Franz Schillinger: Ispunjavanje snova



4 min

Austrijski poduzetnik za naš magazin govori o usponu brenda Sanlorenzo u regiji, poslovnoj filozofiji, Frauscherovim brodovima i Hrvatskoj kao ekskluzivnoj destinaciji

Sanlorenzo Adria pokazuje znakove ozbiljnog rasta, a nakon što su prodali svoju prvu jahtu za ovu sezonu, najavili su prodaju još tri jahte za sljedeću godinu, nakon čega slijedi otvaranje dodatnih novih ureda u Rovinju i Porto Montenegru, dok njihov matični ured ostaje u Sukošanu. Najmlađi zastupnik luksuznih jahti u Hrvatskoj očito brzo raste, a o tome smo imali priliku razgovarati s jednim od osnivača, austrijskim poduzetnikom Franzom Schillingerom.

Kada ste osnovali Sanlorenzo Adria?
Tvrtka je osnovana krajem 2019. godine. Nekoliko mjeseci kasnije suočili smo se s pandemijom koronavirusa, pa je početak bio težak, zbog otkazivanja sajmova nautike i ograničenja putovanja koja potencijalnim kupcima nisu dopuštala posjet brodogradilištu, što je također bitan element koji pomaže pri prodaji jahti ove kategorije.

‘Naš cilj nije brza prodaja, već klijentima dajemo doživotnu podršku’

Koje teritorije pokrivate?
Zastupamo Sanlorenzo Yachts u Austriji, Hrvatskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Republici Sjevernoj Makedoniji, Crnoj Gori i Albaniji.

Koji su vaši modeli najzanimljiviji za naša tržišta?
Prodali smo jedan primjerak najmanjeg modela SL 78 i jedan SL 96 A, koji predstavljaju klasičnu i elegantnu liniju Sanlorenza. SL 96 Asymmetric je čuvar tradicije i pionir inovacija. Prodali smo i jedan SX 76 i jedan SX 88. SX linija je sinteza između klasične motorne jahte s fly palubom i explorera. Kada pogledate područje krmene platforme s dimenzijama velike terase, jasno je da je linija SX revolucionarni projekt. Imam mnogo iskustva s katamaranima. Master Yachting, matična tvrtka Sanlorenzo Adrije, jedan je od najvećih zastupnika za Lagoon na svijetu, s više od 300 isporučenih katamarana u posljednjih 15 godina. Meni osobno iskustvo s katamaranima govori da posebno na Jadranu, s brojnim otocima i uvalama, vlasnici brodova i iznajmljivači vole biti blizu vode, a nijedan drugi brend nema krmu poput serije Sanlorenzo SX. Vjerujem da će serija SX biti popularna na Jadranu. Ali kako naši klijenti ne krstare samo Jadranom, za one koji žele otploviti daleko, jahte serije SD flote, poludeplasmanski modeli Sanlorenzo od 28 do 38 metara, imaju impresivnu autonomiju dovoljnu i za najudaljenije destinacije.

