EVO V8 na testu: Plovidba budućnosti



5 min

Na najvećoj EVO jahti naglasak je na inovativnim zonama, kako u interijeru, tako i eksterijeru. Svojim rješenjima ova jahta izlazi iz okvira ustaljene nautičke filozofije i postavlja nove koncepte življenja na moru

Već nekoliko godina dizajner Valerio Rivellini svojim inovativnim idejama oduševljava svijet nautike, no kada dizajnerske skice u potpunosti ožive, a vi se nađete uživo ispred njih, kao ispred novog i dosad najvećeg modela EVO V8, znatiželja je na vrhuncu. Pomno promišljena rješenja, originalnost ideja i prilagodljivost dizajna, te multifunkcionalnost gotovo svake zone na brodu, za neke su možda čak inženjering preko mjere. No, prilikom testa u društvu samog Valerija, koji je odgovoran za vanjski dizajn, interijer i izgled trupa, nedvosmisleno smo se uvjerili kako sve te ideje na jednom mjestu itekako imaju smisla.

EVO V8 salon
Sofisticirani interijer salona

Naime, pogledate li V8 iz bilo kojeg kuta, aluzije na jedrilicu su neizbježne i nimalo slučajne, jer je otpočetka to bila intencija EVO hibridnog kruzera. Pored toga što je Rivellini u duši jedriličar, i prije nego što je znao tko će njegov koncept realizirati uspio je uklopiti već gotova rješenja poznate tvrtke Besenzoni i kreirati nešto jedinstveno i krajnje funkcionalno.

Pomno promišljena rješenja, originalnost ideja i prilagodljivost dizajna odlike su dosad najvećeg EVO-a

Kontakt s morem bila mu je najveća vodilja u fazi dizajniranja V8-ice, a dva karbonska kormila stilski su, ali i funkcionalno, najljepši detalji ovog hibridnog dizajna. Zanimljivo je kako se, osim ova dva, na brodu nalazi i skipersko mjesto u salonu, te još jedno na samom hard topu. Sustav upravljanja kombinacija je Volvo IPS motora (joystick), Humphree peraja i Garminove elektronike, što s fantastičnom preglednošću iz bilo kojeg skiperskog mjesta čini plovidbu i manevriranje V8-icom pravim užitkom.

EVO V8 ostakljeni salon obiluje svjetlom
Ostakljeni salon obiluje svjetlom

Ipak, na ovom najvećem EVO-u naglasak je na inovativnim zonama, kako u interijeru, tako i eksterijeru, i teško se odlučiti koja je zona najinteresantnija. Velika krmena platforma sa skrivenom pasarelom bez presedana je u ovoj klasi i nalik je privatnoj plaži na kojoj ima mjesta za cijelo društvo. Naime, kada se spuste bokovi, dobiva se ravna i čista površina širine čak 9,5 metara, što nadilazi sve dosad viđeno na brodovima ove duljine, a uz pomični namještaj, sve što vam po danu treba jest more i dobro opremljen bar.

U potpunosti ostakljen salon obiluje svjetlom, a dizajnerski namještaj čini cijeli interijer sofisticiranim

U podnici su i tri spremišta, odnosno prolaz do strojarnice, mjesto za tender, sea bob ili jet ski, te hidraulična dizalica. Nakon kupanja i sunčanja, stubama zalazite u zonu potpunog užitka, jer prije samog ulaska u iznenađujuće veliku vlasničku kabinu, na raspolaganju vam je lounge zona, gdje se možete otuširati i ‘chillati’ na ugodnoj sofi, ponovno se okupati ili, pak, zatvoriti u privatni prostor vlasničke kabine.

EVO V8 lounge prostor vlasničke kabine

EVO V8 vlasnička kabina garderoba
Vlasnička kabina

Od tri kabine za sedam gostiju (kabina za posadu), vlasnička kabina je po svemu impresivna. Od otvorenosti prostora i količine svjetla, preko kombinacije dizajnerskog namještaja, do mramornih površina, te detalja od mesinga, cijeli interijer prožima sofisticirana jedriličarska nota. Prostor iza uzglavlja rezerviran je za veliki ‘walk in’ ormar u koji kroz staklenu stijenku prolazi svjetlo, te obilje prostora u ormarima decentno obloženim bijelom nabuk kožom za ekstra ‘feeling’.

