Maud Truchi: Luksuz na poseban način



7 min

Uvijek je zadovoljstvo upoznati istinske vizionare. Maud Truchi je stvorila nešto vrlo vrijedno u našem dvorištu, da se tako izrazimo, pozitivno utječući na naš okoliš i stvorivši jedan od novih dragulja hrvatskog turizma. Ovo bi mogao biti početak jedne lijepe priče

Bezbrižan djetinji život u odmaralištima na Filipinima naposljetku je oblikovao životni san Maud Truchi o tome da jednoga dana ima vlastito otočno odmaralište. Iskustvo stjecano godinama sažeto je u djelovanju njezine tvrtke za savjetovanje u luksuzu, koja je na kraju dovela Maud do Masline na otoku Hvaru, gdje je stvorila okruženje utemeljeno na poštenju, poštovanju prema lokalnoj zajednici i okolišu te, naravno, luksuzu. Štoviše, to ju je dovelo u Hrvatsku, gdje nastavlja razvijati sljedeći korak za Maslinu i gradi život s obitelji.

KOJE SU NAJLJEPŠE DESTINACIJE PO VAŠEM MIŠLJENJU?

Destinacije kojima dominira priroda. Zemlja koja me se najviše dojmila u mladosti su Filipini, jer sam ondje živjela. Filipini imaju bezbroj otoka, a kad sam prvi put posjetila Hrvatsku i vidjela otoke, dobila sam isti osjećaj. Naravno, plaže i priroda se prilično razlikuju, ali dojam putovanja morem i otkrivanja uvala silno me se dojmio. Oduvijek sam živjela u velikim gradovima i volim Pariz. Druge zemlje koje su me oduševile bile su Mianmar i hramovi Pagana, kao i Tibet.

U to vrijeme nijedna od te dvije zemlje nije bila turistički posjećena, a ljudi su bili tako ljubazni, znatiželjni i srdačni. Mislim da najljepše destinacije opisuju ljepota lokacije, ali i toplina i autentičnost ljudi koji tamo žive. Danas je moja najdraža destinacija Gardiner u Montani, na granici Nacionalnog parka Yellowstone. Tamo se osjećam kao kod kuće.

NAKON FAKULTETA EKONOMIJE I MAGISTERIJA, GDJE STE GRADILI SVOJU KARIJERU?

Nakon fakulteta ekonomije u Bordeauxu, koji me na kraju doveo do magistarskog studija upravljanja bogatstvom (eng. wealth management) na ESCP-u u Parizu, radila sam za L’Oréal u Miamiju i Socgen u Tokiju. Karijeru sam nastavila u UBS-u, multinacionalnoj investicijskoj banci i najvećoj švicarskoj bankarskoj instituciji na svijetu.

Ovo je fotografija Maud Truchi inicijatorica resorta Maslina
Osim što je zaslužna za stvaranje luksuznog Maslina resorta, Maud Truchi je za svoju stalnu adresu odabrala Hrvatsku

KOJA JE BILA PRESUDNA TOČKA U VAŠOJ KARIJERI?

Nakon šest godina rada s bogatim klijentima u UBS-u, moj se život okrenuo nagore kada me nesreća na jahanju poslala u bolnicu na šest mjeseci. Trebale su mi gotovo tri godine da ponovno prohodam kako treba. To se pokazalo blagoslovom, jer sam shvatila da je vrijeme da se odmaknem od vrlo zahtjevnog svijeta velikih korporacija, naporne dnevne rutine i užurbanosti bankarstva, na smislenije iskustvo – u svijet vina.

Pridružila sam se Ficofiju, tvrtki koju je osnovao obiteljski prijatelj i koja povezuje najbolje svjetske proizvođače vina s klijentima poznatim kao UHNWI (Ultra High Net Worth Individuals) kroz članstvo u Ficofi klubu. Putovala sam svijetom tri godine upoznavajući najpoznatije vinogradare i ljubitelje vina prije nego što sam osnovala vlastitu tvrtku.

MOŽETE LI NAM REĆI NEŠTO VIŠE O SVOM ISKUSTVU S UHNWI-JIMA?

Tip ljudi koje sam upoznala bili su poduzetnici, muškarci i žene koji su sve postigli vlastitim radom, kao i nasljednici obiteljskih tvrtki, ljudi koji su naslijedili više od novca. Bilo mi je zanimljivo upoznati te vrlo različite klijente. U svijetu bankarstva često primijetimo jedno pravilo – prva generacija gradi, druga održava i treća troši. Vidjela sam to nekoliko puta, ali isto tako sam vidjela i lijepe imetke koje su nasljednici održavali godinama, generacijama.

