100 GODINA?
Uvijek morate biti u toku s mladom generacijom. No najvažnije je da ste svjesni svoje prošlosti i tradicije, jedinstvenog nasljeđa koje mi želimo prenijeti i na svoju djecu.
TRADICIJA I STRAST PREMA DRAGULJARSTVU U VAŠOJ SE OBITELJI PRENOSI VEĆ KROZ TRI GENERACIJE. KAKO JE TO UTJECALO NA VAŠ PRISTUP ZLATARSKOJ UMJETNOSTI?
Moj djed Enrico započeo je posao 1924., a moj otac Damiano i majka Gabriella stvorili su brend uz pomoć svoje nove marketinške strategije. Za mene je bilo prirodno da krenem njihovim putem i nikada nisam ni pomišljao raditi nešto drugo u životu. S druge strane, imao sam i sreće jer mi roditelji to nikad nisu nametali kao obavezu, naprosto sam uvijek osjećao da je svijet u kojem rastem – fantastičan. Gledajući njih s koliko strasti rade svoj posao, moja sestra Silvia, brat Guido i ja željeli smo nastaviti taj posao i stvoriti još više nego su to učinili naši roditelji. Tako smo započeli proces internacionalizacije Damiani grupe, stvorivši mrežu s više od 60 butika u vodećim luksuznim ulicama diljem svijeta .
KAKO JE IZGLEDALO U DJETINJSTVU IGRATI SE S DIJAMANTIMA?
Moji otac i majka jako su naporno radili, a živjeli smo tada u istoj kući gdje nam je bila i tvornica. Valenza je mali grad, ima svega 25.000 stanovnika, i danas je normalno da ljudi koji rade u tvornicama, odu kući jesti u pauzi za ručak. Nedjeljom ujutro tata je nama djeci dopuštao da dođemo u njegov ured, a da bi nas zaokupio, davao nam je male omotnice da u njih slažemo dijamante. To nam je čak i platio, simbolički, da imamo osjećaj doprinosa poslu. Kasnije sam poželio raditi u tvornici te sam više od šest mjeseci proveo učeći umjetnost ručnog rada i stavljajući dijamante na nakit. To mi je puno pomoglo da shvatim kako funkcionira naš biznis.
JE LI VAM TEŠKO NAĆI VRSNE MAJSTORE ZLATARE I DRAGULJARE?
Vrlo teško. U posljednjih dvadeset godina ostali smo bez puno majstora zato što mladi ljudi radije žele raditi u banci. Valenza je veoma važna općina u Italiji, oduvijek poznata po fantastičnom draguljarstvu, a obitelj Damiani važan je dio te tradicije. Stoga smo mi u Valenzi osnovali posebnu akademiju za obrazovanje novih generacija. Mladi ljudi iz cijele Italije dolaze k nama i mjesecima ih podučavamo različitim zlatarskim vještinama. Najbolji učenici ostanu raditi kod nas u kompaniji. Gotovo 400 ljudi radi u našoj tvornici, u proizvodnji i logističkom centru.
ŠTO SMATRATE NAJVAŽNIJIM DOGAĐAJIMA U POVIJESTI TVRTKE, U PODRUČJU DIZAJNA I U PODRUČJU DONOŠENJA POSLOVNIH ODLUKA?
Zapravo, svaka godina po nečemu je posebna. No prijelomni trenutak za nas bila je iznenadna smrt oca koji je 1996. poginuo u prometnoj nesreći. Brat, sestra i ja bili smo tada vrlo mladi, a naša majka morala je odlučiti što će učiniti s kompanijom. Mi tada nismo imali dovoljno iskustva, no najvažnija je bila odluka da ćemo ujedinjeni kreirati i razvijati naš posao. Golemi izazov, ali smo uspjeli. Moj otac je bio snažna figura, izuzetno poštovan u zajednici, pravi padre padrone. Njegova smrt bila je za nas šok, no istodobno nam je nametnula izazov vođenja kompanije. Sada možemo kazati da bi otac bio veoma ponosan na nas.
KAKO NOVE GENERACIJE ŠTOVATELJA DAMIANI NAKITA DOŽIVLJAVAJU VAŠE KREACIJE: KAO EMOCIONALNU POVEZANOST ILI KAO INVESTICIJU ZA BUDUĆE GENERACIJE?
Ovisi, no mlada generacija strateški nam je važna. Zbog društvenih mreža danas se sve tako brzo odvija, pa i naša kompanija mora slijediti ta pravila. Dobar primjer pristupa mlađoj generaciji je nova kolekcija Belle Epoque Reel. Ona je zapravo reinterpretacija jedne od naših najprodavanijih kolekcija – Belle Epoque. Novi prsteni i narukvice od bijelog, žutog i ružičastog zlata obogaćeni dijamantima, sadrže krugove i pravokutnike koji ožive na dodir, baš poput reelsa u digitalnom svijetu. Filmska i vizualna umjetnost nadahnuli su nas za tu kolekciju, a ona nam je na suvremeniji način donijela novi uspjeh. Znate, i nove generacije vole prepoznatljivost, žele pronaći poseban komad nakita koji će dugo trajati.
ŠTO VAS JE MOTIVIRALO DA SE UKLJUČITE U ETIČKE INICIJATIVE POPUT PROJEKTA ‘PITKA VODA’ U AFRICI?
Moj djed i otac uvijek su govorili: priroda nam daje prekrasne stvari, naš je posao učiniti ih još ljepšima. Nama dragocjeni materijali – dijamanti, rubini i smaragdi – dolaze iz čiste prirode i zato moramo prema njoj biti dobri. Projekt ‘Čista voda’ započeli smo s glumicom Sharon Stone, ona je dugo ambasadorica našeg brenda, a osim toga je i velika prijateljica obitelji. U Africi je i danas najveći problem pristup pitkoj vodi, pa je od 2011. Damiani grupa financirala izgradnju osamdesetak bunara te tako osigurala pitku vodu za desetak tisuća ljudi.
KAKVO ĆE NASLJEĐE OBITELJ DAMIANI OSTAVITI ČUDESNOM SVIJETU DRAGULJARSTVA?
Čvrsto vjerujemo u dizajn, osvojili smo 18 Diamond International Awards, više nego ijedan drugi brend u povijesti izrade nakita. Uz te draguljarske Oskare nama je veoma važno da nas kupci pamte po dizajnu i kreativnosti.
Prestižnu kolekciju nakita draguljarske kuće Damiani otkrijte u butiku Mamić 1970 u centru Zagreba, u Ulici Frane Petrića 7.
Tekst: Dubravka Tomeković Aralica
Fotografije: Mamić 1970