Fjord 44 Open na testu: Rođen za valove



3 min
00:03:15
00:03:15

U skladu s vrijednostima brenda Fjord, novi model nudi eleganciju, kvalitetu i užitak u plovidbi

Fjord 44 zamišljen je kao evolucija vrlo uspješnog prethodnika Fjorda 40, koji je možda i najzaslužniji za moderni imidž ovog brodogradilišta. Kod vanjskog izgleda gotovo je nemoguće promašiti da je riječ o Fjordu: centralno smješteno upravljačko mjesto natkriveno jedinstvenim tvrdim roll-barom oblika slova T, te oštar, ravan pramac kao kod jedrilice, neke su od odlika koje olakšavaju prepoznavanje. U samome vrhu pramca prostor je za sidro koje se zajedno sa svojim nosačem hidraulički podiže i spušta u svoje unutrašnje spremište kako bi se očuvale savršene linije trupa, bez nepotrebnih detalja.

Odlična preglednost

Tu na pramcu počinje i diskretno nadgrađe na koje se nastavlja upravljačko mjesto, a na vrhu nadgrađa je prednje sunčalište. Pomalo utilitaran dizajn omogućava jednostavno kretanje budući da je čitava paluba broda na istoj razini. Upravljačko mjesto sa svoja tri blago povišena sjedišta, smješteno točno na sredini trupa, i nudi odličnu preglednost.

Zaštićeno od vjetra jednostavnim, ali efektivnim vjetrobranskim staklom i natkriveno već spomenutim tvrdim krovom, nudi zaštićenost u plovidbi, a ako hoćete vjetar u kosi, dovoljno je podignuti se na noge ili preklopiti sjedište kako bi se povisila visina sjedenja.

Fjord 44
Testirani Fjord 44 Open ima nedvojbenu privlačnost, zbog dizajna ali i namjene

Kokpit je čitav izrađen u sjajnoj plastici, dok su prekidači izrađeni od nehrđajućeg čelika s okruglim dizajnom dugmadi, nudeći tako lijepu dozu klasičnog dizajna u svijetu touch-screenova. No, Fjord 44 Open ne preza od opremanja modernom navigacijom, te se tako svi navigacijski podaci iščitavaju s dva Simradova multifunkcijska displeja, a uz klasično kormilo i dvodijelne Volvo Penta ručice gasa tu su i joystici za upravljanje Volvo IPS sustavom pri pristajanju.

Stražnji dio kokpita zamišljen je kao mjesto na kojemu će se provoditi najviše vremena, te uključuje bar koji je iza upravljačkih sjedišta i koji se može bogato opremiti kao vanjska kuhinja, a iza njega prema krmi je mjesto za dva rasklopiva stola sa sjedištima za petero ljudi.

Prostrana platforma

Kako bi se moglo objedovati u hladu, iz stražnjeg dijela roll-bara izvlači se tenda koja pokriva točno ovaj dio kokpita. Na ovaj dio se nastavlja prostrano krmeno sunčalište ispod kojeg je spremište predviđeno za SeaBob ili ronilačku opremu. Prostrana krmena platforma još je jedna od upadljivih odlika ovog modela, dostupna i u pomičnoj varijanti, koja se hidraulički spušta u more za one koji žele lakši ulazak u more ili, možda, mjesto za tender.

Unutrašnjost je jednostavna i sasvim dostatna za vikend-izlete za dvoje, a čitava je smještena u nadgrađu na pramcu. U samome vrhu je bračni krevet trapezoidnog oblika, a tu je još i kupaonica s toaletom, umivaonikom i odvojenom tuš-kabinom.

Fjord je kupcima ponudio bogat izbor materijala u unutrašnjosti, kao i mogućnost da se prostor ispod upravljačkog mjesta uredi u spremište ili u kabinu za goste, koja je zbog nižeg stropa idealna za djecu. U pogledu maritimnih sposobnosti, uzak trup visoke finese odlično drži pravac i brodu daje visoku učinkovitost, pogotovo u brzoj plovidbi, a Volvo Penta IPS propeleri zbog svog smještaja djeluju kao podvodni stabilizatori.

Maksimalnih 40 čvorova

Već pri 11 čvorova Fjord 44 Open će izglisirati, a zanimljivo je da je na testu ista potrošnja od 4 litre po milji bila pri 16 i 20 čvorova, a na 25 čvorova čak je blago pala na 3,8 litara. Maksimalna brzina je 40 čvorova, a pri svim brzinama brod reagira jako brzo i precizno.

Pri probijanju valova sva gibanja su dosta mekana. Bez obzira na veličinu i otvorenost, brod nudi vrlo suho iskustvo plovidbe budući da visoke bočne stranice trupa, ali i dobar dizajn podvodnog dijela, sprečavaju da prskanje mora završi na palubi. Fjord 44 savršeno opravdava dugogodišnju reputaciju svog proizvođača budući da su se i ovaj put elegancija, kvaliteta izrade i odlične plovne karakteristike opet susrele u još jednom predivnom modelu.

Tehnički podaci

Duljina preko svega: 13,45 m
Širina: 4,25 m
Gaz: 1,04 m
Spremnik za gorivo: 900 l
Spremnik za vodu: 295 l
Istisnina: 9,57 t
Motori: 2x Volvo Penta IPS500
Motori (opcija): 2x Volvo Penta IPS600
Graditelj: Fjord Boats
Zastupnik: Croatia Yachting

Fotografije & video HanseYachts AG

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above