Fjord 52 Open

by Yachts Croatia

Početkom ove godine na sajmu u Düsseldorfu imali smo prilike vidjeti Fjord 52 Open, najveći model njemačkog brodograditelja, kojem je estetika na prvom mjestu, ali u sebi skriva i niz genijalnih funkcionalnih karakteristika

Fjord 52 evolucija je modela od 48 stopa. Novo je plovilo zadržalo jednake osnovne karakteristike svog prethodnika, a najveće promjene su izvedene na krmi, što uključuje znatno veću krmenu platformu, koja opcijski može biti i uronjiva (uz hidraulički pogon). Krmena garaža može primiti pomoćnu brodicu duljine 2,90 metara, dok sama platforma može podnijeti još 300 kg težine pa po potrebi možete imati i ‘gumenka’ i jet-ski. Sama krma ima dva široka prolaza prema kokpitu, a u sredini se nalazi sunčalište koje se jednostavno može pretvoriti i u udobno sjedište uz pomoć pomičnog naslona. Cijeli krmeni dio nije natkriven tvrdim krovom (hard top), već za zaštitu od sunca koristi električni pokretan mehanizam koji je ugrađen u krov, što je poznata odlična funkcija koja krasi Fjord plovila. Krmeni kokpit opremljen je s dva sklopiva stolića uz koje stoje još dva multifunkcionalna sjedišta, a u svom prednjem dijelu ima centralno postavljenu kuhinju. Brod koji smo vidjeli imao je, po želji vlasnika, indukcijsku ploču umjesto plina za kuhanje, a kao lijepa prilagodba vlasnikovim željama je i povećana radna ploha koja će vam jako dobro doći ako sami kuhate na brodu.

Tu su i sudoper, hladnjak, opcijski ledomat i sve što vam u pravoj kuhinji može trebati. Ispred kuhinje nalazi se kormilarsko sjedište s dvije stolice, kao i dodatno sjedište između kojih je centralno smješten silazak u potpalublje. Ispod kormilarskog dijela nalazi se mala prostorija koja je ujedno i spremište, ali i mala ‘tehnička sobica’. Drugi otvor na podu kokpita vodi u motorni prostor, lijep i pregledan zahvaljujući Volvo IPS motorima, koji su jednostavno savršen izbor za ovakvo plovilo. Cijeli je brod ‘obrubljen’ visokim solidnim bokovima koji naglašavaju osjećaj sigurnosti i komfora. Ta bočna ograda ima i držač od nehrđajućeg čelika koji je prati cijelom duljinom do pramca, kao estetski lijep, ali i izrazito funkcionalan detalj. Za izlazak na obalu postoje male stube integrirane u bokove. Prije nego zavirite u unutrašnjost treba obratiti pažnju i na pramac, na kojem se nalazi dodatno sunčalište, ali i skriveni električno pokretan mehanizam, što je nužno jer plovilo ima okomiti pramac. Kada je sidro uvučeno, ovaj dio plovila je jako lijep, primjerice za boravak pred večer, a taj dio može se tijekom dana natkriti zaštitom od sunca. Vanjština plovila jasno govori da je Fjord 52 evolucija do sada izgrađenih modela; svi prostori su skladni i logični, a poneki detalj, poput sklopivih priveznih bitvi, daje ovom brodu dodatnu privlačnost.

Vlasnička kabina je u pramcu, a lijepe sofe smještene su s obiju strana kreveta

Unutrašnjošću dominira vlasnička kabina koja ima u pramcu centralno postavljen bračni krevet. U toj kabini nalazi se čak šest prozora koji se otvaraju, a nama su se svidjele dvije sofe smještene sa svake strane kreveta uz bok plovila. Ta kabina ima toaletni prostor i tuš, koji, ovisno o izabranoj konfiguraciji, može biti samo vaš, ili ga dijelite s ostalim članovima posade. Kabina za goste nije velika i ima dva ležaja, pa je idealna za djecu ili kada vam prijatelji dolaze prespavati na brod. Ona ima ili toaletni prostor ili lijepu garderobu, kakvu je imao brod koji smo posjetili, a tu se našla i perilica rublja kao koristan detalj za dulje boravke na moru. I ovaj model Fjorda potpisuje dizajner Patrick Banifield, a kako nam se čini, estetski izrazito skladan model doživio je svoju zrelost, te se ova jahta može mjeriti s najboljim ‘day cruserima’ na svijetu. Uz različite konfiguracije Volvo IPS pogona ova jahta u najjačoj inačici doseže maksimalnu brzinu od 38 čvorova, uz instalirana tri IPS 600 motora od ukupno 1300 konjskih snaga, a mi smatramo kako je i sa ‘samo’ dva motora ova jahta pravi pogodak. Zahvaljujući upotrebi joysticka upravljanje je svedeno na dječju igru, te je ona pravi izbor za one koji vole ploviti sami bez pomoći skipera.

Tehnički podaci

Duljina: 16,36 m
Širina: 4,79 m
Gaz: 1,37 m
Spremnik za gorivo: 2080 l
Spremnik za vodu: 390 l
Istisnina: 17,8 t
Motori: 3 x Volvo Penta IPS600
Proizvođač: Fjord Boats
Zastupnik: Croatia Yachting

Fotografije i video HanseYachts AG

Monte Carlo Yachts 66