Frauscher: Premium dnevni cruiseri



3 min

Dizajn, performanse i kvaliteta proizvoda ‘oružje’ je kojim se austrijski proizvođač izborio za istaknuto mjesto na tržištu dnevnih cruisera. I sami smo se uvjerili na koji je način to postigao

Rijetka je prilika posjetiti austrijskog proizvođača premium proizvoda. Nakon što je ove godine austrijska tvrtka Master Yachting preuzela zastupstvo za brend Frauscher, odlučili smo se zaputiti k tom proizvođaču luksuznih glisera zbog dva razloga. Prvi je da predstavimo brend na našim stranicama iz prve ruke, a drugi je da ‘pronjuškamo’ zbog čega je Master Yachting prepoznao ovaj brend i dopunio svoj tipično čarteraški portfelj novim proizvodima.

Frauscher svoj uspjeh duguje kombinaciji visoke kvalitete izrade, odličnih performansi i privlačnog dizajna dnevnih cruisera koji počinju od sedam do 14 metara. Zanimljiva je činjenica gdje se brodogradilište nalazi. Naime, među planinama Gornje Austrije smjestilo se alpsko jezero Traunsee, s gradićem Gmundenom na njegovim obalama. U tom idiličnom alpskom jezerskom ambijentu nastala je uspješna morska priča koja danas bilježi svjetski uspjeh.

Brodogradilište koje je osnovano 1927. u Beču, u Gmundenu boravi od 1945., a danas je smješteno na novoj lokaciji u modernim halama u blizini Gmundena. U starom ‘škveru’, kao podsjetnik na tradiciju, još uvijek stoji mala marina, i dalje u vlasništvu obitelji Frauscher, u kojoj možete među dvjesto plovila vidjeti gotovo sve njihove modele, među kojima i jedrilice koje je ovo brodogradilište nekada gradilo. Mi smo se posvetili sadašnjem trenutku i promatrali kako se u modernom pogonu sastavljaju elegantni gliseri beskompromisne kvalitete. Bili smo iznenađeni kada su nam u Frauscheru pokazali kako rade – za nas otkrivajući do sada nepoznati sistem montaže malih plovila.

Ovo je fotografija Frauscher dnevnog cruisera
Modeli 1017 GT i 1414 Demon bit će izloženi na ovogodišnjem sajmu u Cannesu, gdje su, uz prethodnu najavu, moguće i testne vožnje

Svakom brodu pripada tim ljudi koji od početka do kraja rade na njegovu dovršavanju, te nema specijaliziranih timova, primjerice za interijer, ni uobičajenog pomicanja broda na traci ili u taktu, već se plovila grade na zasebnim stanicama. Kada u obzir uzmete da se u plovila ugrađuju benzinski, dizel ili električni motori, onda ta činjenica dobija još više na težini. Na taj način se kvaliteta rada kontrolira do zadnjeg detalja, ali to zahtijeva veliki broj vrhunski obučene radne snage, što je činjenica na koju su u Frauscheru ponosni.

Uz to je mogućnost prilagodbe klijentu velika, što kupci itekako koriste, pa smo u mogućnosti vidjeti veliki broj ‘sexy’ plovila, različitih boja i stilova uređenja. Osim montaže, u brodogradilištu, u malom bazenu, i testiraju plovila, pa ona odlaze kupcima bez grešaka, kakvu preciznost od Austrijanaca na neki način i očekujemo. Ono što nismo očekivali jest činjenica da za Frauscher lokalni proizvođači izrađuju mnogobrojne dijelove koji su po mjeri napravljeni baš za njihova plovila, što dodatno utječe na kvalitetu, a ti dijelovi, osim funkcionalnosti, imaju i estetsku, dizajnersku notu.

Tako smo vidjeli sjajne dijelove od nehrđajućeg čelika koji su izrađeni baš za Frauscher u skladu s dizajnerskim linijama plovila. Relativno jednostavan proces proizvodnje kompaktan je i pouzdan, i na neki način pruža garanciju da dobivate vrhunski izrađeno plovilo koje se danas na tržištu uspješno nosi s najluksuznijim brendovima. Brodogradilište danas izrađuje oko 75 plovila, a njihov najprodavaniji model je 1017 GT, koji proizvedu u oko dvadeset primjeraka godišnje.

Ovo je fotografija Frauscher brodogradilišta
Svoju bazu Frauscher ima u Porto Adrianu, na španjolskoj Mallorci, ali i jedno testno plovilo u Hrvatskoj

Neodvojiv dio priče o Frauscheru je i njihov dizajn; ova plovila definitivno posjeduju ‘appeal’ koji ih izdvaja od drugih. Zbog toga se kao ‘statisti’ koriste i u reklamnim kampanjama brojnih kuća, od kojih prednjače one visoke mode i dizajna. Ako želite vidjeti Frauscher plovila u njihovu prirodnom ambijentu, najbolje se uputiti u španjolski Porto Adriano gdje ovaj brend ima svoju bazu, koju možete uz prethodni dogovor posjetiti i uživati u Frauscheru i Balearima.

Značajan dio ove priče za naše tržište čini i Master Yachting. Osim očite privlačnosti dviju austrijskih tvrtki, postoji više razloga zašto je ta tvrtka vezana uz Frauscher. Uz prodaju privatnim kupcima, Frauscher odlično kotira i kod iznajmljivača, od kojih se kao primjer ističe njihov centar, Nautica Feltrinelli, sa sjedištem na jezeru Lago di Garda u Italiji, koji ima čak deset glisera namijenjenih luksuznom dnevnom najmu i koji visoko profitabilno posluje. Hrvatska ima sve bolje tržište dnevnih čartera, tako da u tom smislu i Frauscher i kod nas ima odličnu perspektivu. Prvo plovilo isporučeno u Hrvatskoj, model 1017 GT tvrtke Adriatic Sailing služit će i za luksuzni čarter i kao testno plovilo. Po našem mišljenju, ipak je najveće zadovoljstvo ako postanete jedini vlasnik jednog od tih ljepotana.

Fotografije D. Šupuk i Frauscher

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above