Francusko-talijanski brodograditelj u ovaj je model ugradio sve dosad prikupljeno znanje. Dugačka trideset dva metra, jahta nosi prepoznatljiv potpis studija Nuvolari & Lenard, a od službenog predstavljanja u Veneciji prije godinu dana ova je lijepa damica zavela već tri vlasnika
Novi život kuće Monte Carlo Yachts
Annette Roux zadala si je i ostvarila nemoguću misiju: pokrenuti novo brodogradilište specijalizirano za jahte usred globalne ekonomske krize. Nakon šest godina, rezultati govore sami za sebe: 58 milijuna eura isporučenih proizvoda, godišnja proizvodnja između 35 i 40 brodova, skok s 20 na 300 zaposlenih. Poslovni um gospođe Roux udahnuo je život kući Monte Carlo Yachts, koja je za razvoj novog brodogradilišta odabrala talijanski Monfalcone, gradić blizu Venecije u kojemu su se odavno smjestila mnoga druga ugledna brodogradilišta.
Ova priča o uspjehu plod je zrelog razmišljanja, želje za spajanjem ‘Made in Italy’ i stručnosti kuće Beneteau, vodećeg proizvođača po broju primjeraka sa zdravim razumom. Uz resurse kuće Beneteau, Madame Roux koristi i talent dizajnerice Carle Demarije i talijanskog studija za dizajn Nuvolari & Lenard. Prvi je model kuće, Monte Carlo Yachts 67, predstavljen 2010., a svake je godine slijedio još po jedan (65, 70, 86).
Model Monte Carlo Yachts 105 predstavljen je prošle godine i već se gradi za tri naručitelja; prva dva primjerka za gospodu iz Hong Konga, a treći za jednog Europljanina. Za gradnju svakog primjerka ovog modela potrebno je 40.000 radnih sati – usporedimo li to sa 100.000 radnih sati potrebnih prosječnom brodograditelju, jasno je da je Monte Carlo Yachts uveo pokoju inovaciju u proizvodni proces.
Pravo umijeće proizvednog procesa
Trup primjerka koji smo mi testirali dovršen je u siječnju (građen infuzijom), nadgrađe u travnju, a cijela jahta u lipnju. Nije građen samo brzo, nego i kvalitetno, bez improvizacija, a to je pravo umijeće. Monte Carlo Yachts krije tajne proizvodnog procesa, no ipak su nam rekli da su nadahnuće za njegove dijelove pronašli u srodnim industrijama: aeronautičkoj i automobilskoj.
Izlijevanje trupa u jednom komadu omogućava značajno povećanje unutrašnjosti, a korištenje materijala kao što su kevlar i karbon sniženje težine za 15%. Palube su izrađene od aluminija, a unutrašnjost građena modularno – prostorije se grade izvan trupa, a zatim u njega ugrađuju. Razne cijevi i kabeli također se sastavljaju izvan broda, a kasnije umeću na željena mjesta.
Sve to rezultira i tišim brodom s manje vibracija, na kojemu su sustavi lako dostupni za pregled i popravke, ali i lako zamjenjivi. Kad je riječ o dizajnu, MCY 105 peti je po redu model game koji je u potpunosti dizajnirao venecijanski dizajnerski dvojac Nuvolari & Lenard. Dizajneri su osmislili da svaki model donosi određene elemente – visok pramac, niska krma, istaknuto upravljačko mjesto – no na svakome su ih različito interpretirali. Niz detalja koji se razlikuju od modela do modela daju im karakter: na MCY 105 to su, primjerice, nosači fly palube i raspored pramca.
Monte Carlo Yachts 105 dizajn
MCY 105 ima i privlačan profil, odvažne linije, određenu dozu muževnosti, čak i drskosti u estetici, te trup tamne čeličnosive boje s crnim detaljima na strukturi koja nosi krović. Na prvi bismo ga pogled opisali kao fishermana, zbog visokog pramca i niske krme, ali s mnogo bolje zaštićenim bokovima.
Na primjerak koji smo testirali ukrcalo se nas dvadesetak, među nama i gospođa Roux, dizajnerica interijera Carla Demaria i Dan Lenard. Annette Roux vrlo je ponosno predstavila svojeg najnovijeg ‘bebača’ jednostavnim, spontanim riječima: ‘Meni je veličanstven.’
Čim smo stupili na brod, pažnju nam je privukla fly paluba – golema, površine punih 70 četvornih metara koji su do posljednjeg centimetra optimalno iskorišteni. Na toj se palubi nalaze vanjsko upravljačko mjesto s dva sjedala, od kojih skiperovo ima vlastitu komandnu konzolu. Ova su dva sjedala razdvojena (skiperovo je lijevo, a sekundarno na desnoj strani), pa je i taj dio jahte prohodan i pregledan. Iza skiperova se mjesta nalazi lijepa klupica s dva mjesta.
T-krović od karbona ima površinu od šest četvornih metara i lijepo se nadvija nad dijelove koje je potrebno zaštititi od sunca. Na palubi su uređena dva vanjska salona, jedna blagovaonica s dva okrugla stola za desetak gostiju, potpuno opremljena kuhinja i terasa s ležaljkama. Sve je izvedeno u dimenzijama i kvaliteti koja odgovara mnogo većim jahtama i vanjski je dio ove jahte izuzetno ugodan.
