Pershing 8X na testu: Dizajnerska majstorija



5 min
00:01:58
00:01:58

Najnaprednija tehnologija gradnje, snažni motori u kombinaciji s površinskim propelerima, sofisticiran sustav upravljanja te nepogrešivi dizajn sa spektakularno lijepim stubama za krmu čine Pershing 8X posebnim

Model Pershing 8X predstavljen je u Düsseldorfu 2019. godine, kada smo se mogli diviti domišljatosti Fulvija de Simonija u stvaranju nove generacije najpoznatijih open jahti na svijetu. Taman kada smo pomislili da je Pershing došao do granica dizajna, novi model po mnogo čemu nas je zadivio.

Pershing 8X

Pershing 8X
U krmi se ispod sunčališta skriva garaža u kojoj su mjesto našli Williams SuperJet 345 i vodeni skuter

I morali smo čekati sve do sajma u Cannesu da uživo isprobamo što su sve talijanski brodograditelji smislili. Mislim da nema ljepšeg trenutka u životu nautičkog novinara od isplovljavanja u jutarnjim satima iz luke Cannesa, dok sajam i grad još spavaju, a kada to napravite s jahtom kao što je Pershing 8X onda je to iskustvo nezaboravno. Po čemu je ovaj model tako poseban, zapitat ćete se.

Spektakularni prostori novog Pershinga 8X

Po nama, radi se o sintezi iskustava u gradnji brzih jahti koje su na njemu jednostavno ‘kliknule’ u spektakularan i poseban proizvod. Već ulaskom preko mostića od anodiziranog crnog aluminija primijetit ćete stil koji se provlači kroz cijelo plovilo. Crna boja metala, koja kao da simbolizira nevidljivu karbonsku konstrukciju, odlično se slaže sa sjajnim srebrnim lakom i toplim tonovima tikovine.

Ulaskom na krmu sve je odmah jasno – slobodan prostor glavna je tema na palubi ove jahte. Spuštanjem staklene stijenke koja dijeli kokpit od glavnog salona nalazite se u prostoru od pedesetak četvornih metara s gotovo neometanim pogledom na okoliš.

U krmi se ispod sunčališta skriva garaža u kojoj su mjesto našli Williams SuperJet 345 i vodeni skuter, a s lijevog boka se nalazi vizualno najdojmljiviji detalj ove jahte, prava mala majstorija dizajnera u obliku zakrivljenih stuba koje vode na sportski gornji most.

Pershing 8X
‘Stepenice prema nebu’ integrirane u krilo koje vodi na sportski gornji most dizajnerska su atrakcija Pershinga 8X

One su ukomponirane u oblik bočnih ‘krila’ koja su novi zaštitni znak brenda, a osim što estetski podižu cijeli kokpit, stube oslobađaju dobar dio prostora tog dijela jahte. Ovaj detalj toliko je lijep i ergonomski dobro oblikovan da, po našemu mišljenju, Pershing 8X ima najljepše stube koje se penju na ‘fly’ na cijelom tržištu. U krmenom kokpitu se stol za jelo može uz pomoć elektromotora jednostavnim pritiskom dugmeta pretvoriti u dodatno sunčalište.

Pershing 8X budi osjećaj kao da ste u kući od stakla

U salonu dominiraju tri kormilarske stolice zbog kojih s pravom Pershing uspoređuju s borbenim avionima. Ostatak salona jednostavno je i minimalistički namješten, u krmenom dijelu nalazi se bijeli niski kauč L-oblika, a u prednjem stakleni stol za blagovanje, dok je cijela paluba obojena u bijelim i crnim tonovima. Stolice za blagovanje su Poltrona Frau, kao i mnogi kožni detalji, dobar podsjetnik na partnerstva na kakva nas je Pershing s godinama navikao. Kada boravite u tom dijelu, osjećate se kao u kući od stakla, a taj dojam pojačava vjetrobransko staklo koje je posebnom tehnikom napravljeno iz jednog komada.

Pershing 8X
Cijela unutrašnjost, kao i vlasnička kabina, namješteni su minimalistički luksuzno, elegantno i prozračno

Inače kupci imaju dvije osnovne vrste uređenja unutrašnjosti, ali većina njih dodatno prilagođava dizajn svojim željama. Potpalublje skriva četiri kabine, vlasničku u punoj širini u krmenom dijelu, VIP u pramcu, te dvije ‘twin’, a s koliko su pažnje one uređene odmah vam govori lijep ležaj uz bočno staklo u vlasničkoj kabini na kojem biste jednog dana zasigurno voljeli biti. Po želji kupca potpalublje u vlasničkoj izvedbi može imati i tri kabine.

