De Antonio 42 Open pravi je ‘head turner’, a tirkizna boja presvlaka asocira na ono za što je ovaj snažan brod i namijenjen – brzom cruisingu po valama Mediterana, ali i mondenim marinama po talijanskoj i francuskoj rivijeri
Početak je lipnja, pandemijske mjere su odbačene, u akvatoriju pred Trogirom 20-ak Celzija u zraku i more poput zrcala s daškom sjeverozapadnjaka – uvjeti iz snova za testiranje vrlo trendy cruisera – De Antonio 42 Open. Od 2012. kompanija iz Barcelone svojim se jedinstvenim rješenjima, kvalitetom izrade, ali i dizajnerskim detaljima, vrlo brzo distancirala od velike konkurencije u ovom segmentu, pokrivajući raspon od 28 do 50 stopa i tržište u 15 država svijeta.
De Antonio 42 Open dizajn
Već pri ulasku preko krmene platforme (hidraulički prilagodljiva) primjećuje se, odnosno, bolje reći, skriva se pogonski sklop koji čine tri Mercury Verado pente (300 KS), a koje su inovativno smještene u posebnom bazenu ispod krmenog sunčališta. Takvo rješenje rezultiralo je visokom siluetom i bokovima, no to nije uopće utjecalo na ukupni izgled plovila. Dapače, De Antonio 42 Open je pravi ‘head turner’.
Tri Mercury pente skrivene su ispod krmenog sunčališta
Na bazen s pentama naslonjen je vrlo duboki gavun u koji stane Torqeedo penta i druge ‘igračke’, ali i gdje se skriva tender, koji se pomoću mehaničke dizalice jednostavno izvadi i spusti u more. Izvrsna rješenja ostavila su tako čiste površine i pravi walkaround tlocrt, u kojem su raspoređene tri zone: velika U-sofa (modularni dijelovi) s dva sklopljiva stola, skiperski dio s navigacijskim uređajima koji su pregledni i nadohvat ruke, a iza kojeg je dnevna kuhinja s dva hladnjaka, te pramčani lounge u kojem se možete ispružiti na tri velika i udobna ležaja i mala sofa.
Pametna i funkcionalna rješenja
Okomiti i duboki V-pramac, koji se malo iznad vodene linije lomi u stepenasti trup, optimiziran je za visoke performanse triju penti i zaslužan što De Antonio bez otpora probija svaki val i pri tome još i izgleda izvrsno, čak i s izbačenim sidrom. S četiri isprofilirana sjedala ispod kojih su spremišta, vidljivost i udobnost za skipera je izvrsna, ali za one osobe s oko dva metra visine, savjetujemo da čuvaju glavu, jer bi mogli osjetiti tvrdoću hard-topa.
Zaobljeno i zatamnjeno staklo štiti od vjetra odlično, a hard top može se električnim prekidačem izvući do polovine krmenog sunčališta. Silaskom u unutrašnjost, na lijevoj strani nalazi se kontrolna ploča ispod koje je radna površina, a stajaća visina omogućena je čak i u toaletu koji se nalazi na desnom boku. U interijeru dominira meka kombinacija svijetlog furnira i bijelih presvlaka, i odmah je vidljivo koliko su se dizajneri, ali i zanatlije, posvetili skladu boja, ali i završnoj obradi.
Detalji poput kliznih vrata, drukera kojim se zatvaraju ormari, odličan su završni ‘touch’ na izvrstan interijer. Bračni krevet u pramcu po dimenzijama za ovu duljinu trupa dosta je velik, dok u salonu, iako nema stajaće visine, pametan razmještaj i obilje svjetla koje dolazi kroz velike pravokutne prozore tvore udoban kutak za odmaranje uz TV.
Istinski užitak plovidbe s D42
Manevriranja u luci skoro da i ne iziskuju rad thrustera, na 3000 okretaja već glisirate, a odaziv upravljača u svim režimima je brz i direktan. Potencijal trostepenastog trupa najbolje se osjeća na oko 30-ak čvorova krstareće brzine, a kako je istinski užitak broditi s De Antoniom, osjetit ćete u oštrim zaokretima.
Pri najvišim okretajima (5100) u takvim manevrima, potrebno je malo trimati vanjske motore radi različitog opterećenja, no u većini slučajeva ostaje vam samo čvrsto držati upravljač u rukama, jer osjećaj je odličan, pruža obilje zabave i adrenalina, a za maksimalnu brzinu potrebno je oko 40 sekundi. Što možete više poželjeti u ovom posebnom ljetu gdje su pale sve zabrane, a morski putevi se otvorili za sve koji znaju i mogu u njemu uživati?
Tekst Filip Bubalo
Fotografije & video De Antonio Yachts