Angažiranje dizajnera s iskustvom na puno većim jahtama rezultiralo je savršenom harmonijom sportskog pedigrea i jedinstvenih vanjskih linija
Nakon samo tri godine upotrebe Carbon Tech tehnologije na Azimutovim navozima u Aviglianu, budućnost koja je započela s modelom 72 Flybridge postala je svakodnevica i temelj razvoja svih budućih modela. Zahvaljujući istraživanju i znatnim dugoročnim ulaganjima u proizvodne procese, Azimut je sebi već priskrbio atribut tehnološkog inovatora pobijedivši s modelom Azimut 66 kao najnaprednijom jahtom prije dvije godine u Cannesu, što je, naravno, popraćeno velikim interesom tržišta, pa je premijerno predstavljen S6 dočekan s velikim zanimanjem. Opremljen najnovijim elektroničkim komponentama i izgrađen s tehnološki naprednim procesima i materijalima, ipak ovaj model nije namijenjen ljudima koji su u potrazi za ekstremnim performansama u ekstremnim uvjetima.
Azimut S6 cilja na klijentelu koja cijeni komfor, ali i svoje vrijeme, te će koristeći ovakav sportski coupe stići u što kraćem roku na odredište za uživanje. Naime, upotreba Carbon Techa omogućila je dizajneru Francescu Guidi posve nove mogućnosti iskorištavanja i povećanja iskoristivog prostora, a uporaba karbona, već dokazanog u autoindustriji, pridonijela je smanjenju ukupne težine i snižavanju točke težišta. Pridodamo li tome sve pogodnosti Volvo IPS sustava, rezultat je maksimalna brzina od 35 čvorova s dosad nezamislivom uštedom goriva. Oštre linije eksterijera, odsječeni pramac s kvadratastim prozorima na bokovima, te dijamantno oblikovane staklene stijenke, prepoznatljiv su stil dizajnera Stefana Righinija, kojem je ovo tek drugi Azimutov model i izvrstan početak jedne očito uspješne suradnje.
No, vanjski izgled sportskog coupea izvrsno je izbalansiran s interijerom, za koji je prvi put angažiran dizajner Francesco Guida. Kombinacijom svijetlih i tamnih nijansi hrasta, glossy završnom obradom te pažljivom biranim materijalima, poput drvenih ploha, kromiranih dijelova i karbonskih detalja, Guida je uspio kreirati sofisticirano okruženje za plovidbu, a posebice u dijelovima broda namijenjenim opuštanju. Nesumnjivo sportski DNK, naročito primjetan izvana, dodatno je sekvenciran cijelim nizom elegantnih rješenja i detalja, što je rezultiralo gotovo savršenim spojem jahte koja zaista zrači sportskom elegancijom.
Prvo u nizu rješenja vidljivo je odmah nakon ulaska na brod, gdje se, zahvaljujući inventivno dizajniranom krmenom zrcalu, dobilo ne samo produženje krmenog sunčališta, već se znatno povećao prostor za smještaj tendera (Williams 345) i pristup pogonskom sklopu – trostrukom sustavu Volvo IPS 7000. Na uronjivoj krmenoj platformi tako se stvorio i prostor za smještaj jet skija, a boravak na moru u ovoj klasi učinio još zabavnijim.
Posvećenost detaljima, pa i kvaliteta izrade, vidljiva je od kontrolnog panela kojim se sve na krmi upravlja električnim putem, preko karbonskog bridgea i stola, do uvijek dobrodošlih cup holdera na sunčalištu. Na S6 nalazi se ukupno četiri hladnjaka, a onaj na krmi smješten je u bloku sa sudoperom, ice makerom i grillom, te vješto skrivenim i lako dostupnim docking stationom za manevriranje u lukama i vezivanje krmom. Vječni nedostatak spremišta ovdje je riješen vrlo kvalitetno, pa osim velikog prostora ispod krmenog sunčališta za teže stvari (konopi, bokobrani), ispod sjedišta sofe nalazi se prostor za odlaganje stvari, ali obložen tkaninom kako bi se odlagale laganije stvari.
Posebno nam se svidjelo dizajnersko rješenje s kuhinjom pomaknutom više prema pramcu kako bi se kreirala lounge zona bez prekida i stvorilo što više komunikacijskog prostora interijera i eksterijera. Diskretno izbačen kuhinjski element s pripadajućim napom, ali i malenim spremištem, gotovo je u interijeru neprimjetan, ali ipak odjeljuje prostor u kojem chef kuhinje ima dovoljno mjesta. Nasuprot kuhinje je sjedeća garnitura i polivalentni električni stol, te se tako prirodno povezuje mjesto pripremanja hrane i konzumacije, a opet s pregršt prostora.