Bilo je lijepo vidjeti da čuvaju naslijeđe koje su njihovi preci počeli graditi, a često su ga kasnije te generacije i povećale. U susretu s poduzetnicima osjećala sam se poput liječnice opće prakse. Dolazili bi k meni po savjet i morala sam shvatiti njihove opće financijske potrebe kako bih im ponudila što bolji savjet i, ako bude potrebno, pronašla najbolje stručnjake za njihovo ulaganje – poput vina, dijamanata, nekretnina, investicijskog bankarstva (M&A, IPO) ili im pribavila bilo kakve posebne informacije koje su im bile potrebne. Bila sam osoba koja je morala razumjeti njihov svijet. Bilo je zanimljivo jer sam radila s različitim vrstama industrija. Puno sam istraživala kako bih svakom klijentu mogla dati pravi savjet.

‘Doista sam zadovoljna pri pogledu na lica gostiju koji dođu, prošeću se i ostanu zadivljeni ljepotom resorta’, opisuje Maud Truchi

VAŠA SPECIJALNOST SU VINA?

Ja sam iz Bordeauxa. Rođena sam i odrasla uz vino. Kad sam napustila banku, bilo je prirodno uključiti se u vinsku industriju. Prvo sam imala priliku upoznati najprestižnije francuske proizvođače vina, bolje razumjeti proces proizvodnje, metode berbe i, naravno, naučiti pravilno kušati njihova vina.

Nakon toga sam spojila svoje dotadašnje iskustvo u bankarstvu i nova iskustva koja sam stekla u vinskom biznisu i proputovala sam svijet – Brazil, Meksiko, Dubai, Azija… Susrela sam neke svoje bivše klijente i surađivala s njima na njihovim zbirkama vina. Princip Ficofija je stvaranje vrhunske luksuzne zbirke vina koju gradite s klijentom. To je vrlo ekskluzivan klub. Za članstvo se mora posjedovati oko 300.000 eura u vrijednim vinima. Očito, nije to za svakoga. Radila sam s različitim tipovima klijenata: neki su bili istinski ljubitelji vina, a drugi su voljeli vino, ali su ga smatrali prikladnim i za privatnu potrošnju, ali i kao investiciju. Jedna od najvećih zbirki na kojoj sam radila vrijedila je oko sedam milijuna eura. Lijep je to imetak koji odvojite samo na vino.

ŠTO MISLITE O HRVATSKIM VINIMA?

Ovdje ima dobrih vinara i prisutna je stara tradicija proizvodnje vina. Kušala sam neka iznimna hrvatska vina i bila sam iznenađena kvalitetom. Također me zadivio način na koji se bere, ručno, ponekad na vrlo kompliciranom terenu. Moj savjet svakome vinaru je jednostavan – kvaliteta je najvažnija. Ako imate kvalitetu, pronaći ćete put prema vrhu. Ulaganje u kvalitetu važnije je od ulaganja u količinu.

OSNOVALI STE TVRTKU ZA SAVJETOVANJE U LUKSUZU?

Moje iskustvo stečeno tijekom godina sažeto je kroz tu savjetodavnu tvrtku za luksuzne investicije kao što su vino, nekretnine, umjetnine i dijamanti, unutar optimiziranog financijskog sustava po mjeri svakog klijenta. Sve me to na kraju dovelo do resorta Maslina, gdje sam s vještim, kreativnim timom internacionalnih stručnjaka pomogla razviti okruženje koje se temelji na poštenju, poštovanju i luksuzu.

‘Luksuz znači raditi ono što želite kad god to želite. Trenutačno su za mene luksuz trenuci u kojima mogu kvalitetno provesti vrijeme sa svojom obitelji i svojim konjima’

KAKO VI DEFINIRATE LUKSUZ?

Luksuz znači raditi ono što želite kad god to želite. Luksuz može biti vrlo različit za svakoga – nekome može značiti dijamantni luster, nekome prostor, nekome privatnost. Svatko ima drukčiju viziju o tome što je za njih luksuz. Ono što sam željela postići jest da kada dođete u resort Maslina, doživite osobni osjećaj luksuza, a to je za mene definicija smislenog luksuza. Usto, morali smo spojiti prostor, pogled, krajolik, udobnost, privatnost, dizajn i fantastičnu razinu smislenog luksuza na kojoj morate unaprijed razmišljati o tome što ljudi žele. Smisleni luksuz vam dopušta da radite što god želite, kad god to želite, bez osjećaja pritiska ili ometanja nečim što vas muči.

KOJI JE VAŠ LUKSUZ?

To se mijenjalo s godinama. Trenutačno su za mene luksuz trenuci u kojima mogu kvalitetno provesti vrijeme sa svojom obitelji i svojim konjima. Ja sam ljubiteljica konja i imam konje posvuda – u Hrvatskoj, Francuskoj, Italiji i Sjedinjenim Državama. Radimo na izgradnji ranča u unutrašnjosti, u blizini Splita, kamo želim dovesti sve svoje konje. To će biti moj luksuz.