MCY 105 ima prirodan ugođaj interijera s otvorenim pogledom na more
Na glavnoj palubi lijepo zaštićeni bočni prolazi mame na šetnju, ulijevajući povjerenje visinom ograde, te vode do pramca, koji je uređen kao sekundarni kokpit. Ondje smo zatekli naslonjač, nekoliko klupica s jastucima i madracima za opuštanje na suncu, te nekoliko tenda koje mogu potpuno sakriti od pogleda dok nisu u upotrebi.
Ovako izveden pramac jedno je od glavnih obilježja čitave game kuće, a jamči diskreciju i intimnost čak i u najnapučenijim marinama. Na izričitu želju naručitelja, koji je želio više sigurnosti za djecu, na ovom je primjerku hidromasažni bazenčić izveden na krmi glavne palube umjesto na fly palubi. Glavna je paluba zamišljena kao open space prostor s nekoliko vizualnih žarišta, od kojih su najupadljiviji bar u blizini ulaza s lijeve strane, salon bez previše glomaznog namještaja i jednako pregledna blagovaonica.
Blagovaonica usto ima i fantastičan pogled jer je potpuno okružena kliznim staklenim površinama što gledaju na terase. Ovakav raspored elemenata stvara dojam da blagovaonica lebdi uz more, te cijeloj glavnoj palubi daje izvanredno prirodan ugođaj – obilje prirodne svjetlosti, otvorenost pogleda prema moru. Namještaj, materijali i boje naglašavaju taj dojam; drvo prirodnih boja, tkanine smirenih zemljanih tonova. Posljednji detalj koji doprinosi ovakvom opuštenom izgledu i preglednosti glavne palube je odsustvo kuhinje, ili točnije, njezin smještaj na donju palubu.
Impresivne kabine okupane su svjetlošću
Na pramcu glavne palube pronašli smo hodnik koji vodi do dnevne kupaonice, a na samome je pramcu, naravno, upravljačko mjesto. Smješteno u povišen prostor, upravljačko mjesto ima unutarnji pristup fly palubi.
S desne strane upravljačkog mjesta nalaze se stube što vode na donju palubu, koja je većinom predviđena za smještaj gostiju. Vlasnička je kabina izvedena na pramcu glavne palube, široka koliko i sam trup na tom dijelu, te podijeljena na dvije razine. Vrlo pregledna, dopušta pogledu da luta bez prepreka, a i ona je preplavljena prirodnom svjetlošću.
Vlasnici na raspolaganju imaju privatni salon i kutak za uljepšavanje, a i taj i spavaći dio kabine uređeni su u biranoj koži i sivoj hrastovini, te odišu jednostavnom elegancijom. Na nižoj razini vlasničke kabine, na koju se silazi impresivnim stubištem, nalaze se garderobe i velika kupaonica uređena u talijanskom mramoru i drugim vrstama kamena. Niža je paluba namijenjena gostima, a do nje se dolazi veličanstvenim stubištem od oniksa.
Brodograditelj ostavlja naručitelju izbor između izvedbe s tri ili četiri kabine, a vlasnik testiranog modela odlučio se za tri kabine – dvije dvokrevetne kabine i jednu VIP kabinu koja se proteže čitavom širinom trupa i ima privatni salon. Sve su prostorije za goste i vlasnike uređene u jednakom stilu, otmjeno, jednostavno, diskretno, te opremljene namještajem i dekorativnim elementima uglednih europskih proizvođača kao što su Hermès, Poltrona Frau, Armani Casa, Rubelli ili Pierre Frey.
MCY 105 iznimno je okretan u plovidbi
Skiper Marco je iznimno zadovoljan brodom kojim upravlja: ‘Imamo moćne motore, dva motora MTU od po 2.400 konjskih snaga, i postižemo brzinu od 25 čvorova.’ U plovidbi je Monte Carlo Yachts 105 stabilan, postiže glisiranje na brzini od 22 čvora i ne odstupa od rute ni milimetra. Projektiran za krstarenje, zapravo je savršen za vlasnika koji zna što želi od broda i kako želi provesti vrijeme na moru.
Miran, tih, MCY 105 plovi bez vibracija, što je očigledno rezultat pametnog odabira materijala i kvalitetne gradnje. Na testu je naš 105 opterećen s 8.000 litara goriva i 20 putnika postigao 10 čvorova pri 1000 okr./min (60 l/h), 14 čvorova pri 1.500 okr./min (260 l/h), 16,4 čvora pri 1.800 okr./min (500 l/h), 20,8 čvorova pri 2.080 okr./min (660 l/h), 22 čvora pri 2.200 okr./min (740 l/h) i najveću brzinu od 24,6 čvorova pri 3.500 okr./min (900 l/h).
Lista serijske opreme dugačka je i sveobuhvatna, dostojna i većih brodova – na njoj su i krmeni i pramčani potisnici, te dva žiroskopska stabilizatora Seakeeper. Hidraulična krmena platforma ima izvanredne dimenzije, kao i garaža na krmi, dovoljno prostrana za smještanje jednog tendera do 4,5 jetara i jednog jet skija. Posada na raspolaganju ima tri kabine i jednu blagovaonicu izvedenu u kuhinji.
Monte Carlo Yachts 105 je bez imalo sumnje uspješno zamišljena i izvedena jahta. Izdanak kuće koja koristi i utemeljene metode i tehnike i inovacije, zavodljiva je i sigurno će zavesti mnoge buduće naručitelje. Prvi korak kuće Monte Carlo Yachts u segment velikih jahta, 105 je možda samo početak nečeg većeg – tko zna, možda slijedi i model od 40 metara.
Fotografije Monte Carlo Yachts