Blizinu kuhinje, a naročito hladnjaka, zasigurno će cijeniti skiper, koji s uzdignute pozicije i s jedinstvenim kožnim sjedalima ima izvrsnu preglednost u svim smjerovima. Velike staklene stijenke propuštaju u unutrašnjost obilje prirodnog svjetla, a maleni prozor do skiperskog mjesta na desnoj strani otvara se električnim prekidačem za ekstra dozu svježeg zraka. No, zahvaljujući elektroničkom sustavu integriranom u Raymarineov Axiom, iz udobne kožne fotelje skiper ima svaki pojedini segment kontroliran pod svojim prstima, bilo da se radi o navigaciji, parametrima motora ili o električnom sustavu, a moguće je i cijeli zaslon sistema zrcaliti na vlasnikov iPad, pa se upravljanje ovakvim jahtama diže na jednu novu razinu. Iznad skiperskog mjesta, pokrivajući veći dio kokpita, smješten je stakleni krov koji se po potrebi može prekriti žaluzinama ili potpuno otvoriti.
Stubama pored skiperske konzole spušta se u drugi svijet, jer ulaskom u vlasničku kabinu teško se oteti dojmu uređenja nekog luksuznog hotela. Dijagonalno postavljen king size krevet, s karakterističnim kvadratastim prozorima, omogućio je maksimalnu iskoristivost prostora na najširem dijelu broda, pa je, osim ormara s LED televizorom i skrivenim AV sustavom, uz sam bok broda ispod prozora postavljen stol s dodatnim ormarićima i sofom. Kupaonica je minimalistički dizajnirana, s odvojenom tuš-kabinom i neizbježnim detaljima poput talijanskog mramora.
I u VIP sobi s uzdužno postavljenim krevetom, iznad kojega je stropni prozor, prevladava kombinacija svijetlih i tamnih tonova drva, koje daju umirujuću notu prostorima za odmaranje, no iako manja od vlasničke, u ovoj kabini, barem na krevetu, ne osjeća se manjak kvadrata. Između kabine za posadu na pramcu i vlasničke nalazi se i prostorija za goste s dva kreveta i prostorima za odlaganje opreme, dok je zajednička kupaonica smještena uz sami lijevi bok broda, a koja ima i poseban ulaz iz VIP kabine.
Unutar luke s propisanih pet čvorova, Azimut ‘brunda’ s minimalnim naporom od 600 okretaja i gotovo poput električnog pogona, te se lako zaboravi da je u krmi više od 1500 KS. Međutim, kako je snaga bez kontrole ništavna, odlučili smo se odmah upustiti u klasične manevre prilikom testa, pa smo se tako odmah nakon napuštanja zone luke, u rano jutro na još neuzburkanom moru, uvjerili u prednosti trostrukog IPS-a pri naglim ubrzanjima.
Kako je karbon upotrijebljen od vodene linije prema gore, ovaj trup S6 modela izglisira na 14 čvorova u manje od šest sekundi. Pri tom ubrzanju odziv kormila s joystikom je precizan i jednostavan kao i kod svakog IPS-a, no ovdje je dodatno poboljšano upravljanje zbog većeg razmaka osovina podova i same činjenice da S6 ima istisninu od samo 30 tona. Isto tako nagla skretanja odrađuje mekano i s punom samouvjerenošću zahvaljujući karbonskoj superstrukturi, koja se očituje u nedostatku podrhtavanja i zvukova koji se inače javljaju iz laminiranih trupova. Pri punoj brzini od 35 čvorova jedino se čulo more ispod kobilice, a potrošnja od oko 330 l/h rezultat je i konstantnog finog podešenja flapsova zahvaljujući sustavu active trim control.
Osim vrhunskih performansi, prije svega fascinirala nas je tišina rada trostrukog IPS-a, jer smo kod putne brzine od nekih 28 čvorova u kokpitu izmjerili 66 decibela. Ilustracije radi, taj iznos ekvivalent je tihom razgovoru u baru ili pozadinska glazba, a ne upogonjenih 1500 konjskih snaga! Nije rijedak slučaj da pojedini proizvođači u utrci s prenapučenim tržištem prepuštaju glavne uloge dizajnerima, ekstenzivno koriste najmodernije dostupne tehnologije, te idu do nepotrebnih ekstrema, zaboravljajući pritom ono najvažnije – užitak same plovidbe.
Na ovom Azimutu angažiranje dizajnera s iskustvom na puno većim jahtama rezultiralo je detaljima koji doprinose ukupnoj sofisticiranosti interijera i koji su u savršenoj harmoniji sa sportskim pedigreom i jedinstvenim vanjskim linijama, pa će konkurencija imati pune ruke posla želi li dio kolača u segmentu sportskih coupea, u kojem za sada S6 suvereno vlada.
Fotografije Azimut