Sacs Rebel 47

4 MINUTES READ
00:01:54

Gumenjak? Možda

Vjerojatno najprovokativniji gumenjak na tržištu, SACS Rebel 47 zapravo okreće cijelu kategoriju pneumatskih plovila naglavce, jer se, umjesto za punjenje komora zrakom, ovaj proizvođač opredijelio za nešto značajno čvršće

Pneumatska brodica s krutim dnom značajno je uznapredovala od dana kad se pojavila kao robustan višenamjenski čamac ponešto spartanske izvedbe. Danas njihovi proizvođači stvaraju plovila kakva se drugi ne usuđuju graditi, nudeći izvedbe koje možemo nazvati platformama za luksuznu zabavu. Talijanski SACS pomiče granice toga koncepta svojim novim proizvodom, koji samo uvjetno možemo nazvati gumenjakom, jer se njegove krute bočne komore ne pune zrakom, nego izrađuju od pjene ovijene najsuvremenijom plastikom. SACS Rebel 47 koncipiran je kao križanac luksuzne brodice za prijevoz od jahte do kopna, dnevnog cruisera, jurilice za ljubitelje brzine na vodi i velikog pomoćnog plovila za superjahte. S ovim modelom SACS je pokušao prebroditi jedinu stvarnu manu gumenjaka – relativno malen kokpit, s obzirom da tubusi zauzimaju značajan dio širine. Rebel 47 tako ima komore koje ne zadiru u korisnu površinu palube, čime je dizajnerima omogućeno vrlo maštovito uređenje, mnogo racionalnije nego u klasičnih gumenjaka. Zamjena cilindara punjenih zrakom materijalom razvijenim za potrebe lučkih tegljača  urodila je i većom trajnošću komora jer je pjena (zatvorenih ćelija) prvo obložena plastikom otpornom na udarac i eksploziju, a zatim i ovijena hypalonom da bi se izgledom izjednačila s modernim gumenjacima. Što se uzgona tiče, komore sprječavaju zalijevanje kokpita kapljicama i pjenom, pružaju stabilnost u plovidbi i na vezu.

SACS Rebel 47
Brižno promišljen raspored pod palubom nudi četiri ležaja i pristojan komfor u salonu

Ukratko, njima opremljen trup ponaša se kao i onaj sa standardnim plovcima, ali uz neusporedivo veću otpornost na havariju i dulju trajnost. Pjena omogućuje i puno maštovitije oblikovanje uzgonskih komora od ustaljenih cilindara, pa SACS-ova inovacija pruža dizajnerima sjajan izazov kad je riječ o uređenju povećanog kokpita, ali i samih plovaka, te njihovo razbijanje na nekoliko sekcija koje se ugrađuju onamo gdje trup treba uzgon u skladu s opterećenjem. Budući da uzgonski sustav ne ovisi strukturalno o hypalonskom omotaču, ogrebe li se i podere, lako se zamjenjuje novim, a možete i promijeniti cijeli plašt, preodijevajući tako Rebel 47 u novo ruho. Svaka inovacija donosi promjenu težine i ima svoju cijenu, pa su komore od pjene tri puta teže od zračnih, ali i pet puta skuplje. Već se na prvi pogled zamjećuje da nove komore imaju oblik slova D, a ne tradicionalnog O, kao i da se rasporedom cjelina SACS Rebel 47 naslanja na suvremene motorne jahtice, od krmene platforme s koje se prilazi kokpitu, do položaja upravljačkoga mjesta i pramčanog sunčališta. Na zahtjev naručitelja, proizvođač ugrađuje hidrauličnu krmenu dizalicu za mali pomoćni gumenjak s krutim dnom, dok se pod sunčalištem nalazi spremište za SeaBob ili gumenjak savitljiva dna. Prema pramcu se prolazi izvrsno zaštićenim bočnim prolazima koji omogućuju kretanje brodicom i u plovidbi velikom brzinom. U prednjem dijelu kokpita dizajneri su ugradili dva naslonjača okrenuta u smjeru plovidbe – užitak u promatranju okoliša s ovog je gumenjaka veći nego s ijednoga poznatog. Priznajemo, malo smo se nećkali kad nam je skiper rekao da tamo sjednemo, ali se isplatilo: dojam je zaista veličanstven. Ti su naslonjači izvanredno lijepo oblikovani, a materijal od koga su izrađeni omogućuje vam da se zavalite i opustite. U plovidbi je SACS Rebel nevjerojatan: imate dojam da lebdite nad morem. Nema neugodnosti ni pri jahanju po valovima, koje Rebelov trup dubokog V-profila savršeno reže, dok komore štite kokpit i od najsitnijih kapi. Na palubi se nude različite izvedbe krovića nad upravljačkim mjestom, bimini ili hard top.

