MCY 76 ima čiste i zavodljive linije, a svijetli tonovi hrasta i lakirane površine u funkciji su naglašavanja ambijentalnog svjetla koje dopire sa svih strana i pruža osjećaj znatno većeg prostora
Druga generacija modela 76 sve je ono što smo i očekivali od Monte Carlo Yachtsa. Naime, dirnuti se u jednu istinsku ikonu jahtinga, odnosno prvi model 76, s kojim se ovo brodogradilište predstavilo svijetu, sklizak je teren, pogotovo u vremenima kada odvažan dizajn igra na sreću s velikim ulogom i malim koeficijentom.
U Monte Carlo Yachtsu se ne kockaju sa svojim naslijeđem i od samih početaka ovog brenda svaki korak je pažljivo osmišljen. Na prvi pogled čini nam se da novi MCY 76 nije ono za što se predstavlja, već nešto mnogo više, elegantnije i prostranije. Volumen interijera i količina svjetla glavni su aduti novog dizajna, koji, uz estetsku komponentu, imaju i svoju tehničku pozadinu.
S ciljem eksponiranja predivnih staklenih površina, bilo je nužno pažljivo dizajnirati trup kako bi se ugradile teške staklene površine, a integriranjem tankova goriva u sam trup dobilo se i ekstra iskoristivog prostora. Rezultat je fantastičan, pogotovo kada se silueti i zavodljivim linijama eksterijera doda karbonski fly koji promišljenim dizajnom kao da lebdi nad trupom.
Prepoznatljivi prozori
U slučaju Monte Carlo Yachtsa nije samo riječ o vrsnom dizajnu jer, kako smo se i sami uvjerili u njihovu pogonu u Monfalconeu, proces proizvodnje je maksimalno optimiziran i precizan, a odvojeni moduli trupa, interijera i palube nasjedaju poput rukavice i čine jedan čvrst i solidan proizvod.
Već na krmi su prepoznatljiva klasična MCY rješenja, poput komunikacije interijer-eksterijer, prostrane lounge zone u kojoj sofa u unutrašnjosti služi kao produžetak krmenog kokpita, jer zajedno s krmenim blagovaoničkim stolom tvori jedan veliki prostor za sunčanje, objedovanje ili, pak, odmaranje. A kada se opustite i zasjednete na bilo kojem mjestu u salonu, vaš pogled je gotovo neprekinut u svim smjerovima, a to je upravo i bio cilj dizajnerskog dua Nuvolari & Lenard.

Čiste i zavodljive linije, svijetli tonovi hrasta i lakirane površine u funkciji su naglašavanja ambijentalnog svjetla koje dopire sa svih strana i pruža osjećaj znatno većeg prostora. Na 23 metra duljine dizajneri su tako smjestili četiri sobe, a ulaskom u vlasničku kabinu svjesni ste voluminoznosti prostora, pa i onog ekstra metra po duljini interijera, što se postiglo integracijom tankova u sam trup i iskorištavanjem cijele širine trupa.
Amblematični prozori s obiju strana ujedno su i prirodna ventilacija, a sofa i maleni radni stol postavljeni su uz bokove, te zahvaljujući punom iskorištavanju širine nisu ‘stisnuli’ prostor. Da nije riječ samo o osjećaju prostora, dokazuju visine samih interijera od preko dva metra duž cijelog interijera. Stavljanjem garderobe u sklopu kupaonica duž cijele širine broda, dizajnerski je čisto, no koliko će suha biti roba u ovom zatvorenom dijelu, ostaje pitanje.
MCY interijer
Nivo prilagodbe u ovom slučaju je pozamašan, pa je vlasnik, osim interijera s potpisom brenda Hermès, dodatno začinio stvar s odabirom jedinstvenog namještaja Giorgetti, obiljem mramora iz Cararre, pa čak i ugradnjom klavira za svoju kćer tik do skiperskog stolca, što je sve doprinijelo povećanju istisnine, te su u ovom slučaju performanse ustupile prednost luksuzu.
Uz pramčanu kabinu, umanjenu presliku vlasničke, po bokovima su raspoređene dvije gostinske sobe, a mogućnost totalnog ‘makeovera’ gostinske sobe, od koje se može učiniti studio, soba za igru s djecom ili ured, dodatno otvara mogućnosti korištenja ove jahte. No, omogućiti takvu slobodu klijentima u prilagodbi, apsolutna je nužnost kako bi se zadovoljile potrebe i želje klijenata i omogućio vrhunski boravak na moru.

Obilje prostora
Za to su ‘zadužene’ dvije posebne zone, a to je pramčano sunčalište i dakako flybridge. Dok na prvom možete upijati goleme količine sunčevih zraka uz pokoje osvježenje, na flybridgeu ćete uživati u otvorenom pogledu sa svih strana, ali i gastronomiji, s obzirom na manju kuhinju i bar, te obilje prostora na U-sofi i sjedištu pokraj skipera.
Na vezu, i to po noći, za puni doživljaj možete otvoriti platneni krov i uživati u noćnom nebu. S trupom dobivenim kevlarskom infuzijom, osim čvrstoće, umanjila se buka, tenzije i sve ono nepotrebno što ne želite čuti prilikom većih brzina ili barem krstarećih, koje se u slučaju 76-ice kreću oko 23 čvora, s oko 200 l goriva potrošnje po motoru.
Nečujno do top brzine
Na ovom prvom modelu ugrađene su peraje i ta činjenica oduzima oko dva čvora brzine, jer tvornički deklarirana brzina iznosi 30 čvorova. Plovidba bez uključenih peraja mekana je i nešto tromija, dok se njihovim uključivanjem upravljanje mijenja, postaje kruto, a putanja upravljanja je nešto skraćena, ali precizna.
Valove MCY 76 razgrće bez obzira jesmo li ih napravili ili su nastali od brojnih glisera koji su glisirali u blizini, ali ne tako da ih probija, već ih trup upija i nastavlja dalje. MAN-ovih 2 x 1400 KS povući će ovu jahtu do maksimalnih 25 čvorova na punih 2294 rpm, i to za oko 35 sekundi. Iako je pri toj brzini ugoda plovidbe na zavidnoj razini, uz izostanak buke pogonskih strojeva ili samog trupa, to nije brzina kojom želite ploviti 76-icom, ne zbog performansi, već čisto zbog uživanju u vremenu na moru.
Ekstremno preuređenje dio je iskustva koji dolazi u paketu za vlasnike Monte Carlo Yachtsa, te ne čudi stoga što klijenti ostaju vjerni ovom brendu i samo ‘presjedaju’ u veće modele, a kad na brodu od 76 stopa imate ugrađen luksuz većeg broda, ali i prostornost, vrijednost za novac nenadmašna je uz besprijekorni MCY prestiž. Drugim riječima, kada želite savršeno odijelo, napravit ćete ga po mjeri, a kad koristite premium materijale kao što MCY koristi prilikom dizajna interijera, osigurali ste sebi predivno iskustvo jahtinga na duge staze.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije & video Monte Carlo Yachts