Ribco Seafarer 33 atraktivno je dizajniran brod od gotovo 10 metara koji može služiti kao luksuzan tender ili dnevni cruiser za četiri osobe
Grčki proizvođač Ribco proizvodi gumenjake od 23 do 44 stope, pa se Seafarer 33 smjestio negdje po sredini ponude i kao takav nudi izvrsnu kombinaciju uloženog i dobivenog, odnosno izbalansiran omjer luksuza i sportskog duha.
Sportska silueta dodatno je naglašena uskom krmenom platformom, a offshore pedigre na trupu s izraženim V-pramcem ne pruža samo moćan izgled, već je i razlog odlične upravljivosti, što ga čini idealnim luksuznim tenderom ili dnevnim kruzerom za četiri osobe koje će krstariti u komodu i sigurnosti.
Seafarer 33 je udoban i na 30 čvorova brzine
Na gotovo deset metara, našlo se mjesta za dupli krevet u pramcu, kemijski WC skriven u skiperskoj konzoli, vanjski tuš, dva spremišta ispod krmenih sjedala, a upravo ispred tih sjedala moguće je postaviti i stol. Sva spremišta skrivena su ispod tapecirunga u zanimljivoj nijansi smeđe i narančaste boje s prošivenim bijelim koncem, što u kombinaciji s crnim tubusima zaista izgleda fenomenalno.
Kvaliteta i pogođene mjere trupa vide se po stabilnosti, bilo da se radi o bočnim valovima i izlasku na kraj preko tubusa, bilo da se valovima izlazi u susret ‘drito’ po pramcu. Očito su godine iskustva proizvodnje gumenjaka za britansku tvrtku Scorpion donijele Ribcu prijeko potrebno znanje i iskustvo, kojima sada direktno mogu konkurirati bivšem ‘poslodavcu’.
Sportska silueta Seafarera 33 dodatno je naglašena uskom krmenom platformom, a offshore pedigre na trupu s izraženim V-pramcem ne pruža samo moćan izgled, već je i razlog odlične upravljivost
Položaj skipera na Seafareru 33 osiguran je ugodnim i profiliranim sjedalima s odličnom preglednošću, a osim komandi s pramčanim potisnikom, nadohvat ruke je i Raymarineov AXIOM PRO 9-inčni ekran osjetljiv na dodir kojim se upravlja svim sistemima na plovilu. Vožnja i pri većim brzinama od krstareće (30 čvorova) ugodna je kako na krmenom sjedištu, tako i na četiri sjedišta skrivenih ispod T-topa.
No, kako smo u jednom trenutku postigli gotovo 55 čvorova, preporuka je da se u tom slučaju ipak stoji na nogama i/ili drži za rukohvat. Tražeći što više atraktivnih lokacija za snimanje, brzine su varirale između 30 i 40 čvorova (brzo krstarenje), a da ni u jednom trenutku, unatoč valovima iz sjeverozapada, ugodna plovidba nije bila narušena.
Idealan suputnik za istraživanje Jadrana
Pri 3300 okretaja našli smo optimalnu vožnju, jer smo s 30-ak čvorova krstarili uz ugodan razgovor pa čak i glazbu iz uređaja Fusion Apollo, te trošili skromnih 35 litara na sat.
Na putu prema lokaciji za snimanje, imali smo nagle promjene smjera, što ovom Ribcu ne predstavlja nikakav problem. Dapače, kad smo našli lokaciju za snimanje, okrete prema objektivu odrađivali smo s preko 30 čvorova, što s ovakvim gumenjakom plovidbu čini iznimno sigurnom i zabavnom. Čak i pri takvim manevrima, nema ‘proklizavanja’ trupa, a vraćanje u ravne putanje nije oštro i tvrdo, već mekano, što dokazuje kvalitetu trupa u svakom režimu vožnje.
A nakon stotinjak milja provedenih na Seafareru 33, bez zadrške možemo reći kako je ovaj luksuzni gumenjak idealan suputnik za istraživanje Jadrana, i to u svim uvjetima, a onaj X-faktor kojim zrači dok stoji vezan za rivu ili pokraj jahte dodatni je magnet za mladu i avantura željnu klijentelu.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije Boris Kačan & Ribco