Pershing 70 na testu: Impresivan



5 min
00:02:39
00:02:39

Predstavljanjem ovog modela Pershing je otvorio novo poglavlje u svojoj povijesti. Pershing 70 stilski se razlikuje od prethodnika, a najupečatljivija su novost bočni lukovi koji bi mogli postati standard na budućim modelima. Ono što nije novo jest brzina – u najboljoj tradiciji Pershinga, novi model postiže čak 46 čvorova

Testiranje novog Pershinga za svakog je novinara u ovoj branši poseban privilegij. Nas je na ovom testu pratio Andrea Frabetti, direktor odjela za razvoj AYTD odgovornog za inženjerski dio projekta, koji nam je usput ukazivao na posebnosti novog modela. Novi Pershing posjeduje sve strukturalne osobine na kojima počiva uspjeh brenda, ali i donosi inovacije u svom segmentu, inače prisutne na većim brodovima. Svi su dosadašnji modeli Pershinga lako prepoznatljivi već na prvi pogled – savršen gelcoat, nigdje traga ‘šavovima’, svaki djelić opreme idealno je smješten. Poput umjetničkog djela koje zavrjeđuje pažnju i zbog vještine svog autora, a ne samo zbog estetike, novi Pershing 70 je jedan od rijetkih modela na tržištu koji se mogu usporediti s ikonskim Rivinim modelima. Ipak, čak i u odnosu na Rivu ima jednu prednost – brzinu, koju jamče dva njemačka motora MTU od po 1.623 KS i površinski prijenos Top System 85P.

Pershing 70
Pershing 70

Čak i s punim spremnicima i svih 15 putnika koliko iznosi kapacitet modela, Pershing 70 postigao je brzinu od 46 čvorova. Kompaktni motori Pershinga 70 smješteni su u strojarnici koju ne možemo opisati nikako osim kao savršenu. Dovoljno prostrana za obavljanje svih zahvata na bilo kojem dijelu stroja, ta je strojarnica istovremeno i dovoljno mala da se do nje može smjestiti i garaža za tender do 2,85 metara duljine. Što se izolacije tiče, Pershing nije štedio ni na čemu, pa je materijalom koji apsorbira vibracije i buku prekriven svaki kutak strojarnice. Ono što smo primijetili sa zadovoljstvom jest ‘nevidljivost’ električnih kabela, a Andrea nam je objasnio da je na modelu 70 korištena tehnologija MOSFET, koja omogućava slanje jednog dijela podataka tranzistorima. Kao i na prethodnim modelima Pershinga, svaki je centimetar prostora iskorišten, pa se tako kabina za skipera spretno smjestila na krmi i u nju se ulazi iz kokpita.

Pershing 70 - kokpit
Pershing 70 – kokpit

Kokpit je zamišljen kao salon na otvorenom, ali ima i vrlo prostrano sunčalište s podignutim uzglavljem. Uz naslonjače, tamo su i dva manja stola koji se mogu spojiti u jedan veliki i čija je visina lako podesiva uz pomoć električnog sustava, te element unutar kojeg se skriva (doslovno, jer dok nije u upotrebi, može se potpuno zatvoriti) kuhinjica. Na ovom se dijelu ističe novi strukturalni element – dva luka kojima je funkcija štititi od vjetra bočni prolaz koji vodi prema pramcu. Iako je već viđeno na prethodnim modelima, pregradno staklo između kokpita i salona u unutrašnjosti koje nestaje u podu uvijek je spektakl, a isto bismo mogli reći i za vanjske rolete, koje u tren oka iščeznu u svoje spremište skriveno unutar hard topa. Svi ti sitni detalji pokazuju da je Pershing profinjen graditelj koji s godinama postaje samo još profinjeniji. Unutrašnjost Pershinga 70 podjednako je zanimljiva.

Pershing 70 - upravljačko mjeto
Pershing 70 – upravljačko mjeto

Prvo bismo željeli čestitati osobi ili ekipi koja je bila zadužena za odabir boja: tamni parket od hrastova drveta savršeno se slaže s naslonjačima sivo-smeđe boje i sivkastim stropom i namještajem. Dojam je vrlo ugodan, a salon mami na boravak čak i dok je vani lijepo vrijeme, čemu itekako doprinose brojne i velike staklene površine. Pershing 70 ima prozor i u upravljačkom mjestu, nad glavom skipera i kopilota. Upravljačko je mjesto nadahnuto kokpitom vojnih zrakoplova i pravi uzor ergonomije, unutar kojeg su svi elementi raspoređeni oko zaslona navigacijskog sustava. Ručice za upravljanje zakrilcima i nagibom odvojene su i čine vlastitu grupu, no Pershing 70 je opremljen i sustavom za automatsku korekciju nagiba (čiji zaslon stoji točno ispred skiperova naslonjača), pa ne znamo hoće li ih prosječan vlasnik ikada upotrijebiti. Kabine su smještene na donjoj palubi, kao i kuhinja. Pershing 70 ima tri dvokrevetne kabine s privatnim kupaonicama, od kojih je najveća vlasnička, smještena u sredini trupa.