Na pramcu se nalazi dodatno sunčalište i trosjed U-oblika koji se lako daju prekriti zaštitom od sunca na karbonskim stupovima. Lijep prostor na otvorenom nalazi se i na sportski izvedenom gornjem mostu, s upravljačkim mjestom i sunčalištem. Ovaj Pershing 8X mijenja postojeći model 82, ali s njim ne dijeli ništa, i korito i nadgrađe su razvijeni sasvim ‘nanovo’, u prvom redu zahvaljujući smanjenju težine koja je iskorištena za povećanje volumena jahte.

Jedinstveni sistem s površinskim propelerima

Pershing8X

Perhing 8X
Spuštanjem staklene stijenke koja dijeli kokpit od glavnog salona možete uživati u prostoru od pedeset četvornih metara

Brod je građen u kombinaciji epoksi smole i karbonskih vlakana, što je trenutno najkvalitetnija tehnologija gradnje kod serijskih jahti. To je prva jahta u povijesti Pershinga izgrađena u potpunosti od karbonskih vlakana, čime se uštedjelo više od šest tona težine! Osim tehnologije i nepogrešivog dizajna Pershinga, ovu jahtu krasi i enormna snaga pogona od dva 16-cilindarska MTU agregata od 2435 konjskih snaga, koja je spojena s još jednim zaštitnim znakom brenda, a to su površinski propeleri (TopSide).

Da biste lako upravljali ‘konjicom’ u strojarnici u Pershingu su razvili posebnu tehnologiju upravljanja nazvanu Easy Control kojom su, pojednostavljeno rečeno, površinske propelere sveli na lakoću upravljanja IPS pogonom. Centralni joystick ima sve funkcije koje su vam potrebne za manevriranje brodom u luci, ugrađena je i funkcija virtualnog sidra (Dynamic Positioning System), a kada isplovite na otvoreno more, sistem upravlja trimom površinskih propelera.

Prvi muzički trup na svijetu

Pershin8X
Sjajna upravljivost kao glavni adut je direktna posljedica superiorne konstrukcije plovila

Taj sistem posebno dolazi do izražaja kod okreta u brzini kada plovilo plovi kao da je ‘u šinama’. Napraviti takav sistem s površinskim propelerima, još nitko na svijetu nije izveo, pa je time zasluga brodogradilišta u nastojanju da zadovolje kupca koji će i sam upravljati plovilom vrijedna divljenja. Kada se tome doda elektrohidraulični sustav upravljanja ‘steer by wire’ s automatskim i ručnim načinima vožnje, za kormilom 8X u automatskom ‘modu’ imate osjećaj kao da upravljate običnom jahtom.

Pershing 8X u plovidbi

Ali kada iz automatskog prebacite u ručni način upravljanja, onda imate osjećaj kao da ste pritisnuli dugme Sport u vašem automobilu i pravi užitak počinje. Mi smo na testu uhvatili maksimalnu brzinu od 48 čvorova, a iako je bilo lijepo upravljati jahtom pri brzini blizu 50 čvorova, još više smo uživali u agilnosti i okretnosti ‘pod kormilom’ osjetno lagane jahte.

Ono što nam se također svidjelo, pri brzini od 30 čvorova uživali smo u komfornom krstarenju s niskom razinom buke kada su krmena vrata bila zatvorena. U svakom slučaju, u bilo kojem načinu plovidbe uživali smo brazdati morem ispred Cannesa, s poštovanjem otkrivajući rezultat velikog truda koje je brodogradilište uložilo u ovaj model.

Kazali bismo da je nevjerojatna upravljivost jahte koja je direktna posljedica superiorne konstrukcije plovila glavni adut ovog modela. Za kraj valja spomenuti da je Pershing, da bi dodatno ‘uglazbio’ ovu sjajnu jahtu, u suradnji s tvrtkom Videoworks razvio poseban sustav za slušanje glazbe pod morem koji su jednostavno nazvali Muzički trup, kao prvi takve vrste u svijetu.

Pershing 8X tehnički podaci

Duljina preko svega: 25,55 m
Širina: 5,86 m
Gaz: 1,40 m
Istisnina: 57.000 kg
Spremnik za gorivo: 6200 l
Spremnik za vodu: 1300 l
Motori: MTU 16V 2000 M96 2435 KS
Najveća brzina: 45 čv.
Brzina krstarenja: 38 čv.
Zastupnik: MennYacht Group

Tekst Darko Šupuk
Fotografije Pershing

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above