Vanjske linije modela Rand Escape 30, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom dizajnu, koji nije agresivan, ali je sportski
Nakon predstavljanja prvih uspješnih brodova od 18 do 30 stopa, i to s električnim motorima, tvrtka Rand Boats, sa sjedištem u Danskoj, otvorila je pogone za proizvodnju i nadomak Splita, s jasnom namjerom da u suradnji sa splitskim stručnjakom za malu brodogradnju Davorom Paićem, splitski pogon postane glavni proizvodni centar grupacije.
Rand Escape 30 prepoznatljivi je Skandinavac
Rand Escape 30 prvi je i dosad najveći njihov (u pripremi je Archipelago 31) odgovor na sve veću potražnju za otvorenim dnevnim kruzerima, koja ne jenjava već nekoliko godina.
Od samog početka ova tvrtka je okrenuta ekološki osviještenoj klijenteli, pa uz električne motore, prilikom proizvodnje brodova, nastoji koristiti ekološki prihvatljive komponente i tu leži njihova komparativna prednost, ali i budućnost nautike u koju je vlasnik kompanije Carl Rand duboko zagledan. Escape 30 već u nazivu daje naslutiti obrise filozofije ovog 10-metarskog dnevnog kruzera.
Idealan brod za par ili manju obitelj
Premda je registriran za 12 osoba pa može služiti i za transfere, Rand Escape 30 zapravo je idealan za par ili manju obitelj i vikend-đitu ili, ako ćete baš doslovno, za bijeg od svakodnevice. Vanjske linije ovog modela, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom i prepoznatljivom skandinavskom dizajnu, koji nije agresivan, ali je sportski.
Opremljen svim potrebitim, poput spremišta i hladnjaka ispod skiperske klupe, malenog sudopera koji nekako strši na kraju klupe i fiksnim stolom za konzumaciju jela, ovaj brod će vlasnici najviše koristiti za jednodnevnu zabavu i kupanje. Prijatelji, zalogaji, piće i pravac prva uvala, plaža ili osamljeni otočić.
Guštanje u ljetnim radostima
Po konceptu ovo je klasičan walkaround (moguća ugradnja izvanbrodskih motora), no prema pramcu treba prijeći dvije skale (prema krmi samo jednu) i nalazite se u pramčanoj zoni namijenjenoj sunčanju i guštanju u ljetnim radostima.
Klupa smještena u skiperskoj konzoli najbolje je mjesto za uživanje u brzini, a s dvije klupice sa strane tvori ugodnu zonu koja se može natkriti biminijem uz pomoć šipki, isto kao i na krmi. Pomicanjem naslona, kako na sjedištima, tako i na sun decku, otvaraju se razne mogućnosti socijalne interakcije i položaja za izležavanje.
Skiperska pozicija pomaknuta je desno od ulaza u kabinu, ima odličnu preglednost, dok se staklena stijenka spaja na tvrdi krov i pruža odličnu zaštitu od vjetra, sunca pa i kiše.
Dva Raymarine zaslona osjetljiva na dodir pružaju sve potrebne informacije o elektronici i sustavima na brodu, a sve komande su na dohvat ruke, pa se brodom opušteno upravlja s klupe koja je, unatoč bazičnom izgledu, jako udobna. Komunikacija s ostalim dijelovima broda iz skiperske pozicije je odlična, pa ako ste sami na brodu, lako se dobacite do pramca i krme prilikom vezivanja za obalu.
Prolazi su relativno uski, kao i ulazak u kabinu, što je i za očekivati na trupu ove duljine jer je svaki centimetar iskorišten i pruža dojam kompaktnosti. Naglašeno visoki bokovi tu su da ‘napumpaju’ vizualni dojam većeg broda, a nešto više osobe mogu se komotno nalaktiti na bandu. Oprema u unutrašnjosti je pomalo spartanska, te ćete morati sve stvari koje vam trebaju staviti u svega tri ladice.
No, ako je riječ o kupaćem kostimu i ručnicima, i više od toga vam ne treba. Tuš-kabina s WC-om je na trupu ove veličine dosta komotna, a svjetlo, osim kroz strop kupaonice, prolazi i s pramca kroz malu staklenu stijenku u dnu konzole.
Kakav je Rand Escape 30 u plovidbi?
Rand Escape 30 osjetljiv je na raspored težine, no trup s izrazitim V-pramcem, koji je izdignut iz mora pri glisiranju, odlično ide i na valove, te je stabilan u svim režimima, a pramac se ne uzdiže toliko da biste izgubili preglednost, pa se trimanje koristi malo, za dobivanje dodatnih čvorova. Na testiranom Escapeu s benzinskim Mercruiser 6.2 (350 KS), ubrzanja su linearna i s 3900 okretaja postigli smo 31 čvor i premda smo dosegnuli 40 čvorova, upravo je 30-ak čvorova optimalna brzina kako za plovidbu, tako i za potrošnju.
Zbog potrebe snimanja nismo ga štedjeli, okretalo se, ubrzavalo i sjeklo valove, pa prilikom naglih promjena smjera timun treba objeručke držati. Vožnja s Escapeom 30 ne samo da je ugodna, već je i zabavna.
Okolnosti radnog tjedna za većinu ljudi i vlasnika brodova su svugdje slične, što znači uglavnom vikend-plovidbe, i u taj se scenarij otvoreni kruzer poput Randa Escape 30 savršeno uklapa.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije & video Rand Boats