U Technohullu nisu razmišljali o klasičnim gumenjacima, već o tome kako napraviti brza i istodobno sigurna plovila koja će izdržati teške vremenske uvjete. Explorer 40 prikladan je i za upotrebu kao potpuno samostalan brod za istraživanje udaljenih i obližnjih odredišta, i kao izvrstan tender većih plovila i superjahti
Unatoč strogim zdravstvenim mjerama u prevenciji širenja koronavirusa, grčki brodograditelj uspio je zadržati proizvodnju. Štoviše, ovog je proljeća Technohull predstavio dva nova modela – Explorer 40 i još sportskiju verziju modela 38 Grand Sport.
Explorer 40 može biti izvrstan tender
Zahvaljujući našem regionalnom distributeru, tvrtki MennYacht, imali smo priliku testirati novi višenamjenski Explorer 40, s dva osmocilindrična Yamahina motora, od po 425 konjskih snaga. Taj vrhunski gumenjak ima prostranu palubu, dobro zaštićeno kormilo i kabinu za mogućnost duljeg boravka na moru. Technohull Explorer 40 prikladan je i za upotrebu kao potpuno samostalan brod za istraživanje udaljenih i obližnjih odredišta, i kao izvrstan tender luksuznih jahti i superjahti.
Držanje kormila Explorera 40 i ručice gasa od 850 konjskih snaga istodobno je privilegija i zadovoljstvo. Zavidno ubrzanje i veliki okretni moment nikoga ne ostavljaju ravnodušnim kada, a kada se pritisne gas, motori s osam cilindara razvijaju oštar i brutalan zvuk.
Explorer 40 postiže najveću brzinu od gotovo 54 čvora, dok je trup, izrađen prema patentiranoj Dynastream tehnologiji, i dalje u potpunosti upravljiv. Čak tri zračne stepenice na trupu pomažu u upravljivosti kada korito iziđe iz vode i započne glisiranje. Zapisujem podatke u svoju bilježnicu – od mirovanja do glisiranja potrebne su samo tri sekunde.
Ali krenimo polako, jer ovo je samo početak jedne nevjerojatne priče. Pri projektiranju u brodogradilištu Technohull nisu razmišljali o klasičnim gumenjacima, već o tome kako napraviti brza i istodobno sigurna plovila koja će izdržati teške vremenske uvjete.
Tako je u dizajnu velik naglasak stavljen na sigurnost, uz sam izgled i izbor kvalitetnih materijala. Unatoč mogućnosti postizanja iznadprosječnih brzina za plovila ove duljine, Technohull gumenjaci izuzetno su sigurni i jednostavni za rukovanje. Spoj sportskog i funkcionalnog, glasio bi uvod za Explorer 40, koji osim funkcionalne palube nudi i izvrsne plovidbene mogućnosti.
Usko zašiljeni pramac i niska linija vanjskog profila tubusa, kao i aerodinamično oblikovan T-top, na prvi bi pogled mogli zavarati da na palubi nema dovoljno mjesta. Zapravo je ovaj sportski izgled eksterijera sasvim drukčiji kad kročimo na brod. Na pramcu se, pored sjedala ispred kormilara, nalazi prostor za sunčanje. Naš testirani primjerak imao je u pramcu, ‘u gavunu’ ispod električno kontroliranog poklopca, prostor za prenoćiti, u stilu šatora s lijepo dizajniranom i uporabljivom mrežom. Inače, ovo mjesto može biti i jedno od mnogih skladišnih prostora na brodu.
Technohull nudi i dizelske motore
Drugi prostor za odlaganje nalazi se na krmi ako se ne odlučite za unutarnji motor. Da, dobro ste pročitali, u brodogradilištu Technohull na zahtjev kupca nude i novu generaciju ugrađenog dizelskog motora Volvo Penta D6-440 / DPI s 440 konjskih snaga.
Uz krmenu klupu u obliku slova U moguće je dodati stol. Iza kormila nalazi se i klupa ispod koje smo, u našem slučaju, pronašli hladnjak i sudoper kao dio dodatne opreme. Explorer 40, s nekoliko dodataka, također je sposoban za višednevne avanture, dok je s osnovnom opremom prikladan za ‘skok’ do obližnjih, ali i onih udaljenijih uvala. Za izradu svojih gumenjaka, Technohull koristi samo najkvalitetnije materijale. Tubusi su izrađeni od ORCA Penel Flippo 1670, a za izradu trupa i ostalih dijelova koriste se vakuumska infuzija i posebno lagani materijali poput ugljičnih vlakana, kevlara ili airexa.
Trup koji su, usput rečeno, dizajnirali kućni nautički inženjeri, karakterizira uglavnom duboki V-profil, tri zračne stepenice i mogućnost ugradnje motora ili izvanbrodskih motora. Unatoč tehnički savršenom dizajnu i mogućnosti postizanja velikih brzina, Technohullovi gumenjaci su u potpunosti prikladni za svakodnevnu upotrebu, ne zaboravljajući pritom udobnost i sigurnost putnika.
Dizajniran za zahtjevne uvjete na moru
Osim putnika, naravno, dobro je zbrinut i kormilar – zahvaljujući dugom i prilično ravnom vjetrobranskom staklu te bočnim pleksi staklima. Stojeći ili sjedeći za kormilom, imat će sjajan pregled instrumenata i nad plovilom.
Navigacijska ploča omogućuje ugradnju plotera i analognih instrumenata, a naš je Technohull Explorer 40 također imao ugrađen Yamahin joystick, koji, među ostalim, omogućuje automatsko održavanje položaja plovila. Iako je na krmeno zrcalo moguće ugraditi pogon do 900 konjskih snaga, naša motorizacija bila je sasvim dovoljna.
S troje ljudi i gotovo punim spremnikom goriva i vode lako smo postigli brzinu krstarenja od 41 čvora, koja zapravo započinje pri 30 čvorova. U ovom režimu plovidbe uspijevamo napraviti dugačke zavoje bez smanjenja brzine. Trup se ponašao kao da je na tračnicama.
Nema klizanja trupa ni u oštrijim zavojima, što potvrđuje temeljiti razvoj i preciznost izrade. Posljednji test, na inače mirnom moru, uključivao je preskakanje vlastitih valova, koje izvodimo pri punoj brzini od 53,5 čvorova i okretaju motora od 5400 u minuti. Explorer 40 prolazi kroz vlastite valove poput noža kroz sir, jer je u osnovi dizajniran za zahtjevne uvjete na moru zabilježene u njegovu genetskom kodu.
Fotografije & tekst Julijan Višnjevec
Video Technohull