EVO V8 na testu: Plovidba budućnosti
- April 8, 2022
Na najvećoj EVO jahti naglasak je na inovativnim zonama, kako u interijeru, tako i eksterijeru. Svojim rješenjima ova jahta izlazi iz okvira ustaljene nautičke filozofije i postavlja nove koncepte življenja na moru
Već nekoliko godina dizajner Valerio Rivellini svojim inovativnim idejama oduševljava svijet nautike, no kada dizajnerske skice u potpunosti ožive, a vi se nađete uživo ispred njih, kao ispred novog i dosad najvećeg modela EVO V8, znatiželja je na vrhuncu. Pomno promišljena rješenja, originalnost ideja i prilagodljivost dizajna, te multifunkcionalnost gotovo svake zone na brodu, za neke su možda čak inženjering preko mjere. No, prilikom testa u društvu samog Valerija, koji je odgovoran za vanjski dizajn, interijer i izgled trupa, nedvosmisleno smo se uvjerili kako sve te ideje na jednom mjestu itekako imaju smisla.
Naime, pogledate li V8 iz bilo kojeg kuta, aluzije na jedrilicu su neizbježne i nimalo slučajne, jer je otpočetka to bila intencija EVO hibridnog kruzera. Pored toga što je Rivellini u duši jedriličar, i prije nego što je znao tko će njegov koncept realizirati uspio je uklopiti već gotova rješenja poznate tvrtke Besenzoni i kreirati nešto jedinstveno i krajnje funkcionalno.
Pomno promišljena rješenja, originalnost ideja i prilagodljivost dizajna odlike su dosad najvećeg EVO-a
Kontakt s morem bila mu je najveća vodilja u fazi dizajniranja V8-ice, a dva karbonska kormila stilski su, ali i funkcionalno, najljepši detalji ovog hibridnog dizajna. Zanimljivo je kako se, osim ova dva, na brodu nalazi i skipersko mjesto u salonu, te još jedno na samom hard topu. Sustav upravljanja kombinacija je Volvo IPS motora (joystick), Humphree peraja i Garminove elektronike, što s fantastičnom preglednošću iz bilo kojeg skiperskog mjesta čini plovidbu i manevriranje V8-icom pravim užitkom.
Ipak, na ovom najvećem EVO-u naglasak je na inovativnim zonama, kako u interijeru, tako i eksterijeru, i teško se odlučiti koja je zona najinteresantnija. Velika krmena platforma sa skrivenom pasarelom bez presedana je u ovoj klasi i nalik je privatnoj plaži na kojoj ima mjesta za cijelo društvo. Naime, kada se spuste bokovi, dobiva se ravna i čista površina širine čak 9,5 metara, što nadilazi sve dosad viđeno na brodovima ove duljine, a uz pomični namještaj, sve što vam po danu treba jest more i dobro opremljen bar.
U potpunosti ostakljen salon obiluje svjetlom, a dizajnerski namještaj čini cijeli interijer sofisticiranim
U podnici su i tri spremišta, odnosno prolaz do strojarnice, mjesto za tender, sea bob ili jet ski, te hidraulična dizalica. Nakon kupanja i sunčanja, stubama zalazite u zonu potpunog užitka, jer prije samog ulaska u iznenađujuće veliku vlasničku kabinu, na raspolaganju vam je lounge zona, gdje se možete otuširati i ‘chillati’ na ugodnoj sofi, ponovno se okupati ili, pak, zatvoriti u privatni prostor vlasničke kabine.
Od tri kabine za sedam gostiju (kabina za posadu), vlasnička kabina je po svemu impresivna. Od otvorenosti prostora i količine svjetla, preko kombinacije dizajnerskog namještaja, do mramornih površina, te detalja od mesinga, cijeli interijer prožima sofisticirana jedriličarska nota. Prostor iza uzglavlja rezerviran je za veliki ‘walk in’ ormar u koji kroz staklenu stijenku prolazi svjetlo, te obilje prostora u ormarima decentno obloženim bijelom nabuk kožom za ekstra ‘feeling’.
