Naval dizajner Umberto Felci

4 MINUTES READ

Dufour jedrilice već godinama ostvaruju uspjehe s potpisom čuvenog talijanskog projektanta, kojem je jedrenje u krvi, a koji je osmislio mnoge uspješne regatne projekte, poznate i u Hrvatskoj

Umberto Felci čuveno je ime u svijetu regatnog jedrenja, točnije njegova navalnog dizajna. ‘Otac’ jedrilica kao što je UFO 28 ima i snažnu poveznicu s ‘običnim’ dijelom nautike, njegov studio neodvojiv je dio Dufour jedrilica za koje crta sve modele, uključujući i najnoviji Dufour 63 predstavljen nedavno na sajmu u Düsseldorfu.
Kada ste počeli dizajnirati za Dufour i kako je počela vaša suradnja?
S Dufourom sam počeo suradnju 2002., kad su me zamolili da odradim projekt za njihovu novu seriju. Moja tri ‘performance cruisera’, Dufour 40, 34 i 44, postigla su krasan uspjeh i na tržištu i na regatama.
Što to znači za vas kao projektanta regatnih, a ne običnih jedrilica?
Nije to bilo moje prvo iskustvo u stvaranju serijskih jedrilica, ali ipak jest moja prva suradnja s tako velikim i tako uspješnim brodograditeljem. Zanimljivo je to bilo iskustvo i u mnogo aspekata vrlo teško. Isprva mislite da je zadatak stvoriti jedrilice koje su brze, lijepe i jednostavne za upravljanje, a tada shvatite da ih morate učiniti i što privlačnijima klijentima koji imaju razne želje i očekivanja.
Dufour je nedavno predstavio svoj najveći model od 63 stope?
Po mojem je mišljenju riječ o vrlo inovativnom brodu. Kao i ostali modeli s potpisom Dufour i Felci, to je brza jedrilica vrhunskih performansa, ali obdarena s nizom elemenata koji povećavaju funkcionalnost i pretvaraju je u idealan brod za obiteljski odmor. Interijer je uređen poput doma i mislim da je jedinstven baš po tome. Taj model predstavlja novi način života na moru, koji možda ima manje zajedničkoga s tradicionalnom nautikom, ali je zato moderniji i prikladniji za nove generacije klijenata.

Umberto Felci
Grand Soleil 58

Kako biste opisali trenutnu ‘paletu’ Dufoura?
Direktor Dufour Yachts, gospodin Salvatore Serio, stvara ozbiljne jahte i to je početak svakog projekta. Zanimaju ga samo jedrilice namijenjene jedrenju; brze, stabilne i sigurne. To nikad ne zaboravlja, a od suradnika očekuje da na njih dodaju inovacije u skladu s vremenom – rješenja vezana uz izgled, stil, funkcionalnost. Nije to lak zadatak, ali uspješnost Seriove vizije je očit dokaz da je ona na pravome mjestu. Felci Yachts uvijek misli prvenstveno na performanse, a nakon toga se volimo pozabaviti detaljima i stilom. Sve to zajedno može biti temelj veličanstvenih modela.
Ponovno surađujete i s brodogradilištem Grand Soleil?
Za Cantiere Del Pardo dizajnirali smo mnogo brodova – velike Grand Soleil 72 Custom, GS 44, 45 i GS 50. Posljednja suradnja bio nam je Grand Soleil 58, na kojem je radio i studio Nauta Yachts. Bilo je to zanimljivo iskustvo i drago mi je što mogu reći da je ostvario priličan uspjeh na tržištu.
Uspješan ste nautičar i kao mladi jedrili ste za FIV. Čega se sjećate s najviše nostalgije?
To je bilo fantastično iskustvo. Počeo sam se utrkivati u klasi 420 s četrnaest godina i u tridesetoj završio s klasom 470, nakon dvije olimpijske kampanje. Za mene je to bilo poput pravog posla i bilo je teško, iako sam se dobro zabavljao. Mnogo sam putovao po Europi, mnogo trenirao. Ali imao sam sreće i imao sam dobrog sponzora koji mi je omogućio i da godinama ostanem na vrhunskoj razini i da istovremeno studiram arhitekturu.
Brze jedrilice obilježile su ta vremena, a neke od njih i dalje su aktivne u Hrvatskoj, poput jedrilice Angelo Rosso?
Ne samo Angelo Rosso, nego i Bravissima, ClandDesTeam i Vento di Sardegna (Open 50 ex Wind koji se natjecao u Vendee Globe 2000./2001.), i dalje se natječu i pobjeđuju. Lijepo je vidjeti koliko su napredne bile te jedrilice, a još ljepše znati da ih i dalje nije lako pobijediti. UFO 28 također je bio inovativan projekt; moj peti i prvi koji je ušao u serijsku proizvodnju. Lijepo ih je vidjeti u Trstu, gdje se na njima još uvijek natječe i na njima uživa tako mnogo dobrih jedriličara.

