Sacs Rebel 47

4 MINUTES READ
00:01:54

Gumenjak? Možda

Vjerojatno najprovokativniji gumenjak na tržištu, SACS Rebel 47 zapravo okreće cijelu kategoriju pneumatskih plovila naglavce, jer se, umjesto za punjenje komora zrakom, ovaj proizvođač opredijelio za nešto značajno čvršće

Pneumatska brodica s krutim dnom značajno je uznapredovala od dana kad se pojavila kao robustan višenamjenski čamac ponešto spartanske izvedbe. Danas njihovi proizvođači stvaraju plovila kakva se drugi ne usuđuju graditi, nudeći izvedbe koje možemo nazvati platformama za luksuznu zabavu. Talijanski SACS pomiče granice toga koncepta svojim novim proizvodom, koji samo uvjetno možemo nazvati gumenjakom, jer se njegove krute bočne komore ne pune zrakom, nego izrađuju od pjene ovijene najsuvremenijom plastikom. SACS Rebel 47 koncipiran je kao križanac luksuzne brodice za prijevoz od jahte do kopna, dnevnog cruisera, jurilice za ljubitelje brzine na vodi i velikog pomoćnog plovila za superjahte. S ovim modelom SACS je pokušao prebroditi jedinu stvarnu manu gumenjaka – relativno malen kokpit, s obzirom da tubusi zauzimaju značajan dio širine. Rebel 47 tako ima komore koje ne zadiru u korisnu površinu palube, čime je dizajnerima omogućeno vrlo maštovito uređenje, mnogo racionalnije nego u klasičnih gumenjaka. Zamjena cilindara punjenih zrakom materijalom razvijenim za potrebe lučkih tegljača  urodila je i većom trajnošću komora jer je pjena (zatvorenih ćelija) prvo obložena plastikom otpornom na udarac i eksploziju, a zatim i ovijena hypalonom da bi se izgledom izjednačila s modernim gumenjacima. Što se uzgona tiče, komore sprječavaju zalijevanje kokpita kapljicama i pjenom, pružaju stabilnost u plovidbi i na vezu.

SACS Rebel 47
Brižno promišljen raspored pod palubom nudi četiri ležaja i pristojan komfor u salonu

Ukratko, njima opremljen trup ponaša se kao i onaj sa standardnim plovcima, ali uz neusporedivo veću otpornost na havariju i dulju trajnost. Pjena omogućuje i puno maštovitije oblikovanje uzgonskih komora od ustaljenih cilindara, pa SACS-ova inovacija pruža dizajnerima sjajan izazov kad je riječ o uređenju povećanog kokpita, ali i samih plovaka, te njihovo razbijanje na nekoliko sekcija koje se ugrađuju onamo gdje trup treba uzgon u skladu s opterećenjem. Budući da uzgonski sustav ne ovisi strukturalno o hypalonskom omotaču, ogrebe li se i podere, lako se zamjenjuje novim, a možete i promijeniti cijeli plašt, preodijevajući tako Rebel 47 u novo ruho. Svaka inovacija donosi promjenu težine i ima svoju cijenu, pa su komore od pjene tri puta teže od zračnih, ali i pet puta skuplje. Već se na prvi pogled zamjećuje da nove komore imaju oblik slova D, a ne tradicionalnog O, kao i da se rasporedom cjelina SACS Rebel 47 naslanja na suvremene motorne jahtice, od krmene platforme s koje se prilazi kokpitu, do položaja upravljačkoga mjesta i pramčanog sunčališta. Na zahtjev naručitelja, proizvođač ugrađuje hidrauličnu krmenu dizalicu za mali pomoćni gumenjak s krutim dnom, dok se pod sunčalištem nalazi spremište za SeaBob ili gumenjak savitljiva dna. Prema pramcu se prolazi izvrsno zaštićenim bočnim prolazima koji omogućuju kretanje brodicom i u plovidbi velikom brzinom. U prednjem dijelu kokpita dizajneri su ugradili dva naslonjača okrenuta u smjeru plovidbe – užitak u promatranju okoliša s ovog je gumenjaka veći nego s ijednoga poznatog. Priznajemo, malo smo se nećkali kad nam je skiper rekao da tamo sjednemo, ali se isplatilo: dojam je zaista veličanstven. Ti su naslonjači izvanredno lijepo oblikovani, a materijal od koga su izrađeni omogućuje vam da se zavalite i opustite. U plovidbi je SACS Rebel nevjerojatan: imate dojam da lebdite nad morem. Nema neugodnosti ni pri jahanju po valovima, koje Rebelov trup dubokog V-profila savršeno reže, dok komore štite kokpit i od najsitnijih kapi. Na palubi se nude različite izvedbe krovića nad upravljačkim mjestom, bimini ili hard top.