Uz tri kabine, vlasnička kabina je najimpresivnija zona na brodu, a lounge prostor ispred kabine rezerviran je za potpuno uživanje
Tikove podnice u dvije zone s umetcima od javora stilski povezuju cijeli taj dio, koji je rezerviran isključivo za vlasnike bez obzira na ostale goste. Dalje u interijeru nalazi se gostinska soba s duplim krevetima te vlastitom kupaonicom, dok u samom pramcu možete uroniti u predivan spoj orahova drva, paletu zemljanih tonova i zaobljenih površina, te obilje svjetla koje kroz staklene stijenke pada na krevet. Salon je egzemplaran primjer totalnog dizajna, a s dvije sofe i blagovaoničkim stolom itekako je poželjno mjesto za cjelodnevni boravak, no cijeli interijer ionako je prilagodljiv budućim vlasnicima.
Neprekinuti pogled od 360° je jedno, no kad staklene stijenke spustite i propustite svjež zrak, u salonu ste okruženi svim elementima baš kao na jedrilici. Dodatna značajka staklenih površina je što se, zahvaljujući japanskoj tehnologiji polimera u staklu, s jednim pritiskom prekidača sve staklene stijenke mogu zatamniti, pa salon u sekundi postane ‘nevidljiv’ za okolinu. Jednostavan, ali intuitivan raspored u salonu omogućava posadi da se stubama spusti u vrlo dobro opremljenu kuhinju, ali i do svoje kabine.
U prednjem dijelu salona s drugim stubama vlasnici imaju neometan i intiman prilaz svojim kabinama. Kada je V8 usidren, gosti pak mogu birati između izležavanja po sofi C-oblika na pramcu, koja se lako natkrije, ili okupljanja oko stola na krmi. Upravo tu se krije i jedno iznenađenje, jer hidraulične stube koje se spuštaju iz hard topa vode na potpuno iznenađujući, rekli bismo, ‘penthouse’ krov, gdje vas čekaju četiri sunpada, hladnjak/dinette i potpuno funkcionalne komande koje se električki izvlače iz trupa!
Na more smo isplovili sa 70 posto opterećenja i desetak putnika, a s 1800 okretaja gotovo u tišini brodili smo vrlo ugodnih 15 čvorova, s ukupnom potrošnjom od 187 l/h. To je svakako forte ovog modela, jer smo s još dvije tisuće okretaja dobili dva čvora više, što je neznatno više u brzini, ali jest u potrošnji. Kako je ovaj prvi trup već prodan, nismo ga ‘stiskali’, no potegnuli smo solidna 22 čvora na mirnom moru bez uzbuđenja.
Okreti su, s obzirom na težinu, odmjereni i sigurni, kao da se radi o puno većoj jahti, jer ne smije se zaboraviti da prazan V8 teži 64 tone. Stoga je 15-ak čvorova krstareće brzine s ovakvim motorima više nego dobar rezultat, jer je među kupcima zahtjev za ekonomičnošću ogroman, pa je u tom pogledu V8 izgledom ‘sportaš u koži trawlera’.
Već nekoliko godina nismo vidjeli jahtu koja svojim idejama izlazi iz okvira ustaljene nautičke filozofije i postavlja nove koncepte življenja na brodu poput EVO V8. A činjenica da je Rivellini uspio na jedinstven i impresivan način objediniti elemente gotovo oprečnih struja u nautici u jednoj intrigantnoj jahti, a sve kako bi redefinirao doživljaj plovidbe za budućnost, zaslužuje poštovanje, bez obzira sviđao li se cjelokupni proizvod nekome ili ne. Mi smo definitivno oduševljeni krajnjim ishodom.
Duljina preko svega: 23,71 m
Širina: 7,17 m
Gaz: 1,50 m
Istisnina: 64 t
Spremnik za gorivo: 4150 l
Motori: 2 x Volvo IPS 1350 (1000 KS)
Najveća brzina: 24 čvora
Brzina krstarenja: 19 čvorova
Autonomija (14 čv.): 400 nm
Graditelj: Blu Emme Yachts
Tekst Filip Bubalo
Fotografije Studio Borlenghi