Primopredaja brodice SAR 1 u Iskra brodogradilištu Šibenik



7 min

Ministar zdravstva Vili Beroš preuzeo je u Iskra brodogradilištu Šibenik prvu brodicu za hitne medicinske intervencije na moru i na otocima

Primopredaja prve od šest brzih brodica koje Iskra brodogradilište Šibenik gradi za Ministarstvo zdravstva za hitne medicinske intervencije na moru i na otocima predana je naručitelju na prigodnoj svečanosti koja je organizirana u tom brodogradilištu, a u matičnoj luci u Dubrovniku bit će do kraja tjedna.

iskra brodogradilište šibenik isporuka brodice sar 1

Ključeve brodice nazvane SAR 1 ministru zdravstva Viliju Berošu predao je Dušan Šešok, vlasnik Iskra brodogradilišta Šibenik. Tom prigodom Šešok je zahvalio najprije hrvatskoj vladi što je prijavila taj projekt na EU natječaj i dobila ga i što brine o sigurnosti otočana i nautičara, a nakon toga i svima koji su sudjelovali u gradnji brodice, posebno radnicima Iskra brodogradilišta.

‘Iskra brodogradilište je u fokusu Iskra grupe. Do sada smo u njega uložili 20 milijuna eura, a u narednom razdoblju uložit ćemo još 40 milijuna eura kako bi ovo brodogradilište bilo primjer u Hrvatskoj. Moja je poruka da Hrvatska mora sačuvati svoju brodogradnju jer je po tome prepoznata’, istaknuo je. Ministar Beroš izrazio je zadovoljstvo time što ta prva brodica može sigurno zaploviti kako bi omogućila brzo i efikasno pružanje liječničke pomoći otočanima.

iskra brodogradilište šibenik isporuka brodice sar 1

Provedeno je kompleksno testiranje otpornosti brodice slobodnim padom s visine od dva metra, otpornosti trupa brodice udarom pramcem u čvrstu obalu pri brzini od 4 čvora te testiranje samostalnog vraćanja brodice u početni položaj nakon bočnog prevrtanja za 180 stupnjeva. Brodica je izdržala sve testove i potvrdila čvrstinu i besprijekornu strukturu svoje konstrukcije. Ispitana je i funkcionalnosti svih brodskih sustava te obavljena probna vožnje radi testiranja maksimalne brzine i drugih plovnih svojstava.

U Iskra brodogradilištu ponosni su na posao koji su obavili, zahvaljujući kojem su na tržištu stekli nove reference, kako je, pozdravljajući uzvanike na svečanosti, istaknuo Aleš Ekar, jedan od direktora Iskra brodogradilišta. Uvjeren u to da su obavili dobar i kvalitetan posao, on je bio na brodu za vrijeme njegovog složenog testiranja.

iskra brodogradilište šibenik isporuka brodice sar 1

‘SAR plovilo namijenjeno je spašavanju u najtežim okolnostima. Kad se trajektne linije zaustave, kada helikopteri ne mogu letjeti, a nekome je na moru ili na otocima potrebna pomoć SAR plovila isplovljavaju u pomoć. Iskra brodogradilište napravilo je vrhunsko plovilo, koje je nepotopivo i može ploviti na gornjoj granici stanja mora 6. Plovilo je uspješno prošlo sve te zahtjevne testove čime se dokazalo da imamo u cijelosti hrvatski proizvod, pretočen u vrhunsko plovilo koje odgovara svim najzahtjevnijim međunarodnim standardima. To je jako važno jer hrvatskoj brodogradnju otvara mogućnost ulaska na novo tržište gradnje plovila namijenjenih vatrogascima, obalnoj straži, prijevozu na naftne platforme i za mnogo drugih namjena’, istaknuo je Aleš Ekar, jedan od direktora Iskra brodogradilišta.

Iskra brodogradilište Šibenik vodeće je remontno brodogradilište na istočnoj obali Jadranskog mora specijalizirano, a to znači stručno i tehnički osposobljeno i opremljeno, za popravke, remont, konverzije i održavanje plovila

Najveća investicija za Iskra brodogradilište Šibenik

Iskra brodogradilište Šibenik potpisalo je u Kijevu s ukrajinskim državnim brodogradilištem Pallada iz Khersona ugovor o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 metara, širokog 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona. Novi dok omogućit će servisiranje gotovo čitave flote trajekte Jadrolinije, svih brodova HRM-a, uključujući i budući ophodni brod, te luksuzne jahte duljine preko 100 metara.

