Azimut 78 Fly kao nova zvijezda serije Azimut Flybridge Collection uživa u razigranim vanjskim linijama novog dizajnera Alberta Mancinija, profinjenom uređenju unutrašnjosti Achillea Salvagnija i novom pogonu s tri Volvo Penta IPS motora
Na sajmu u Cannesu 2019. Azimut je predstavio svoj novi model s gornjim mostom pod nazivom Azimut 78 Fly. Najveći je to od ‘normalnih’ modela u tzv. Fly izvedbi (mijenja sada već stari model Azimut 80), nakon kojih započinje serija Grande iz koje smo imali prilike testirati modele Grande 27 Metri i Grande 32 Metri. Zbog ‘Covid okolnosti’ ponovno smo je vidjeli tek na privatnom sajmu brodogradilišta u talijanskom Viareggiu u rujnu prošle godine, zajedno s Magellanom 25.
Azimut 78 Fly dizajn
Iako ovaj model više nije sasvim nov, on predstavlja važan zaokret u razvoju brenda jer je s njim započeta suradnja s novim dizajnerom vanjštine Albertom Mancinijem. Azimut 78 Fly je njegovo djelo koje spaja stilska obilježja nautičke i automobilske industrije. Trup je posebno zanimljiv, odiše karakterom i duhom, privlači pogled ukrasima i zaigranim linijama. Prema pramcu se širina smanjuje, a sam je pramac oštar i spreman se probijati kroz valove.
Na krmi se linije dižu iz mora poput valova i vizualno spajaju palubu s površinom vode. Prednje staklo krasi jedinstven oblik, a ono vizualno zatvara taj dio palube, obuhvaćajući i gornju palubu sve do krme, penjući se uvis u odvažnim crtama i mjestimično otvarajući, a mjestimično zatvarajući prostor. Prozori se izdižu iz pregrada tamne boje s boka nadgrađa, otvarajući novo poglavlje u dizajnu tog elementa, a iako se oblikom nadovezuju na estetiku nadgrađa, ne dodiruju ga ni u jednoj točki.
Mancini je svoju misiju odradio poput umjetnika, a ne zanatlije: stvorio je neobične nove oblike i podario ovom modelu sportski duh – ali ne ograničivši funkcionalnost i prostranost, a to je u nautičkom dizajnu najveća umjetnost.
Novi Azimut 78 Fly je izazov konkurenciji jer su komfor i privatnost među najizraženijim osobinama, a od jahta slične veličine i jednog i drugog nudi mnogo više. Prostranost je postignuta višim nadgrađem (koje je na bokovima gotovo vertikalno), vlasnička kabina je odvojena od svih ostalih prostorija, a sve prostorije krasi osjećaj prostranosti i komfora.
Razina komfora i praktičnost kojima se diči Azimut 78 Fly nisu se odrazile na povećanje težine jahte, što je moguće prvenstveno zbog odabira karbona za niz elemenata, ali i laganog i kompaktnog pogona IPS (trostrukog) koji se smješta u izuzetno kompaktnu strojarnicu i radi tiho i bez vibracija. Raspored je relativno klasičan, s kuhinjom i upravljačkim mjestom na pramcu, a iznad njih se nalaze kabine za posadu.
Azimut 78 Fly unutrašnjost
Kuhinja, unutar koje je izvedena i blagovaonica za posadu, ima izravan pristup i na bočni prolaz na glavnoj palubi. Od salona i stubišta koje vodi na donju palubu, gdje se nalaze kabine, dijele je staklena vrata. Salon na Azimutovoj jahti nije klasičan, jer nema podjele na mjesto za druženje i mjesto za uživanje u obrocima, već je praktičniji – stol za jelo može biti spušten na visinu stolića za kavu, čime se prostor otvara, a dva dijela salona još bolje vizualno povezuju.
