Frauscher 1017 GT na testu: Za pravu gospodu



4 min
00:00:45
00:00:45

Prvi model Frauschera u Hrvatskoj nije iznevjerio očekivanja. Riječ je o maloj brodici velikog stila, odličnih performansi i atraktivnog dizajna

Ovog ljeta testirali smo najbolje prodavani model austrijskog graditelja Frauscher pod nazivom 1017 u Grand Turismo izvedbi (druga inačica tog modela zove se Lido i ima otvoreni pramac), i to u Splitu. Radi se o prvom modelu Frauschera prodanog u Hrvatskoj, a kupila ga je tvrtka Adriatic Sailing za potrebe luksuznih transfera i dnevnog čartera, što se sasvim uklapa u njihovu filozofiju jahtinga, koju jasno pokazuju s jedinstvenom flotom velikih Lagoon dvotrupaca. Ovdje ipak govorimo o nečem sasvim drugačijem; ovaj jednotrupac pravi je primjer Frauscher plovila koja spajaju profinjen, moderan dizajn i odlične performanse, u skladu sa svojim ‘nadimkom’ – gentleman’s racer (gospodski trkač).

Iako su performanse novog plovila neupitne, po nama se radi o plovilu koje više od svega ima pravi gospodski karakter, koji je vidljiv u svim njegovim detaljima, prvenstveno u dizajnu. Niske siluete, pažljivo oblikovanih linija s dozom agresivnosti, bezvremenski lijepim tikovinom pokrivenim pramcem i, za razliku od pramčanog dijela, s ‘retro’ izgledom krme, ovaj model Frauschera predstavlja pravu dizajnersku stilsku vježbu, toliko dobro izvedenu da se morate zapitati ulazi li se u to plovilo bez leptir-mašne. Ono je istovremeno i puno više od samog dizajna, s nizom pametnih rješenja koje skriva u svojoj unutrašnjosti i zaista dobrim plovnim karakteristikama.

Frauscher 1017 GT
Bestseler austrijskog brodogradilišta plijeni modernim dizajnom vanjštine

Model 1017 prvo je Frauscherovo plovilo koje je ovo brodogradilište, inače vrlo prisutno na europskim jezerima, dizajniralo za more. To se pokazalo kao odličan potez, jer je njegova prodaja jednako dobra i na moru i na jezerima, a tri metra širok trup s pravim gliserskim ‘dvostepenskim’ koritom i dubokom V-konstrukcijom odlično se ponaša na moru, u što smo se za vrijeme testa i uvjerili. Po valovima od jednog i pol metra, koji već predstavljaju prepreku za bilo koji desetmetarski gliser, bez problema smo plovili po moru ispred Splita, dokle god nam je brzina bila u normalnim okvirima, u praksi do 28 čvorova. Inače ovaj model ima putnu brzinu do čak 30 čvorova, a maksimalnu preko 40 zahvaljujući dvama benzinskim Mercruiser motorima od 350 konjskih snaga.

Po našem mišljenju, ugrađeni motori su nepotrebno jaki, ali s njima se maleni Frauscher pretvara u pravu morsku raketu. S druge strane, predstavnici brodograditelja nam kažu kako se s dva slabija dizelska motora od 300 konjskih snaga plovilo ponaša jednako agilno, ali s manjom najvećom brzinom. Međutim, ako ste zaljubljenik u adrenalin koji proizvodi jurnjava morskom površinom brzinom gotovo dvostrukom od katamaranske linije Split – Hvar, onda je ovakva konfiguracija idealna za vas. Element koji je nekad problematičan za otvorene male glisere, a to je morska prašina (ili u gorem slučaju zapljuskivanje), na ovom plovilu ne postoji, a kada dobro namjestite trim i brzinu, zaista uživate u plovidbi. Istodobno, da biste uživali u boravku na brodu kada on miruje, na raspolaganju vam je niz pametnih rješenja.

Frauscher 1017 GT
‘Splitski’ 1017 GT prvo je Frauscher plovilo u Hrvatskoj

Osim dva sjedišta za kormilara i ‘suvozača’, u stražnjem dijelu kokpita nalazi se lijepa uzdužna klupa, a iza nje sunčalište koje se prostire do krmenog zrcala, na kojem je mala platforma za ulazak u more, ili izlazak na nisku rivu. Ispod krmene ‘haube’ nalaze se lako dostupni motori (hidraulički se podiže veliki poklopac oba motora), a u kokpitu je moguće postaviti stol koji je skriven ispod palube, u spremište u kojem lako staju svi bokobrani, užad i ostala oprema koja je brodu potrebna. Kokpit se lako natkriva biminijem, a tikovo drvo koje je korišteno u svakom detalju daje mu dodatnu ekskluzivnost.

Izvrstan prijelaz iz tog dijela prema pramcu čini vjetrobransko staklo koje je dio dizajna samog plovila. Još jednom bismo istaknuli estetiku samog pramca, a Frauscher se ponosi i patentom sidrenog mehanizma kojim se sidro na vrlo praktičan način jednim potezom izvlači iz svog spremišta i udaljuje od okomitog pramca. Model GT ima i interijer; osim malog sjedišta koje je moguće pretvoriti u ležaj smještenog u pramčanom dijelu salona, na raspolaganju vam je i toaletni prostor s tušem, koji je neizostavan, ali i vrlo koristan dio za najam plovila.

Jedino što nedostaje jest malo kuhalo ili barem aparat za kavu koji proizvođač inače može ugraditi, ali ga splitska tvrtka nije predvidjela u svom plovilu. To nimalo ne umanjuje vrijednost ovog pravog statusnog plovila koje ćete od sada viđati i u splitskom akvatoriju. Smatramo kako je za Frauscher važno što je njihov prvi model zaplovio hrvatskim vodama, a sudeći po kvaliteti viđenog, to je pravi početak prisutnosti tih plovila kod nas.

Frauscher 1017 GT tehnički podaci

Duljina: 9,99 m
Širina: 2,99 m
Gaz: 1,10 m
Istisnina: 3.900 kg
Spremnik za gorivo: 520 l
Motori: 2 x 300 KS / 2 x 430 KS
Projektant: Georg Nissen
Dizajn: Thomas Gerzer
Graditelj: Frauscher Boats
Zastupnik: masteryachting.com

Fotografije & video Frauscher

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above