Uz tri kabine, vlasnička kabina je najimpresivnija zona na brodu, a lounge prostor ispred kabine rezerviran je za potpuno uživanje

Tikove podnice u dvije zone s umetcima od javora stilski povezuju cijeli taj dio, koji je rezerviran isključivo za vlasnike bez obzira na ostale goste. Dalje u interijeru nalazi se gostinska soba s duplim krevetima te vlastitom kupaonicom, dok u samom pramcu možete uroniti u predivan spoj orahova drva, paletu zemljanih tonova i zaobljenih površina, te obilje svjetla koje kroz staklene stijenke pada na krevet. Salon je egzemplaran primjer totalnog dizajna, a s dvije sofe i blagovaoničkim stolom itekako je poželjno mjesto za cjelodnevni boravak, no cijeli interijer ionako je prilagodljiv budućim vlasnicima.

EVO V8 kormilarnica
Sustav upravljanja kombinacija je Volvo IPS motora (joystick), Humphree peraja i Garminove elektronike

Neprekinuti pogled od 360° je jedno, no kad staklene stijenke spustite i propustite svjež zrak, u salonu ste okruženi svim elementima baš kao na jedrilici. Dodatna značajka staklenih površina je što se, zahvaljujući japanskoj tehnologiji polimera u staklu, s jednim pritiskom prekidača sve staklene stijenke mogu zatamniti, pa salon u sekundi postane ‘nevidljiv’ za okolinu. Jednostavan, ali intuitivan raspored u salonu omogućava posadi da se stubama spusti u vrlo dobro opremljenu kuhinju, ali i do svoje kabine.

U prednjem dijelu salona s drugim stubama vlasnici imaju neometan i intiman prilaz svojim kabinama. Kada je V8 usidren, gosti pak mogu birati između izležavanja po sofi C-oblika na pramcu, koja se lako natkrije, ili okupljanja oko stola na krmi. Upravo tu se krije i jedno iznenađenje, jer hidraulične stube koje se spuštaju iz hard topa vode na potpuno iznenađujući, rekli bismo, ‘penthouse’ krov, gdje vas čekaju četiri sunpada, hladnjak/dinette i potpuno funkcionalne komande koje se električki izvlače iz trupa!

EVO V8 sunčalište
Vlasnička kabina s lounge prostorom i izlazom na sunčalište

Na more smo isplovili sa 70 posto opterećenja i desetak putnika, a s 1800 okretaja gotovo u tišini brodili smo vrlo ugodnih 15 čvorova, s ukupnom potrošnjom od 187 l/h. To je svakako forte ovog modela, jer smo s još dvije tisuće okretaja dobili dva čvora više, što je neznatno više u brzini, ali jest u potrošnji. Kako je ovaj prvi trup već prodan, nismo ga ‘stiskali’, no potegnuli smo solidna 22 čvora na mirnom moru bez uzbuđenja.

Okreti su, s obzirom na težinu, odmjereni i sigurni, kao da se radi o puno većoj jahti, jer ne smije se zaboraviti da prazan V8 teži 64 tone. Stoga je 15-ak čvorova krstareće brzine s ovakvim motorima više nego dobar rezultat, jer je među kupcima zahtjev za ekonomičnošću ogroman, pa je u tom pogledu V8 izgledom ‘sportaš u koži trawlera’.

EVO V8 u plovidbi
EVO V8

Već nekoliko godina nismo vidjeli jahtu koja svojim idejama izlazi iz okvira ustaljene nautičke filozofije i postavlja nove koncepte življenja na brodu poput EVO V8. A činjenica da je Rivellini uspio na jedinstven i impresivan način objediniti elemente gotovo oprečnih struja u nautici u jednoj intrigantnoj jahti, a sve kako bi redefinirao doživljaj plovidbe za budućnost, zaslužuje poštovanje, bez obzira sviđao li se cjelokupni proizvod nekome ili ne. Mi smo definitivno oduševljeni krajnjim ishodom.

EVO V8 tehnički podaci

Duljina preko svega: 23,71 m
Širina: 7,17 m
Gaz: 1,50 m
Istisnina: 64 t
Spremnik za gorivo: 4150 l
Motori: 2 x Volvo IPS 1350 (1000 KS)
Najveća brzina: 24 čvora
Brzina krstarenja: 19 čvorova
Autonomija (14 čv.): 400 nm
Graditelj: Blu Emme Yachts

Tekst Filip Bubalo
Fotografije Studio Borlenghi

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above