Prada: Promjena za novo stoljeće



6 min
00:13:43
00:13:43

U godini kada modni imperij Prada obilježava stotu obljetnicu, njegovi vlasnici Miuccia Prada i Patrizio Bertelli bilježe najveće uspjehe i vodstvo kompanije postupno prepuštaju sinu Lorenzu, a neostvarena želja još im je pobijediti na America’s Cupu i dovesti ga u Italiju

Imati 100 godina, a ostati mlad, čini se kao nemoguća misija. Takav izazov zadali su si Miuccia Prada i Patrizio Bertelli, vlasnici talijanskog modnog imperija Prada, čiju vrijednost Forbes procjenjuje na 5,8 milijardi eura. Prema Lyst Index rangiranju, kvartalnoj analizi navika oko 200 milijuna kupaca diljem svijeta, Prada je proglašena najtraženijim svjetskim modnim brendom u posljednja tri mjeseca 2022.

prada

Priznanje je došlo u trenutku velikih promjena u upravljačkoj strukturi ove obiteljske kompanije, što su ih dugogodišnji vlasnici i direktori, oboje u osmom desetljeću života, proveli početkom godine. Svoje čelne pozicije prepustili su Andrei Guerri, iskusnom biznismenu i bivšem direktoru Luxottice, čiji je novi zadatak provesti uspješnu tranziciju upravljanja kompanijom, kako bi njezino vodstvo u bliskoj budućnosti preuzela četvrta generacija Prade – Lorenzo Bertelli.

Njegov otac Patrizio ostat će predsjednik kompanije, a mama Miuccia zadržat će svoju poziciju kreativne direktorice Miu Miu linije za mlade, kao i Pradine modne linije, koju vodi zajedno s belgijskim dizajnerom Rafom Simonsom. Lorenzo Bertelli sada je na poziciji direktora marketinga i čelnika za Korporativnu i društvenu odgovornost, a njegov mlađi brat Giulio strastveni je jedriličar i nije aktivan u obiteljskoj tvrtki.

Prada stoluje u milanskoj Galleriji Vittorio Emanuele II od 1913. Mario Prada tamo je otvorio dućan u kojem je europskoj aristokraciji prodavao luksuzne proizvode od kože – torbe, remenje i prtljagu. Kvalitetnu robu jer talijanska kraljevska obitelj Savoy 1919. imenovala ga je svojim službenim dobavljačem. Ključna promjena dogodila se krajem sedamdesetih kada je Miuccia, vatrena ljevičarka koja je studirala političke znanosti i pantomimu, zajedno s bratom i sestrom naslijedila djedov dućan.

Te 1977. upoznala je i Patrizija Bertellija, momka iz odvjetničke obitelji koji je još za vrijeme studija u Firenci osnovao malu tvrtku za izradu kožnatog remenja. Oženili su se 1978. i od tada su od obiteljske radnjice za izradu kvalitetnih modnih dodataka stvorili modni imperij koji uključuje pet brendova: Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe i Marchesi 1824.

prada parfemi

Nju zovu gospođa Prada, a njega gospodin Luna Rossa. Ona je modna dizajnerica, a on strastveni jedriličar, kreativna snaga poslovnog imperija i arhitekt brenda, vizionar koji je suprugu nagovorio da 1988. dizajnira modu za žene, a 1995. da pokrene i liniju za muškarce. Više od 30 godina njezin ruksak od industrijskog najlona s crnim logom u obliku trokuta jedan je od najprodavanijih modnih dodataka.

Kreacije su joj prepoznatljive po čistim linijama, prigušenim bojama i jednostavnoj, ali profinjenoj eleganciji. Noseći njezinu klasiku ili, pak, hi-tech sportsku liniju, žene se ističu u gomili. Planetarno priznata bila je i prije nego je snimljen film ‘Vrag nosi Pradu’ s Meryl Streep u glavnoj ulozi.

Još 2006. Time Magazin uvrstio ih je na svoju listu 100 najutjecajnijih parova svijeta, a Prada je već godinama i na listi najvrjednijih svjetskih brendova. Zapošljavaju gotovo 14.000 ljudi i jako su posvećeni očuvanju proizvodnje luksuza u svojoj domovini.

Od 13 Pradinih proizvodnih jedinica, 11 ih je u Italiji. Samo se Church’s nalazi u Northamptonu u Velikoj Britaniji, a kožara Megisserie Hervey blizu je Limogesa u Francuskoj. Nedavno su kupili i 43 posto vlasništva u Conceria Superior, staroj talijanskoj kožari nedaleko od Pise, čiji su klijenti najpoznatije svjetske modne kuće – od Chanela do Louis Vuittona.

Na taj način u Pradi čvrsto kontroliraju proizvodni proces i kvalitetu, promoviraju svoje etičke principe održivog razvoja, što uključuje poštovanje zanatskog i umjetničkog nasljeđa, ljudi, okoliša i zajednice.

prada luna rossa ocean still life parfem

Prada je prisutna u sedamdesetak zemalja svijeta, a dućani koje im godinama dizajniraju nizozemski arhitekt Rem Koolhaas i švicarski duo Herzog & de Meuron, sinergija su luksuznih proizvoda, suvremenog dizajna i tehnologije.

