Nova Custom Line Navetta 30 duga je skoro trideset metara i ima pet kabina. S ovom jahtom talijanski brodograditelji izašli su iz svoje ‘komfor zone’ i pokazali kako može izgledati navetta budućnosti
Iako najavljivana pred više od godinu dana, nova Custom Line Navetta 30 došla je pomalo neočekivano brzo. Ono što nas je posebno razveselilo bila je informacija da će nova jahta svoju svjetsku pred premijeru doživjeti u Hrvatskoj, u gradu Rovinju.
Nova Custom Line Navetta 30 imala je premijeru u Rovinju
Pod pokroviteljstvom tvrtke MennYacht, koja je početkom studenog u novoj ACI marini i okruženju Grand hotela Park organizirala privatno predstavljanje nove Custom Line Navette 30, imali smo je prilike do zadnjeg detalja proučiti, te s njom zaploviti po rovinjskom arhipelagu.
Učinili smo to kao prvi novinari na svijetu što ne govori toliko o nama koliko o tome da Hrvatska polako dolazi na kartu priznatih jahting destinacija. U svakom slučaju hvala Mennyachtu što je uspio ‘dovući’ svoje talijanske partnere kod nas u kompliciranim ‘Covid vremenima’.
Valja napomenuti i kako je u okviru globalnog uspjeha koji krasi grupu Ferretti posljednjih godina upravo Custom Line imao odlučujuću ulogu sa serijom jahti ovakvog tipa kao što su Navetta 33, Navetta 37 i Navetta 42, pa je od novog modela te serije bilo logično očekivati puno. Međutim, ono što smo otkrili u Rovinju nadmašilo je naša najsmjelija očekivanja. Talijanski brodograditelji izašli su iz svoje ‘komfor zone’ i pokazali kako može izgledati jahta budućnosti.
Dizaj Custom Line Navette 30
Novu Custom Line jahtu krasi novi stil uređenja unutrašnjosti koji obiluje šarmom obilježen snažnom vezom s morskim okolišem, dodali su treću palubu (da, nova Navetta je ‘tri-deck’) i uz to ponovili brojne uspješne elemente dosadašnjih modela.
Nova Custom Line Navetta 30 ne otkriva veliki odmak od postojećeg dizajna koji krasi ostale Navette, a linije trupa i oblik prozora vješto ‘maskiraju’ široku jahtu čija istisnina pod punim opterećenjem premašuje 130 tona.
Potpisuju je Filippo Salveti i Piero Ferrari (inače, najveći privatni dioničar Ferretti grupe), a da nova Custom Line Navetta 30 ‘ima nešto’ već na prvu pokazuju dijelovi tikovom prekrivenih površina koji su vidljivi iz vani, ali i novi oblik rukohvata koji se sastoji od četvrtaste inox cijevi izdignute na malim ‘nogicama’ koji opisuje glavnu palubu.
Unutrašnjost Custom Line jahte inspirirana je morem
S druge strane pravi ‘vatromet ideja’ počinje u unutrašnjosti nove Navette 30, a za to je zaslužan novi dizajnerski par Antonio Citterio i Patricia Viel, oni su brodu jednostavno udahnuli posebnu dušu s obiljem detalja koji dizajn čvrsto povezuju s morem, njegujući oble površine i rubove.
Njihov dodir vidi se odmah u krmenom kokpitu do kojeg vode stepenice s obje strane krmene platforme i u kojem ćete vidjeti veliki kauč od tikovine u bijelo plavim tonovima tkanina i mali stolić kao jasnu poruku da je taj dio broda zamišljen kao zona za opuštanje, a ne za blagovanje. Jednako takav kauč nalazi se i na gornjoj, kao i na sunčanoj palubi te je na neki način dizajnerski potpis ove vanjskih dijelova jahte koji vas od prvog pogleda poziva na čisto uživanje.
Iskustvo i ekspertiza Ferretti grupe
Pomična staklena stijena vas dijeli od salona koji je dizajniran s obiljem svjetla i primjetnom količinom drva poput podnih obloga. Iako smo pomislili kako se na podu nalazi parket od tikovine, riječ je o specijalno obrađenoj hrastovini koja salonu daje posebnu toplinu, a korištenje prirodnih materijala drveta, kože, čak i konopca provlači se kroz cijelu jahtu.
Oni su vješto ukomponirani s pastelnim i plavim tonovima koji interijeru daju jedinstven izričaj. Osim velikih svjetlosnih otvora, staklena se bočna stijena otvara i s desnog boka nudeći izlaz na palubu (opcijski je isto moguće i s lijeve strane, a zanimljivo je kako je glavni salon izveden bez uobičajene blagovaonice.
Namještaj koji ćete u njemu vidjeti također je dizajniran od strane dizajnera unutrašnjosti, a osim drveta i velike količine svjetla lako je primijetiti da su baš svi rubovi zakrivljeni, uključujući i postavljanje oblih drvenih okvira prozora.
To je puno lakše zamisliti nego li izvesti i kod ovog je primjera vidljivo to da Custom Line dolazi iz istog brodogradilišta koje gradi CRN jahte. Iskustvo i ekspertiza talijanskih graditelja na ovom je primjeru najbolje vidljiva, jer ova jahta je dostojan takmac puno većih modela kakve brodogradilište u Anconi inače gradi. Ovu priču potkrepljuje činjenica da je za izradu interijera ove Custom Line jahte korišteno čak dvanaest različitih kalupa za drvo da bi se izvele sve obline koje je dizajner zamislio.
