Dufour jedrilice već godinama ostvaruju uspjehe s potpisom čuvenog talijanskog projektanta, kojem je jedrenje u krvi, a koji je osmislio mnoge uspješne regatne projekte, poznate i u Hrvatskoj
Umberto Felci čuveno je ime u svijetu regatnog jedrenja, točnije njegova navalnog dizajna. ‘Otac’ jedrilica kao što je UFO 28 ima i snažnu poveznicu s ‘običnim’ dijelom nautike, njegov studio neodvojiv je dio Dufour jedrilica za koje crta sve modele, uključujući i najnoviji Dufour 63 predstavljen nedavno na sajmu u Düsseldorfu.
Kada ste počeli dizajnirati za Dufour i kako je počela vaša suradnja?
S Dufourom sam počeo suradnju 2002., kad su me zamolili da odradim projekt za njihovu novu seriju. Moja tri ‘performance cruisera’, Dufour 40, 34 i 44, postigla su krasan uspjeh i na tržištu i na regatama.
Što to znači za vas kao projektanta regatnih, a ne običnih jedrilica?
Nije to bilo moje prvo iskustvo u stvaranju serijskih jedrilica, ali ipak jest moja prva suradnja s tako velikim i tako uspješnim brodograditeljem. Zanimljivo je to bilo iskustvo i u mnogo aspekata vrlo teško. Isprva mislite da je zadatak stvoriti jedrilice koje su brze, lijepe i jednostavne za upravljanje, a tada shvatite da ih morate učiniti i što privlačnijima klijentima koji imaju razne želje i očekivanja.
Dufour je nedavno predstavio svoj najveći model od 63 stope?
Po mojem je mišljenju riječ o vrlo inovativnom brodu. Kao i ostali modeli s potpisom Dufour i Felci, to je brza jedrilica vrhunskih performansa, ali obdarena s nizom elemenata koji povećavaju funkcionalnost i pretvaraju je u idealan brod za obiteljski odmor. Interijer je uređen poput doma i mislim da je jedinstven baš po tome. Taj model predstavlja novi način života na moru, koji možda ima manje zajedničkoga s tradicionalnom nautikom, ali je zato moderniji i prikladniji za nove generacije klijenata.
Kako biste opisali trenutnu ‘paletu’ Dufoura?
Direktor Dufour Yachts, gospodin Salvatore Serio, stvara ozbiljne jahte i to je početak svakog projekta. Zanimaju ga samo jedrilice namijenjene jedrenju; brze, stabilne i sigurne. To nikad ne zaboravlja, a od suradnika očekuje da na njih dodaju inovacije u skladu s vremenom – rješenja vezana uz izgled, stil, funkcionalnost. Nije to lak zadatak, ali uspješnost Seriove vizije je očit dokaz da je ona na pravome mjestu. Felci Yachts uvijek misli prvenstveno na performanse, a nakon toga se volimo pozabaviti detaljima i stilom. Sve to zajedno može biti temelj veličanstvenih modela.
Ponovno surađujete i s brodogradilištem Grand Soleil?
Za Cantiere Del Pardo dizajnirali smo mnogo brodova – velike Grand Soleil 72 Custom, GS 44, 45 i GS 50. Posljednja suradnja bio nam je Grand Soleil 58, na kojem je radio i studio Nauta Yachts. Bilo je to zanimljivo iskustvo i drago mi je što mogu reći da je ostvario priličan uspjeh na tržištu.
Uspješan ste nautičar i kao mladi jedrili ste za FIV. Čega se sjećate s najviše nostalgije?
To je bilo fantastično iskustvo. Počeo sam se utrkivati u klasi 420 s četrnaest godina i u tridesetoj završio s klasom 470, nakon dvije olimpijske kampanje. Za mene je to bilo poput pravog posla i bilo je teško, iako sam se dobro zabavljao. Mnogo sam putovao po Europi, mnogo trenirao. Ali imao sam sreće i imao sam dobrog sponzora koji mi je omogućio i da godinama ostanem na vrhunskoj razini i da istovremeno studiram arhitekturu.
Brze jedrilice obilježile su ta vremena, a neke od njih i dalje su aktivne u Hrvatskoj, poput jedrilice Angelo Rosso?
Ne samo Angelo Rosso, nego i Bravissima, ClandDesTeam i Vento di Sardegna (Open 50 ex Wind koji se natjecao u Vendee Globe 2000./2001.), i dalje se natječu i pobjeđuju. Lijepo je vidjeti koliko su napredne bile te jedrilice, a još ljepše znati da ih i dalje nije lako pobijediti. UFO 28 također je bio inovativan projekt; moj peti i prvi koji je ušao u serijsku proizvodnju. Lijepo ih je vidjeti u Trstu, gdje se na njima još uvijek natječe i na njima uživa tako mnogo dobrih jedriličara.
Koji biste od svojih novih projekata istaknuli kao najzanimljiviji?
Trenutno radimo na više zanimljivih projekata; nekoliko brzih cruisera, jedan one design i nekoliko novih modela Dufoura. Konstantno razvijamo nove projekte, brže, ljepše, sigurnije, udobnije.
Bavite li se isključivo navalnim dizajnom?
Specijalizirani smo za jedrilice i, vjerujte mi, to nam je dovoljno. Volimo svoje projekte pratiti od prvog do posljednjeg dana, pa se bavimo i projektiranjem i estetikom i uređenjem unutrašnjosti, strukturama i hidrodinamikom. Mnogo je to detalja na svakom projektu i najbolje je ne baviti se ničim osim time. Trenutno radimo na jednom katamaranu, koji nam predstavlja zanimljiv izazov – ali je na kraju ipak jedrilica.
Poznajete li Hrvatsku?
Svake godine jedrim vašim vodama nekoliko tjedana i mislim da sam već postao stručnjak za prirodne ljepote Hrvatske. Jako mi se sviđaju vaši otoci i svake godine s obitelji otkrijem neka nova krasna mjesta.