Brodovi Technohull poznati su po trupovima iznimnih performansi, koji nude velike putne brzine i besprijekorno spajaju dizajn, sigurnost i udobnost
Kada nam se pružila prilika da posjetimo novo brodogradilište poznatog grčkog proizvođača velikih gumenjaka Technohull, u mjestu Lavriju nedaleko od Atene, čiji je regionalni zastupnik tvrtka MennYacht koja nam je pomogla da ostvarimo ovaj posjet, objeručke smo je prihvatili. Nismo nikako željeli propustiti vidjeti iz prve ruke kako nastaju ovi vrhunski gumenjaci.
Svaki poznavatelj umjetnosti kazat će vam da dobro umjetničko djelo nastaje iz strasti i ljubavi, a isto vrijedi i za dizan brodova jer su najbolji projekti i brodogradilišta uvijek počinjali od skupine zaljubljenika koji su kroz svoje inovativne ideje željeli kreirati nešto jedinstveno.
Tako je započela i priča brodogradilišta Technohull koje je, sada davne 2005. godine, osnovala skupina entuzijasta. Te godine je nastao legendarni model SEA DNA 999. Nekoliko godina kasnije ova strast savršeno se poklopila s kontinuiranim investicijama u tehnologiju i R&D i Technohull je poduzeo prve korake da postane potpuno profesionalno brodogradilište.
Tvrtka je 2014. uložila u visoko stručne profesionalce i počela suradnju s međunarodnim istraživačkim centrima što je postupno dovelo do razvoja patentirane Dynastream tehnologije dizajna trupa koja omogućuje prilagođen dizajn trupa za svaki novi model što je pokazatelj kompetencije koju ima jako mali broj proizvođača na svijetu.
Technohull je prvo osvojio tržište Grčke koja je, zbog svoje specifične razvedene obale s brojnim otocima i vrlo nemirnog mora, definirala dizajn Technohullovih gumenjaka, s odličnim maritimnim sposobnostima i velikim brzinama koje omogućuju vlasnicima da brzo putuju između svojih omiljenih uvala, a uspjeh se polako počeo širiti i na ostatak svijeta.
Pogotovo na tržište Turske, Bliskog Istoka te preko partnerstva i u Sjedinjenim Američkim Državama, kao i u vrlo kompetitivnom svijetu megatendera s modelima Omega 41, Omega 45 i Omega 47, koji su bili flagshipovi, sve do najnovijeg modela Alpha 50, koji je predstavljen 2023. godine, a ima 14,95 metara dužine i čak pet izvanbrodskih motora.
Ovaj veliki uspjeh dodatno je pojačan novim najsuvremenijim brodogradilištem u Lavriju, koje je 2021. postalo sjedište brenda.
Postrojenje, koje je jedno od najvećih međunarodnih ulaganja ikada u tom sektoru te jedno od najmodernijih i tehnološki najmodernijih naprednih brodogradilišta na globalnoj razini, s najnaprednijom infrastrukturom u svim aspektima proizvodnje, zauzima površinu od oko 70 hektara i ukupno više od 25.000 četvornih metara natkrivenih prostora.
Brodogradilište se prostire na ukupno četiri zgrade i ima potpuno integriranu proizvodnju, savršeno organiziranu u svakom koraku proizvodnog procesa.
U prvoj zgradi prepoznatljivoj po velikom logu brodogradilišta u dijelu s velikim zatamnjenim prozorima nalazi se uprava i dizajnerski odjel te pogon za završno sklapanje koji je bio pun svih modela uključujući i nekoliko najvećih Alpha 50 u različitim fazama zgotovljenosti.
U preostale tri zgrade nalaze se laminacijska i infuzijska hala te hala za izradu drvenih dijelova unutrašnjosti kao i tikovine te velika CNC glodalica za razvoj svih prototipnih dijelova i posebnih dijelova po custom zahtjevima.
Trenutno Technohull godišnje proizvede oko 150 brodova svih veličina uz rastući trend koji će možda zahtijevati povećanje trenutnih kapaciteta, no Technohull nam je potvrdio kako će zadržati sve kapacitete in-house kako bi se održala kvaliteta izrade na koju se pazi u svakom koraku proizvodnje.
Kvaliteta je to u koju smo se još jednom uvjerili i u luksuznom salonu u obližnjoj Olympic marini u kojem kupci mogu proučiti sve custom opcije uz savjetovanje s dizajnerima, a u istoj marini su dostupni modeli koji se mogu i probati što smo s radošću i napravili i opet smo se oduševili.
Od jednostavnosti rukovanja sa svim funkcijama smještenim na upravljačkoj tabli do super preciznih kontrola kormila te osjetljivih ručica gasa na koje motori odgovaraju gotovo odmah dajući osjećaj ubrzanja koji se rijetko može osjetiti na bilo kojem drugom plovilu sve do vrhunskog držanja mora čak i pri maksimalnoj brzini od 74 čvora.
Posvećenost kvaliteti unutar cijelog procesa od dizajna do završne obrade moguća je samo ako vas vodi strast prema materiji što je i bio razlog osnivanja ovog brodogradilišta, strast koja se, kako smo se i sami uvjerili, nije izgubila ni nakon skoro dvadeset godina.
Technohull brodovi, kao što sam slogan brodogradilišta kaže ‘Seaborn performance’, poznati su po trupovima iznimnih performansi koji nude velike putne brzine, uz maksimalan komfor i sigurnost. Valja istaknuti da se brodogradilište nalazi u Grčkoj, u Ateni, gdje je ideja o pokretanju projekta izrade, performantnih, robusnih i izdržljivih brodova, prije 20-ak godina potaknuta nepredvidivim vjetrovima te nemilosrdnim valovima s kojima se svi koji plove u Grčkoj moraju nositi – kazao je Janko Matušić, direktor MennYacht Croatia, tvrtke koja zastupa Technohull plovila u Hrvatskoj.
Fotografije & video Technohull
Više informacija o Technohullu