Hawk 38 već na prvi pogled impresionira svojim agresivnim dizajnom, a trup duljine 12 metara i širine od samo 2,32 metra zaintrigirat će vas, ne samo zato što je to prvi Sunseekerov uradak s izvanbrodskim motorima, već i zato što je prošlo gotovo 20 godina od posljednjeg trkaćeg modela ovog brodogradilišta
Nije uopće bitno hoćete li Sunseeker Hawk 38 zvati gumenjakom, gliserom ili hibridnim plovilom, hoćete li ga imati kao tender za superjahtu ili će vam biti igračka kojom ćete impresionirati ljepši spol, jedno je sigurno. Naš test pokazuje kako je riječ o posebnom modelu s trkaćim genima sjajnih performansi i jednako upečatljive vanjštine.
Vežite se, polijećemo!
Pokojni Fabio Buzzi, legenda offshore utrka, s 55 osvojenih naslova svjetskog prvaka, bio je ključna osoba u dizajniranju trupa novog Hawka, te se bez sustezanja može reći da je zahvaljujući njemu Hawk 38 ne samo uhvatio korak s recentnom proizvodnjom u ovom segmentu tržišta, već i da je svoju strast Fabio utisnuo u ovaj model kao najbolju moguću ostavštinu, ali i kao spomen na osnivača Sunseekera Roberta Braithwaitea, koji je također preminuo prošle godine. Osim bogate ostavštine, ovom dugoočekivanom konceptu ne može se oduzeti jedinstveni izgled, pa na moru nema šanse da ga zamijenite za bilo koji drugi brend.
Prije samog pokretanja dvaju Mercuryja 400 R, morali smo navući sigurnosni pojas, jer brzina Hawka 38 je deklarirana na 62 čvora, pa vas u slučaju pada pri toj brzini ni kaciga neće spasiti, ali ćete s pojasom barem ostati plutati na površini. Na duljinu od 38 stopa, trostepenasti trup, oštrog V-pramca i pomalo spuštenog ‘nosa’, namijenjen je čistoj brzini, dok su tubusi Hypalon 866 STAB u funkciji održavanja lateralnog naginjanja, naročito poželjni po uzburkanijem moru, a još k tome fenomenalno izgledaju.
Premda su na Sunseeker Hawk 38 uspjeli smjestiti sunčalište na pramcu ispod kojeg se nalazi prostrano spremište, te karbonski stol na uvlačenje, koji će omogućiti i malu zonu za opuštanje prilikom dnevnih izleta, pa čak i toalet ispod kormilarnice, ova ‘zvijer’ napravljena je isključivo zbog jedne stvari – brzine. Radi što bolje zaštite od brzina koje nisu definitivno za one slabog srca, Sunseekerovi dizajneri zaštitili su kokpit od karbona staklenom površinom u razini očiju, nakon čega se kupola nastavlja u hard top. Sa strane su uvijek potrebni i praktični rukohvati, koji sa stupom od inoxa koji se nalazi iza dvaju sjedišta čvrsto drže kupolu za trup.
Sunseeker Hawk 38 napravljen je za ‘obične’ ljubitelje brzine, a ne isključivo za profesionalne trkače, pa za upravljanje ovim Hawkom nije potrebna trkaća dozvola
Fokus je na kožom presvučenom upravljaču, dvije trkaće crvene poluge za gas, te dva Simradova 16-inča Evo 3 ekrana osjetljiva na dodir uokvirena u karbon, kojima se zahvaljujući sistemu CZone DC upravlja svim sistemima na brodu, pa i napuhivanjem tubusa. Ne samo zbog ugode, već i kod bolje povezanosti s trupom prilikom velikih brzina, crvena kožna sjedala s amortizerima u kombinaciji s plavim trupom daju onaj Sunseekerov štih čak i na ovakvom tipu plovila, a uz četiri takva stolca na krmi se nalazi klupa s još tri sjedala.
S obzirom na trkaće gene Hawka, ono gdje nastupa Sunseekerova tradicija i umješnost izrade vrhunskih plovila jest činjenica da je Hawk 38 napravljen za ‘obične’ ljubitelje brzine, a ne isključivo za profesionalne trkače, pa za upravljanje ovim Hawkom nije potrebna trkaća dozvola. Premda smo nerijetko testirali brodove s brzinama od preko 40 čvorova, još dodatnih 20 čvorova na moru zaslužuje svako poštovanje, pogotovo kad pri takvim brzinama trup zajedno s pogonskim osovinama nerijetko izlazi iz mora!
Pokretanjem ručica gasa, uz povećanje broja okretaja na 600 okretaja, s četiri čvora izlazimo iz canneske luke, pri čemu eksponencijalno rastu i emocije i zapravo ne možemo dočekati podizanje ručica, ako ne do kraja, onda barem do krstareće brzine od 30-ak čvorova. Polako podižemo obje ručice do 2800 okretaja, kada dva Mercuryja pokazuju potrošnju oko 30 l/h, dok je brzina nešto iznad 13 čvorova s ukrcanih 367 litara goriva. Preglednost na Hawku je izvrsna, no ipak se uspravljamo jer je doživljaj nekako veći, bolji i zabavniji.
Sunseeker napravljen za užitak
S 4450 okretaja brzina se penje do 30 čvorova i pri toj brzini Hawk nagle i oštre promjene smjera odrađuje bez podrhtavanja i odmaka zbog tubusa, a potrošnja se kreće oko 100 l/h po motoru. Kontrola kretanja ne samo zbog izvanbrodskih motora i trupa, nego zbog izvrsnog električno potpomognutog kormila koje se okreće oko fiksnog stupa, lagana je i s punim odazivom, kao da se radi o trkaćem automobilu, stoga je bolje obje ruke držati na upravljaču, jer treba biti oprezan s trimanjem pri velikim brzinama.
Da se radi o rasnom trkaćem modelu vidi se i po odvojenim komandama za gas i za upućivanje rotacija propelera unaprijed i unazad, kao i za poziciju neutral. Dugačak i oštar trup omogućuje dobro ponašanje na valovima, ali ono što zaista impresionira jest upravljivost plovila pri 55 čvorova, posebno zbog toga što se upravlja izvanbrodskim motorima koji su pozicionirani tik jedan uz drugoga. Kod manevra pri maloj brzini u uskim marinama to rezultira slabijim manevarskim sposobnostima.
Upućivanje jednog motora unaprijed, a drugog unazad kod modela plovila s razmaknutijim motorima uvelike pomaže pri zakretanju plovila, a to ovdje nije slučaj. Kako nema ni pramčanog potisnika, potrebno je obratiti više pažnje pri ovakvom manevru. To je mala cijena za one užitke u brzini za koje je Hawk 38 i napravljen.
Tekst Niko Vučković
Fotografije & video Sunseeker