Sa zavodljivim linijama Pininfarine koje podsjećaju na talijanske sportske automobile i dizajnom trupa za koji je zaslužan BAR Technologies, Princess R35 je jahta koja redefinira cijeli brend
Uprava glasovitoga britanskog brodogradilišta Princess Yachts kao da se upitala kako zapravo treba danas izgledati brza i uzbudljivo lijepa jahtica od 35 stopa. Promišljanje nije dugo trajalo, a plod je radikalna jahta avangardne tehnologije dizajnirana prema potpuno novom konceptu i idejama.
Vrhunskim konceptom, vrhunskom tehnologijom i vrhunskom cijenom R35 također privlači mlađe generacije kupaca, kojima nije strano u svojim automobilima imati ‘sport’ i ‘comfort’ načine vožnje i ne razumiju zbog čega to ne bi bio slučaj i s brodovima. Također, s finim detaljima koji kao da ne očekuju da će ih nekada zalijevati more (iako su itekako dobro projektirani za isto), ovo je u prvom redu jahtica za dnevno korištenje.
Gradbeni je materijal karbonski laminat, uz korištenje najsuvremenije tehnologije gradnje, no R35 ipak predstavlja cjelovitu redefiniciju brenda Princess, s tim što je nova zvijezda kućnog programa namijenjena nautičarima koji sintezu sportskih odlika i udobnosti poznaju iz prestižnih automobila.
Princess R35 dizajn
Tko se pomnije zagleda, u dizajnu modela R35 naći će elemente stila znamenitog dizajnera Pininfarine, posebice u činjenici da ćete ravne linije uz puno muke pronaći samo na krmenom zrcalu, a plovilo uživa u bogatstvu zakrivljenih linija i mekanih privlačnih formi. Ako pogledate još malo bolje, naići ćete i na odraze stila kuća Ferrari i Lamborghini kod usisa zraka za motore, ali ipak se ne radi o izravnim ‘citatima’. Usto, ni engleska automobilska industrija nije zapostavljena kao uzor jer u proizvodnji, radi sjajne estetike modela, nije korišten gelcoat, nego je površinski sloj obojen u debljini 500 mikrona, kao što već godinama rade u tvornici Aston Martin.
U kompaktnom kokpitu za upravljačkim sustavom nalazi se klupica za tri osobe, u potpalublje se ulazi kroz vrata visine metar i pol, ležaj u pramcu širok je između 1,55 i 2,10 metara, a ostatak prostora iskorišten je za ugradnju kuhinjice i sanitarnog čvora. Duša ovog plovila je dizajn njegova podvodnog dijela, a taj zadatak povjeren je studiju BAR Technologies, s kojim Princess godinama surađuje.
Vrhunski koncept, vrhunska tehnologija i vrhunska cijena odlike su novog modela Princess R35
Bila su im postavljena tri zahtjeva: nova jahta trebala je biti najnaprednije dizajniran model Princess dosad, s novim pristupom dizajnu korita i značajnim povećanjem efikasnosti. Taj zahtjev upućen je baš na prava vrata, jer BAR Technologies stoji za projektom golemog katamarana s uzgonskim perajama (tzv. Folis), nove jedrilice za America’s Cup. Doduše, projektanti te kuće u stvaranju nove Princess R35 ipak su se ograničili na brzu jahtu kojoj podvodne peraje služe za podešavanje trima kao najvećim dizajnerskim krikom, i one služe stabilnosti, a ne uzgonu. BAR je započeo razvoj od nule, sa zadaćom da dizajn bude efikasan i prilikom glisiranja i prilikom manjih brzina.
Podvodne peraje duge su samo pola metra te su pod kontrolom brodskog računala, a napadni kut pod kojim djeluju automatski se prilagođava svakoj brzini broda – s tim što postoje dva režima rada: comfort i sport. Smještene su ispred propelera i pomiču se pet stupnjeva u svakom smjeru. Da bi bile efikasne, težina plovila koncentrirana je u sredini, pa su motori spojeni s propelerima dugim karbonskim osovinama. Kad se prelazi s jednog režima rada na drugi, upravljački zaslon mijenja pozadinsku boju.
Motor iz Corvette
Princess R35 pokreću dva benzinska motora Volvo Penta V8s, proizvedena u sklopu razvoja motora GM Generation V 6.2 l (kopnena verzija je ugrađena u automobil Corvette Grand Sport). Uz dizelski elektrogenerator snage 4 kW, ta je snaga na testu u vodama pred Plymouthom bila dovoljna za postizanje maksimalne brzine od živahna 43 čvora. Dakako, pri dizajnu i gradnji ovako osebujne i tehnički kompleksne jahte brzina nije prioritet – važnije je kako se na njoj osjećate.
Prisjetio sam se što je vojvoda od Edinburgha izjavio nakon prve vožnje Concordeom: ‘Osjećao sam se kao u svakom drugom avionu.’ Bila je to prava muzika za uši inženjera koji su razvijali taj supersonični putnički avion, a također i tehničko čudo na vodi; kompjutorski kontroliran Princess R35 nudi isti osjećaj poput bilo kojeg drugog ‘pravog’ sportskog plovila.
U punoj brzini na testu Princess R35 se ponaša kao i drugi modeli s dubokim V-koritom, te doista nudi doživljaj vrhunskog komfora u konzervativnom načinu plovidbe, samo se malo naginjući prilikom najoštrijih okreta sa stalnim držanjem mora.
Ako ovim brodom upravljate i ne mareći za ono što poručuju zasloni, plovit će ugodno i udobno, bez udara o valove i poskakivanja, a računalna kontrola trima zadržat će i potrošnju goriva sasvim zadovoljavajuće niskom. To se posebno vidi prilikom prijelaza iz deplasmanske brzine u brzinu glisiranja, kada, zahvaljujući ‘foilovima’, nema uobičajenog skoka u potrošnji goriva.
Kuća Princess zadala si je zadatak stvoriti jahtu besprijekornih performansa i u pogledu efikasnosti i taj je zadatak izvršila – besprijekorno. Na kraju se može zaključiti kako je fascinantno da ugrađena tehnologija zaista funkcionira na djelu.
Tekst Alan Harper
Fotografije i video Princess Yachts