Princess Yachts: Britanska princeza

4 MINUTES READ

Godine iskustva i vještine uložene su u brend Princess, čije je ime danas sinonim za kvalitetu, vrhunske performanse i apsolutni komfor na moru

Davne 1963. tri su čovjeka pokrenula agenciju za čarter – Cliff Viney, nekadašnji inženjer na trgovačkim brodovima, te David King i Brian Phillips, časnici Kraljevske mornarice – s jednim primjerkom Senior 31 koji su prilagodili i preuredili u unajmljenoj radionici u Plymouthu. Unutar par dana registrirali su tvrtku, a kako je ime koje su željeli – Marine Enterprises, bilo zauzeto, odlučili su se za Marine Projects. Napredovali su jako polako, no tada su King i Phillips istupili iz Mornarice i s Vineyjem se posvetili poslu. Brod nije bio popularan za najam, pa su ga odlučili prodati – preuređenog, naravno – i u tome uspjeli odmah: Project 31 prodan je za lijepu svotu od 3.400 funti. Ubrzo su shvatili da postoji potencijalno tržište za offshore cruisere poput njihovog Seniora 31, pa su između 1966. i 1969. na toj platformi stvorili još više od 150 sličnih. Uspjeh Projecta 31 naveo ih je na proširenje poslovanja i odvažili su se okušati u GRP oblikovanju (Glass Reinforced Plastic) nakon što je tvrtka koja im je isporučivala trupove postala prespora. Kad je Marine Projects dobio dozvolu za proizvodnju trupova, usredotočili su se na novi model od 32 stope – prvu jahtu serije Princess i prvu koja će biti izrađena potpuno unutar kuće.

Jedan od prvih modela jahti Princess
Jedan od prvih modela jahti Princess

Princess 32 je debitirala na sajmu 1970., a odmah je postigla priličnu popularnost, ponajprije zahvaljujući višoj kvaliteti izrade i opremanja od prethodnika (Project 31 i Pilgrim 30), te postala prvi model kuće koji su prodavali agenti. Uspostavljena je prodajna mreža u Britaniji i inozemstvu i u idućih deset godina Princess 32 je prodana u više od 1.200 primjeraka, te postala najuspješniji model u povijesti kuće. Kuća se 1973. obratila dizajneru Johnu Bennettu s nalogom za dizajn dvaju brodova srodnih modelu 32. Prvi od njih bio je Princess 37, koji je postizao brzinu od 37 čvorova, predstavljen na sajmu brodova u Londonu 1974., a drugi Princess 25 (najveća brzina 30 čvorova), također predstavljen 1974., koji je, iako znatno drugačiji od Princess 32, ipak ostao dovoljno sličan da bude dio obitelji. Nesigurna ekonomska situacija 1973. i 1974. odrazila se na prodaju modela, pa je najviše primjeraka prodano izvan granica Velike Britanije, i Marine Projects se izvukao, no kad je izbio Jomkipurski rat i ugrozio svjetske zalihe goriva, kuća je odlučila krenuti u drugom smjeru – prema jedrilicama, kojima gorivo ne treba. A.H. Moody and Sons bili su poznati po svojim besprijekornim custom jedrilicama, pa ne čudi što je Marine Projects odabrao ove dizajnere, s kojima surađuje i danas. Od 1975. do 1981. (godine kada su proizvedene prve flybridge jahte) proizvedeno je nekoliko verzija modela 37, a popularnost sve većih modela odrazila se i na uvjete rada, pa je kuća morala potražiti veće pogone.

Brodogradilište Princess
Brodogradilište Princess

Novi kompleks u četvrti Lee Mill bio je dovoljno velik za gradnju svih modela. Oko 1980. David King primijetio je da ljubitelje plovidbe počinju zanimati sve veće i sve brže jahte, i odlučio se za suradnju s Bernardom Olesinskim, koji je trebao dizajnirati prvu takvu jahtu za Marine Projects. Princess 30DS bila je prva jahta novog stila, linija koje su postavile temelje za tipičan stil Princessa 1980-ih. Model je postao vrlo popularan i prodan je u više od 500 primjeraka između 1981. i 1989. Sljedeći dizajn Olesinskog za Princess, model Princess 45, bio je još napredniji i postizao je brzinu od 30 čvorova. Predstavljen 1981., posebno je popularan postao u inozemstvu i pokazao se ključnim za prevladavanje recesije koja je nastupila početkom 1980-ih. U devet godina prodan je u više od 45 primjeraka, a nakon toga ga je zamijenio model 455. Godine 1983. Olesinski je dizajnirao sportski model 286 Riviera za potrebe mediteranskih kupaca, te je s time kuća potpuno odstupila od tada već tradicionalnog dizajna. Model 286 Riviera prodan je u gotovo jednakom broju kao 30DS, ali još je važnije od toga da je postavio temelje serije brzih sportskih kruzera. Olesinski je 1990. dizajnirao Princess 65, model primarno za mediteransko tržište, a kuća se još jednom mogla pohvaliti da je njihov najveći model ujedno i najveći u Velikoj Britaniji. Iako je svijetu ponovno prijetila recesija, rizik se isplatio i kuća Marine Projects je provela 1990-e predstavljajući nove modele, a među njima i novi najveći, 25M.