Ugovor su u sjedištu ukrajinskog vojnog koncerna Ukronboronprom potpisali Roko Vuletić, u ime Iskra brodogradilišta Šibenik i Yevhen Alkhimov direktor brodogradilišta ‘Pallada’. Taj koncern upravlja svim tvrtkama aktivnima u ukrajinskoj vojnoj industriji koje su aktivno sudjelovale u višemjesečnim pregovorima o realizaciji ovog ugovora. Prema tom ugovoru dok će biti izgrađen u roku od 13 mjeseci, a potom će remorkerima biti dotegljen iz Crnog mora u Šibenik, a bit će instaliran na lokaciji postojećeg doka koji izgrađen 1924. godine i u službi je već 98 godina.

‘Izgradnja novog doka dugog 12 metara i nosivosti 5000 tona, koji će zamijeniti stari dug 70 metara i nosivosti 1500 tona, najveća je i najvažnija investicija u šibensku brodogradnju u proteklih stotinu godina. Riječ je o strateškoj investiciji koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unapređenje kvalitete usluga. Novi dok bit će izgrađen u kombiniranoj tehnologiji armirano betonskog pontona i čelične konstrukcije čime će se značajno produljiti njegov životni vijek te smanjiti troškovi održavanja u odnosu na tehnologiju isključivo čelične konstrukcije. Građen je u skladu s najvišim ekološkim standardima te će imati ugrađene tankove za prikupljanje otpadnih voda i štetnih tvari koje nastaju prigodom radova na brodu. Upravljanje dokom je potpuno digitalizirano i svim se njegovim funkcijama upravlja putem računalnog sustava, izjavio je Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.

Obnova i modernizacija brodogradilišta

Ukrajinsko brodogradilište Pallada, kojem je Iskra brodogradilište Šibenik povjerilo posao izgradnje svog novog plutajućeg doka, renomirani je specijalizirani graditelj plutajućih dokova. Osnovano je 1936. godine, a do sada je izgradilo više od 90 plutajućih dokova za brodogradilišta širom svijeta, a koriste ih i hrvatska brodogradilišta. Dok će biti građen pod nadzorom Hrvatskog registra brodova te će od prvog dana biti registriran pod hrvatskom zastavom.

Izgradnja novog plutajućeg doka bit će prvi i najvažniji korak velikog investicijskog plana slovenske Iskre, koja je brodogradilište preuzela 2019. godine, koji uključuje niz strukturnih ulaganja u šibensko brodogradilište. Riječ je o obnovi i modernizaciji objekata i infrastrukture, nabavi nove opreme za brodogradnju, povećanje kapaciteta te podizanje energetske učinkovitosti. U cilju bolje energetske učinkovitosti i uporabe ekološki podobnih obnovljivih izvora energije već je pripremljen projekt gradnje solarne elektrane na krovovima zgrada Iskra brodogradilišta Šibenik nazivne snage 1,1 MW, a za početak realizacije čekaju odluku Fonda za zaštitu okoliša.

Iskra će samo u 2022. godini u hrvatske tvrtke u svom vlasništvu, Iskra brodogradilište Šibenik u Šibeniku i ELKA u Zagrebu koja je od nedavno dio Iskre, investirati preko 15 milijuna eura.

Shipyard Vessels Sibenik 01

Brodogradilište se prostire na više od 110 tisuća četvornih metara od kojih čak 45 tisuća četvornih metara zauzimaju radionice među kojima su i dvije hale od po 2000 četvornih metara koje mogu prihvatiti brodove 70 metara dužine. Iskra brodogradilište, koje je prošle godine proslavilo 115. obljetnicu postojanja, ima operativnu obalu dugu 350 metara, platformu (sinkrolift) za podizanje brodova nosivosti 900 tona, plovni dok kapaciteta 1500 tona za brodove do 65 metara dužine te predstavlja jedinstven One Stop nautički centar na hrvatskoj strani Jadranskoga mora.

Nautički program Iskra brodogradilišta Šibenik u svim kategorijama plovila obuhvaća sve ono što je nautičarima, vlasnicima čartera i općenito nautičkom turizmu potrebno – od podizanja, čišćenja i bojenja brodova do bravarskih, mehaničarskih, električarskih i stolarskih usluga pa i netipičnih specijalističkih usluga.

