Custom Line Navetta 42 na testu: Super Latino



4 min

Nova jahta koju Custom Line predstavlja tržištu je ‘puna superlativa’ i u potpunosti zaslužuje titulu najbolje Navette do sada porinute s njihovih navoza

Razdoblje od posljednje dvije godine, u kojem Ferretti grupacija proživljava pravi financijski procvat, mogli bismo nazvati i ‘novo doba Ferrettija’. Razdoblje je to u kojem je novi menadžment te tvrtke jednostavno pobrao plodove svojih pametnih poslovnih poteza od kada su počeli upravljati tvrtkom, koja je u to doba bila u nezavidnom financijskom stanju. Njihov uspjeh mjeri se odličnim tržišnim (prodajnim) rezultatima, koji se najbolje vide na primjeru uspjeha brenda Custom Line.

Ne samo da su plovila tog brenda ‘pokorila svijet’ u svom segmentu, već se u njima ogleda i kvaliteta razmišljanja nove upravljačke strukture. Naime, direktorica tog brenda Karen Paggi pripada staroj strukturi zaposlenika, ali je zahvaljujući svojim neospornim kvalitetama i u novom okruženju na vodećoj poziciji povela Custom Line prema svijetloj budućnosti. Napravila je to na način da su talijanski stručnjaci jednostavno redefinirali pojam navette i svijetu pokazali viziju kako ta plovila trebaju izgledati u budućnosti.

Kulinarskim rječnikom ‘dekonstrukcija navette’ izvedena je tako da su redefinirani svi bitni prostori na jahti, uz primjetan dizajnerski odmak od svojih prethodnika, za koji je zaslužan Zuccon International Project. Uslijedio je globalni uspjeh koji je pomogao cijeloj grupaciji, jer jahte ‘deplasmanske’ serije Navetta prodajno su nadmašile sva očekivanja, a sami smo svjedočili razgovorima s kupcima koji moraju čekati i do dvije godine da s navoza u Anconi dobiju svoju jahtu.

Pramčani ‘kokpit’, sunčana paluba površine devedest i dva četvorna metra i krmeni ‘beach club’ sjajni su vanjski prostori jahte

Nakon modela od 33 i 37 metara, prošle godine je Custom Line na sajmovima u Cannesu i Monaku izložio impozantnu jahtu od četrdeset dva metra, kao najveći model te serije, i to na dvadesetu godišnjicu brenda. Njihov zadnji model ujedno je i najveći koji je ta kuća ikada izgradila (s deplasmanom od preko 200 tona) i simbolizira uspjeh cijele serije kao njezin istinski ‘krunski dragulj’.

Za ‘okrugli’ rođendan Custom Line je dobio zaista posebnu prinovu, svaki prostor na jahti je unaprijeđen u odnosu na već uspješne prethodnice, te povećan u dimenzijama, ali i skladno stilski oblikovan. Treba odmah napomenuti kako je stil uređenja stvar izbora svakog vlasnika jahte jer se jahte namještaju u potpunosti prema željama kupca. Prikazana jahta primjer je talijanskog dizajna, osim biranih materijala kojima prevladavaju bež i plavi tonovi, bajku koju ćete doživjeti kada zakoračite na palubu nove jahte upotpunjuje dizajnerski Minotti i Riva namještaj.

Na samoj krmi se nalazi udobna sjedeća garnitura, namijenjena ugodnom boravku na otvorenom u opuštenom okruženju, bez klasičnog stola za blagovanje. Ulaskom u salon dobivate općenito dojam o uređenju ove jahte. Namješten kao udoban dnevni boravak ukupne duljine čak jedanaest metara, ovaj prostor malo podsjeća na čuveni Ferrettijev model 850, poznat po jedinstvenom uređenju unutrašnjosti.

Veliki bočni prozori i slobodni komadi namještaja kreiraju poseban ugođaj u salonu, na čijem se prednjem kraju ipak nalazi stol za blagovanje, ali samo za šest osoba. Glavni stol za blagovanje nalazi se na gornjoj palubi, a, kao i u cijeloj jahti, stajaća visina od dva metra samo je odraz pristupa u kojemu sve na njoj mora biti baš odlično.