SAD ŽIVITE U HRVATSKOJ?

Moja obitelj i ja smo promijenili živote, spakirali se i preselili u Hrvatsku, što predstavlja korak više od rada za Maslinu – velika je to obaveza. No, oduševili smo se hrvatskim narodom. Kad ih jednom upoznate, ako im date priliku, odvojite vrijeme za druženje i budete skromni u nastupu, nevjerojatni su. Hrvati su me oborili s nogu i to je uvelike olakšalo preseljenje. U Hrvatskoj sam pronašla ono što smo izgubili u Francuskoj. Odvest će vas u svoje kamene kuće usred pustoši da vam skuhaju obrok za koji im treba sedam sati. I ponudit će vam rakiju. I bit će sretni jer imaju gosta. Zato volim Hrvatsku. Nije to samo zbog ljepote, nego i zbog ljudi, zbog toga gostoprimstva koje je svijet izgubio. Zadivljena sam i lokacijom i ljudima, oboje bude neku toplinu oko srca. Ovdje se osjećam kao kod kuće. Također sam shvatila da moram biti ovdje da bi Maslina ugledala svjetlo dana, željela sam biti ovdje i pratiti projekt. Stalno sam bila na Hvaru, boravila ondje i upoznavala ljude.

Ovo je fotografija resort Maslina otok Hvar
Nakon prve faze, u kojoj je sudjelovao međunarodni tim stručnjaka, resort Maslina očekuje nova faza razvoja

KOJE SU NAJVAŽNIJE OSOBINE RESORTA MASLINA?

Jedna od njih je autentičnost. Sjećam se da mi je to bio jedan od najvažnijih elemenata prilikom razvoja Masline. Smatram je jednim od najistaknutijih obilježja resorta jer predstavljamo proizvod koji je još ljepši uživo nego na slikama. Ljepota vas pogodi u dušu, čak i više nego kada vidite imanje na fotografijama. Na sreću, autentičnost je nešto što smo uistinu uspjeli ostvariti. Temelj autentičnosti je iskrenost. Reci što misliš i misli što govoriš! Također vjerujem da je luksuz našeg prostora važna osobina. Naravno, lokacija i pogled se podrazumijevaju, ali smo stvorili još više prostora unutar tog prirodnog okruženja. Konačno, naš iskren stav prema uslužnosti i personalizirano gostoprimstvo koje su izgradili ljudi obdareni prirodnom empatijom. Svi zaposlenici koje smo odabrali da budu dio tima Maslina dio su obitelji i razumiju što želimo postići. Svi dijele tu prirodnu empatiju – a i potrebna im je da gostima pruže osjećaj doma. Svatko može biti simpatičan i prijateljski nastrojen, ali ako nemate tu urođenu empatiju, nećete biti autentični i iskreni.

MOŽETE LI NAM REĆI NEŠTO O IDEJI KOJA STOJI IZA MASLINE?

Dobro sam proučila situaciju prije ulaganja u Hrvatsku i u Maslinu. Kad sam tek počela razmišljati o hotelu, pogledala sam hotele po cijeloj Europi i shvatila da postoji vrlo malo obiteljskih hotela visoke klase. Kao drugo, proučila sam hrvatsko tržište i regiju i saznala kako u Hrvatskoj izgledaju hoteli s pet zvjezdica. Zaključila sam da ima mjesta za još jedan, koji bi bio malo drukčiji od onoga što smo tu zatekli.

Ovo je fotografija resort Maslina
Maslina je luksuzan turistički kompleks s pet zvjezdica smješten u blizini Staroga Grada na otoku Hvaru

JESTE LI ZADOVOLJNI DOSADAŠNJOM PROVEDBOM PLANA?

Doista sam sretna i zadovoljna pri pogledu na lica gostiju koji dolaze. Ljudi dođu, prošeću se i ostanu zadivljeni ljepotom lokacije i resorta. Jako sam zadovoljna zbog toga.

ŠTO BISTE SAVJETOVALI BUDUĆIM INVESTITORIMA U HRVATSKU?

Ako se ne predate pred teškoćama, uspjet ćete. Ova zemlja je komplicirana zbog birokracije, a i lokalno stanovništvo pomalo zazire od promjena. Ako želite ulagati u Hrvatsku, morate biti ovdje, ne samo ulagati u zemlju, a boraviti negdje drugdje. Lakše je ako ste uključeni u zajednicu, ako ste njezin dio.

KOJI JE IDUĆI KORAK ZA MASLINU?

Namjeravamo proširiti Maslinu u pitanjima smještaja i usluga, unaprijediti i razvijati svoja iskustva, s još više iznenađenja u uvali Maslinica. Držite nas na oku!

Tekst Darko Šupuk
Fotografije Mario Jelavić, Natalia Estrada & Maslina Resort

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above