Toni Bartulović i gastro ribarnice novog doba: Ljubav dolazi iz mora



6 min

Obiteljski biznis Ive i Tonija Bartulovića u dva je desetljeća postao jedan od vodećih veleprodajnih i maloprodajnih lanaca trgovine ribom koji u sklopu Centaurus grupe ima jedanaest ribarnica i tisuću partnera

Krenuli su praktički od nule. Dvije škrinje, jedno vozilo i jedan zaposlenik. Tako je 2002. godine nastala tvrtka Centaurus koja je u samo dvadesetak godina prošla put od obrta u kućnoj radinosti do jednog od vodećih veleprodajnih i maloprodajnih lanaca trgovine ribom, ne samo u Hrvatskoj, već i izvan njezinih granica.

Koncept Gastro ribarnice Brač

Priču je započeo Ivo Bartulović koji se u početku bavio pretežito otkupom glavonožaca, kozica, liganja i hobotnice, a nekoliko godina kasnije u obiteljskom biznisu pridružio mu se brat Toni. Njihov predan rad, upornost i stručnost postepeno su oblikovali boutique koncept Gastro ribarnice Brač, privlačeći sve veći broj poklonika.

Toni Bartulovic gastro ribarnice

Danas, Centaurus grupa ima više od 150 zaposlenih te 11 maloprodaja na brojnim lokacijama te tri veleprodaje. U suradnji s Grgom Fistonićem osnovana je tvrtka Gastro Hvar koja djeluje na najpopularnijem jadranskom otoku, dok je u suradnji s Milanom Prgometom otvorena sada već čuvena maloprodaja Gastro Fisch Brač koja jadranske delicije nudi stanovnicima Beča i otvara nove europske horizonte. U 2024. obje tvrtke već slave svoj peti rođendan.

Svakodnevna ponuda svježe ribe

Gastro ribarnice Brač svakodnevno nude bogatu ponudu svježe ribe, te velik izbor smrznutih, sušenih, dimljenih, slanih i mariniranih proizvoda ribarstva, uključujući i mnoge delikatese. Riba se otkupljuje direktno od lokalnih ribara duž cijele Jadranske obale. Ponuda uključuje i Gastro asortiman – pripremu gotovih jela baziranih na kvalitetnim namirnicama te njihovu pripremu prema dnevnome ulovu na interesantan i inovativan način. Slane, marinirane, te dimljene proizvode ribarstva plasiraju kroz brend Amare koji je postao sinonim za kvalitetu te predstavlja isključivo domaću sirovinu.

Više od 20 godina postojanja sjajan su povod za svojevrsnu retrospektivu Gastro ribarnica Brač. Naš sugovornik Toni Bartulović s velikom strasti priča o obiteljskom biznisu koji je doveo do uspješne suradnje s mnogim svjetskim partnerima.

‘Dvadeset godina je veliko razdoblje u svačijem životu, kao i u životu kompanije. Prvo desetljeće mukotrpnog rada bio je temelj današnjeg uspjeha. Trebalo je naći kvalificiran kadar, stvoriti potrebnu infrastrukturu, imati jako rigoroznu kontrolu kvalitete kako bi se pomalo korak po korak stvorilo tržište. Danas, kada vrtim film unatrag, mogu s velikim zadovoljstvom kazati kako su naša kompanija i naši vjerni radnici uspješno prebrodili dvije recesije, veliku pandemiju i brojne poslovne izazove. Temeljni cilj je, u svim aktivnostima, u svakom trenutku, prepoznavati potrebe kupaca te podizanjem vlastite kvalitete, pridonijeti kvalitetnijem poslovanju naših partnera; ribara, dobavljača te domaćih i inozemnih kupaca’, gdje smo neizmjerno ponosni na naš team, pojašnjava Toni Bartulović.