Ako itko ima pouzdane referencije za pružanje usluga održavanja i popravaka velikih jahti na Jadranu onda je to nedvojbeno IskraA brodogradilište Šibenik

No, najveća vrijednost koju sadrže nautičke usluge Iskra brodogradilište Šibenik, predstavlja 180 vlastitih kvalificiranih radnika specijaliziranih za sve radove na trupu, opremi, motorima, elektrici i elektronici, kao i na opremanju i uređivanju brodskih interijera. Brodogradilište ne zapošljava samo kvalificirane radnike, nego i inženjere brodogradnje, strojarstva i elektrotehnike.

Uvjereni su, da samo s visoko stručnim i motiviranim kadrom mogu uspješno realizirati tehnološko visoko zahtjevne poslove. Valja naglasiti je ovo brodogradilište, među ostalim, specijalizirano i za gradnju brodova od aluminija pa posjeduje sve što je potrebno kao i stručne radnike za održavanje i popravke aluminijskih brodskih trupova i brodske opreme od tog metala.

Iskra Shipyard Sibenik Boat Back Side 01

‘Svaki brod, a pogotovo veća jahta je živi organizam, na njemu uvijek valja ponešto popraviti. Dogodi li se kakva havarija pa stradaju osovine, propeleri ili podvodni dio, valja je izvući i popraviti, a brod treba i redovito održavati. Da bi se uopće moglo raditi na održavanju velikih jahti, osim osposobljenih ljudi i kooperanata potrebna je i odgovarajuća infrastruktura. Ponajprije su to uređaji kojima se brodovi vade na suho – dokovi, navozi, travel liftovi, hidraulični transporteri, a potom i hangari u kojima se mogu obavljati svi poslovi a da brod bude zaštićen i da se poštuju ekološki standardi. ‘Mi imamo sve to’, naglasio je direktor Iskra brodogradilišta, Roko Vuletić.

U Iskra brodogradilištu ističu i članstvu u prestižnoj ICOMIA Super Yact Refit Groupi koja okuplja renomirana brodogradilišta za održavanje super jahti (MB 92, Amico, Lusben, Monaco Marine) što je svojevrsna garancija klijentima da se održavaju najviši standardi kvalitete usluga

Stoga, ako itko ima pouzdane referencije za pružanje usluga održavanja i popravaka velikih jahti na Jadranu onda je to nedvojbeno ISKRA brodogradilište Šibenik koje, uz dugu tradiciju, vrsne majstore, certifikate za održavanje i popravaka motora, suvremenu opremu ima strateški položaj na sredini Jadrana, u županiji koja ima najljepši akvatorij i najrazvijeniji nautički turizam u Hrvatskoj te prednjači brojem marina i luka nautičkog turizma.

Dovoljno je reći da je u šibenskom škveru samo tijekom proteklih osam godina servisirano 45.614 dužinskih metara brodova i to računajući samo one duge do 50 metara. Stručni, educirani i iskusni djelatnici obavljaju kompletno testiranje ispravnosti motora i različite faze servisa na svim vrstama glavnih i pomoćnih dizelskih motora te pripadajućih mjenjača, a osposobljeni su pružiti sve potrebne popravke i testiranja na svakoj od tri testne stanice za motore najveće snage do 5150 kW i vlastite mase do 15 tona.

U Iskra brodogradilištu ističu i članstvu u prestižnoj ICOMIA Super Yact Refit Groupi koja okuplja renomirana brodogradilišta za održavanje super jahti (MB 92, Amico, Lusben, Monaco Marine) što je svojevrsna garancija klijentima da se održavaju najviši standardi kvalitete usluga.

Od 2019. novi brend Iskra Shipyard

Grupa Iskra preuzela je šibenski NCP u veljači 2019. te od tada brodogradilište posluje pod novim brendom ISKRA Shipyard. Slovenska Iskra vodeći je regionalni ponuđač inteligentnih industrijskih rješenja i najsuvremenijih elektrotehničkih proizvoda, s dugogodišnjom tradicijom i najveće slovensko poduzeće koje se bavi automatizacijom procesa, komunikacijskim i sigurnosnim sustavima za distribuciju električne energije, prijenosnih i mrežnih sustava, komunikacija putem visokonaponskih vodova, automatizacije željezničkog i cestovnog prijevoza te softverskih rješenja na području energetike i logistike. Osim povećanja konsolidiranih prihoda 2019. godina, druga poslovna godina nakon što je bivše NCP brodogradilište Šibenik, preuzela Grupa Iskra, ostat će zapamćena u povijesti tog poduzeća, ali i šibenske brodogradnje kao godina u kojoj su izgrađeni i isporučeni prvi napredni i ekološki podobni hibridni elektro-dizelski brodovi za opsluživanje uzgajališta riba i morskih organizama..

Fotografije Iskra Shipyard

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above