Vlasnička kabina ima privatnu terasu, dva garderobna i toaletna prostora, mali ured, uz skladno namješten interijer

Detalji poput lustera poviše blagovaonice naglašavaju estetiku prostora koji se po želji može povećati. Otvaranjem terasa na desnom i (opcijski) na lijevom boku ovaj prostor ‘diše punim plućima’. U produžetku glavne palube smještena je i vlasnička kabina površine od čak pedeset četvornih metara. Na prolazu do same kabine smješten je ured i veliki kauč, a i ta kabina (opcijski) ima svoju privatnu terasu. Tu su i dva toaletna prostora i dvije ‘walk in’ garderobe. Mali detalji od pažljivo šivane kože nadopunjuju ovu iznimno estetski skladnu cjelinu.

U potpalublju se nalaze četiri kabine do kojih, osim stubištem, možete doći i dizalom (i ovo je opcija). Postavljanje dizala na relativno malu jahtu jasna je izjava graditelja kojoj kategoriji kvalitete ona pripada. Četiri kabine su inače sve jednake u standardnoj verziji, ali na predstavljenoj jahti zbog lifta je jedna malo manja. Kreveti su orijentirani okomito na uzdužnu liniju, a sve imaju ‘mirror TV’, tj. ekran skriven iza prozirnog ogledala na kojem se, osim videa, može projicirati i slika koja služi kao ukras. Svidjela nam se ta mala igra moderne tehnologije i estetike.

Na gornjoj se palubi nalazi još jedan salon, s krmenim prostorom koji je obilježen velikim stolom za blagovanje. S desne je strane prolaz prema naprijed gdje je smještena kormilarnica, a s lijeve mala terasa. U ovom prostoru prevladavaju tamnosivi tonovi s brončanim detaljima i okvirima. Između salona i vanjštine je u stropu skriven TV koji se može zakrenuti za 180 stupnjeva tako da se može gledati izvana i iznutra. U tom dijelu plovila vidi se dizajnerska mirnoća, što podiže dojam kvalitete jahte, baš sve je dobro promišljeno i ništa ne odskače.

Na najgornjoj ‘sunčanoj’ palubi ponovno primjećujemo važnost dimenzija na ovoj jahti, ista je površine od čak devedeset dva četvorna metra i podijeljena je u četiri zone. Krmeni dio predviđen je za ležaljke, tu je i dio za blagovanje, udoban bar, dok se u prednjem djelu nalazi lijepi jacuzzi. Na ‘sunčanu’ palubu izlazi i malo dizalo za hranu koje počinje u brodskoj kuhinji. Pomični namještaj, kojim je namješten ovaj prostor, ima dizajn koji podsjeća na unutrašnjost i jako je pažljivo složen.

Vrlo bitan dio jahte komplementaran ovom prostoru nalazi se na pramcu, koji je praktički još jedna velika zona za boravak na otvorenom, namještena udobnim sjedištima. Ono što ovu jahtu također čini posebnom je krmeni ‘beach club’. Krmeno se zrcalo preklapa čineći veliku privatnu zonu za sunčanje površine trideset četvornih metara, a pomoćna brodica smještena je ispred tog prostora s bočnim vratima na trupu.

Posebnu pažnju Custom Line posvetio je buci i vibracijama, te udobnosti plovidbe zbog čega jahta ima ‘zero speed’ stabilizatore s perajama od čak tri kvadrata površine. Ona plovi brzinom od 13 čvorova, maksimalna brzina je 16, a kada plovi brzinom od deset čvorova troši samo 100 litara na sat. Ova jahta predstavlja iznimno promišljenu i uspjelu evoluciju ideje kako navetta budućnosti izgleda danas. Iskrene čestitke graditeljima na pravom remek-djelu brodogradnje, a veselimo se interpretaciji te ideje na tridesetmetarskom modelu koji ćemo vidjeti u rujnu u Cannesu.

Tehnički podaci

Duljina preko svega: 41,80 m
Širina: 8,10 m
Gaz: 2,33 m
Istisnina: 220.000 kg
Spremnik za gorivo: 37.000 l
Spremnik za vodu: 4000 l
Motori: MTU 12V 2000 M72;
MTU 12V 2000 M86; CAT C32 ACERT V12
Najveća brzina: 16,5 čv.
Brzina krstarenja: 13 čv.
Dizajn: Zuccon International Project
Graditelj: Custom Line
Zastupnik: MennYacht

Fotografije i video Custom Line

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above