Otvaranjem nove tvrtke za zastupništvo Princess jahti u Njemačkoj, hrvatska tvrtka Princess Yachts Adriatic otvara novo poglavlje u svom poslovanju, uz odlične prodajne rezultate koje bilježi i na domaćem tržištu
U vremenima nakon rata bilo je uobičajeno da tvrtke iz ratom nedirnutih zemalja ‘šire pipke’ i na hrvatsko tržište, a tako je bilo i s većinom zastupnika za prodaju jahti. S vremenom se taj odnos prirodno promijenio, pa su zastupnici stranih brendova na našem tržištu redom postale hrvatske tvrtke. Međutim, rijetkost je da jedna hrvatska tvrtka širi svoje poslovanje na zapad, i to na Njemačku. Znak je to uspješnog i kontinuiranog rada u poslu koji je pun zahtjevnih aktivnosti i riskantnih poteza. Možemo reći da je kao priznanje za dosadašnji rad, te mogućnost značajnog širenja poslovanja, hrvatska tvrtka Princess Yachts Adriatic dobila zastupstvo za južnu Njemačku, što uključuje i pravo prodaje svim njemačkim vlasnicima koji će Princess plovila držati na Jadranu ili Balearima.
U novi posao hrvatska je tvrtka ušla u partnerstvu sa Selmom Cakar, poduzetnicom hrvatskih korijena rođenom u Njemačkoj, s dugogodišnjim iskustvom u prodaji jahti, a mi smo na tu temu porazgovarali s direktorom prodaje Princess Yachts Adriatic Svenom Delićem: ‘Imamo zastupstvo od Frankfurta pa južno, a na sjeveru je ostao stari zastupnik. Međutim, za plovila koja će biti na Jadranu imamo pravo prodati jahte u cijeloj Njemačkoj, a isto vrijedi i za Baleare. Ući u taj posao nije bilo lako, između ostalog obvezali smo se na kupnju pet brodova, od čega će čak tri naša plovila biti izložena na sajmu u Düsseldorfu 2018. Iako nam ugovor počinje teći od 1. listopada, mi ćemo početi s operativnim radom od 1. siječnja 2017. Otvaramo i dva nova ureda, jedan u Heidelbergu, i jedan najvjerojatnije u Münchenu.’
U taj posao ulazite s partnerom?
U suvlasništvu nove tvrtke je Selma Cakar koja će voditi prodaju u novoj njemačkoj tvrtki. To je osoba s dugogodišnjim iskustvom u prodaji brodova koja je i njemački državljanin, ali što je važnije – iza nje su uspješni rezultati. Tvrtka će se također zvati Princess Yachts Adriatic, kao poveznica s našom tvrtkom u Hrvatskoj. To je logičan slijed događanja, jer smo i do sada imali njemačke klijente kojima smo imali pravo prodati jahte na Jadranu.
Funta je pala, što to za vas znači?
Zbog pada britanske valute cijela proizvodnja Princessa je rasprodana do listopada 2017. Možemo isporučiti samo jahte koje smo već naručili, a za nove modele se čeka, ne samo mi, nego i cijeli svijet. Možemo ponuditi Princess V39, Fly 49 i Fly 56. Već smo prodali ostale jahte koje smo naručili, moguće je da se pojavi neka jahta koja je slobodna, ali za sada je tako. Za 2018. smo već naručili jedan novi P54, S60 (novi Sport Fly) i jedan model kojemu će prezentacija biti tek u Londonu u siječnju.
Što se danas najviše traži od dosta širokog raspona Princess plovila?
Najbolje ide Fly 52 jer je to plovilo s tri kabine i pogonom na osovine, koje je po cijeni jako atraktivno. Njega slijedi model Fly 56, ali otkad je funta pala, imamo veliki interes i izvjesno je da već sada možemo računati na desetak prodanih jahti za 2018. godinu. Već sada zbog zauzetosti tvornice trebamo specificirati plovila i za iduću godinu, za što treba imati puno osjećaja za tržište, ali i malo sreće.
Rabljena plovila također su dio vaše ponude?
Imamo novog djelatnika koji se desetak godina bavi prodajom polovnih jahti, uz naših pedesetak brodova on će priključiti još dvjesto, pa očekujem da ćemo do kraja godine po ponudi biti možda i najveći u Hrvatskoj. I tu nam je Njemačka značajno tržište, zato smo i pojačali ‘brokerage’ jer smo svoj lager skroz očistili. Imamo još samo jedan naš rabljeni brod za prodati, a to je 42 Fly. Naša tvrtka, naime, nudi mogućnost zamjene plovila staro za novo, pa su u tom kontekstu dobri rezultati na tržištu rabljenih još važniji.
Kupcima je svakako tako lakše, ali je li takva politika riskantna?
Pod račun uzimamo i Princess i druge brendove, i očekujemo da ćemo i u Njemačkoj tako postići dobre rezultate, da ćemo biti ozbiljniji nego neki drugi distributeri. Ako se plovila uzimaju pod realnim uvjetima, to nije rizično, a klijenti su zadovoljni.
Predstavili ste nekoliko novih modela ove godine?
U Cannesu su predstavljeni Fly 49 i Fly 75. Model od 49 stopa je ‘top-model s top-cijenom’ koja počinje od 557.000 funti, a jako je tražen i novi Fly 75 jer je to novi model koji je zaista predivan u interijeru. Cijela proizvodnja za 75-icu je rasprodana za 2017., a prvo plovilo u Hrvatsku stiže 2018. Jako je dobar i Fly 68, a isto se najavljuje i za manji model od 62 stope koji će biti predstavljen početkom sljedeće godine. Za nas je velika novost i što je proizvodnja velikih V modela prestala zbog slabe potražnje, sada se proizvode samo V39, V48 i V58, a izostanak otvorenih plovila pokrivaju jahte s tzv. Sport Fly izvedbom – S60, S65 i S72. Treba spomenuti i naše premium modele, 30M, 35M i 40M koji ne samo da se uspješno prodaju nego su podigli i razinu cjelokupne proizvodnje u Princessu jer se radi o jahtama visoke razine luksuza, a njihova isporuka čeka se više od godinu dana.