Kad zakoračite na jahtu Princess, ulazite u svijet raskoši i otmjenosti
Kad zakoračite na jahtu Princess, ulazite u svijet raskoši i otmjenosti

Marine Projects postao je Princess Yachts 1. kolovoza 2001. Sjedište kuće danas je u ulici Newport u Plymouthu, uz more, a kuća posjeduje četiri proizvodna pogona ukupne površine 94.000 četvornih metara, sve u Plymouthu. Danas Princess Yachts proizvodi dvadesetak modela duljina između 42 i 130 stopa, te je jedan od najuglednijih brodograditelja na svijetu. Kuća je posebno poznata po vrhunskoj vještini svojih radnika i majstora, a modeli s imenom Princess prodaju se jednako uspješno u Europi, na Bliskom istoku, na Pacifiku i u obje Amerike. U srcu je tog uspjeha posvećenost kvaliteti u svakom detalju. Tradicionalne vještine obrade materijala spojene s najmodernijom tehnologijom za računalni dizajn i preciznom izradom zajedno daju lijep proizvod najviše kvalitete i učinkovitosti.

Ekskluzivni distributer Princess brodova za Hrvatsku je tvrtka Princess Adriatic
Ekskluzivni distributer Princess brodova za Hrvatsku je tvrtka Princess Adriatic

Kuća Princess povezala se 2008. s divom luksuza LVMH, pa uza sve to nudi i raskoš kakvu malo tko od konkurenata može dosegnuti, prilagođavajući stil interijera i klijentu i trenutku, te surađujući s nekim od najvećih modnih kuća na svijetu, među kojima najčešće s Fendi Casa. Nedavno predstavljena serija superjahta M Class uporno raste, a ove godine bit će predstavljena dva uzbudljiva nova modela koji će se pridružiti najvećem modelu serije, Princess 40M.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
This is photo of a new Princess Y72 Jahting

Potpuno novi model Princess Y72

Kuća Princess Yachts najavljuje potpuno novi model Princess Y72, postaje najnoviji dodatak sofisticiranoj paleti Y klase i pruža novu razinu dizajna, luksuza, interijera i prostora …

Ovo je fotografija Yachts izlog 2021 nova plovila Jahting

Nova plovila 2021.: Uzbudljive premijere stižu i u Hrvatsku

Najavljujući nova plovila i njihov dolazak u Hrvatsku kroz Yachts izlog 2021 predstavnici vodećih jahting tvrtki priželjkuju još jednu lijepu i zanimljivu nautičku godinu u …

Ovo je fotografija Princess Y72 zastupnik Princess Adriatic Group Jahting

Princess Yachts Adriatic: Nova X serija i SACS u Agani

Direktor tvrtke Princess Yachts Adriatic Sven Delić istaknuo je važnost nedavno predstavljenog prvog modela iz nove linije s nazivom X95, kao i sljedeći model iste …

Ovo je slika Princess X 95 Pramac Testovi

Princess X95 na testu: A sad nešto potpuno drukčije

Igra na sigurno, bez rizika i bez straha, bila bi jednostavnija, ali Princess je očito već prvog dana rada na projektu X95 odbacio sve takve …

Princess S 66 Bocni Pogled 01 Testovi

Princess S66 na testu: Najbolje od oba svijeta

Princess S66 besprijekorna je jahta s četiri kabine, udobnim salonom i tri odvojene vanjske cjeline koja zadržava svoj sportski duh, uz nedvojbenu eleganciju i kvalitetu …

Princess R35 Glisiranje 10 Testovi

Princess R35 na testu: Brz, lijep, uzbudljiv i crven!

Sa zavodljivim linijama Pininfarine koje podsjećaju na talijanske sportske automobile i dizajnom trupa za koji je zaslužan BAR Technologies, Princess R35 je jahta koja redefinira …

Ovo je fotografija Bali 4.6 u plovidbi a testu Testovi

Bali 4.6 na testu: Predvodnik klase

Kao nasljednik modela 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje sastojke, nastao je  moderan katamaran Bali 4.6 zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na …

Jahting

Ljetna prilika za Frauscher 1414 Demon

Frauscher se svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’, a upravo je takav ‘prvak stila’ i njihov najveći model 1414 Demon čiji …

Ovo je fotografija Teo Ivanišević i Luka Miletić, projekt Croeat Intervjui

Teo Ivanišević & Luka Miletić: Croeat jahtama nudi samo najbolje hrvatske proizvode

Prvoklasan izbor hrvatskih namirnica, vrhunska usluga i zarazni entuzijazam odlike su novog servisa za opskrbu jahti koji su pokrenuli Teo Ivanišević i Luka Miletić Teo …

Ovo je fotografija Breitling Superocean Heritage Ocean Conservancy Limited Edition ronilački satovi Luksuz

Ronilački satovi s ekološkim potpisom

Ronilački satovi posvećeni tajnovitim dubinama mora, veličanstvenim morskim bićima i legendarnim istraživačima podižu ekološku svijest o važnosti oceana za ljudsku civilizaciju IWC Aquatimer Chronograph Edition …

Ovo je fotografija restoran festa Gastronomija

Tri kornatske prijestolnice gastronomije: Fešta, Opat i Žakan

Plovidba predivnim labirintom Kornata nije potpuna bez užitaka na tanjuru. Restoran Fešta, Konoba Opat i Konoba Žakan nautičarima nude jedinstven doživljaj lokalne povijesti, tradicije i …

Ovo je fotografija Ivica Kostelić regata Sport

IVICA KOSTELIĆ BLOG Ocean dobrih ljudi i sjajnih jedriličara

U novom blogu za Yachts Croatia, Ivica Kostelić piše o svojem prvom prelasku oceana s jedrilicom Klase 40, Optimus Prime, na regati Les Sables-Horta Les …

Scroll to Top