Princess Yachts
- May 23, 2015
Pedeseti rođendan
Godine iskustva i vještine uložene su u brend Princess, čije je ime danas sinonim za kvalitetu, vrhunske performanse i apsolutni komfor na moru
Davne 1963. tri su čovjeka pokrenula agenciju za čarter – Cliff Viney, nekadašnji inženjer na trgovačkim brodovima, te David King i Brian Phillips, časnici Kraljevske mornarice – s jednim primjerkom Senior 31 koji su prilagodili i preuredili u unajmljenoj radionici u Plymouthu. Unutar par dana registrirali su tvrtku, a kako je ime koje su željeli – Marine Enterprises, bilo zauzeto, odlučili su se za Marine Projects. Napredovali su jako polako, no tada su King i Phillips istupili iz Mornarice i s Vineyjem se posvetili poslu. Brod nije bio popularan za najam, pa su ga odlučili prodati – preuređenog, naravno – i u tome uspjeli odmah: Project 31 prodan je za lijepu svotu od 3.400 funti. Ubrzo su shvatili da postoji potencijalno tržište za offshore cruisere poput njihovog Seniora 31, pa su između 1966. i 1969. na toj platformi stvorili još više od 150 sličnih. Uspjeh Projecta 31 naveo ih je na proširenje poslovanja i odvažili su se okušati u GRP oblikovanju (Glass Reinforced Plastic) nakon što je tvrtka koja im je isporučivala trupove postala prespora. Kad je Marine Projects dobio dozvolu za proizvodnju trupova, usredotočili su se na novi model od 32 stope – prvu jahtu serije Princess i prvu koja će biti izrađena potpuno unutar kuće.
Princess 32 je debitirala na sajmu 1970., a odmah je postigla priličnu popularnost, ponajprije zahvaljujući višoj kvaliteti izrade i opremanja od prethodnika (Project 31 i Pilgrim 30), te postala prvi model kuće koji su prodavali agenti. Uspostavljena je prodajna mreža u Britaniji i inozemstvu i u idućih deset godina Princess 32 je prodana u više od 1.200 primjeraka, te postala najuspješniji model u povijesti kuće. Kuća se 1973. obratila dizajneru Johnu Bennettu s nalogom za dizajn dvaju brodova srodnih modelu 32. Prvi od njih bio je Princess 37, koji je postizao brzinu od 37 čvorova, predstavljen na sajmu brodova u Londonu 1974., a drugi Princess 25 (najveća brzina 30 čvorova), također predstavljen 1974., koji je, iako znatno drugačiji od Princess 32, ipak ostao dovoljno sličan da bude dio obitelji. Nesigurna ekonomska situacija 1973. i 1974. odrazila se na prodaju modela, pa je najviše primjeraka prodano izvan granica Velike Britanije, i Marine Projects se izvukao, no kad je izbio Jomkipurski rat i ugrozio svjetske zalihe goriva, kuća je odlučila krenuti u drugom smjeru – prema jedrilicama, kojima gorivo ne treba. A.H. Moody and Sons bili su poznati po svojim besprijekornim custom jedrilicama, pa ne čudi što je Marine Projects odabrao ove dizajnere, s kojima surađuje i danas. Od 1975. do 1981. (godine kada su proizvedene prve flybridge jahte) proizvedeno je nekoliko verzija modela 37, a popularnost sve većih modela odrazila se i na uvjete rada, pa je kuća morala potražiti veće pogone.
Novi kompleks u četvrti Lee Mill bio je dovoljno velik za gradnju svih modela. Oko 1980. David King primijetio je da ljubitelje plovidbe počinju zanimati sve veće i sve brže jahte, i odlučio se za suradnju s Bernardom Olesinskim, koji je trebao dizajnirati prvu takvu jahtu za Marine Projects. Princess 30DS bila je prva jahta novog stila, linija koje su postavile temelje za tipičan stil Princessa 1980-ih. Model je postao vrlo popularan i prodan je u više od 500 primjeraka između 1981. i 1989. Sljedeći dizajn Olesinskog za Princess, model Princess 45, bio je još napredniji i postizao je brzinu od 30 čvorova. Predstavljen 1981., posebno je popularan postao u inozemstvu i pokazao se ključnim za prevladavanje recesije koja je nastupila početkom 1980-ih. U devet godina prodan je u više od 45 primjeraka, a nakon toga ga je zamijenio model 455. Godine 1983. Olesinski je dizajnirao sportski model 286 Riviera za potrebe mediteranskih kupaca, te je s time kuća potpuno odstupila od tada već tradicionalnog dizajna. Model 286 Riviera prodan je u gotovo jednakom broju kao 30DS, ali još je važnije od toga da je postavio temelje serije brzih sportskih kruzera. Olesinski je 1990. dizajnirao Princess 65, model primarno za mediteransko tržište, a kuća se još jednom mogla pohvaliti da je njihov najveći model ujedno i najveći u Velikoj Britaniji. Iako je svijetu ponovno prijetila recesija, rizik se isplatio i kuća Marine Projects je provela 1990-e predstavljajući nove modele, a među njima i novi najveći, 25M.
Marine Projects postao je Princess Yachts 1. kolovoza 2001. Sjedište kuće danas je u ulici Newport u Plymouthu, uz more, a kuća posjeduje četiri proizvodna pogona ukupne površine 94.000 četvornih metara, sve u Plymouthu. Danas Princess Yachts proizvodi dvadesetak modela duljina između 42 i 130 stopa, te je jedan od najuglednijih brodograditelja na svijetu. Kuća je posebno poznata po vrhunskoj vještini svojih radnika i majstora, a modeli s imenom Princess prodaju se jednako uspješno u Europi, na Bliskom istoku, na Pacifiku i u obje Amerike. U srcu je tog uspjeha posvećenost kvaliteti u svakom detalju. Tradicionalne vještine obrade materijala spojene s najmodernijom tehnologijom za računalni dizajn i preciznom izradom zajedno daju lijep proizvod najviše kvalitete i učinkovitosti.
Kuća Princess povezala se 2008. s divom luksuza LVMH, pa uza sve to nudi i raskoš kakvu malo tko od konkurenata može dosegnuti, prilagođavajući stil interijera i klijentu i trenutku, te surađujući s nekim od najvećih modnih kuća na svijetu, među kojima najčešće s Fendi Casa. Nedavno predstavljena serija superjahta M Class uporno raste, a ove godine bit će predstavljena dva uzbudljiva nova modela koji će se pridružiti najvećem modelu serije, Princess 40M.