U želji da sponzoriraju izložbe suvremene umjetnosti i razne kulturne aktivnosti, 1993. su osnovali Prada Foundation u Veneciji, a 2015. u Milanu su otvorili i muzej. Na staru destileriju dogradili su moderno zdanje za izložbe, a u jednoj od zgrada kompleksa, koji se prostire na 19.000 kvadratnih metara, nalazi se i Bar Luce. Dizajnirao ga je američki redatelj Wes Anderson, tako da je u njemu rekreirao atmosferu tipičnih milanskih kavana iz pedesetih.

U prostoru Fondacije Prada je za novu sezonu predstavila i svoju prvu kolekciju nakita izrađenu od sto posto recikliranog zlata i dragulja poznatog podrijetla. Kolekcija Eternal Gold uključuje ogrlice s privjescima u obliku srca i Pradina čuvenog trokuta, prstenje, naušnice i narukvice u obliku zmije, a raspon cijena im je između 1500 do 55.000 eura.

prada luna rossa

Sastavni dio strategije približavanja brenda mlađim generacijama je i kreiranje mirisa, a u novoj kampanji za Prada Paradoxe, glumica Ema Watson ne samo da je zaštitno lice nego je i režirala reklamni film. ‘Mi moramo biti pokretači promjena’, ističu Miuccia Prada i Patrizio Bertelli u videu na službenoj stranici kompanije.

A na promjene treba ukazivati od najranije dobi. Zato su u suradnji s Intergovernmental Oceanographic Commission pri UNESCO-u pokrenuli edukativnu inicijativu za očuvanje mora. Projekt nazvan Sea Beyond namijenjen je djeci od tri do pet godina.

Na otočiću Torcello preko puta Venecije okupili su 120 mališana iz šest lokalnih vrtića i organizirali su radionicu na kojoj su djeca kroz igru učila o prirodi, fauni i očuvanju ekosustava lagune. Pradine kolekcije odjeće, torbica i cipela Re-Nylon izrađene od recikliranog najlona, vrlo su tražene među mlađom generacijom, pa Lorenzo Bertelli ističe da određeni postotak od njihove prodaje kompanija izdvaja za financiranje Sea Beyond programa.

Prada Cup

Ljubav i poštovanje prema moru duboko su usađeni u obiteljske vrijednosti jer je Patrizio Bertelli strastveni jedriličar. Prada od 1997. sponzorira Luna Rosa projekt, pokrenut kad su se u Milanu sastali Bertelli i German Frers, legendarni argentinski pomorski arhitekt i projektant uspješnih trkaćih jahti. Frers mu je tada predložio: ‘Natječimo se na America’s Cupu!’

Tri godine kasnije Luna Rossa osvojila je Louis Vuittonov kup u Aucklandu. Bertelli je prvi Talijan primljen u Hall of Fame America’s Cupa, a talijanski Olimpijski odbor nagradio ga je Zlatnom ogrlicom za doprinos promociji jedriličarskog sporta u Italiji. Prije pet godina bio je u Sukošanu kod Zadra, na regati 52 Super Series. Na 37. America’s Cupu u Barceloni 2024. šesti će put izazvati pobjednike ovog najstarijeg i najprestižnijeg svjetskog jedriličarskog natjecanja.

Nacionalni ponos Italije letjet će morem u jednotrupcu AC75, pod imenom Luna Rosa Prada Pirelli, a jedriličarski tim nosit će novu kolekciju Panerai satova te sportsku opremu od tkanine obogaćene merino vunom, posebno izrađene u partnerstvu s kompanijom Woolmark. Kolekcija uključuje majice, hudije, kratke i duge hlače, odijela za cycling, nepromočivu jaknu i revolucionarne ultralagane vjetrovke.

Direktor Woolmarka John Roberts ističe kako su pri stvaranju tkanine posebno vodili računa o lakoći, elastičnosti i mogućnosti upijanja materijala, ali i da ‘ova inovativna tkanina ne šteti zdravlju oceana jer je biorazgradiva i ne zagađuje ga vlaknima mikroplastike’.

U godini kada obilježava stotu obljetnicu Prada je spremna za sve izazove modernog vremena. No u više od četiri desetljeća karijere u svijetu luksuza, u kojem tako uspješno spaja posao i hobi, gospodinu Bertelliju jedna je želja neispunjena: pobijediti na America’s Cupu i dovesti ga u Italiju.

‘Od našeg prvog izazova 2000. mnogo smo naučili, ali i zadobili poštovanje međunarodne jedriličarske zajednice. Moji sinovi Lorenzo i Giulio tada su bili djeca, danas su svaki na svoj način uključeni u tim, simbolizirajući smjenu generacija uključenu u ovaj novi izazov. Zato naš cilj nije samo osvojiti Cup, nego i sačuvati i prenijeti duh koji je odlikovao ovu momčad kroz proteklih 23 godine’, kaže Patrizio Bertelli, predsjednik Luna Rosa Prada Pirelli tima.

Tekst Dubravka Tomeković Aralica
Fotografije The Fashion Awards 2020 Miuccia Prada & Raf Simons, Prada, Unsplash, Carlo Borlenghi & Stefano Gattini
Video Prada

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above