SACS Rebel 47
Zapovjedno mjesto nadahnuto automobilskom estetikom uključuje paket najsuvremenije tehnologije

Model koji smo imali prilike testirati bio je opremljen dvama motorima Volvo DC400, s prijenosom na krmene vijke, upravljačkim sustavom Raymarine, zaslonom osjetljivim na dodir, a zanimljivo je da Rebel 47 ima i pramčani potisnik, na gumenjacima zapravo neuobičajeni element – osim ako nisu buntovnici. Imali smo prilike i sjesti za komande. Iako je prototip nekoliko desetaka kilograma teži od primjeraka koji će nastajati u serijskog proizvodnji, bez teškoća smo postigli brzinu od 38,5 čvorova (lakši modeli će biti nekoliko čvorova brži). Pri putnoj brzini od 25 čvorova, potrošnja obaju motora kretala se oko 90 litara na sat, što upućuje na zaključak da bi se umjerenom brzinom i sa 750 litara dizelskog goriva, koliko stane u spremnik, moglo preploviti oko 500 milja. Dakako, činjenica da troši isto gorivo kao i matični brod, ako se Rebel 47 koristi kao pomoćna brodica, svakako je povoljna okolnost. Pod palubom se našlo mjesta za salon i blagovaonicu, sanitarni čvor s tušem i kutak za pripremu zalogaja. U pramčanom je dijelu smještena sofa u obliku slova V, koja se umetanjem jastuka pretvara u ležaj za dvoje s pogledom u zvjezdano nebo kroz veliko palubno okno. U krmenom dijelu nalazi se druga kabina za dvoje, s udobnim ležajem, ali malo prostora iznad glava, jer je izvedena iznad strojarnice. Ukratko, SACS je s Rebelom 47 učinio sjajan iskorak u kategoriji sofisticiranih gumenih plovila. Tehnološki inovativan i dizajnerski osebujan, Rebel 47 je višenamjensko plovilo vrsnih plovnih osobina i komfora kakav se rijetko nađe i na brodovima krutog trupa.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 14,10 m
Najveća širina: 4,48 m
Gaz: 0,70 m
Težina sa standardnim motorima: 10,5 t
Spremnik za gorivo: 2 x 750 l
Spremnik za vodu: 220 l
Najveća snaga motora: 825 kW
Dizajn: SACS/Christian Grande Design Works
Graditelj: SACS Marine, Italija
Zastupnik: Princess Yachts Adriatic

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Technohull T7 u plovidbi Testovi

Technohull T7 na testu: Mini Techno

T7 predstavlja novu generaciju gumenjaka Technohull, poznatih prvenstveno po odličnim performansama i kvaliteti izrade, a ovaj model nije nas razočarao ni po jednom ni po …

Ovo je fotografija Cranchi A46 Cannes Yachting Festival premijere Jahting

Ostale važne premijere na Cannes Yachting Festivalu 2021.

Brojne premijere novih brodova obilježit će 43. Cannes Yachting Festival. Odabrali smo nekoliko njih koje biste svakako trebali pogledati, od nove njemačke marke do Swana …

Ovo je fotografija gumenjaka Technohull T7 Jahting

Gumenjak Technohull T7 spaja komfor i vrhunske performanse

Nakon revolucije u dizajnu velikih, moćnih gumenih brodica, Technohull usmjerila je pažnju na manje modele i proglasila svoj novi model T7 potpuno novom vrstom broda …

Ovo je fotografija Ribco Venom 44 Jahting

Inovativni Ribco Venom 44 s karbonskim T-Topom

Teško je vrhunski gumenjak kao što je Ribco Venom 44 učiniti još boljim, ali moguće je. Novi Venom 44 dolazi s T-Topom koji je napravljen …

Ovo je fotografija Technohull Explorer 40 Testovi

Technohull Explorer 40 na testu: Gumenjak za užitke

U Technohullu nisu razmišljali o klasičnim gumenjacima, već o tome kako napraviti brza i istodobno sigurna plovila koja će izdržati teške vremenske uvjete. Explorer 40 …

Ovo je fotografija Pirelli 35 Jahting

Novi Pirelli 35: Prostran i funkcionalan

Novi Pirelli 35 svoju svjetsku premijeru imao je na Boat Showu u Genovi i brzo pronašao put do ljubitelja gumenjaka. Švedski studio Mannerfelt Design Team …

Ovo je fotografija Rand Escape 30 Testovi

Rand Escape 30 na testu: Mala jahta velikih namjera

Vanjske linije modela Rand Escape 30, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom dizajnu, …

Ovo je fotografija vanjskih linija novog modela Ferretti 860 Jahting

Ferretti Yachts 860: Evolucija koncepta flybridge

Nova flybridge jahta koju je stvorilo brodogradilište sa sjedištem u Cattolici donosi vrhunska dizajnerska i tehnološka rješenja u kojima stilski i strukturalni elementi skladno surađuju …

Ovo je fotografija ACI marine Dubrovnik Jahting

Nova ulaganja u ACI marini Dubrovnik

Nautičari zahtijevaju sve veću razinu usluge, a nova ulaganja u ACI marini Dubrovnik ukorak su sa svjetskim nautičkim trendovima Kako bi ACI marina Dubrovnik ostala …

Ovo je fotografija tima tvrtke Marinetek Jahting

Marinetek: Uspješna godina zaokružena inovacijama

Marineteku su odobrena bespovratna sredstva iz programa Norveškog financijskog mehanizma 2014-2021 – Business Development and Innovation Croatia. Radi se o sredstvima za poticanje poslovnog razvoja …

Ovo je fotografija modela s Chaumet dijamantnim nakitom kolekcije Josephine Chaumet Luksuz

Chaumet Joséphine: Probudite caricu u sebi

Današnji komadi dijamantnog nakita kolekcije Joséphine reinterpretacija su nakita koji se u prošlosti izrađivao za jednu od prvih svjetskih modnih influencerica Prva velika klijentica draguljarske …

Ovo je fotografija Tanje Deman Intervjui

Tanja Deman: Moj novi horizont nakon izolacije

Snimanje ekološki angažiranog dokumentarnog filma ‘Horizont’ na najizoliranijem jadranskom otoku temeljito je promijenilo i urbani stil življenja svjetski priznate umjetnice rodom iz Splita Nedugo nakon …

Scroll to Top