SACS Rebel 47
Zapovjedno mjesto nadahnuto automobilskom estetikom uključuje paket najsuvremenije tehnologije

Model koji smo imali prilike testirati bio je opremljen dvama motorima Volvo DC400, s prijenosom na krmene vijke, upravljačkim sustavom Raymarine, zaslonom osjetljivim na dodir, a zanimljivo je da Rebel 47 ima i pramčani potisnik, na gumenjacima zapravo neuobičajeni element – osim ako nisu buntovnici. Imali smo prilike i sjesti za komande. Iako je prototip nekoliko desetaka kilograma teži od primjeraka koji će nastajati u serijskog proizvodnji, bez teškoća smo postigli brzinu od 38,5 čvorova (lakši modeli će biti nekoliko čvorova brži). Pri putnoj brzini od 25 čvorova, potrošnja obaju motora kretala se oko 90 litara na sat, što upućuje na zaključak da bi se umjerenom brzinom i sa 750 litara dizelskog goriva, koliko stane u spremnik, moglo preploviti oko 500 milja. Dakako, činjenica da troši isto gorivo kao i matični brod, ako se Rebel 47 koristi kao pomoćna brodica, svakako je povoljna okolnost. Pod palubom se našlo mjesta za salon i blagovaonicu, sanitarni čvor s tušem i kutak za pripremu zalogaja. U pramčanom je dijelu smještena sofa u obliku slova V, koja se umetanjem jastuka pretvara u ležaj za dvoje s pogledom u zvjezdano nebo kroz veliko palubno okno. U krmenom dijelu nalazi se druga kabina za dvoje, s udobnim ležajem, ali malo prostora iznad glava, jer je izvedena iznad strojarnice. Ukratko, SACS je s Rebelom 47 učinio sjajan iskorak u kategoriji sofisticiranih gumenih plovila. Tehnološki inovativan i dizajnerski osebujan, Rebel 47 je višenamjensko plovilo vrsnih plovnih osobina i komfora kakav se rijetko nađe i na brodovima krutog trupa.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 14,10 m
Najveća širina: 4,48 m
Gaz: 0,70 m
Težina sa standardnim motorima: 10,5 t
Spremnik za gorivo: 2 x 750 l
Spremnik za vodu: 220 l
Najveća snaga motora: 825 kW
Dizajn: SACS/Christian Grande Design Works
Graditelj: SACS Marine, Italija
Zastupnik: Princess Yachts Adriatic

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija gumenjaka Technohull T7 Jahting

Technohull T7 spaja komfor i vrhunske performanse

Nakon revolucije u dizajnu velikih, moćnih gumenih brodica, Technohull usmjerila je pažnju na manje modele i proglasila svoj novi model T7 potpuno novom vrstom broda …

Ovo je fotografija Ribco Venom 44 Jahting

Inovativni Ribco Venom 44 s karbonskim T-Topom

Teško je vrhunski gumenjak kao što je Ribco Venom 44 učiniti još boljim, ali moguće je. Novi Venom 44 dolazi s T-Topom koji je napravljen …

Ovo je fotografija Technohull Explorer 40 Testovi

Technohull Explorer 40 na testu: Gumenjak za užitke

U Technohullu nisu razmišljali o klasičnim gumenjacima, već o tome kako napraviti brza i istodobno sigurna plovila koja će izdržati teške vremenske uvjete. Explorer 40 …

Ovo je fotografija Pirelli 35 Jahting

Novi Pirelli 35: Prostran i funkcionalan

Novi Pirelli 35 svoju svjetsku premijeru imao je na Boat Showu u Genovi i brzo pronašao put do ljubitelja gumenjaka. Švedski studio Mannerfelt Design Team …

Testovi

Ribco Seafarer 33 na testu: Gumenjak s X-faktorom

Ribco Seafarer 33 atraktivno je dizajniran brod od gotovo 10 metara koji može služiti kao luksuzan tender ili dnevni cruiser za četiri osobe Grčki proizvođač …

Sunseeker Hawk 38 Testovi

Sunseeker Hawk 38 na testu: Rođen za brzinu

Hawk 38 već na prvi pogled impresionira svojim agresivnim dizajnom, a trup duljine 12 metara i širine od samo 2,32 metra zaintrigirat će vas, ne …

Ovo je fotografija Azimut S8 Testovi

Azimut S8 na testu: Savršena sportska jahta

Zanimljiv iz više aspekata, Azimut S8 nudi odlične performanse, velike prostore za boravak na otvorenom i moderan dizajn vanjštine i unutrašnjosti, u skladu s novim …

Heritage hoteli Lopud 1483 Hoteli

Heritage hoteli na Jadranu: 5 palača uz more

Vodimo vas u neke od najljepših heritage hotela na Jadranu, koji pružaju kraljevski odmor i koji su savršena utočišta za opuštanje – u prirodnom okruženju …

Ovo je fotografija bazen Villa Nai 3.3 Hoteli

Villa Nai 3.3: Arhitektonski dragulj

Villa Nai 3.3 može se promatrati kao jedna rezidencija s osam soba ili kao butik hotel s osam soba i suiteva s pogledom na more, …

ovo je fotografija mjesta Rab Destinacije

Otok Rab: Carstvo smaragdnih uvala i pješčanih plaža

Premda ga okolni otoci nadmašuju u površini, otok Rab svoju veličinu vješto nadomješta brojnim smaragdnim uvalama, prebogatom kulturnom baštinom i geološkim diverzitetom te zanimljivim otočnim …

Ovo je fotografija fine dining restoran bowa Gastronomija

Fine dining na dalmatinski način: Bowa, LD i Pelegrini

Predstavljamo tri restorana u Dalmaciji za fine dining koji su popularni među nautičarim LD Restaurant – otok Korčula Chef Marko Gajski dobitnik je nagrade Gault …

Ovo je fotografija maleza modna kuća Moda

Upoznajte slow fashion boutique modne kuće Maleza

Snaga. Moć. Strast. Ženstvenost. Neustrašivost. Hrabrost. Sve su ovo karakteristike žena koja nose Maleza modele Maleza je boutique modna kuća osnovana u vrijeme početka pandemije …

Scroll to Top