Umberto Felci
Felcijevi projekti imaju duh regatnih brodova, makar se radilo i o produkcijskim ‘performance cruiserima’

Koji biste od svojih novih projekata istaknuli kao najzanimljiviji?
Trenutno radimo na više zanimljivih projekata; nekoliko brzih cruisera, jedan one design i nekoliko novih modela Dufoura. Konstantno razvijamo nove projekte, brže, ljepše, sigurnije, udobnije.
Bavite li se isključivo navalnim dizajnom?
Specijalizirani smo za jedrilice i, vjerujte mi, to nam je dovoljno. Volimo svoje projekte pratiti od prvog do posljednjeg dana, pa se bavimo i projektiranjem i estetikom i uređenjem unutrašnjosti, strukturama i hidrodinamikom. Mnogo je to detalja na svakom projektu i najbolje je ne baviti se ničim osim time. Trenutno radimo na jednom katamaranu, koji nam predstavlja zanimljiv izazov – ali je na kraju ipak jedrilica.
Poznajete li Hrvatsku?
Svake godine jedrim vašim vodama nekoliko tjedana i mislim da sam već postao stručnjak za prirodne ljepote Hrvatske. Jako mi se sviđaju vaši otoci i svake godine s obitelji otkrijem neka nova krasna mjesta.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Nova X5⁶: Svestrana jahta pod jedrima

Na godišnjem sastanku s novinarima danski brodograditelj X-Yachts predstavio je dva svoja nova modela, krstaše od 56, odnosno 60 stopa – prvi, X5⁶, u proizvodnju …

Extra 93 Jahting

Extra 93: Novi standard za brodove do 100 stopa

S modelom Extra 93 brodogradilište Palumbo Superyachts u prvom je redu htjelo unaprijediti standarde na brodovima kraćim od 100 stopa u smislu povećanja volumena prostorija, …

Azimut/Benetti Jahting

Azimut/Benetti je najveći graditelj megajahta

Slaveći 50. obljetnicu postojanja, brodogradilište Azimut/Benetti potvrdilo je svjetski primat u gradnji luksuznih megajahta. Prema listi narudžbi za 2020. godinu, koju je objavio časopis Boat …

Royal Huisman Jahting

Royal Huisman: Dva nova projekta

Godina 2020. je počela izvanredno dobro za nizozemsko brodogradilište Royal Huisman: po završetku u pogonima u Vollenhoveu, gnijezdo je napustio Sea Eagle II, koji se …

Pardo 60 Jahting

Pardo 60: Trawler vrhunskog stila i elegancije

Cantiere del Pardo priprema i značajno iznenađenje – model Pardo Endurance 60, najavljen kao prvi brod nove linije trawlera oplemenjenih vrhunskim stilom i elegancijom. U …

Sajam nautike Jahting

Sajam nautike imat će više od 300 izlagača

Već tradicionalno Zagrebački velesajam započinje novu poslovnu godinu u veljači sa Sajmom nautike, koji je najposjećeniji i najposlovniji nautički sajam u Hrvatskoj, a u svom …

Ovo je fotografija grad Rovinj Hrvatska

Rovinj: Grad u kojem Istra ljubi more

Rovinj su slikari, pisci i moderni turistički nomadi proglasili jednim od najromantičnijih europskih gradića. U njemu ljeti na terasama gore svijeće, a putnik namjernik – …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Ovo je fotografja rolex satovi explorer Luksuz

Novi Rolex satovi za 2021. godinu

Rolex predstavlja najnovije kreacije koje su oživljene njihovim jedinstvenim urarstvom. Ovi nas satovi vode od najdubljih špilja do najviših planinskih vrhova, od vanjskih dijelova Sunčeva …

Ovo je fotografija Porsche Ladies Day 2021 Automobili

Porsche Ladies Day 2021.: Prvi Porsche event samo za žene

Povodom Dana žena, prvi put u Hrvatskoj organiziran je Porsche Ladies Day 2021., vozački event Porschea samo za žene. Odabrane dame imale su priliku isprobati …

Scroll to Top