Technohull Omega 45 na testu: Brži od metka

by Yachts Croatia

Najveći model tvrtke Technohull testirali smo jurnjavom na moru ispred Monaka, a nevjerojatne performanse postignute po lošim uvjetima u praksi su dokazale tvrdnju kako ova luksuzna brodica ima trkaće srce

Vlasnik slovenske tvrtke Mennyacht Matjaž Murko u više navrata nas je pozivao na test gumenjaka Technohull, čije zastupstvo odnedavno njegova tvrtka drži za države naše regije, govoreći kako se radi zaista o posebnim plovilima. Trenutak kada smo uskladili vrijeme i raspoloživost broda dogodio se spontano, na sajmu jahti u Monaku, gdje je bio slobodan njihov najveći model, Omega 45. Zajedno s pet VIP gostiju, predstavnikom brodogradilišta i mojom malenkošću, otisnuli smo se na more po dvadesetak čvorova vjetra i stanju mora dva do tri. To zaista nisu idealni uvjeti za test gumenjaka, ali imali smo povjerenja u riječi direktora prodaje Technohulla koji je tvrdio da s vremenom nećemo imati problema. Nakon što smo isplovili iz luke, s kursom direktno u valove polako smo ubrzavali na 20, pa 30, pa 40 čvorova. Kada smo prešli 30 čvorova brzine, bez obzira na ozbiljne uvjete na moru (slične našem jakom jugu), brod se jednostavno umirio. Dvije stube na koritu ispod dinamičkog težišta plovila ‘došle su na svoje’, a brod je relativno mirno klizio iznad valova. Dodatnim stiskanjem ručica gasa prešli smo pedeset čvorova kada je vožnja za naše putnike nenavikle na takvu brzinu postala malo zahtjevna, ali smo dopustili da vidimo što zvijer od gumenjaka zaista može te dosegnuli maksimalnu brzinu od 62 čvora. Kada smo okrenuli kurs niz valove, ista se stvar ponovila, s tim da je vožnja brzinom između 30 i 40 čvorova bila najkomfornija.

Technohull Omega 45 prava je morska zvijer s ‘predumišljajem’

Rođen za jurnjavu

Naime, zahvaljujući visoko postavljenim tubusima i izrazito dubokom V-profilu korita, kod plovidbe niz val se pri manjim brzinama gumenjak zabija u valove, što se povećavanjem brzine jednostavno ‘preskače’. Impresionirani viđenim vratili smo se u luku, gdje smo proučili ostatak ovog u svojoj biti trkaćeg plovila, koje inače u posebnoj inačici (u brodogradilištu je nazivaju radikalnom) s četiri motora od 400 konjskih snaga prelazi 90 milja brzine. Najveća tajna ovoga gumenjaka skriva se u konstrukciji korita, koja je patentirana pod nazivom Dynastream. Prije izrade alata za proizvodnju računalo ima ključnu ulogu u određivanju oblika i broja tzv. stepenica dna te kutova površina koje pri različitim brzinama dodiruju more. Na taj se način ova morska zvijer s ‘predumišljajem’ priprema za jurnjavu po moru. U pripremi konstrukcije važnu ulogu ima i položaj tubusa koji imaju funkciju u plovidbi samo u ekstremnim situacijama jer su jako podignuti od mora. Vitko korito tako poput noža siječe more, bez ‘zapinjanja’ tubusa. Ovakav koncept odlično funkcionira pri većim brzinama, bez puno utjecaja vremenskih uvjeta. Jednostavnije rečeno, stanje mora vas neće omesti u plovidbi kao kod nekih plovila namijenjenih isključivo uživanju, pa s Omegom 45 možete ploviti sigurno gotovo po svim vremenskim uvjetima. Važnu ulogu u svemu ima i porijeklo brenda. Kao izvorno grčki proizvođač, Technohull duguje svoju kvalitetu i svom ‘rodnom kraju’ gdje uvjeti na moru često nisu idilični.

Technohull Omega 45 prava je morska zvijer s ‘predumišljajem’

Visoka kvaliteta izrade

Plovilo koje smo testirali na pramcu ima sjedište U-oblika te veliko spremište. U konzoli je skriven ulazak u malenu kabinu koja može primiti dva putnika, a čiji se razmještaj upravo redefinira od strane proizvođača. Za vozača i suvozača su pripremljena dva ergonomski oblikovana sjedišta sa suspenzijom koja amortizira valove, a iza njih je dodatno sjedište za tri osobe. Cijeli dio, od upravljačke konzole do tog sjedišta, natkriven je tvrdim krovićem s otvorom na prednjem dijelu zbog dodatnog protoka zraka. Kada se nalazite za kormilom Omege ispod tvrdog krovića, imate dodatan osjećaj sigurnosti zahvaljujući visini bokova koji vas okružuju. Iza sjedišta je malena ugrađena kuhinja sa svom potrebnom opremom, iza koje je udobno sjedište U-oblika – klasična krmena klupa. Razmještaj plovila je zapravo klasičan, a ono što mu daje jedinstvenost jesu performanse za koje je ova jurilica optimizirana. Technohull je jednostavno trkaći stroj prerušen u običan gumenjak. Uz to uživa u izuzetno visokoj kvaliteti izrade, primjerice, tikovina koja teče uz razmu savršeno je položena uz privezne bitve koje se elegantno spuštaju gotovo u razinu palube. Crna boja kojom je bio obojen naš testni primjerak idealna je za otkrivanje i najmanjih neravnina, a naše plovilo se presijavalo na suncu s površinama glatkim kao ogledalo. Razlog tome je najnovija tehnologija za izradu alata kalupa, kao i za samu proizvodnju. Nije nam dugo trebalo da shvatimo da smo na posebnom plovilu, dorađenom do zadnjeg detalja, s lijepom uspomenom na performanse koje smo postigli (u koje sigurno ne bismo vjerovali da ih sami nismo iskusili). Ako imate priliku isprobati Technohull gumenjake i ljubitelj ste brzine i adrenalina, iskoristite je jer ćete steći nezaboravno iskustvo plovidbe.

Tehnički podaci

Duljina: 13,80 m
Širina: 3,50 m
Istisnina: 5200 kg
Spremnik za gorivo: 1100 l
Spremnik za vodu: 120 l
Motori: 3 x 400 KS
Graditelj: Technohull
Zastupnik: MennYacht Group

Tekst Darko Šupuk Fotografije Technohull

Luksuz i funkcionalnost Fairline Squadrona 68
MCY 76 na testu: Nova generacija kultnog modela