KAKO JE NASTAO NAZIV GASTRO RIBARNICA BRAČ?
Pa, Brač je prvi otok od Splita, i svi ostali otoci od njega se računaju kao drugi, treći, neka se nitko od stanovnika drugih otoka ne uvrijedi. Htjeli smo tako dati jedan snažan sinonim za velik i prekrasan otok i svojevrsnu posvetu tom otoku koji je prebogat tradicijom te kulturnom i prirodnom baštinom. A i majka je porijeklom s Brača, pa smo se tako nekako i odužili našim precima.

DIPLOMA POMORSKOG INŽENJERA MOGLA VAS JE USMJERITI U POTPUNO DRUGU DJELATNOST, NO VI STE SE PREBACILI U TRGOVINU I ODLUČILI ISKORISTITI RESURSE I POTENCIJAL JADRANSKOG MORA. KAKO STE SE OTISNULI NA BAŠ TAJ POSLOVNI PUT?
Zapravo nikad nisam ni razmišljao da ću biti u ovom biznisu. Istina, sanjao sam o radu u pomorstvu i čak upisao pomorsku školu, no igrom slučaja završio sam u menadžmentu, odnosno trgovini. Uvijek sam htio biti vezan uz more, pa sam trenutačno u četvrtoj branši, jer sam radio kao pomorski agent, ship’s schandler i chartering, a imali smo i restoran koji se nalazio metar od mora. To sve iskustvo i stečeno znanje u praksi sad mi je korisno na različitim razinama. Premda smo u početku radili veleprodaju za vrhunske restorane isključivo s domaćom ribom, zapravo nas je kriza 2007. godine potaknula na novi poslovni iskorak. Tražeći izlaz, rodila se ideja o maloprodaji kao cash-flow biznisu i onda smo tik do skladišta otvorili prvu maloprodajnu trgovinu. Svi su se čudili tom poslovnom potezu s obzirom na lokaciju, no mi smo vjerovali u pozitivan ishod. Zapravo je pozadina svega činjenica da smo dotad imali dosta upita od građana za kupnju svježe ribe, a kako smo imali kvalitetnu ribu koja je dolazila direktno od naših brojnih kooperanata, ideja o gastro ribarnici pokazala se instant-uspjehom.

Otvaranje veleprodaje u Hvaru

SAMI STE U UVODU ISTAKNULI KAKO JE DANAŠNJA CENTAURUS GRUPA PREŽIVJELA DVIJE RECESIJE I PANDEMIJU…
U ovom poslu sam naučio kako je jako teško dugoročno planirati zbog sezonalnosti koja je vezana uz našu ekonomiju. Pandemija je usporila rast, ali tada je bilo bitno zadržati radna mjesta i pružiti ljudima nadu da smo spremni za bolja vremena. Nama kao tvrtki je bitnije imati kontrolu nad kvalitetom, nego rasti više nego što možemo podnijeti.

U PODUZETNIŠTVU JE IPAK NEMINOVNO PRATITI NOVE TRENDOVE, TEHNOLOGIJE ODNOSNO ULAGATI U BUDUĆNOST?
Slažem se, mi smo u tu svrhu prije dvije godine uz potporu EU fondova realizirali jedan od kapitalnih projekata. Odmah na ulazu u Split napravili smo najsuvremenije skladište za distribuciju i preradu ribe koje se prostire na nekih 2000 četvornih metara. Lokacija, nova oprema, novi uredi omogućili su nam lakši uzlet za budućnost te pojačali konkurentnost na područjima logistike i kvalitete.

