Custom Line 106 je dizajnerski atraktivna jahta, posebno lijepo projektirana s obzirom na aspekt životnih potreba vlasnika, te moderna u svakom smislu. Ova ploveća vila ima i zavidne performanse koje možda nisu doslovno leteće, ali karakteriziraju impresivno djelo talijanskih brodograditelja
Prošle godine na sajmu u Cannesu imali smo prilike testirati novi Custom Line 106, jahtu predstavljenu nekoliko mjeseci ranije na sajmu u Veneciji. Za ovaj projekt su angažirali dizajnera koji je donio svježe ideje i nepogrešivo prepoznatljiv stil (koji samo malo koketira s postojećim modelima velikih Riva jahti).
Francesco Paszkowski je uz pomoć svoje suradnice Margerite Casperini, koja je uredila interijere, tvorac novog Custom Line stila, a novi stil dizajna pomiruje sportski izgled s velikim volumenima i nevjerojatno prozračnom unutrašnjošću.
Sportske linije Custom Linea 106
Zbog elegantnijeg izgleda silueta jahte ispresijecana je dugim prozorima, od kojih su neki i malo uvučeni u trup dajući mu potrebnu treću dimenziju. Na taj način je njen ‘wide body’ (širina je 7,3 metra) sveden u linije sportske jahte, s nešto izraženijim volumenom pramčane sekcije.
Osim vizualne atraktivnosti, ovu jahtu krasi i detaljno razrađena ideja spajanja brodskih cjelina. Ideja da se krmeni kokpit spoji s prednjim, a ovaj s gornjom palubom koja je dvama prolazima spojena s unutrašnjošću, u praksi je izvedena sjajno. To se već na ulasku u krmeni kokpit primjećuje jer se staklena stijenka koja spaja kokpit i salon može u potpunosti rastvoriti.
Istodobno krmena klupa može postati i sunčalište, a ako tome pribrojimo i za Custom Line standardnu izvedbu krmenog zrcala sa zaštićenim DMT (Dual Mode Transom) sistemom, kojim se krmeni prostor lako pretvara u lijepi ‘beach club’ (koji kao krmena garaža čuva Williams Diesel Jet 505 i vodeni skuter), onda samo u tom prostoru imate što raditi ‘cijeli dan’. U brodogradilištu u Anconi, gdje nastaju ove jahte, možete računati na finesu u uređenju interijera svojstvenu graditeljima zaista velikih jahti.
Na primjerku koji smo razgledali u Cannesu interijerom prevladavaju svijetli tonovi, hrastovo drvo na podu, a tik i lakirano drvo dopunjuju topao i svijetao prostor.
Novi Custom Line 106 ne oskudijeva u ‘seksi’ dizajnerskim detaljima, poput materijala za izradu ogradica ili trodimenzionalnih oblika koji razbijaju masivne bokove i daju joj sasvim poseban dizajnerski potpis.
Ono što mu daje poseban ‘štih’ su golemi bočni prozori, po tri sa svake strane u salonu, koji su čak malo zakrivljeni prema van dajući dodatan osjećaj prostranosti. Prednji prozor se može po želji otvoriti, što omogućava izlazak na malu terasu. U salonu je smješten dizajnerski namještaj i stol za blagovanje za deset osoba, čije staklena površina dodatno reflektira danje svjetlo. Treba napomenuti i kako je visina u cijelom plovilu po novom standardu 2,1 metar, pa je ukupno stvoren ekskluzivan i nevjerojatno ‘lagan’ dojam unutrašnjosti.
Četiri kabine za goste
U produžetku se na glavnoj palubi nalazi vlasnička kabina, koja je izvedena u širini trupa i čija širina u tom dijelu iznosi 6,5 metara, a sjajan volumen te kabine naglašavaju dva bočna okna od stropa do poda koja mogu po narudžbi postati i bočne terase. U potpalublju se nalaze četiri kabine, dvije VIP u krmenom dijelu i dvije s dva kreveta u pramčanom. Značajno je da su kreveti u VIP kabinama smješteni sa zaglavljem uz centralnu liniju s pogledom na more, čime se još jednom naglašava osjećaj prostora, a nama se jako svidjelo stubište kojim se spuštate s glavne na donju palubu.
Na vanjštini ima više od 220 četvornih metara povezanih prostora, te smatramo kako je ova jahta pravo remek-djelo projektanta kao vrsnog poznavatelja života na brodu. Pramac krasi veliko sunčalište na donjoj razini s prolazom po sredini do sidrenog prostora i pravi ‘drugi kokpit’ ispred kormilarnice. Ispod njega je spremljen i dodatni tender (sjećate li se možda starih modela Manguste ili Maiore?), a taj dio je posebnim prolazom s lijevog boka povezan gornjom palubom površine 53 četvorna metra.
Potpis inženjera Ferrettija
Ona je i djelomično natkrivena tvrdim krovom s dva svjetlosna otvora pa je gotovo možemo smatrati trećom palubom. S nje se u trenutku spustite u krmeni kokpit – po našem mišljenju jednostavno i genijalno. Također, nova jahta ne oskudijeva u ‘seksi’ dizajnerskim detaljima, poput materijala za izradu ogradica ili trodimenzionalnih oblika koji razbijaju masivne bokove i daju joj sasvim poseban dizajnerski potpis.
Za hidrodinamičke značajke jahte pobrinuli su se inženjeri Ferrettija koji su, usprkos dodatnih osam tona težine, zadržali iste performanse u odnosu na prethodnika (model 108), a jahta s dva MTU 16V pogonska stroja od 2638 konjskih snaga postiže maksimalnu brzinu od 26 čvorova, ali i plovi s dvanaest čvorova uz potrošnju od 170 l/h.
Osim dizajnerski i inženjerski, novi Custom Line 106 napredan je i po ugrađenoj tehnici, poput integriranog mosta u kormilarnici koji proizvodi Naviop-Simrad ili naprednog softvera koji omogućava upravljanje svim zabavnim sadržajima uz pomoć jednog uređaja.
Ovu jahtu ne treba propustiti pogledati kada budete u prilici, a za kraj bismo ostavili izjavu njezina tvorca: ‘U dizajnu modela 106 naglašeno je mnogo prepoznatljivih detalja i dodane su nove stilske osobine. Kao što je očito na nekoliko mjesta, dali smo sve od sebe da uklonimo prepreke između unutrašnjeg i vanjskog dijela jahte. Nova tehnička rješenja i svi aspekti vanjskih i unutrašnjih dijelova jahte blisko su povezani, jer svi čine jedinstvenu strukturnu cjelinu, koju krasi savršena ravnoteža između oblika i funkcionalnosti,’ pojasnio je Francesco Paszkowski.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Custom Line