Jedan od najboljih primjera koliko je svijet gumenjaka uznapredovao je SACS Strider 15, velika gumena zvijer koja je, zahvaljujući dodiru Christina Grandea, ujedno i pravi ljepotan
Procvat prodaje gumenjaka posljednjih godina može se gledati kroz prizmu redefiniranja vremena provedenog na moru. Stoga su brza plovila koja su uz to i jednostavna za upravljanje, ali i održavanje, idealna za manje dnevne izlete i brzi povratak u bazu.
SACS Strider 15 dizajn
SACS tu posve odgovara zahtjevima kupaca, od velikih zona na pramcu i na krmi, preko lounge prostora u kokpitu, do ogromnog krmenog sunčališta i kupališne platforme (naročito s unutrašnjim motorima). Ovakvi maxi ribovi pružaju mnoštvo iskoristivog prostora, a, ruku na srce, cijela linija Strider zadovoljava i mnoge estetske kriterije i velika je razlika u odnosu na liniju Rebel.
Naročito je to vidljivo u kabini, koja luksuzom nadmašuje uređenje nekih jahti, pa će ovaj elegantni dizajn interijera svijetlim tonovima i raspoloživim prostorom (stajaća visina), u svakom slučaju ispuniti vaša očekivanju u pogledu relaksacije na maxi gumenjaku, i to s dva bračna kreveta i odvojenim toaletom.
Moćni maxi gumenjak
U kokpitu koji se može natkriti sklopivim biminijem, U-sofa s dva pomična stola pruža sav komfor za šest osoba, a u kuhinjskom bloku s dva hladnjaka, sudoperom i grillom možete pripremiti i ozbiljnije zalogaje.
Skiperska konzola je impresivna i daje do znanja da je riječ o moćnom maxi gumenjaku koji ide preko 40 čvorova, s potisnikom i podacima o motoru s lijeve strane i polugama motora s desne strane. Smještaj je vrlo udoban u profiliranim sjedalima, dok rub vjetrobrana, za osobe više od 185 cm, malo reže horizont, no zato je upravljanje Striderom na razini običnog malog gumenjaka.
SACS Strider 15 u plovidbi
Dva Raymarine touch zaslona su vrlo pregledna, dok su simetrično s obje strane smješteni prekidači u slučaju da elektronika zakaže. Dva Volvo motora (do kojih je lako i brzo doći) gotovo da se ne čuju, a već s oko 1500 okretaja Strider 15 izglisira s 11 čvorova, što izgleda kao pužev korak i jednostavno poziva na više okretaja.
S 2500 rpm postigli smo 22 čvora s potrošnjom od oko 70 l i tu se već osjeti potencijal Stridera. Premda je more bilo malo namreškano, suvišno je govoriti kako se ovaj maxi rib probija kroz valove, uključujući i bočne, dok se na minimalnoj putnoj brzini od 25 čvorova ponaša kao na tračnicama, a kada ga se stisne do 3000 rpm, potrošnja je malo ispod 100 l, dok je brzina oko respektabilnih 30 čvorova i užitak maksimalan.
Hidraulički upravljač je brz i precizan, a opet u ravnoj putanji gotovo da ga možete i ispustiti iz ruku na tren. Toliko je Strider 15 siguran u plovidbi, pa s maksimalnih 3700 rpm postiže i 40 čvorova, s dvije ruke na kormilu, ali potpuno opušteno. I to je ono što će znati cijeniti ne samo obični vlasnici gumenjaka, već i vlasnici superjahti kojima su izgled i performanse Stridera 15 sve što trebaju od tendera.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije SACS