VELIKI PROJEKT BIO JE OTVARANJE VELEPRODAJE U GRADU HVARU?
Jako puno poslujemo s tvrtkama koje se bave opskrbom jahti, većinom na bazi preporuke. Uglavnom, takvi kupci traže jastoge, oboritu ribu, no, naravno, prije svega najvažnije je da je roba svježa. Spremni su platiti i dostavu i uslugu više. A traženi su i svjetski prepoznati brendovi delikatesa, poput kavijara, butarge, pa i francuskih kamenica, zapravo svih premium delicija iz mora, pa smo se stoga odlučili prilagoditi i tom segmentu. Također, razvili smo poseban brend, namijenjen upravo ljudima koji znaju i cijene vrhunsku kvalitetu, a zato se i zove Amare – ljubav iz mora. Jadranske kozice, polpete od ribe, temeljci od škampa, marinirana riba, uistinu raznovrsna paleta proizvoda jadranskog porijekla rađena bez konzervansa. Bitno je istaknuti kako Gastro Hvar nije namijenjen samo nautičkog sektoru, već se u njemu opskrbljuju i brojni hvarski restorani i hoteli. Inače, Centaurus grupa preko HoReCa sektora dnevno brine o 1000 partnera diljem Hrvatske.

Partneri u nautičkom turizmu

NAKON GASTRO HVARA ZAPOČELI STE JOŠ JEDAN PROJEKT VELEPRODAJE, U DUBROVNIKU, ZAR NE?
Zajedno s našim partnerom Srđanom Andrićem pokrenuli smo tvrtku ‘Albakor Dubrovnik’ i cijelu ovu godinu posvetili smo opremanju skladišta u Dubrovniku i pripremi tržišta. U 2024. godini kreće ozbiljna distribucija plodova mora na području Dubrovačko-neretvanske županije čime smo zaokružili kapilarnu dostavu u srednjoj i južnoj Dalmaciji. Ono što je interesantno za nautički turizam, sada na području od Primoštena pa sve do Cavtata u sezoni imamo dostavu barem tri puta tjedno, uključujući srednjodalmatinske otoke; Brač, Hvar, Šolta, Vis, Korčulu, Lastovo i Mljet.

KOLIKO SE GASTRONOMSKA SCENA U DALMACIJI PROMIJENILA U PROTEKLIH 20 GODINA?
Promijenila se puno i to nabolje. Danas na području Splita ima nekoliko stotina restorana, a meni je osobno drago što mladi i energični ljudi dižu ljestvicu kvalitete i prezentacije hrane. Naš gastro turizam treba se još više temeljiti na autohtonim i svježim namirnicama. Pritom je za promjenu nekih paradigmi potrebno vrijeme. Volio bih da naši restorani na Jadranu više koriste mola, trlju ili srdelu, a ne samo razvikane i skupe ribe poput šampjera, škarpine ili zubaca, ali i to se počelo mijenjati. A sve zahtijeva vrijeme jer šteta je da naši ljudi hvale tapase u Španjolskoj ili fritto misto u Italiji kad imamo sve predispozicije za našu priču. Također ne treba biti zatvoren ni prema etabliranim svjetskim namirnicama koje nadograđuju našu gastro ponudu. Uzmimo za primjer francuske kamenice, talijansku mozzarellu ili norveški bakalar kojima nema premca.

PLANOVI ZA BUDUĆNOST?
Svaka poslovnica Gastro ribarnica Brač ima ponudu koja je prilagođena gradu pa čak i kvartu gdje se nalazi: svježu, smrznutu i delikatesnu ribu, dok samo ova glavna poslovnica u Splitu i ona u Beču imaju i gastro ponudu. Prioritet nam je održavanje naših poslovnica uspješnima i suradnja s kvalitetnim dobavljačima, prije svega naših 40 ribarskih posada. Dosta surađujemo s domaćim OPG-ovima jer nam je cilj kroz naš lanac prezentirati bogatstvo domaćih proizvoda, od vina, meda preko maslinova ulja i drugih proizvoda. Znači zadržati teško stečenu tržišnu poziciju uz optimizaciju poslovanja pritom brinući o našim dragim kupcima, bilo u maloprodaji ili Ho.Re.Ci.

Fotografije Robert Matić & Gastro ribarnica Brač

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above