Darko Obradović, Franz Schillinger, Dragan Kovačević & Dino Mehun

Kako objašnjavate uspjeh vaše kuće?
Stvaranje dobrih odnosa mi je prioritet. Radim samo s ljudima koji misle na grupu, a ne samo na sebe. Na primjer, direktor prodaje Sanlorenzo Adrije, Stephan Kohl i ja smo se upoznali 2012. godine u Crnoj Gori, gdje smo imali brokerski ured. Sprijateljili smo se i ostali u kontaktu godinama, bez ikakvih poslovnih odnosa. Kad smo se sreli 2019. na Mallorci, tijekom jednog press eventa Frauscher Boats, analizirali smo tržište jahti i došli do zaključka da je vrhunski brend Sanlorenzo već predugo nedovoljno zastupljen na Jadranu. Isto vrijedi i za Darka Obradovića, vlasnika Master Yachting Croatije, kojeg sam upoznao 2008. godine. Darko vodi najveći ured Sanlorenza u Marini Dalmacija u Sukošanu, gdje smo nedavno također zajedno pokrenuli posredništvo jahti. S Darkom sam u ovih 15 godina sklopio brojne poslove samo na dogovor, na rukovanje, bez potpisivanja ugovora. Darko je naš partner za to područje, kao i Sanja Bozović za Crnu Goru, koju Stephan Kohl i ja poznajemo od 2012. S Peterom Schmidom, mojim partnerom u Master Yachting Austriji i Njemačkoj, radio sam zajedno u Vitri između 1985. i 1988. godine. Živio sam i radio u Njemačkoj i Kanadi od 1989. do 1997. i izgubili smo kontakt na neko vrijeme, ali kada sam preuzeo Master Yachting Austriju 2008., on je bio moj prvi izbor za partnera i financijskog direktora. Objašnjavanje odnosa sa svim partnerima Master Yachtinga i Sanlorenzo Adrije izlazilo bi izvan okvira ovog intervjua, ali mogu vam reći da Brigitte Sperl, Rudi Exenberger, Jens Schönberg, Marcel Glaubacker, Knut Ehlert koji se bave njemačkim, austrijskim i švicarskim tržištem, nisu samo visokokvalificirani i iskusni savjetnici za jahte, već i dugogodišnji prijatelji. Sve je u povjerenju i partnerstvu!

Koja je vaša poruka klijentima?
Naši klijenti su naši ambasadori. Kao i unutar tvrtke, i s klijentima održavamo ne samo poslovni odnos, nego i partnerski. Naš cilj nije brza prodaja, već klijentima dajemo doživotnu podršku. Jedna od naših prednosti su i postprodajne usluge. Dino Mehun, koji već nekoliko godina vodi naš odjel naknadne prodaje za Lagoon, Beneteau i Frauscher, mlad je i dinamičan, ali već vrlo iskusan menadžer, koji se uvijek pobrine da svi vlasnici Sanlorenza budu 100 posto zadovoljni.

Stephan Kohl, Franz Schillinger & Dino Mehun

Koji je vaš dugoročni cilj?
Moj cilj je uvijek bio usrećiti ljude jer to usrećuje mene, a taj se cilj neće promijeniti. Usrećujemo ljude ispunjavajući njihove snove o posjedovanju jahte, a nakon toga se trudimo da njihova sreća potraje godinama.

Rad s ljudima koji misle na grupu, a ne na sebe najbolje objašnjava odnose među partnerima tvrtke Sanlorenzo Adria

Volite Hrvatsku, a sada ovdje imate i obitelj. Možete li nam reći kako vidite naše tržište?
Tržište jahti u Hrvatskoj se promijenilo vrlo pozitivno tijekom proteklih godina, pogotovo što se tiče čartera. Primjećujem snažan trend od low-cost bareboat čartera do ekskluzivnog čartera s posadom, što također odražava kvalitetu koju zemlja može ponuditi. Hrvatska je definitivno najljepša regija na svijetu za čarter i najbolja za ulaganje u najam jahti.

Snježana & Franz Schillinger

Zastupate još jedan luksuzni brend – Frauscher. Kako vidite njihov položaj na tržištu?
Ponuda Frauscherovih ručno građenih brodova je raznolika, a inovativni modeli redovito stoje uz rame s nagrađivanim klasicima. Frauscher je dosegnuo legendarni status u luksuznim destinacijama kao što su Mallorca, Ibiza, Azurna obala i Miami. Neki vlasnici vila u Hrvatskoj također imaju Frauscherove modele u garaži, a tu su i neki pioniri u hrvatskoj industriji čartera koji nude Frauscherove modele za luksuzne transfere ili jednodnevna krstarenja. Vjerujem da ćemo, kako Hrvatska bude postajala sve ekskluzivnija destinacija, u nadolazećim godinama vidjeti mnogo Frauscherovih brodova između Rovinja i Dubrovnika.

Fotografije Sanlorenzo Adria

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above