Zanimljivi detalji
Skladni, ali zahtjevni oblici te obilje drva i svjetla stvaraju modernu skladnu cjelinu koja odiše svježinom, koja je protkana po kojim zanimljivim detaljem namještaja ili neočekivanim ‘dezenom’ zidnih obloga od papira i plastike.
Kada u skladan interijer ukomponirate i pažljivo razrađenu rasvjetu (koju možete po želji pojačavati ili stišavati ‘dimmerom’) lako je zaključiti kako ovu jahtu zaista vrijedi vidjeti, a mnogima će biti i inspiracija za uređenje doma.
Na glavnoj palubi se s desne strane nalazi ulaz u prostor za posadu i brodsku kuhinju, a kabina za posadu ima tri za ukupno pet članova. S lijeve strane glavne palube je hodnik u kojem je smješten dnevni toalet, a koji vodi do vlasničke kabine. Ona obiluje svjetlom, ima jednostavno (pomalo minimalistički) smješten krevet, mali ured, kozmetički stolić, ‘walk in’ ormar’ i veliku kupaonicu u pramcu koja je ukrašena uz pomoć Micromosaico mozaikom napravljenog samo za ovaj projekt.
I u ovoj će vas kabini dizajner iznenaditi neočekivano raskošnim kožnim uzglavljem kreveta, zaobljenim prelaskom stropa na zidove ili jednostavnim policama koje vas ‘zovu’ da ih proučite, a kojima možete visinu slagati po svojoj volji…
A oni mogu uživati u salonu na gornjoj palubi smještenom iza kormilarnice koji je još jedan dnevni boravak na brodu i na čijoj otvorenoj se krmenoj palubi nalazi jedini stol za blagovanje na brodu.
Još jedan dizajnerski trik u gornjem salonu je propusno staklo prema naprijed u kojem možete gledati televiziju, ili ako želite preko pramca kroz prozore kormilarnice, tu su i jako lijepi bočni prozori (naravno, obloženi zakrivljenim drvenim okvirima) pa salon potpuno opravdava pridjev panoramski koji mu je dodijeljen.
Vanjski krmeni dio i unutrašnji salon na gornjoj palubi čine jednu zajedničku cjelinu, a spojeni su i šarmantnim jednakim dekorom stropa od tikovih ploča.
Efektne karbonske stepenice
Najupečatljiviji dizajnersko/funkcionalni detalj na cijelom brodu su zakrivljene karbonske stepenice koje vode na treću ‘sunčanu’ palubu (eng. sundeck) i koja nudi mali šank (napravljen od, pogodit ćete, tikovog drva), u njegovom prednjem dijelu je panoramski šank koji gleda prema naprijed, a u krmenom neizostavni kauč s dvije stolice.
Ovo je prostor na kojem možete imati i jakuzi ako ga poželite, cijeli se po želji natkriva biminijem, a površine je 35 kvadratnih metara.
Ako tome pribrojimo i lijepi prostor na pramcu ispred kormilarnice koji također ‘broji’ preko trideset kvadrata površine, ova revolucionarna jahta ima čak četiri odvojena velika vanjska prostora.
U krmenoj garaži smješta Williams 435 i jet ski, čija vrata su izvedena kao od Ferrettija patentirani Dual Mode Transom. Za kraj bi istaknuli kako je i kormilarski most izveden kao i na velikim jahtama, a dvije ‘lastavice’ s bokova olakšavaju manevriranje u luci.
Kakva je nova Custom Line Navetta 30 u plovidbi?
Prototip na kojem smo plovili bio je opremljen i klasičnim stabilizatorima s podvodnim perajama, i Seakeeper žiroskopskom kuglom pa je bio izuzetno miran u svim okretima. Treba istaknuti da ovu Custom Line jahtu od čak 130 tona istisnine krase zaista veliki prostori, ali ona je po pitanju performansi pravi ‘deplasmanac’.
Opremljena dvama MAN motorima od 1.000 ks (moguće su i slabije i jače konfiguracije) nova Custom Line Navetta 30 krstari brzinom od 10 čvorova pri čemu troši samo 70 litara na sat (zajedno s generatorima). Ako plovite s dvanaest čvorova potrošnja skače na 150, odnosno 230 litara na sat ako plovite s trinaest čvorova. Maksimalna brzina iznosi 14,5 čvorova i potrošnja je tada 415 litara na sat.
Međutim, ova jahta idealna je za malu potrošnju pri brzinama oko deset čvorova i to je njen ‘sweet spot’, a tada nova Custom Line Navetta 30 ima autonomiju od preko 2.000 milja, te nosi CE kategoriju A. Inače je opremljena s dva generatora od 35 KW, i velikim kapacitetom desalinizatora pa je potreba za privezivanjem uz kopno svedena na minimum i limitirana je samo kapacitetom brodskih zaliha.
Vjerujemo da će sretni vlasnici s njom prevaliti velike udaljenosti, a nama ostalima ostaje iskreno divljenje idejama dizajnera i umijeću brodograditelja koji su složili izvanrednu prinovu obitelji Custom Line Navetta.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Custom Line