Princess Yachts: Britanska princeza

4 MINUTES READ

Godine iskustva i vještine uložene su u brend Princess, čije je ime danas sinonim za kvalitetu, vrhunske performanse i apsolutni komfor na moru

Davne 1963. tri su čovjeka pokrenula agenciju za čarter – Cliff Viney, nekadašnji inženjer na trgovačkim brodovima, te David King i Brian Phillips, časnici Kraljevske mornarice – s jednim primjerkom Senior 31 koji su prilagodili i preuredili u unajmljenoj radionici u Plymouthu. Unutar par dana registrirali su tvrtku, a kako je ime koje su željeli – Marine Enterprises, bilo zauzeto, odlučili su se za Marine Projects. Napredovali su jako polako, no tada su King i Phillips istupili iz Mornarice i s Vineyjem se posvetili poslu. Brod nije bio popularan za najam, pa su ga odlučili prodati – preuređenog, naravno – i u tome uspjeli odmah: Project 31 prodan je za lijepu svotu od 3.400 funti. Ubrzo su shvatili da postoji potencijalno tržište za offshore cruisere poput njihovog Seniora 31, pa su između 1966. i 1969. na toj platformi stvorili još više od 150 sličnih. Uspjeh Projecta 31 naveo ih je na proširenje poslovanja i odvažili su se okušati u GRP oblikovanju (Glass Reinforced Plastic) nakon što je tvrtka koja im je isporučivala trupove postala prespora. Kad je Marine Projects dobio dozvolu za proizvodnju trupova, usredotočili su se na novi model od 32 stope – prvu jahtu serije Princess i prvu koja će biti izrađena potpuno unutar kuće.

Jedan od prvih modela jahti Princess
Jedan od prvih modela jahti Princess

Princess 32 je debitirala na sajmu 1970., a odmah je postigla priličnu popularnost, ponajprije zahvaljujući višoj kvaliteti izrade i opremanja od prethodnika (Project 31 i Pilgrim 30), te postala prvi model kuće koji su prodavali agenti. Uspostavljena je prodajna mreža u Britaniji i inozemstvu i u idućih deset godina Princess 32 je prodana u više od 1.200 primjeraka, te postala najuspješniji model u povijesti kuće. Kuća se 1973. obratila dizajneru Johnu Bennettu s nalogom za dizajn dvaju brodova srodnih modelu 32. Prvi od njih bio je Princess 37, koji je postizao brzinu od 37 čvorova, predstavljen na sajmu brodova u Londonu 1974., a drugi Princess 25 (najveća brzina 30 čvorova), također predstavljen 1974., koji je, iako znatno drugačiji od Princess 32, ipak ostao dovoljno sličan da bude dio obitelji. Nesigurna ekonomska situacija 1973. i 1974. odrazila se na prodaju modela, pa je najviše primjeraka prodano izvan granica Velike Britanije, i Marine Projects se izvukao, no kad je izbio Jomkipurski rat i ugrozio svjetske zalihe goriva, kuća je odlučila krenuti u drugom smjeru – prema jedrilicama, kojima gorivo ne treba. A.H. Moody and Sons bili su poznati po svojim besprijekornim custom jedrilicama, pa ne čudi što je Marine Projects odabrao ove dizajnere, s kojima surađuje i danas. Od 1975. do 1981. (godine kada su proizvedene prve flybridge jahte) proizvedeno je nekoliko verzija modela 37, a popularnost sve većih modela odrazila se i na uvjete rada, pa je kuća morala potražiti veće pogone.

Brodogradilište Princess
Brodogradilište Princess

Novi kompleks u četvrti Lee Mill bio je dovoljno velik za gradnju svih modela. Oko 1980. David King primijetio je da ljubitelje plovidbe počinju zanimati sve veće i sve brže jahte, i odlučio se za suradnju s Bernardom Olesinskim, koji je trebao dizajnirati prvu takvu jahtu za Marine Projects. Princess 30DS bila je prva jahta novog stila, linija koje su postavile temelje za tipičan stil Princessa 1980-ih. Model je postao vrlo popularan i prodan je u više od 500 primjeraka između 1981. i 1989. Sljedeći dizajn Olesinskog za Princess, model Princess 45, bio je još napredniji i postizao je brzinu od 30 čvorova. Predstavljen 1981., posebno je popularan postao u inozemstvu i pokazao se ključnim za prevladavanje recesije koja je nastupila početkom 1980-ih. U devet godina prodan je u više od 45 primjeraka, a nakon toga ga je zamijenio model 455. Godine 1983. Olesinski je dizajnirao sportski model 286 Riviera za potrebe mediteranskih kupaca, te je s time kuća potpuno odstupila od tada već tradicionalnog dizajna. Model 286 Riviera prodan je u gotovo jednakom broju kao 30DS, ali još je važnije od toga da je postavio temelje serije brzih sportskih kruzera. Olesinski je 1990. dizajnirao Princess 65, model primarno za mediteransko tržište, a kuća se još jednom mogla pohvaliti da je njihov najveći model ujedno i najveći u Velikoj Britaniji. Iako je svijetu ponovno prijetila recesija, rizik se isplatio i kuća Marine Projects je provela 1990-e predstavljajući nove modele, a među njima i novi najveći, 25M.