Pershing 70 - kabina
Pershing 70 – kabina

Dizajneri nisu samo na donjoj palubi ponovili stil s glavne, nego su smislili niz detalja koji joj daju individualnost, poput staklene pregrade ukrašene valovima koja dijeli kuhinju od ostalog prostora, no ne skriva je (što bi bila prava šteta s obzirom na to koliko je lijepa), zaglavlja kreveta ukrašena nehrđajućim čelikom i kožom, ili pločica različitih dimenzija u kupaonici vlasničke kabine. U jednom dijelu hodnika nalazi se i Naviop zaslon s podacima o većini brodskih sustava, a studio AYTD je uz pomoć kuće Videoworks razvio i sustav Votis (koji koristi WiFi i satelitsku vezu), koji omogućava upravljanje televizorom, termostatom, rasvjetom, roletama i sličnim sustavima iz bilo koje kabine, putem iPada. Svaki je dio novog Pershinga pravi užitak za oči, no možda je od svih njih najprivlačnija kuhinja, savršeno opremljena i estetski vrlo privlačna, te mudro odvojena od ostatka tek staklenom pregradom.

Pershing 70 - krma
Pershing 70 – krma

Pershing 70 impresionira i dok stoji, no kad krene, zaljubit ćete se u njega. Opremljen i pramčanim i krmenim potisnicima, iz svake će se luke (u našem je slučaju to bila krcata luka Cannesa usred sajma!) izvući ne samo učinkovito (sa samo jednim motorom, da ne prijeđe dozvoljenu brzinu), nego i graciozno. Po izlasku na otvoreno sa žaljenjem shvaćamo da je more mirno poput ulja i da će jedini izazov našem testnom primjerku biti valovi koje sam stvori. Usprkos površinskim vijcima, Pershing 70 glisira već za 12 sekunda, odnosno na brzini od 20 čvorova. Nama djeluje kao da mu je sav taj mir oko njega dosadan, jer plovi tiho i neprimjetno. Na 20.000 okretaja u minuti motori se tek jedva primjetno čuju, a Rolla vijci s po šest lopatica konačno stvaraju pjenu – no tada smo već na 40 čvorova.

Pershing 70 - kuhinja
Pershing 70 – kuhinja

Na najvišem broju okretaja (2.450 okr./min) postižemo i najvišu brzinu, od 46 čvorova. Automatsko podešavanje zakrilaca i nagiba čini čuda, a Pershing 70 plovi postojano poput ratne krstarice, za što su ponajprije zaslužan njegov trup s deadriseom od 17° i materijal od kojega je građen, koji ne dopušta nikakve vibracije. U vlasničkoj kabini pri najvišoj brzini možda nećete moći zaspati, no zato će prizor valova koji jure s druge strane prozora biti fantastičan. Andrea Frabetti nam je rekao da su prozori izrađeni od materijala još otpornijeg nego što je materijal trupa. Bez svake sumnje, Pershing 70 je savršeni Pershing – razina izrade, kvaliteta materijala, oprema, uređenje, performanse su redom najbolji što mogu biti. Mislimo da ovaj model u svom segmentu dulje vrijeme neće imati konkurencije.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 21,44 m
Širina: 5 m
Gaz: 1,35 m
Težina s punim opterećenjem: 47,34  t
Spremnik za gorivo: 3.500 l
Spremnik za vodu: 900 l
Motori: 2 x 10V2000 M94 MTU
Snaga: 1.623 KS (1.193 kW)
Najveća brzina: 46 čv.
Brzina krstarenja: 40 čv.
Potrošnja pri brzini krstarenja: 500 l
Autonomija pri brzini krstarenja: 300 nm
Projektant: Fulvio De Simoni i AYT
Dizajn eksterijera: Fulvio De Simoni
Dizajn interijera: Pershing
Graditelj: Pershing (Mondolfo-Italija)
Zastupnik: MennYacht

 

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above