Salon je povezan i s krmom, koja je savršeno opremljena za boravak na otvorenom, ali i praktična jer nudi spremište zapremine 3,3 kubna metra. Na pramcu se nalazi lijepi mali salon sa sunčalištem i naslonjačima. Kabine su raspoređene na donjoj palubi – dvije dvokrevetne VIP kabine s velikim garderobama, gostinska dvokrevetna kabina i velika vlasnička kabina, položena po sredini trupa s odvojenom garderobom, a posada na raspolaganju ima prostor u pramcu.
Dvije verzije interijera za Azimutovu jahtu
Krmena platforma dovoljno je prostrana za smještaj tendera do 3,90 metara duljine. Gornja paluba je vrlo prostrana i može biti uređena kako vlasnik želi, a graditelj predlaže čak četiri verzije – sa sunčalištem na krmi, s hidromasažnim bazenom na krmi, sa salonom ili sa sunčalištem i pomičnim roštiljem.
Unutrašnjost je uređena vrlo profinjeno, poput raskošnog doma, a studio Achillea Salvagnija dizajnirao je dvije verzije interijera. U verziji Lounge, Azimut 78 Fly ima svijetle hodnike i dekorativne elemente u plavoj boji, a rafiniranost stila temelji se na pomno probranim materijalima i besprijekornim linijama rimskog arhitekta koji je poznat po zaobljenim oblicima, protočnim linijama nalik na valove i modernoj dinamici u kojoj nema mjesta za oštre bridove. Salon je opremljen vrlo elegantnim namještajem koji olakšava kretanje prostorom.
Vlasnici skloniji tradicionalnom rasporedu prostorija mogu odabrati verziju salona s velikim stolom koji smješta osam gostiju i naslonjačem oblika slova L. Prozori su vrlo visoki, gotovo koliko i sam prostor, a namještaj kao da lebdi u zraku – sve zajedno stvara dojam vrelo profinjenog i pomalo ekscentričnog doma za vlasnika snažnog karaktera.
Prvi Azimutov Fly s Volvom Penta IPS
Salvagni je svoju strast prema umjetnosti i povijesti još jednom stavio u službu uređenja interijera, kao i svoje obilato iskustvo rada na rezidencijalnim projektima. Tepih je posebno zanimljiv, vrlo inovativan i originalan, a uzorak temeljen na geometrijskim oblicima i sam je dekorativni element u prostoru.
Azimut 78 Fly je i tehnološki napredna jahta zahvaljujući sustavu za kontrolu i nadzor kuće Garmin, koji je prilagođen ovome modelu i surađuje s nizom brodskih sustava, preko mogućnosti sinkronizacije temperature u svim prostorijama, do upravljanja joystickom i aktivne kontrole trima koja automatski prilagođava trim za efikasnu potrošnju goriva pri svim brzinama.
A kad smo kod brzina, i tu je novi Azimut 78 Fly zakoračio u budućnost jer je prvi model serije Flybridge koji pokreću tri motora Volvo Penta IPS. Azimutov Innovation Lab odavno je prepoznao prednosti te vrste pogonskog sustava i surađivao je s ekipom inženjera kuće Volvo Penta na optimizaciji linija trupa nekoliko modela.
Azimut 78 Fly plovi tiho i stabilno
Uz IPS ovaj model plovi izuzetno tiho, stabilno i bez vibracija, a na krmi ima više mjesta za životni prostor nego što bi imao s tradicionalnim pogonom. Povrh svega, veći razmak među vanjskim elementima pogona olakšava upravljanje i manevriranje, ali i poboljšava sposobnost ubrzavanja modela, što je Azimut dobro ispitao na svojoj S liniji. Zbog kompaktnih dimenzija pogona, strojarnica se može ugnijezditi na samoj krmi, daleko od kabina, koje su zbog toga i tiše. Model je dostupan s motorima od po 1200 KS ili 1500 KS, a najveća brzina mu je 33 čvora.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Azimut