Kad zakoračite na jahtu Princess, ulazite u svijet raskoši i otmjenosti
Kad zakoračite na jahtu Princess, ulazite u svijet raskoši i otmjenosti

Marine Projects postao je Princess Yachts 1. kolovoza 2001. Sjedište kuće danas je u ulici Newport u Plymouthu, uz more, a kuća posjeduje četiri proizvodna pogona ukupne površine 94.000 četvornih metara, sve u Plymouthu. Danas Princess Yachts proizvodi dvadesetak modela duljina između 42 i 130 stopa, te je jedan od najuglednijih brodograditelja na svijetu. Kuća je posebno poznata po vrhunskoj vještini svojih radnika i majstora, a modeli s imenom Princess prodaju se jednako uspješno u Europi, na Bliskom istoku, na Pacifiku i u obje Amerike. U srcu je tog uspjeha posvećenost kvaliteti u svakom detalju. Tradicionalne vještine obrade materijala spojene s najmodernijom tehnologijom za računalni dizajn i preciznom izradom zajedno daju lijep proizvod najviše kvalitete i učinkovitosti.

Ekskluzivni distributer Princess brodova za Hrvatsku je tvrtka Princess Adriatic
Ekskluzivni distributer Princess brodova za Hrvatsku je tvrtka Princess Adriatic

Kuća Princess povezala se 2008. s divom luksuza LVMH, pa uza sve to nudi i raskoš kakvu malo tko od konkurenata može dosegnuti, prilagođavajući stil interijera i klijentu i trenutku, te surađujući s nekim od najvećih modnih kuća na svijetu, među kojima najčešće s Fendi Casa. Nedavno predstavljena serija superjahta M Class uporno raste, a ove godine bit će predstavljena dva uzbudljiva nova modela koji će se pridružiti najvećem modelu serije, Princess 40M.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Yachts izlog 2021 nova plovila Jahting

Nova plovila 2021.: Uzbudljive premijere stižu i u Hrvatsku

Najavljujući nova plovila i njihov dolazak u Hrvatsku kroz Yachts izlog 2021 predstavnici vodećih jahting tvrtki priželjkuju još jednu lijepu i zanimljivu nautičku godinu u …

Ovo je fotografija Princess Y72 zastupnik Princess Adriatic Group Jahting

Princess Yachts Adriatic: Nova X serija i SACS u Agani

Direktor tvrtke Princess Yachts Adriatic Sven Delić istaknuo je važnost nedavno predstavljenog prvog modela iz nove linije s nazivom X95, kao i sljedeći model iste …

Ovo je slika Princess X 95 Pramac Testovi

Princess X95 na testu: A sad nešto potpuno drukčije

Igra na sigurno, bez rizika i bez straha, bila bi jednostavnija, ali Princess je očito već prvog dana rada na projektu X95 odbacio sve takve …

Princess S 66 Bocni Pogled 01 Testovi

Princess S66 na testu: Najbolje od oba svijeta

Princess S66 besprijekorna je jahta s četiri kabine, udobnim salonom i tri odvojene vanjske cjeline koja zadržava svoj sportski duh, uz nedvojbenu eleganciju i kvalitetu …

Princess R35 Glisiranje 10 Testovi

Princess R35 na testu: Brz, lijep, uzbudljiv i crven!

Sa zavodljivim linijama Pininfarine koje podsjećaju na talijanske sportske automobile i dizajnom trupa za koji je zaslužan BAR Technologies, Princess R35 je jahta koja redefinira …

Princess 00 Jahting

Pet premijera koje predvodi Princess Y78

Kuća Princess na Boot dolazi s pet novih modela – Princess Y78, Princess S66, Princess S62, Princess F50 i Princess V55. Model Princess Y78 rezultat …

Ovo je fotografija Basecamp bubble hoteli Luksuz

Bubble hoteli: Uronite u mjehuriće luksuza

Bubble hoteli omogućavaju jedinstveno iskustvo prirode, savršen pogled na zvjezdano nebo noću i uživanje u spektakularnim izlascima sunca u praskozorje Bubble Luxotel Wadi Rum Rezervirajte …

Ovo je fotografija Mercedes EQB Automobili

Mercedes EQB: Električna mobilnost u obiteljskom paketu

Električna ofenziva Mercedes-Benz automobila ne samo da ubrzava, nego ubrzava kao i sama Mercedes-EQ vozila: dok se prvi EQA modeli pojavljuju u europskim salonima, uz …

Ovo je fotografija grad Rovinj Hrvatska

Rovinj: Grad u kojem Istra ljubi more

Rovinj su slikari, pisci i moderni turistički nomadi proglasili jednim od najromantičnijih europskih gradića. U njemu ljeti na terasama gore svijeće, a putnik namjernik – …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Scroll to Top